Annons:
Etikettallmänt
Läst 1519 ggr
Ninisen90
3/3/15, 10:16 AM

orolig inför ultraljudet :(

Är så otroligt nervös och orolig inför rutin ultraljudet om en vecka, har sånna jobbiga tankar om att de ska vara nått fel med bebisen :( Även om ja kännt lite fladder rörelser så är jag ändå nervös… är i vecka 19 (18+0) idag. Någon annan som känner igen sig ??

Annons:
[TanatosNyx]
3/3/15, 10:19 AM
#1

De flesta blir nog nervösa när det är dags för RUL, det är ju "nu det gäller" så att säga. Man får oftast se sin bebis för första gången, vad är det för filur? är den frisk? vad kommer jag att känna? kommer jag flyttas oroväckande mycket? osv. Allting ställs ju på sin spets. 🙂

ChristineL
3/3/15, 10:21 AM
#2

Är det en tröst om jag säger att du kommer fortsätta oroa dig även sen? ;) Det är helt normalt och snart kommer du känna rejälare sparkar.

Har du varit på något ul tidigare under graviditeten? Vad har dom sagt då?

Ninisen90
3/3/15, 10:24 AM
#3

Nej har inte vart på nått ultraljud innan har heller aldrig lyssnat på hjärtat :( så de blir ju första gången ja verkligen kommer förstå att de finns nått där inne.

[WickedAlly]
3/3/15, 10:27 AM
#4

Vi var på RUL igår och även om jag inte trodde att det var något fel med bebisen så fanns den där oron där. Den finns nog där för de flesta, på något sätt hänger ju mycket av ens framtid på detta ul så det är ju inte så konstigt att man funderar. 

Men för de allra flesta går det ju precis som det ska, det får man inte glömma :)

Kul med någon lika långt gången, jag ligger en dag efter dig än så länge. Efter i morgon så kanske vi är beräknade samma dag, hade vart lite roligt :)

Ninisen90
3/3/15, 10:32 AM
#5

va kul ja ! :), ja vi får se vilket datum de blir om en vecka :D

[WickedAlly]
3/3/15, 10:34 AM
#6

Oj, om en vecka stod det ja. Haha, vet inte hur jag lyckades läsa att du skulle iväg i morgon :P

Annons:
ChristineL
3/3/15, 11:46 AM
#7

#3 - Då har du hittills haft en normal graviditet med andra ord :) Inte heller säkert att du kommer få lyssna, men du kommer se det lilla snabba tickandet ;) Och inte säkert att du förstår att det finns nåt där ändå ;)

Ninisen90
3/4/15, 11:13 AM
#8

Lyssna på hjärtat skulle vi få göra i slutet på april typ. hoppas såklart att allt är bra med bebis de är vårat första barn så man e både rädd, nervös och glad allt på samma gång hehe :)

Upp till toppen
Annons: