Annons:
Etikettförlossningen
Läst 2105 ggr
Minnix
2015-02-09 16:10

Musik vid förlossningen?

Ja, har ni som förlöst barn tidigare tagit med er musik? Ska ni som är gravida ta mer er någon skiva? Eller tar man med sig ett usb? Någon som vet hur det fungerar?

Och jag funderade på om man får ta med sig vad som helst om man får ta med sig musik? Om jag ska ligga där i flera timmar så lyssnar jag gärna på något, men jag lyssnar ju på death/black metal och olika sorters core, som många anser är oljud och skräp, men jag vill ju inte att läkarna/barnmorskorna och alla som ska hjälpa mig springer ut ur rummet eller vantrivs pga musiken? 

Jag lyssnar förstås på 80-tals rock också, det kanske är lite mer acceptabelt där inne? Eller spelar det helt enkelt ingen roll, är dom vana vid all sorts musik och bryr sig inte?

  • Redigerat 2021-04-05 21:45 av Cireea
Annons:
[TanatosNyx]
2015-02-09 16:27
#1

Dom är nog vana vid det mesta, men kolla upp vad som finns att tillgå där du ska föda. Här finns gamla radioapparater med cd-läsare, that's it 😛 usb skulle aldrig funka här, då skulle jag få ha mp3. Däremot är rummen väldigt ljudisolerade, så tänk inte på omgivningen 😂 (iaf här, är väldigt få jag hört lyckas bröla igenom så det hörs ut, då har det varit riktigt riktigt "jag tar i allt jag kan för nu jävlar dör jag" vrål).

soundtrack
2015-02-09 16:36
#2

Jag gjorde en Spotify-playlist som jag planerade att lyssna på, men sen när det väl kom till kritan var jag inte alls sugen på att lyssna på musik faktiskt.

fridaas
2015-02-09 16:47
#3

Vi hade radion på när dottern föddes, men jag blev förbannad på alla ljud varje gång jag hade värkar så sambon fick stänga av stup i kvarten :P När sonen föddes hade vi ingenting

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

sussa08
2015-02-09 16:55
#4

Jag ska packa ner "mp3" (Heter det så fortfarande??), en till mig och en till maken, två par hörlurar och en portabel högtalare.. Vet att maken kommer vilja ha musik och vi lyssnar inte på likadan musik :) Hans musik kan lätt stressa mig så han får lyssna med lurar, och det brukar jag föredra själv också.. Men fall det inte fungerar och jag vill ha musik eller nåt så blir det bra med en liten högtalare på låg volym, hatar hög musik :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[Thiah]
2015-02-09 17:25
#5

Vi hade en CD spelare på rummet men hade radion på. Det var skönt med bakgrundsljudet tyckte jag. Minns att när jag sov med edan så tittade maken på en viss YouTube kanal. Och den killen som har den kanalen har en sådan lugn röst att maken fick skruva upp.somnat otaliga nätter innan Joel kom till den rösten.

Minnix
2015-02-09 17:56
#6

Ja jag funderade på att bränna en cd skiva och ta med :) men en portabel högtalare kan ju funka också! Jag har en som man kopplar till mobilen med bluetooth så den är ju sladdlös också… Kan dock vara roligt att ha kvar skivan efteråt kanske! Men snart kan man väl inte spela skivor längre… haha :P

Annons:
JossanH
2015-02-09 20:05
#7

Jag som älskar musik trodde jag skulle vilja lyssna, men första gången orkade jag inte och andra gången gick det så pass fort att jag inte hann fundera på det ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
2015-02-09 20:28
#8

Det är olika på olika sjukhus. På en del ställen har dom wifi exempelvis, så då kan du ju ta med dig dator/platta med musik. På andra ställen har dom radio/cd-spelare så man kan ta med eget.

JeFo
2015-02-09 20:33
#9

Jag som gillar musik grejade det inte under förlossningarna. Ville ha tyst och gick väldigt mycket in i mig själv. Tror de är vana vid bra mycket så lite hårdare skrämmer nog inte 😀 Nästan så man låter lite så själv stundtals 😛

Theres
2015-02-09 22:30
#10

Jag sjöng själv :) Låg och sjöng Sias Chandelier så högt jag kunde i masken ^^

golf.ifokus.se

Intehärutandär
2015-02-10 03:44
#11

Jag vet inte om den möjligheten fanns vid första barnet. Minns ingen spelare, radio eller förslag från BM. Denna gång står cd-skiva med i förslag att packa i förlossningsväskan från mitt BB. Vet inte om jag ska packa. Har en cd med avslappnande musik (harpa, fågelkvitter osv), men funderar på hårdrock. Eller så nöjer jag mig med Rock Klassiker på radion. Karlns dödsmetall vill jag dock slippa. Den gör mig stressad och förbannad. :-)

[Thiah]
2015-02-10 05:41
#12

#11 vi har rock klassiker(finlands version då ;)) så det låter som ett mycket bra val.

Minnix
2015-02-10 14:58
#13

#11 Haha lite förbannad skadar väl inte när man ska ta i för kung och fosterland ;) 

Du kan ju ta med dig både avslappningsskiva och en med hårdrock :) det ska nog jag göra ^^

Annons:
[AmandaBorg]
2015-02-10 17:48
#14

Jag är inte gravid och har inte fött barn, tänkte bara inflika att jag föddes till Guns N' Roses, mamma hade med sig en skiva och hon har berättat att barnmorskorna/läkarna tjatade om att de var tvungna att sänka för att inte störa de andra som skulle föda, vilket mamma inte alls gick med på. Det var visserligen för nästan 22 år sen, så rummen kanske är mer ljudisolerade nu för tiden. 😃

Upp till toppen
Annons: