Annons:
Etiketthälsa
Läst 3448 ggr
Theres
1/25/15, 8:47 PM

Biverkningar?

Vet inte vad jag lider av, men det går inte längre. Har ont i magen som när man har maginfluensa, fast jag spyr inte. Men när jag ska göra nummer två på toan så är det som att jag pissar med baken. Har varit så i 2 dagar nu. Har haft feberkänsla i flera dagar och haft 38,4 i åtminstone tre dagar. Mitt avslag som hade börjat sina är nu rött igen och rinner ibland. När jag sitter på toa så blir det som en lång sträng med blod som mens typ. Sen har jag så ont i ryggen så jag inte kan röra mig. Eller jag var ute och gick en timme förut, men jag kan inte hålla hunden själv så mamma fick göra det. Minsta lilla ryck och det hugger till I ryggen. Det kraskar om den. Kan inte ta hand om Elyon alls förutom att jag kan hålla henne och amma henne om någon ger henne till mig, för hon är för tung för att lyfta. Så länge jag inte böjer ryggen så går det bra att röra sig. Men att ta sig upp ur soffan tar extremt lång tid. Vad kan det vara? Epiduralen? Zoloft? Bara vanlig biverkning på förlossningen? Maginfluensa? Äter panocod nu t.o.m…

golf.ifokus.se

Annons:
VildaVittra
1/25/15, 8:58 PM
#1

Det låter som du ska ringa sjukvårdsupplysningen, feber tyder på en infektion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ChristineL
1/25/15, 8:59 PM
#2

Blödningen är nog normal, men resten, nej! Ring in till förlossningen, dom är fortfarande ansvariga så att säga.

Theres
1/25/15, 9:01 PM
#3

Jag har ringt dit massor. Men eftersom att avslaget inte luktar konstigt så var det inget att oroa sig för.

golf.ifokus.se

Theres
1/25/15, 9:03 PM
#4

Köar till 1177 nu. Men de kommer väl antagligen bara säga att jag ska få till vårdcentralen imorgon.

golf.ifokus.se

ChristineL
1/25/15, 9:03 PM
#5

Men feber och smärtan? Det kan inte vara något normalt.

Theres
1/25/15, 9:06 PM
#6

Men i min journal står det att jag har haft ont förut så ja… Men febern…

golf.ifokus.se

Annons:
ChristineL
1/25/15, 9:08 PM
#7

Tycker nästan du ska åka in akut och propsa på en ordentlig genomgång! Du har ett litet spädbarn du måste kunna ta hand om ju.

Theres
1/25/15, 9:13 PM
#8

Haha ja. Timmy får sköta henne ^^ Inatt var han i Sthlm och kollade UFC så sov hemma hos mamma och pappa. Mamma fick ta han om Elyon och jag låg orörlig i soffan :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1/25/15, 9:16 PM
#9

Du måste bli påtittad pga febern.

Magproblem har jag haft pga zoloft, det var som magkatarr/svid i magsäcken. Absolut inte på det där viset!

Theres
1/25/15, 10:10 PM
#10

Åh. De sa att jag borde åka till akuten. Men nu slog ju panocoden ut febern så nu känns det okej och dumt att åka. De kommer bara säga att jag inte har feber ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1/25/15, 10:12 PM
#11

Nej du ska in, tala om att du har tagit febernedsättande! infektion syns på sänkan iaf 😉 och det är det viktiga - du kan ha rester kvar eller "barnsängsfeber".

ChristineL
1/25/15, 10:14 PM
#12
VildaVittra
1/25/15, 10:25 PM
#13

#10 Ursäkta mitt väldigt rättframma sätt nu, men det är menat av välmening. 

Vill du ha barn igen? Nyförlöst och feber, oavsett om medicinen sänkt den, kan vara väldigt allvarligt. Har du hört talas om barnsängsfeber som tog livet av tusentals kvinnor genom årtusendena? Vet du att infektioner kan lämna ärrvävnad i livmodern så du blir infertil?

Sluta att nedvärdera dig själv, du har rätt till vård som alla andra. Och om det nu inte är något allvarligt? Vad gör det? Ingen kommer skälla på dig för att du andades luften inne på akuten under några timmar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[TanatosNyx]
1/25/15, 10:28 PM
#14

Vänta inte för länge Teres, det kan bli riktigt allvarligt.

Intehärutandär
1/26/15, 12:13 AM
#15

Kolla upp det där! Att Du blöder mer, är dålig i magen och feber kan hänga ihop. Jag blir väldigt dålig i magen vid kraftig mens t ex, så det kanske hänger ihop med det ökade blodflödet. 

Åk in på akuten i värsta fall om VC inte tar dig på allvar.

Theres
1/26/15, 2:17 AM
#16

Jag somnade i soffan :/ Åker in imorgon om det inte känns bättre.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1/26/15, 2:35 AM
#17

Alltså du bör verkligen inte vänta, för att tala klarspråk så kan du i värsta fall stryka med OM det skulle vara något som behöver antibiotikabehandlas. Jag vet de som legat inne på sjukhus och ändå knappt klarat livhanken pga barnsängsfeber. Ta det på allvar och åk in direkt! Vad har du att förlora?

Theres
1/26/15, 2:48 AM
#18

Men de på förlossningen säger ju att så länge avslaget inte luktar konstigt så är det lugnt. Borde man inte ha högre feber också? Jag kunde ju t.o.m vara ute och gå förut ju. Men jag tänker iallafall kolla upp det imorgon. Just nu känner jag mig feberfri fortfarande.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1/26/15, 2:54 AM
#19

När man blir såpass sjuk riskerar man redan sepsis och cirkulationssvikt. Man ska alltid och åter alltid kolla upp sig omgående om man får feber efter en förlossning. Det är inget att tumma på.

Det är inte alls säkert att det luktar om det är något som sitter fast. (Dessvärre luktar det när det kommer ut sen).

VildaVittra
1/26/15, 3:05 AM
#20

Om det var din hund som nyss valpat som fick feber, blödningar och fick svåra smärtor, skulle du då vänta tills imorgon med att ta henne till veterinär? 

Garanterat inte, så varför förtjänar inte du vård?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Theres
1/26/15, 3:05 AM
#21

Ringde igen nu. Fick en tid klockan 10.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1/26/15, 3:11 AM
#22

Håller tummarna för att det är något ofarligt. 🙂

ChristineL
1/26/15, 8:23 AM
#23

Bra! Detta ska tas på allvar! Jag tror inte det är avslaget som är problemet här, det låter helt normalt.

JeFo
1/26/15, 8:34 AM
#24

Inga problem med brösten Theres? Stockning kan ge feber. Hade 41 med första barnet några gånger. Sa bara pang så var den där och lika snabbt efter amning kunde den vara borta igen. Avslaget låter normalt. Mitt kom och gick i typ 13-14v med Holly 😞 Var borta en vecka och så kom det igen, typ 3-4 ggr också! Hoppas de hittar något! Man vill ju kunna röra sig. Lycka till!

Theres
1/26/15, 2:51 PM
#25

Hade givetvis ingen feber när jag var där, men på hemvägen fick jag feberfrossa och hade 38,5 när jag kom hem. Aldrig kännt något i brösten förrän idag. Ligger med vetekudde på dem nu för har ont under högra. Lite öm liksom. Avslaget såg normalt ut, men de fanns lite bakterier i urinen så de skulle skicka iväg ett prov och sen tog de blodprov också och prov från livmoderhalsen. Ringde när jag kom hem och sa att febern var tillbaka så de skulle skriva upp det bland resten av alla märkliga symptom. Nu känns det ganska bra igen. Tog panocod och panodil när jag kom hem.

golf.ifokus.se

Theres
1/26/15, 7:05 PM
#26

Okej. Mjölkstockning kan vara ett alternativ. Är fortfarande öm under höger bröst.

golf.ifokus.se

jackiejohn
1/26/15, 7:35 PM
#27

När jag fick mjölkstockning så var det liksom som en hård knuta och rodnad på bröstet och gjorde så galet ont att tårarna rann titt som tätt, fick rådet av neopersonalen att "tonårsduscha" och massera/handmjölka brösten och som grädde på moset hade jag bankad, rå vitkål på bröstet, täckte allt förutom bröstvårtan himmelsk skönt tyckte jag! När jag fick livmodersinflammation/barnsängsfeber som gynläkaren kalla det så fick jag ökad blödning (+en unken lukt) och så galet ont i magen (utöver mitt snitt då..) febern kom när jag vart hos gyn ocj plockat ut fosterhinnorna och fått penicillin så jag hade ändå en väldig "tur" sa de. Så vifta inte bort det, elyon måste ha en frisk och pigg mamma 😊 krya på dig!

Annons:
JeFo
1/26/15, 10:51 PM
#28

Klart man ska ta allt på allvar! Bra att du var till doktorn. Brösten kan dock orsaka mycket. Har haft otaliga stockningar där ingen varit den andra lik. Man ska ju inte trycka ut något då det bara produceras mer. Så för min del har vetekudde och massage fungerat. Har haft extremt känsliga bröst i början. Minsta blåsten på dom och det har varit kört. När man ammar är det kanon och massera där man har ont så kanske den tilltäppta mjölkgången blir bra. Hoppas du känner dig bättre snart!

Theres
1/27/15, 6:06 AM
#29

Vaknade idag med 39,6 i ena örat och 38,7 i andra örat. Min feber är lite sne ^^ Eller har legat hela natten med feberfrossa men huttrat för mycket för att orka ta mig upp, så har drömt flera gånger att jag tagit panocod, för att sen inse att jag fortfarande låg i sängen. Men tillsut skulle Elyon ha mat så då passade jag på att stiga upp och pumpa, kolla febern och ta medicin. Är ganska säker på att dagens feber beror på mjölkstockning, men det fick jag ju först igår när jag var hos doktorn. Då var första gången jag kände att det ömmade. Så det förklarar ju inte febern jag haft innan. Iallafall så tror jag att jag lyckades massera ut det ganska bra.

golf.ifokus.se

em.nord
1/27/15, 1:23 PM
#30

Tror med på mjölkstockning. Kan bli som influensa! Massera inte knölarna!! Man kan massera ut mjölken längre in i bröstet så det bli värre! En Hjälpmamma från amningshjälpen som sa det till mig.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
1/27/15, 1:37 PM
#31

Inifrån å ut får man väl massera? Så har då jag gjort men bra resultat. Har masserat knölarna men försiktigt, man ska inte trycka.

Theres
1/27/15, 2:27 PM
#32

Jag drar med fingrarna från det onda så det liksom sprutar ut samtidigt som jag pumpar.

golf.ifokus.se

jackiejohn
1/27/15, 2:49 PM
#33

Jag har gjort som 31# med gott resultat, neopersonalen som visa mig..

[TanatosNyx]
1/27/15, 3:22 PM
#34

Amningshjälperskan kanske menade vanlig massage med typ cirkelrörelser/gnugg som man gör med muskler? :)

Annons:
Theres
1/27/15, 4:49 PM
#35

Feber igen. Woho. Ska till BB imon och träffa en doktor igen. Får ju inte äta panocod när man ammar och utan det kan jag inte röra mig (ryggen) så de ska väl kolla vad jag kan göra åt saken.

golf.ifokus.se

em.nord
1/27/15, 6:57 PM
#36

#34 menade hon nog :) men jag har inte vågat massera sen hon sa det :P ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Thiah]
1/28/15, 6:22 AM
#37

Jag finner det så knasigt att vår annars så smarta, filuriga kropp har gjort det så bökigt att amma.

Upp till toppen
Annons: