Annons:
Etikettallmänt
Läst 6744 ggr
Sarah
1/20/15, 3:45 PM

Drömmar :)

Tycker att det behövs en ny drömtråd. Vad har ni för störda drömmar under era graviditeter? :p 

Den sjukaste jag haft var nog då jag drömde att jag slog ihjäl 200 illrar med en påk, på en utställning. 

Sen har jag drömt en del om flintastekar (är vegan), att jag springer runt och gömmer dem överallt. Under sängen, i bokhyllor osv.

Annons:
ChristineL
1/20/15, 4:43 PM
#1

Denna graviditeten har jag än så länge inte drömt så mycket konstigt. Nånting i början om jag fick förlösas i vecka 6 (?) och det hade gått bra men vi fick inte träffa flickan, eller nåt sånt. Och så tidigt är det ju liksom missfall.

Förra gången var det sjukt mycket otrohetsdrömmar. Sexet var helt fantastiskt men i drömmarna hade jag fortfarande min man så det var samtidigt massa ångest. Jag hade sex med både ex och snyggingen i affären.

sussa08
1/20/15, 4:49 PM
#2

Oj jag är en sån som inte minns vad jag drömt efter någon dag… Brukar bertta för maken dock om jag drömt skumt! ^^ Ska komma ihåg att skriva här om jag kommer ihåg nån dröm igen ;P

En som jag berättat så många gånger att jag faktiskt kommer ihåg, är att jag drömde att jag födde precis innan jul, det vart en välskapt pojke! Fantastiskt! Kruxet var bara att vi skulle avslöja att vi väntar barn på julafton, så ungen kom innan vi hade berättat för någon.. Vart konstig stämning på julafton i min dröm när vi kom dit med en bebis hux flux :D

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

JossanH
1/21/15, 10:30 AM
#3

Med första drömde jag att jag hade fött, att det blev en flicka och när jag skulle se bebisen så var det en fullt påklädd unge som var typ 10 mån. Det kändes konstigt att inte riktigt "känna igen" sitt barn men jag förstod ju att det var vår unge på öronen (?). Annars drömmer ju jag mest störda grejer hela tiden ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
1/23/15, 12:13 PM
#4

Inatt drömde att jag skulle tävla min ena häst. Jag tränar mycket dressyr, men tävlar inte :)  Banan låg på en tunnelbaneperrong och det kom tåg hela tiden när man red. Dessutom hade de byggt upp kulisser så man var tvungen att ta sig genom små rum, dörröppningar och trånga korridorer under hela programmet. Opps där stod det en byrå i vägen. I protokollet stod det "fin men spänd häst", no shit. Var väldigt irriterad då jag vaknade!

Minnix
1/23/15, 10:40 PM
#5

Jag drömmer sjuka drömmar hela tiden och blir inte förvånad längre… oftast drömmer jag att jag ska gå på fest och tänker "Äsch, lite full kan man väl bli" och både dricker och röker trots graviditeten. Detta är irriterande då jag aldrig skulle röra varken alkohol eller cigaretter under en graviditet :P mitt undermedvetna försöker lura mig att det är okej med en liten fylla… men jag kan egentligen inte bry mig mindre om alkohol! Haha 

Här om natten drömde jag dessutom att jag träffade en okänd kvinna på en buss och att jag sa "Jag sänder en bild till dig via telepati, så säger du vad du ser?" så sände jag en av UL-bilderna. "En flicka! Och en anka…" sa kvinnan.

Hmm… BM sa dock att det är 96% säkert att vi väntar en kille, men när jag vaknade tänkte jag att ankan skulle kunna vara bebisens "kraftdjur" om man tror på spirituella saker och shamanism ;)

[TanatosNyx]
1/23/15, 10:55 PM
#6

Jag har inte så mycket graviddrömmar, men innan jag visste att jag var gravid drömde jag att jag väntade en pojke, men han var ett litet monster med spetsöron, kattögon och huggtänder 😂

Sen var det ju där i början när livmodern växte och det drog så i magen, då hade jag en sjuk dröm om att den växte som ett fyrtorn upp ur magen på mig, typ en meter rätt upp mot ansiktet. Försökte ringa ambulans men blev inte trodd, så tillslut dog jag av att den rupterade. 🤪

På senaste har jag haft allmänna flumdrömmar, typ spöken i sovrummet som jag vänt ryggen åt och sovit vidare och ignorerat (japp en dröm om att jag ser mig själv ligga och sova, spännande.. 😴)

Annons:
[TanatosNyx]
1/25/15, 3:19 PM
#7

I natt hade jag två drömmar som nog passar in här!

Dröm ett drömde jag att vi hade fått Alvin och vi låg och sov, så vaknade jag i drömmen och såg en gubbe som stod och tittade in på honom från balkongen! Jag skrek i panik och tok-ilska i drömmen så jag väckte både mig själv och sambon irl. Det var nästan så jag kavlade upp ärmarna och gick till balkongen efter det där haha! 😂

Dröm två var en kokobello graviddröm där Alvin växte för fort i magen och blev jumbostor! Afrikan var han visst också, med svart krulligt hår och enorma läppar! Det såg jag genom magen 🤪 han växte liksom upp ur magen med ansiktet som den där sand-ansiktsbilden i mumien-filmen 😂

Sarah
1/26/15, 10:26 PM
#8

För ett tag sedan drömde jag att jag var tvungen att säga upp kontakten med en kompis för att hon gick och lät som en gris när hon andades. Jag har vääääääldigt svårt för upprepade ljud. Iaf, hon sa att det var ett bra sätt att ta upp järn under graviditeten och vägrade sluta. 

Vaknade sen av att en av mina katter låg och snarkade bredvid mig :P

[TanatosNyx]
1/26/15, 10:27 PM
#9

#8 HAHAHAHAHA gud jag dör! :'D

Sarah
1/28/15, 1:04 PM
#10

#9 Många saker som växer ut ur magen på dig :P

[TanatosNyx]
1/28/15, 4:10 PM
#11

#10 Eller hur 😛

ChristineL
1/31/15, 4:15 PM
#12

Uh, nu har jag två nätter i rad haft obehagliga drömmer. Sexdröm nu i natt, först med grannkillen där jag växte upp, sen med exet. Och den där jäkla ångest att jag bannemig är gift och det här är fel men samtidigt underbart, blä!

Natten till igår fick jag benet avslitet under knät, och hade sån där fantomkänsla dom säger man kan ha. Läskigt!

[WickedAlly]
2/1/15, 9:20 PM
#13

För några veckor sedan såg vi på Bear Grylls överlevnadsprogram, avsnittet där Zac Efron är med. Sedan dess ligger jag med herr Efron nästan varje natt.. 

Han är inte någon jag skulle tråna efter i vanliga fall.

Annons:
Sarah
2/1/15, 9:25 PM
#14

Hade inte tackat nej till de drömmarna, haha. Jag gillar honom. Såg nyligen "The Lucky One", men han har inte dykt upp för det.

[WickedAlly]
2/1/15, 9:40 PM
#15

Det är ju inga otrevliga drömmar så sett, hehe, men det är lite utmattande att ligga så mycket måste jag erkänna :p

Sarah
2/1/15, 9:44 PM
#16

:D Ja varje natt kan ju bli lite jobbigt :P

ChristineL
2/2/15, 8:13 AM
#17

#13 - Haha, du håller dig iaf till en, jag byter hela tiden :P

[WickedAlly]
2/2/15, 9:37 AM
#18

#17 Haha, dina hormoner måste gått bananas helt enkelt ;)

ChristineL
2/2/15, 12:58 PM
#19

#18 - Fast nu har det varit lugnt några nätter *peppar, peppar*

ChristineL
2/13/15, 7:44 PM
#20

Jag hade något väldigt hett med Colin Firth inatt! Tyvärr vaknade jag innan kläderna åkte av :P

Annons:
Sarah
2/15/15, 12:04 PM
#21

I morse vaknade jag med ångest och trodde att jag krossat glaset på mobilen, igen! 

Jag har haft sönder så många telefoner att jag tappat räkningen. Killen håller på att bli helt galen på mig då jag regelbundet tvingar honom att byta skärmar på mina telefoner som inte fungerar :P  De senaste två gångerna ( november och december) har han blankt vägrat. I november fick jag köpa en ny telefon (killen hade bytt glaset på den jag hade innan bara två månader innan) och i december fick jag skicka den nya på reparation. 

Iaf, min ångest i morse var då jag visste hur mycket han skulle reta mig och hur pinsamt det skulle bli att berätta för honom att ytterligare en telefon behövde läkarvård. Så lättad att jag ville grina när jag insåg att den var hel. 2 månader, snart rekord!!!

Sarah
2/19/15, 8:21 AM
#22

Min tur att drömma att jag föder. Inatt fick vi en hårig flicka som föddes ur mitt nya anus som satt på vänster sida i midjan. Hon vägde bara 1700g då navelsträngen var snurrad och klämd. Men pigg ändå :p Hon var ungefär lika hårig som min vita långhåriga katt var då han var liten.

ChristineL
2/19/15, 8:29 AM
#23

#22 - Åh, men vad mysigt… :P Drömde massa i natt också men som bortblåst när jag vaknade.

Lilolizeit
2/19/15, 8:35 AM
#24

#22 Hahaha! Nu sitter jag å skrattar högt på tunnelbanan, tack för morgonens skratt! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Sarah
2/19/15, 8:45 AM
#25

Jag är så van att alla nya familjemedlemmar har päls :D

Sarah
2/19/15, 8:45 AM
Sarah
2/21/15, 9:47 AM
#27

Inatt har jag inkluderat min kille i min dröm. Istället för fyllemess har han fått sömnmess. Grattis till legot älskling! Han köpte lego i min dröm…

Annons:
Theres
2/22/15, 2:18 AM
#28

Haha, skrattade högt för mig själv när jag läste det på Facebook förut ^^ Men det är ju tur att du skickar snälla sms i sömnen iallafall ;)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2/22/15, 8:10 PM
#29

Jag har inte haft några konstiga drömmar på länge, däremot vaknar jag nästan varenda morgon med känslan av att gravidmagen är helt försvunnen, varvid jag lägger handen på magen och tycker att jo, den är verkligen borta 🤦‍♂️… Sen går jag på toaletten och vaknar till ordentligt av några knytnävar på urinblåsan och inser att magen vilar på låren när jag sitter på toan. 😂

sussa08
2/24/15, 8:52 PM
#30

Inatt drömde jag att maken lämnade mig! Och det slutade inte där utan mitt ex kom och hade bestämt att han skulle bo med mig också… Jag försökte övertala alla mina vänner att de skulle bo hos mig så att han stack och så att jag inte behövde flytta… Ingen hjälpte mig :( och när jag vaknade så låg inte min karl bredvid så jag var jätteledsen! Uscha!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

teezan
3/10/15, 6:04 PM
#31

Nu är väl inte det här direkt "stört" men jag drömmer i stort sett bara sexdrömmar sedan ganska lång tid tillbaka, haha! Det är alltid med min kille & egentligen ganska trevliga drömmar, men jag brukar inte drömma de såhär pass ofta ;) vet att jag drömmer lite konstigt också men de drömmarna kommer jag sällan ihåg.

ChristineL
3/10/15, 6:31 PM
#32

#31 - Åh, den som ändå hade en sexdröm med sin kille… Jag har ju bara sex med andra människor i mina drömmar.

teezan
3/10/15, 9:40 PM
#33

#32 haha, ja! Skönt att slippa den "ångesten" innan man inser att det bara var en dröm ;)

ChristineL
3/10/15, 9:44 PM
#34

#33 - Grejen är ju att jag även i mina drömmar känt ångesten då jag fortfarande varit gift med min man, samtidigt så är det helt fantastiskt sex. Galet!

Annons:
ChristineL
3/22/15, 8:51 AM
#35

Jösses! I natt drömde jag att jag hade fått en finne på ena bröstet, och för en gångs skull var jag duktig att inte pilla och klämma som jag brukar göra med finnar. Till slut hade det blivit en rejäl böld av det, typ av halva bröstets storlek. Då klämde jag och fick typ tömma bölden på bröstmjölk :P Det slutade med att det varit ett inåtväxt hårstrå :P

sussa08
3/23/15, 7:20 AM
#36

Andra gången jag drömmer att jag födde förtidigt, denna gång 6 veckor för tidigt och kallade vår son för Jimmy (min brors namn)… Mamma drog slutsatsen att jag saknar min bror ;) Brorsan tycker att jag är sjuk i huvudet *skratt* men det är inget nytt!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[WickedAlly]
3/23/15, 8:18 AM
#37

Jag drömde att jag fick missfall, jag kände att något var fel så jag böjde mig ner och drog lite i navelsträngen som tydligen hängde ut en bit. Och Plopp så kom bebisen ut, såg ut som en vuxen människa, bara pytteliten, typ 8 cm lång. Helt grå och inte en droppe blod. 

Var ganska obehagligt trots att det var så overkligt. Hade svårt att somna om sen.

Theres
3/26/15, 10:02 AM
#38

Inatt drömde jag att Alvin föddes. Inte för att jag är gravid eller så, men det var ju nästan en gravid-dröm. Han var iallafall frisk och kry och stor fast han kom i vecka 32 :) De behövde inte ens ligga kvar på neo.

golf.ifokus.se

ChristineL
3/26/15, 11:24 AM
#39

Jag drömde att jag sjöng allsång med Robbie Williams, Angels är ju en favvo hos mig ❤️

[TanatosNyx]
3/26/15, 1:16 PM
#40

I natt drömde jag att Alvin vände sig, det gjorde han tydligen 😉

Sarah
3/28/15, 4:17 PM
#41

Under min lilla lunchvila drömde jag om glass och godis. Sen råkade jag svälja en stor godis. I drömmen sa jag åt mig själv att vakna, annars skulle jag kvävas till döds. Vaknade och tänkte att jag måste ringa ambulans och ta mig ut ur huset innan jag svimmade så att ambulanspersonalen kunde hämta mig utan att råka släppa ut några illrar. Sen insåg jag att jag kunde andas. Fortfarande sugen på glass och godis dock.

Annons:
ChristineL
4/5/15, 5:22 PM
#42

Haha, i natt drömde jag att Gudrun Schyman var gäst och höll tal på mitt bröllop, eller om det var kalas det var otydligt :P

[TanatosNyx]
4/5/15, 7:16 PM
#43

I natt drömde jag att jag träffade JackieJohn och Lilli på neonatalen (och Alvin var född och låg på neo).

jackiejohn
4/5/15, 7:24 PM
#44

43# Nämen! Hoppas de var ett trevligt möte 😉

[TanatosNyx]
4/5/15, 7:28 PM
#45

#44 Det var det, Alvin och Lilli satt och lekte i en kuvös (😮😂) och vi tjötade skit över en kopp kaffe 😃

jackiejohn
4/5/15, 7:45 PM
#46

45# Hahaha! 😄 låter ju alldeles perfekt de ju, tänk om livet på neo va sånt! 😉

[TanatosNyx]
4/5/15, 8:52 PM
#47

#46 Haha, ja det vore nåt det 😛 då hade man inte haft mycket bekymmer där inte!

Afrejd
4/6/15, 8:15 PM
#48

En sjuk dröm jag haft än så länge är att jag var på kryssning precis efter barnet hade kommit.

Jag visste inte hur man ammade så min mamma skulle lära mig haha. Sen helt plötsligt skulle jag tilll hytten och för att komma dit var jag tvungen att svinga mig i lianer över lava och drakar.. Och för att döda drakarna var man tvungen att spotta på dom hahahah. Och i drömmen var jag jätte torr i munnen så kunde inte spotta på dom och gud vet vad haha sjukaste drömmen.


Annons:
Afrejd
4/6/15, 8:20 PM
#49

En annan dröm jag minns var att jag skulle till mc donalds och killen parkerade utanför med vårat barn i bilen och väntade.. När jag kom ut hade han gått ur bilen o lämnat barnet där i och inte låst dörrarna. Och sen ser vi hur en gubbe springer iväg med vårat barn så vi springer efter… Till slut när vi kommit ifatt gubben så ger han tillbaka vårat barn som plötsligt är 4 år gammal!


sunflower185
4/6/15, 11:03 PM
#50

Mardröm inatt.. Är i vecka 17 och drömde inatt att jag var nånstans i Usa på ett flygfält. Jag stod i en kö till toaletten och kände plörsligt den välbekanta känslan över hur det blev varmt i underlivet och blodet börjar rinna. Väl inne på toaletten ser jag till min förskräckelse att trosan är röd och jag känner hur någonting är på väg ut. Jag fångar upp fostret i min hand och ser hur den lilla människan sprattlar omkring i min handflata innan den försvinner. Har varit lite skakis idag pga detta, har aldrig drömt om missfall tidigare i graviditeten. Är detta ett tecken på att något dåligt är på väg att hända??

[TanatosNyx]
4/7/15, 4:34 AM
#51

#50 nej, det är ett tecken på att du bär på undermedveten oro för bebisen bara. Helt naturligt :)

ChristineL
4/7/15, 8:42 AM
#52

Första gången inatt jag drömde om sex med min man, woho! Däremot var dottern i sängen och kollade på tv samtidigt så det var lite awkward.

Sarah
4/7/15, 9:28 AM
#53

Drömde inatt att bebis hade föts och att det var dags att amma och umgås. Efter typ ett dygn hade jag fortfarande inte umgåtts med bebisen och då stal jag den och gömde mig tillsammans med en kompis i något avlägset hörn på sjukhuset. Skulle försöka amma men la bara bebis i soffan, med ansiktet nedåt i en kudde, och försökte istället amma den där vita pälsbollen jag drömde att jag födde i #22. Kollade ibland om bebis andades i sin kudde, men annars var jag mest intresserad av pälsfluffet, som jag nästan dränkte i mjölk. Jag har nog fortfarande svårt att förstå att jag ska få en människa.

Sarah
4/18/15, 9:58 AM
#54

Bebis börjar märkas av mycket mer nu och igår kväll hade jag svårt att somna pga alla volter och sparkar. Sen drömde jag om alla sparkar och hur vi kunde spänna huden på magen runt ansiktet på bebis så att vi såg ansiktsdragen. Söt :P

teezan
4/19/15, 11:54 AM
#55

Drömde inatt att jag blev vän med zombies, senare drömde jag jättehemskt att min mamma skulle dö & vaknade med tårarna rinnandes. Väldigt märkliga svängar… Från något oförklarligt till en riktig mardröm! Och det sista är nog en rädsla jag känner då man lätt tar sina nära för givet, och vi träffas för sällan numera eftersom jag bor några timmar bort :(

Annons:
ChristineL
4/19/15, 11:57 AM
#56

Jag drömde natten till igår, tror jag, att jag födde mitt barn. Det kom bara poff! I drömmen låg jag och sov och vaknade av att jag kände mig konstig och sen bara kom den :P

ChristineL
5/10/15, 7:34 PM
#57

Drömde två starka saker inatt, först att jag hade jättemycket sammandragningar/förvärkar som avlöste varandra. Mannen har en teori om att det kanske var så.

Sen drömde jag om den här killen, jag har kollat rätt mycket på youtube med honom det senaste, tycker han är asrolig!

[WickedAlly]
5/10/15, 7:41 PM
#58

Det här är väl inget jättemärkligt men jag har börjat drömma vardagsdrömmar. Från att jag somnar tills jag vaknar så upplever jag en hel vardag, inget speciellt händer heller. I drömmen går vi upp, äter gröt. Leker, handlar, åker och badar osv. Börjar bli tröttsamt för sig känns som att jag aldrig sover.

Lilolizeit
5/10/15, 7:57 PM
#59

Jag drömde förra veckan att jag var på möte med hyresgästföreningen, mötet var i en kontainer, jag trampade i en burk färg och fick låna ett par jeans av ChristineL. Sen var vi på Åhléns å jag köpte en galet ful spegel som gick att vika ihop..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ChristineL
5/10/15, 8:15 PM
#60

#59 - Haha, jag har massa par jeans jag inte längre kan ha så det är bara att komma och rota ;)

Theres
5/10/15, 9:19 PM
#61

#58 Gjorde jag med när jag var gravid. Var den den 7 juli så drömde jag att det var den dagen. Hade jag något planerat dagen efter så brukade jag drömma om just det. Var jag i sommarstugan så drömde jag att jag vaknade där.

golf.ifokus.se

sussa08
5/11/15, 7:09 AM
#62

Jag drömmer nästan varje natt nu att jag föder! Börjar bli tjatigt XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Annons:
Theres
5/11/15, 7:33 AM
#63

Åh! Jag vaknade av att Timmy frågade om jag skulle amma henne eller om han skulle fixa en flaska. Jag som precis drömde att jag precis hade ammat henne.

golf.ifokus.se

sunflower185
5/11/15, 6:06 PM
#64

För första gången har jag drömt att jag föder. Minns ingen smärta, men drömde att jag fick en pojke. Vi som egentligen väntar en flicka :) Minns att jag blev besviken över att vi nu måste köpa pojkkläder, och babyfilten som jag hade sytt inte passar längre eftersom den hade flickfärger :) :)

teezan
7/16/15, 12:48 PM
#65

i natt drömde jag att jag skulle föda i veckan jag är i, 31. de skulle sticka mig med världens största spruta mellan benen (!?) och jag skrek i panik att jag inte ville, men de gjorde det ändå. och så var inte min kille där heller, vilket gjorde mig ännu mer panikslagen. det var en ganska obehaglig dröm.

 jag har inte varit ett dugg orolig över förlossningen, men kanske är jag ändå det omedvetet? klart det känns lite skrämmande och läskigt då det är något helt nytt och någonting som inte riktigt går att förbereda sig på helt, men jag tänker ändå att det kommer gå bra. tror att det där med en spruta mellan benen grundade sig i att jag läste på om olika bedövningar och någon spruta man skulle ta typ mellan benen (minns inte exakt hur det var nu) och att jag kände att aldrig i livet att jag kommer ta en sån!

[TanatosNyx]
7/16/15, 5:07 PM
#66

haha, bäckenbottenbedövning? det var min stora fasa också, likaså var det anledningen till att jag tvärvägrade att sy efter förlossningen. Spruta i skrevet så f*n heller! gelén dom försökte bedöva med var ungefär lika effektiv som tandkräm.. jag sa när dom skulle börja sy att jag var ganska säker på att jag inte var bedövad.. jooo då! så provnöp dom är dom skulle sy. Jag var INTE bedövad. Så skulle dom lägga lokalbedövning med spruta. Tack och hej, ut med dig var min respons på det.

[Miiika]
7/20/15, 8:17 AM
#67

Jag har inte haft några speciellt lustiga drömmar än, de kommer kanske senare! Häromnatten drömde jag dock att jag och min pojkvän skulle gifta oss och att det var olika slags stolar vid borden där vi skulle ha mottagningen. Det var verkligen förskräckligt (eh?) och jag var helt förtvivlad. Hm :P

Sarah
7/20/15, 9:48 AM
#68

Har drömt om husförsäkringar. Skittråkigt :)

HMC
7/20/15, 5:57 PM
#69

Jag drömde igår natt att jag pratade i telefon med en av mina närmsta vänner, skulle precis till att berätta att jag var gravid men så plötsligt så var vi hemma hos mig. Jag, hon, en till tjejkompis och sen en kille som är medlem på gymmet där jag jobbar (hur och varför haha?) låg i min tydligen gigantiska säng och bara kollade på varandra. Sen börjar hon (som då fortfarande inte vet något om graviditeten) titta på min mage som ligger väl gömd under täcket och ge mig en massa menande blickar och skumma ljud. Sen när hon frågar om det är något där inne så ljuger jag och säger nej. Bara för att sen ta fram en jättekonstig gravid-app och ändå visa…

What?

Och inatt har jag drömt MASSOR. Minns inte vad, men Gud vad bra jag mådde när jag vaknade!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Annons:
Sarah
7/21/15, 11:38 AM
#70

Halv fem inattt var jag övertygad om att killen hade med sig skruvdragaren/ borren i sängen. Frenetiskt började jag leta och vända på alla lakan, täcken och kuddar. Är ju dumt att ha en borr i sängen liksom. Killen märkte ingenting…

HMC
7/21/15, 2:48 PM
#71

Drömde inatt att min man stod och skulle lära vår 3ish-åriga son att kissa i toan. Gick inget vidare då det sprutade åt alla håll. Helt plötsligt så stod jag och höll i min kobra och skulle visa hur man gjorde… Sen helt plötsligt var vi på IKEA och gick runt när jag fick för mig att lägga upp en FB-status om att vi väntade barn och skulle försöka lära detta barn kissa. Och då kommenterar min vän (tillbaka till hon som i förra drömmen inte heller visste något om att jag var gravid) att "jaha, det här var ju ett trevligt sätt att få reda på det".

Sen vaknade jag PANG och behövde springa och kissa :P

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

fluffis
8/3/15, 9:30 AM
#72

Jag lyckades sova så pass länge inatt att jag drömde 🙂  Jag satt i kö till förlossningen på ett rullband (!). Det var faktiskt rätt bekvämt, tror till och med att det var en säng som jag låg i när det började sätta igång med värkar och allt. Hur i hela friden visste barnmorskorna i vilken ordning på rullbandet vi skulle ligga?? För bebisarna var beräknade att titta ut när man kom till slutet av rullbandet…

Drömmen hoppade över förlossningen och plötsligt var det dagen efter. Jag var i en annan stad som jag inte alls kände igen. Jag lämnade min bebis på BB och gick ut och skulle gå en massa ärenden. Det kändes lite som om jag struntade i bebisen. Plötsligt var jag ute och gick med svärmors hund och sen träffade jag på en gammal arbetskompis som jag stod och snackade med en bra stund innan jag gick vidare på mina ärenden som om ingenting hänt.

Sarah
3/25/16, 9:03 PM
#73

Puttar upp den här :P

plommon1
3/26/16, 2:20 AM
#74

häromdagen drömde jag att jag kunde känna barnets fot med alla tår genom magen. Blev lagom besviken när det inte var så när jag vaknade. Sedan drömde jag att lilla bebisen var nästan ett år gammal och pratade. Iförd en röd fiskarhatt med vita prickar.

Zelmabus
4/21/16, 2:12 PM
#75

Nu är jag förvisso inte gravid längre, men hade en konstig dröm i natt… Drömde att jag skulle föda om 2 veckor men kom på att jag hade glömt att skriva in mig på mvc och inte heller valt sjukhus . Fick lite panik för visste inte om man fick föda då. Helt plötsligt så var jag på ett sjukhus, men någon skulle spränga en bomb så jag sprang i en korridor. Militären var där också. jag lyckas kasta mig in i ett rum när bomben sprängs. Ser att en av militärena ligger medvetslös så jag tar hans gasmask för det kommer gas sol man svimmar av. Hade svårt att andas i gasmasken till en början. Går förbi cafeterian där en med gasmask sitter och ammar, men då säger en till henne att hon kommer att svimma för det kommer in luft när man ammar… Trorjag försökte springa där i från, och skulle springa upp för en gata, då ropar en bekant om jag kan kolla om vivi (en annan bekant till mig) är hemma. Vågade inte säga att jag inte visste vart hon bodde , men eftersom jag visste hur hennes bil ser ut så kollade jag efter den men såg den inte. Fick sen reda på (i drömmen) att hon bodde både nr 4… Åkte sen pulka ner genom alla trädgårdar (fast det var gräs).

[Synnerlig]
4/21/16, 2:50 PM
#76

Jag har alltid haft skumma drömmar :P

Annons:
[TanatosNyx]
5/10/16, 2:33 PM
#77

bump

[Synnerlig]
5/10/16, 3:06 PM
#78

Som sagt så har jag alltid haft skumma drömmar men kom på att skillnaderna i mina drömmar nu som gravid är att jag drömmer mer sexdrömmar och även om att ha blivit mamma :)

Destany
5/11/16, 7:11 AM
#79

Drömde inatt om ett spädbarn som typ ingen kunde trösta förutom jag o tror inte ens det var min. Helt plötsligt fick barnet huggtänder o började bitas hejvilt. Typ som en vampyr. Skum dröm Annars drömmer jag mest om förlossningen nu då mitt inre verkar nervös över det

[Synnerlig]
5/11/16, 9:02 AM
#80

Sen jag blev gravid så har mina drömmar varit mer huller om buller men ska försöka berätta om en dröm jag minns från inatt :P Drömde att jag vaknade upp på golvet i ett mörkt café eller diner typ och överallt låg det döda människor på golvet. Så ser jag en man som slår in de döda människorna i plast och någonting säger mig att han är en vampyr. Han ser att jag lever men han gör mig inte illa utan säger att jag är hans fru. Jag är såklart rädd och försöker komma på ett sätt att lura honom att jag bara vill gå ut på en kvällspromenad men ska komma tillbaka igen. Då står jag plötsligt i en hall och där står en tjej som tydligen är min tjejkompis och hon har designat en halsduk som är röd- och vitrandig och är som silvertejp, så jag hjälper henne att vira denna tejphalsduk runt hennes hals samtidigt som jag berättar för varmpyrmannen att jag ska ut på den där kvällspromenaden med min kompis. Han verkar inte helt övertygad men låter oss gå, men vi får inte vara borta för länge. Så fort vi kommer ut så börjar jag gå väldigt snabbt på en tom landsväg och ser tillslut Sam och Dean från Supernatural som står vid en bil och då blir jag genast glad och lättad och börjar springa mot dem, de ska ju rädda mig tänker jag. Men när det inte är så långt kvar tills jag är framme vid dem så börjar Sam vifta med armarna framför sig, ungefär som att han försöker säga "stopp". Så hoppar Sam och Dean in i bilen och åker i väg, bort från mig :( Sen minns jag inge mer ifrån den drömmen.

Upp till toppen
Annons: