Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 9012 ggr
[WickedAlly]
1/19/15, 1:04 PM

Vi som blivit föräldrar #13

Verkligen dags för en ny :)

Gamla är här.

Annons:
[WickedAlly]
1/19/15, 1:06 PM
#1

Men hjälp Thiah, er försäkringskassa verkar ju vara värre än vår till och med :o

[Thiah]
1/19/15, 2:31 PM
#2

dom är annars ganska lätta att ha och göra med tycker jag. Men deras enkäter är på sådan hemsk och gammal svenska att det är svårt att förstå. 

Kanske ska ringa dem och höra om han måste lämna in 14 st när han varit vikarie på samma jobb hela tiden och har fast månadslön. Men visst, det är lite intressant att skicka in 14 screenshots också. haha

Vi kan få nästan 300e mer per månad i och med att jag tjänar lite pengar och kristian blir hemma.  Då vill man gärna fylla i rätt liksom. Vi kan också ha rätt till en del bostadsbidrag. Alla bäckar små….

[Thiah]
1/19/15, 3:02 PM
#3

Jag är förresten på väg och ska planera våren på jobbet. 7 veckor ledighet kvar. Skräckblandad förtjusning!

[WickedAlly]
1/19/15, 4:12 PM
#4

Ja, det är klart man vill göra rätt då. Jag kollade om vi har rätt till bostadsbidrag nu under föräldraledigheten men trots att vår inkomst inte alls är vidare hög så hade vi inte rätt till något.

[WickedAlly]
1/19/15, 4:32 PM
#5

Har förresten tagit mig i kragen idag och gjort storkok till Wilmer, blev korv stroganoff. Blev väldigt god till min förtjusning. Tycker att det ibland är krångligt att laga mat utan salt, nu innehåller ju korven lite iofs men annars inget salt. 

Har köttfärs som jag ska göra något med i morgon, köttfärssås och spagetti äter han hela tiden känns det som. Så har ni några andra tips så fram med dem :)

[TanatosNyx]
1/19/15, 5:47 PM
#6

#5 Frikadeller? 🙂

Annons:
JeFo
1/19/15, 6:49 PM
#7

Jag tänkte göra köttbullar i ugnen imorgon. Man ska ju inte steka så ja ska testa med ugnen 😀 Mos gillar Holly också. Gör lika som till oss fast tillsätter saltet sist. Ska testa lite fisk i ugnen också. Holly äter det mesta nu så gäller att passa på. Ugnspannkaka åt hon igår med äppelmos. Har jobbat idag. Var riktigt snabba timmar! Man skulle ha 4h/dagar på jobben 😉 Men jag gillar att få gå dit, andas ut och inte tänka på allt. Behövde det verkligen! Skönt med lite extra pengar Thiah, för sådant krävs ju desto värre en massa krångliga papper, vanligtvis. Ska bli intressant och se vad min lön hamnar på. Har räknat och den borde hamna på 8-9 tusen. Sen behöver jag bara ta FP till typ 13. Så jag sparar många dagar är det tänkt! Blev lite imponerad idag av ric. Tyra hade kompis med hem, han hade plockat ur diskmaskinen och gjort mat. Sååå skönt! Gäller att det fortsätter så bra också! 😁

[Thiah]
1/19/15, 7:43 PM
#8

Ska man inte steka? Joel får äta allt möjligt. Steker kött och potatis. Kyckling, fisk. Steker saker och tar bort till honom innan jag tillsätter salt eller färdig sås. Ska laga purjolök och potatissoppa i veckan. Har köpt Tinas kokbok och ska laga lite därifrån. :)

RoxannaS
1/19/15, 7:52 PM
#9

Snovit79 : Skulle gärna byta med dig kan jag lova :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
fridaas
1/19/15, 8:08 PM
#10

#8 så länge det inte är för hårt stekt är det ingen fara att steka, man ska inte ge bränt och hård stekyta typ för det är svårsmält, men det ska inte vuxna göra heller egentligen ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
1/19/15, 8:12 PM
#11

#10 ah men dåså. Sådan stekyta tycker jag själv inte om så försöker undvika det. Joel älskar bananer och äter lätt 1-3 st per dag. Som tur är får han inte stopp i magen av det utan han bajsar istället oftare nuförtiden. Vi har snittar 2-3 bajs per dag. Haha

[WickedAlly]
1/19/15, 8:14 PM
#12

Köttbullar och mos låter gott så det får det bli :)

#7 Wilmer är också inne i en period då han äter allting, det är kul tycker jag. Stoppar i honom allt möjligt och han är nöjd :)

Härligt att få maten serverad. Här imponerade gubben genom att inte glömma klyftpotatisen i ugnen, nivån är inte så hög hos oss, haha. 

***
Wilmer lade sig vid sju, sov 25 minuter och nu är han klarvaken. Kommer få vara vaken med honom tills midnatt antagligen..

[Thiah]
1/19/15, 8:27 PM
#13

#12 här sov Joel nästan tre timmar mellan 17-20 ( sov bara 30 min vid lunch innan) å nu somnade han om med lite gnäll. Så jag ska säkert upp kl. 3 på morgonen. Vi kan byta vakenpass då ;)

Annons:
JeFo
1/19/15, 9:08 PM
#14

Lätt stekta saker går…. Har väl mest med magen att göra. Lättare att smälta annan mat typ kokt. Är inte så påläst, vi har gett stekt nån gång men inte alla dagar i veckan. Är väl typ från 10 mån det rekommenderas med lättstekt el så om jag inte är helt fel ute? Har vi tex ätit köttbullar har jag tagit bort det runt om och liksom bara tagit innehållet 😛 Tror mycket sitter kvar sedan jag fick barn för 8 år sedan. Har liksom inte uppdaterat mig 😳 Köttbullar i ugn var jag mest nyfiken på till alla. Såg smidigt ut att bara lägga på plåt 😛 gillar enkelt! Låter som ni kommer sova kast tjejer. Inte kul 😞 Jag hoppas få sova länge och djupt. Har huvudvärk som heter duga.

[Thiah]
1/20/15, 4:15 AM
#15

#14 köttbullar i ugn är så himla lätt. Jag brukar göra köttbiffar. Tröttnar på att rulla små bullar… ;) brukar göra en löksås till och sen potatismos. Gott! Joel vaknade vid 05! Nätterna går bättre och bättre. :)

Velinga1984
1/20/15, 7:54 AM
#16

Här kokar vi färdiga köttbullar till sonen, även prinskorv och sånt som går att koka. Kyckling gör vi alltid i ugnen även till oss. 

#5 Pastagratäng, lasagne, lasagnette, pannbiff, köttfärssoppa (s.k cowboysoppa tror jag), chili con carne. Taco med ris. 

#14 Känner igen att man saknar uppdatering, äldsta sonen är 10 år. Så jag kör som jag gjorde till honom. 

---

Här skulle vi gått till öppna förskolan i veckan, men vill inte riskera att han blir sjuk inför sövningen på torsdag. Den har redan blivit uppskjuten en gång, och vi vill ha den avklarad innan inskolningen nästa månad. Så håll gärna tummarna att han håller sig frisk! Bronkoskopin är nödvändig för att se varför han har problem med sina luftvägar, först då kan det göras åtgärd.

[WickedAlly]
1/20/15, 9:03 AM
#17

Vi åkte en sväng med bilen, har äntligen fått tillbaka vår från verkstan, sen somnade Wilmer runt tio när vi kom hem. Vaknade för 20 minuter sedan ungefär, fast han vaknade några gånger i natt men han somnar om väldigt lätt som tur är. 

JeFo: Spritsar du köttbullarna går det ännu snabbare :)

#16 Åh, chili con carne var längesedan. Det får det bli :)
Hur är det med ris nu igen? Får man ge det?

Åh, hoppas det går bra på torsdag!

fridaas
1/20/15, 9:39 AM
#18

#17 ris får man ge så länge det inte är hela tiden och massor. Egentligen är det väl bara tillsatt salt, mangold och honung man inte ska ge.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jespersen
1/20/15, 10:43 AM
#19

Min ena hund fick somna in i lördags, 13 år gammal blev hon och det känns så tomt utan henne :( Så jag har känt mig som en sådär rolig mamma senaste dagarna.. Samtidigt är det skönt att ha Villemo, så att man blir uppmuntrad och kommer på andra tankar.  Hon är ju så glad och go!

Idag är det föräldragrupp, vi missade sist så det ska bli roligt att komma iväg och snacka lite med dom andra mammorna!

[WickedAlly]
1/20/15, 11:25 AM
#20

#18 Okej, jag har undvikit det hittills. Kanske kan ge någon enstaka gång då. Ris är ju gott så :)

Gröna bladgrönsaker överhuvudtaget, och rödbetor också.

#19 Jag beklagar verkligen 🌺

Annons:
[WickedAlly]
1/20/15, 11:59 AM
#21

Var förresten och handlade nyss, är samma visa varje 20:e, fullt med småbarn och tillhörande föräldrar i butikerna, haha. Den som bestämde att bb skulle utbetalas innan löning var nog en smart jäkel :)

[Thiah]
1/20/15, 12:06 PM
#22

#21 här får man BB den 25.. Så jag kommer få det samma dag som lönen. Ganska värdelöst. Men jag fick min sista "mammalön" idag så jag ska ändå till affären.:)

[WickedAlly]
1/20/15, 12:17 PM
#23

#22 Kasst. Får ni lika mycket som vi får? 1050?

Vad märkligt det måste kännas, sist liksom :o

Theres
1/20/15, 12:31 PM
#24

Det låter som om Elyon har mjölk i halsen hela tiden. Antingen det eller att hon är förkyld typ. Känns inget bra när hon sover och låter så. Eller när hon hel-sover är hon knäpptyst, men precis innan så låter hon så ansträngd, så man blir ju asnervös när det blir tyst när hon somnar.

golf.ifokus.se

[Thiah]
1/20/15, 1:58 PM
#25

#23 erm. Jag tror det. Lite över 100e är det iaf. Och jo nästa gång är det semesterlön men sen… Eeek :p Var just i affären å fyllde på med ny tandkräm å nya tandborstar å hårspray å mat såklart å annat. Vips så hade 1500kr försvunnit. Yey liksom… Joel ska få pröva muminblöjor. 46 st för 8.90e. Kan ju inte alltid lita på att mormor köper… ;) #24 va mysko. Som om man inte är nervös annars när de sover (eller jag var iaf)

[WickedAlly]
1/20/15, 2:24 PM
#26

#25 Pengarna bara rinner iväg. Blev bara runt 650 för min del men med tanke på att jag inte skulle ha så mycket så räcker det gott och väl.. Ica har väldigt mycket bra denna veckan, så med deras kampanjer och mina individuella erbjudanden på kortet så fick jag 103 kr i rabatt. Glömde bort bonuschecken och pantkvittot.. 
Älskar rabatter :) 

Ska storhandla på måndag tänkte jag, måste ändå ner med bilen till besiktning så då passar jag på. Mamma jobbar i närheten dessutom så jag hämtar henne på vägen, blir tre flugor i en smäll. 

Muminblöjor.. Ja vad annars i Finland? :P
Hoppas de är bra :)
Vi testar nya våtservetter. Vi har haft Liberos hela tiden men de ska ju tydligen inte vara så bra och dessutom är de dyra.. Hoppas på de nya.

Velinga1984
1/20/15, 2:37 PM
#27

#24 Kan vara trånga näsgångar, jättevanligt på de små och växer bort. Vi har levt så i 13 månader, men pga sonens trånga luftvägar. Han har iofs aldrig blivit godkänd när de lyssnat på lungorna. Är hon tungandad? Be dom isåfall ha uppsikt på BVC, och deras erfarenhet.

Annons:
PogoPedagog
1/20/15, 3:53 PM
#28

#24 Småttingar har en mycket mjukare gom än större barn det kan oxå gör att de rosslar, snarkar och andas högljutt.

[Thiah]
1/20/15, 4:27 PM
#29

#26 jag älskar änglamarks. Mamma brukar köpa ett lass åt mig varje gång vi möts. :)

[TanatosNyx]
1/20/15, 5:15 PM
#30

Ally, Liberos våtservetter är inte så dumma trots allt (test från 2014):

http://www.testfakta.se/sites/default/files/_BINARY_11415.pdf

[WickedAlly]
1/20/15, 6:25 PM
#31

Hm, har nyligen läst att de inte var bra alls. De ser inte ut som på bilden i din länk längre, kanske har ändrat innehållet också?

[TanatosNyx]
1/20/15, 6:52 PM
#32

#31 Har du någon förpackning hemma? har försökt googla innehållet men får ingen träff på innehållsförteckning. 🤔

JeFo
1/20/15, 8:06 PM
#33

Vi köper huggies på dollarstore. Kostar 10kr och luktar jätte gott 🙂 Ica tar närmare 30kr för samma.

[WickedAlly]
1/20/15, 9:20 PM
#34

#32 Nu har jag kikat runt i väskor och sånt men nä, har hunnit slänga de tomma.

#33 De köpte jag också förut, när vi bodde i Malmö. Betalade 12,50 då. Tycker att de gula luktar väldigt gott men de är så himla våta tycker jag, känns som att det går att vrida ur dem.

Annons:
JeFo
1/20/15, 10:17 PM
#35

Vi köper gröna. Det är inte jätte våra utan fungerar perfekt tycker jag. Har testat många men är nöjdast med dom. Tycker okända märken också är bra men då vet man ju inte vad det är i riktigt 😁

[WickedAlly]
1/20/15, 10:33 PM
#36

Jag tycker nog bara att de är våta för att jag är van vid Liberos antar jag, för de är ganska torra egentligen. 

Nu testar vi Eldorados, de är överraskande bra. Såpass bra att jag köpt fler paket :)

em.nord
1/21/15, 6:44 AM
#37

#13 stackars dig :'( beklagar sorgen… Idag blir det vaccin för Tottes del. Usch ja de blir nog inte så roligt för mamma inte ;) Han har sovit illa på natten i en vecka nu o jag är rätt död och tänker onda tankar ibland vid ca 3 på natten. Tankar där lämnar honom hos Daniel och går o lägger mig i stugan :D haha men Daniel jobbat natt nu så går liksom inte… hm ;) Längtar till det är dax för mat till Totte! Han är så himla nyfiken när vi äter och blir sur när han inte får min gaffel. Han är bara 3 månader så får allt vänta 4v till innan han får sutta finger ;) Beställde igår boken "Barnmatsboken; laga rätt från början" Ska bli roligt med lite inspiration o jag älskar kokböcker! :D

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Jespersen
1/21/15, 8:34 AM
#38

#37 Du får ge utlåtande på boken sen! :) 
Vi fick ett häfte med lite recept och så i på BVC, men efter flera år med att laga mat till äldreomsorgen där mycket är konsistensanpassat så kändes dom recepten lite överflödiga för mig.. :) Bara typ puréer och timbaler, och det kan jag ju redan. 
Villemo har inte vart så förtjust i burkmaten, men hemlagat funkar bättre. Det enda hon har ätit en hel portion av utan att börja klökas är hemlagad lax med potatis och ärtor som jag mixade ihop. Men det hemlagade kan man ju krydda lite mer, dom i burk känns så mjäkiga allihop. Det är ju bara salt dom inte får äta! Jag kokade laxen i dill, persilja och peppar och det var ju himla poppis :)

[WickedAlly]
1/21/15, 11:34 AM
#39

#38 Ja, burkarna är verkligen tama i smaken. Och de flesta smakar precis likadant oavsett vad det står på etiketten :o

***
Tror jag när en komiker vid min barm. Frågade nyss Willeman om han bajsat. Då tittar han på mig, höjer ena ögonbrynet lite käckt och säger Pappa? 
Sen gör han massa ljud som passar så bra in. Igår sa jag till honom att vi skulle ta på blöja och att han fick sitta stilla, då lät det som att han sa Nä nu du!

Sällan en tråkig stund med honom i huset i alla fall :)

Theres
1/21/15, 11:41 AM
#40

Åh, fy. Trodde jag skulle dö i morse. Pumpade lite mjölk medan jag värmde upp gammal mjölk. Det gick bra, inga sammandragningar. Sen tog jag upp Elyon och satte mig i soffan. Då kom det smygande. Den värsta smärtan någonsin (jag har kännt den förr, men det är alltså hemskt). Som knivhugg i hela nedre regionen och man vet inte var smärtan börjar eller slutar, och den flyttat på sig. Så det började med att det gjorde ont i livmodern, sen baken och precis innan jag lyckades somna så kan det varit kissblåsan. Nu har jag inte lika ont, men det hugger fortfarande. Vågar varken amma eller pumpa nu ifall det var det som var orsaken :(

golf.ifokus.se

soundtrack
1/21/15, 11:42 AM
#41

#40 Det är amningen. När man ammar drar livmodern ihop sig och ja, det kan göra skitont :/ men det går över så det är "bara" att stå ut.. Och det är alltså inte farligt, utan helt normalt.

Annons:
Theres
1/21/15, 11:46 AM
#42

#41 Men på sjukhuset så kändes det mer som att jag skulle föda barn igen. Typ sån smärta. Sen hat jag inte direkt kännt något på några dagar nu. Men denna smärtan är mer som kvivhugg som håller i sig länge och går inte över som värkar gör och man liksom känner hur nerverna går där nere och hur smärtan följer dem.

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
1/21/15, 11:48 AM
#43

Normalt och dessutom bra hjälp för livmodern att bli normal igen, fast rätt otrevligt,

JeFo
1/21/15, 11:50 AM
#44

Går att krydda extra om man ger burk 😀 Tycker också många smakar lika 😁 Har gjort köttbullar i ugn nu. Kommer jag verkligen göra flera gånger! Kan ju lägga Hollys utan salt i eget hörn. Gjorde bara till Holly nu. Måste bli skärpning. Så ska göra ett lagar med mat. Idag ska vi äntligen bada allihopa! 😀 Holly blir så härligt trött efteråt, blir vi alla. Kommer ner massa snö just nu men jag hoppas det ger med sig tills vi ska åka. Skulle kunna komma 1dm och vi är nog halvvägs nu 😣 Haha… Wilmer är bra rolig han 😀

Theres
1/21/15, 11:50 AM
#45

Men ska det göra så ont så man skriker rakt ut "ring en ambulans" :(?

golf.ifokus.se

soundtrack
1/21/15, 11:52 AM
#46

#45 Jag vet att det finns dom som tycker att eftervärkarna är värre än förlossningsvärkarna, så troligen ja :/ jag hade inte speciellt ont, eller så maskerades den smärtan av smärtan i bröstvårtorna (av den skrek jag rätt ut första veckan…).

soundtrack
1/21/15, 11:53 AM
#47

Men du kan ju alltid ringa BB och fråga?

[WickedAlly]
1/21/15, 11:54 AM
#48

#44 Ja, jag får nog göra det de gånger han får burk. Nu är han måttligt intresserad av dem i alla fall.

Måste också skärpa mig, ska leta recept och börja lägga portioner i frysen. 

Åh, bada vill jag också. Funderar på att åka i helgen :)
Vräker ner snö här också, har snöat konstant i två dygn. Smhi dillar om vargavinter så vi får se vart det slutar..

Annons:
Theres
1/21/15, 11:55 AM
#49

Jag ringde dem i morse och de sa att jag skulle ta panodil. Det hjälpte ju visserligen lite, men har fortfarande ont. Det var vid 8 jag pumpade. Ska testa igen nu och se om jag får tillbaka samma smärta. Fast jag vill ju inte plåga mig :(

golf.ifokus.se

JeFo
1/21/15, 11:56 AM
#50

Jag hade också väldigt ont denna gången. Låg och ammade och stoppade kudden i munnen. Höll på ganska länge också fastän det minskar i smärta. Tänker man på att det är nyttigt brukar det gå lättare. Djupa andetag….

fridaas
1/21/15, 12:06 PM
#51

#45 det är ganska vanligt, jag hade det så till och från i 3veckor utan att fatta vad det var först. Hatade och fasade för amningen eftersom det gjorde så ont, gjorde ju inte saken bättre att bröstvårtorna var fyllda med bkodblåsor eftersom alwa sög fel i början heller. Varm vetekudde, alvedon och tålamod var det enda son gjorde att jag klarade av det. Med Noel hade jag bara det tre gånger.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JeFo
1/21/15, 12:11 PM
Theres
1/21/15, 12:15 PM
#53

Kunde knappt resa mig upp nu när jag skulle på toan. Hugger i högersidan. Kanske kan vara UVI? Fick liksom kissa i omgångar för om jag släppte allt på en gång så blev liksom obekvämt när det som gör ont i magen förflyttade sig neråt för fort. Så kan ju vara kissblåsan också. Eller livmodern som ligger mot kissblåsan och gör ont om jag tömmer för fort så den flyttar på sig.

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
1/21/15, 12:31 PM
#54

Tack JeFo :)

Hittills har jag kört utan recept men i det sista har det blivit ganska enformigt har jag märkt. Hoppas på lite inspiration :)

ChristineL
1/21/15, 12:32 PM
#55

Har ni kollat barnmatsburken.se?

Annons:
[WickedAlly]
1/21/15, 12:39 PM
#56

#55 Japp, har använt något recept därifrån men annars tycker jag att sidan är rätt dålig om jag ska vara ärlig.

[WickedAlly]
1/21/15, 12:43 PM
#57

Eller, det är nog inte sidan som är dålig. Det är jag som inte är en receptmänniska. Efter att ha jobbat i kök sedan gymnasiet så är det där med recept så långt borta, är van vid att bara göra.

ChristineL
1/21/15, 12:57 PM
#58

#57 - Haha, så kan det vara. Men korvstroganoffen där är verkligen jättegod, även för vuxna ;)

Theres
1/21/15, 1:00 PM
#59

Uppdatering: ingen ny smärta efter pumping. Bara samma smärta som sitter i sen i morse, fast bekvämare. Tror det har något att göra med toa-besök och nervbanor. Livmodern verkar chilla just nu :)

golf.ifokus.se

em.nord
1/21/15, 1:18 PM
#60

Åh försöker hitta en fleecefodrad overall till Elliot i stl 74 men nääää! :( bara stl 80…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

jackiejohn
1/21/15, 1:20 PM
#61

Vart lite tyst från oss då fröken haft mycket "vaken nätter" vilket reaulterat i en halvdöd mamma 😁 samt är maken tok förkyld och vi har grälat ang hans mor då hon har skrivit upp hela(!) Lillis personnummer och vi har sagt åt henne att ta bort det ocj hon lovade men i helgennpp kalaset för svågern läste hon upp Lillis fullständiga namn och personnummer för alla vid borden 😤 Blev så arg så jag höll på att tuppa av…(jag har stor tillitsproblem till svärmor då hon början avsky mig och började skapa bråk mellan mig och maken när de fick veta att vi skulle gifta oss..) men nu säger maken att han sagt till henne igen men vi får väl se om hon lyssna denna gången! När vi berätta att vi hade svårt att få barn och bad dem hålla tyst inte ens tala om för makens bröder så sprang hon direkt till en kusin till maken som jag träffat en gång och måla upp HELA vårt privatliv på bebisfronten, och när vi blev gravida tala vi om för våra familjer men bad dem hålla der hemligt tills vecka 12, dagen eftrr sprang hon och tala om för 4 kollegor att hon skulle äntligen få bli farmor - hennes försvar: jag litar på dom, vi jobbar ju ihop! Så ni kanske förstår varför jag har tillitsproblem med henne och håller på att bli galen på att hon har min dotter fyra sista siffror 😳

[WickedAlly]
1/21/15, 1:28 PM
#62

#60 74 överlag är svårt att hitta tycker jag, finns mest 68 eller 80 i allting. Hade samma bekymmer nu när vi letade overall.

Annons:
em.nord
1/21/15, 4:34 PM
#63

#61 Gud va jobbigt! :( Dax att säga nej till umgänge nästan! #62 ja men eller hur. 80 blir på tok för stort o 68 passar precis o vill ju ha att växa i under våren. Hittade en på tradera från PoP skit snygg och avtagbart fleecefoder men den var lång i skrevet o korta ben så om man sätter fast han i t.ex bilstolen så åker ju benen upp :/ Ska till Ullared snart så får leta då. Har beställt mössa, skor o vantar från h.m rea som borde komma imorgon så måste hitta en overall bara :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

em.nord
1/21/15, 7:31 PM
#64

Alltså ikväll har jag haft en liten konstig hurmörsvägning. Vi småpratade lite om småsyskon till Elliot som vi nog kommer påbörja i sommar. Daniel; ja då blir det en lillasyster. En liten Astrid. Så blir det så bra sen! (Vilket vi tidigare kommit överens om ifall det blir en tjej) Jag; Ja….men…vad händer med Mateo då?! (Ångest i rösten växer vid varje ord) Daniel; Va…? Jag; Mateo! Min nästa son ska heta Mateo. Och får vi en Astrid va händer då med Mateo?! Ska vi glömma honom? (Hunnit bli arg o stirrar med smala ögon på Daniel, stackarn som vet att han inte kommer kunna svara rätt) Daniel; Ja men det kan ju mycket väl bli en Mateo nästa gång älskling…(ler lite försiktigt) Jag; Och vad tusan händer med min Astrid då!?!?! (Tårar börja rinna) Hrm ja typ så här har min extremt trötta hjärna jobbat ikväll :D haha

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
1/21/15, 9:21 PM
#65

#64 Ni får ha dubbelnamn på nästa Astrid-Mateo 😉 Satt och skrev när vi åkte hem från badet men vet inte vart det tog vägen. Ally, du har möjligen inget recept på korvstroganoff al la storkök? Skolans var ju sååååååå god 😀 Trötta barn och trött mamma. Alla somnade fint efter badningen. Holly slocknade direkt, stackarn sov kass middag också.

[WickedAlly]
1/21/15, 10:31 PM
#66

#63 Vilken raketfart han måste ha vuxit i :) Redan 68, stora killen. Wilmer, 9 månader, har också 68 i en del kläder, haha. Kan inte skylla på att han var så liten när han kom för det var ju Elliot också väl? 

#64 Ja, Astrid-Mateo var ju tjusigt ;)
Hormoner och trötthet kan göra en galen. 

Jag fick åka hem till mamma ikväll och ventilera lite. Är så nervös inför i morgon och Rasmus mådde dålig så han lade sig en stund, höll på att börja gråta där jag satt. Ville ju prata och så gick han och lade sig, dumhuvud tyckte jag då. Fast om jag faktiskt hade sagt något högt så hade han ju mest troligt stannat, men i mitt huvud var han bara korkad och värdelös just då, haha. Stackarn..

#65 Jag gör väldigt enkelt med korv stroganoffen; 
Tärna en lök, fräs denna. Skär en falukorv i lagom bitar och stoppa i med löken. Steker detta lite lätt och sedan häller jag på en förpackning krossade tomater och 5 dl grädde (ibland mjölk om grädden är slut). Sen salt och peppar. Låter det puttra en stund och sedan har jag i en burk ananasbitar (sjukt gott!). Serverar med ris.

Den vi gjorde på förra jobbet var ganska lik faktiskt, fast då hade vi ofta lite vitlökspasta i. Det är väldigt gott så ibland väljer jag krossade tomater med vitlök så slipper man masa med pressen. 

Vad skönt att få sova efter bad, då är man härligt trött. Wilmer somnade nyss, masade lite och vaknade till snabbt efter jag gått ner men nu sover han igen. I morgon ska vi upp halv sju så jag hoppas han sover bra i natt.

jackiejohn
1/21/15, 11:32 PM
#67

63# Ja om jag fick bestämma så skulle hon inte finnas i våra liv men maken ser problemet men vill inte "ta henne i kragen" då hon blir ledsen och han får skäll av henne typ.. Rätt jobbigt så jag brukar ligga lågt men när der gäller såna här saker kan jag bara inte göra det 😳 Idag har vi tillbringt dagen hos Lillis mormor med fika, mat och hästmys 😊 Lilli var för första gången med nere i stallet hos mina och mammas hästar, hon rynka lite på näsan när mitt ena sto lukta henne i håret annars sov hos sig mest igenom besöket! Har tänkt på en sak, babysim när brukar man börja med det? Lilli är ju två månader nu dock två månader förtidigt född..men tänkte att till hösten blir väl lagom? Det brukar vara babysim i simhallen i mellerud vad jag vet och det är inte så långt bort men är lite osäker på när man "ska" börja, är hon för stor till hösten? I augusti är hon ju 9 månader..😁

[TanatosNyx]
1/21/15, 11:42 PM
#68

På vår simhall erbjuds babysim från 3 månader. Jag hade räknat korrigerat där med tanke på allt päckel som kan vara i vattnet trots rening. 🙂 taket är 12 månader på de första grupperna, sen krävs vattenvana för de äldre.

malinroth
1/21/15, 11:46 PM
#69

#67 Här är babysimmet från 3mån-12månader iaf. Sen om dom hinner fylla ett under kursens fång spelar ingen roll. Vi började när Svante var 6-7månader och jag tycker det var perfekt! Men ja hade jag varit dig hade jag hellre väntat till hösten än att börja på våren. Vet att några av dom som börjat vid 3-4månader här har tyckt att det var lite tidigt. Men det beror ju lite på vaf man har för bebis också men din lilla är ju så tidigt född också så jag hade definitivt väntat :) Ju yngre dom är desto större är ju risken att dom blir kalla och så, vattnet är ju varmt men dom kan ändå bli kalla och det är lite lättare i duschen om dom kan sitta i bumbo också tycker jag. Nästa tisdag har vi sista simmet i fortsättningskursen, trist! Men vi kommer fortsätta bada själva och med bebiskompisar. Men det är kul att gå på kurserna, det är varmare i vattnet då och man får använda mer material och göra strukturerade övningar :)

Annons:
jackiejohn
1/21/15, 11:50 PM
#70

68# Jo jag tänkte också att man kanske ska räkna så.. För "egentligen" skulle hon ju varit 7 månader i augusti därför tänkte jag att hösten kanske skulle bli lagom men hon är ju 9 månader egentligen? Gaah! Blir förvirrad själv nu, fick veta att hon kan vara lite "efter" eller hur man ska säga i utveckligen de första året men det brukar inte märkas när de är nåt år sa de till oss men alla barn är givetvis indivuella! Men jag vet ärligt inte hur jag ska tänka och "behandla" henne, ska jag behandla henne som en två månaders bebis eller som en nyfödd 😔

[TanatosNyx]
1/22/15, 12:02 AM
#71

Du ska behandla henne för den hon är 😃 alltså ur säkerhetsaspekt så räkna utefter korrigerat, annars behöver du inte krångla. Är hon efter med något, ja då får ni tänka utefter hennes förutsättningar osv. Mest troligt är hon som vilken bebis som helst, prematurer brukar vara fighters. Det hon saknar i storlek kommer hon ta igen på andra vis, vänta så får du se! 🙂 Det blir lite samma fenomen som med småsyskon senare som ser upp till äldre syskon.

Jag tycker hösten låter utmärkt, kör på det! Då gör det inget om hon får nån kallsup och råkar kräka lite.

jackiejohn
1/22/15, 12:21 AM
#72

Tack för era svar! Jag kör på hösten så har hon växt till sig lite mer storleksmässigt också! 😊 från 3 månader är det i vår simhall också såg jag på deras hemsida efter babysim var det typ simskola 2-5 år så vi är inte för stora till hösten ☺️ Var på vårdcentralen igår för egen räkning och sköterskan beundra Lilli och fråga hur gammal hon var och jag svara -"två månader exakt idag", hon tittade på mig som om jag vore knäpp så fick hasplat ur mig, lite ursäktande att hon är två månader förtidigt född, "jaha då förstår jag" blev svaret och jag stod där med henne i babyskyddet som ett gapande fån och till råge på allt skämdes jag lite 😁 haha

[TanatosNyx]
1/22/15, 12:31 AM
#73

#72 Meh, vilket svar haha! 😛

Det är lite klurigt med prematurer ibland, jag vet dem som har fått skäll av främlingar på stan för att de "har varit oansvariga och tagit med sin nyfödda baby på stan" när ungen i själva verket varit flera månader. 😂 Man får lära sig att gallra bort dumheter från folk som inte har koll 🙂

[Thiah]
1/22/15, 5:08 AM
#74

19-05 sov Joel i natt. Fick vakna en del gånger och sätta nappen i munnen. Ibland ska det bli skönt att gå tillbaka till jobbet. Kristian behöver få känna på att vara ensam hemma hela dagen med en son som aldrig är stilla( och gärna står mellan dina ben hela tiden) å saker som ska göras. Joel har börjat med en ny "fin" grej. Han pratskriker högt! Rawrqeraejajwawawaa" typ. Grannarna är säkert lyckliga…. Jag skulle älska att ha falukorv här. Gjorde alltid korvstroganoff när jag bodde i Sverige. Det blir inte riktigt samma sak med annan korv enligt mig

em.nord
1/22/15, 6:42 AM
#75

#66 ja han har raketväxt! Särskilt sista månaden :) 5980g o 63cm nu. Föddes 2770g med näringsbrist. Så jag är nöjd :) Skulle behöva en bilbarnstol dock o den är från 9kg så hoppas han ökar mer snabbt :) Vår kommun erbjuder inte babysim :( Vi var på föräldragruppen i måndags och 2 andra killar som föddes dagen innan och efter Elliot är med :D haha lite kul :) bägge sover HELA NATTEN dock… inte alls bitter :'( ;) Ja papporna behöver vara ensamma också :) Daniel ska ha Elliot inatt o jag lägger mig i ett annat rum. :D ska sova!!!!! Min katt smet ut igår kväll och har inte kommit in :'( orolig….

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Theres
1/22/15, 8:40 AM
#76

Elyon är inte snäll på natten nu längre. Två nätter i rad har hon varit jäkligt svårsövd. Stackars Timmy har inte fått sova inatt. Har vaknat flera gånger och insett att jag är själv i sovrummet, så han har suttit med henne i soffan ^^ De kom in nu på morgonen, så jag ammade lite och så somnade hon som en stock ^^ Sen pumpade jag andra sidan med en sovande hund i knät :) Nu sover alla utom jag. Men ska nog somna om en sväng så jag är pigg till nästa matning. Slängde precis i mig två panocod. Har så ont överallt och feberkänsla. Men tog febern igår och den var bara 36,7. Det är visserligen högt för mig för min normaltemp är låg.

golf.ifokus.se

Annons:
[WickedAlly]
1/22/15, 10:49 AM
#77

#75 Vikten är sekundär när det gäller att byta tills stol nummer två, det viktiga är att han kan sitta själv och når upp till bältena. Wilmer väger 8 kg nu men vi har bytt, stol nr 2 är ju säkrare :)

***
Natten var katastrof, tror Wille vaknade 20 gånger. Sen skulle vi upp halv sju, och DÅ sover han tungt. Fick väcka honom.. Han betedde sig som en tonåring, lade armarna över ögonen när jag tände och vägrade se på mig 😂

jackiejohn
1/22/15, 11:41 AM
#78

Lilli sov jättefin tills 1 inatt då var det matdax och sen tyckte hon det var överflödigt att somna om.. Självklart så hade ju jag fastnat framför teven till hon vakna så när jag väl somna av ren utmattning vid 5 efter att ha skällt på maken som inte brydde sig om att hon skrek utan sov(!) Sen bestämde sig fröken för att hon ville ha mat igen vid 7:30…var så trött så jag orka inte hålla henne när jag amma utan la mig ner och till min lilla förskräckelse somna jag när jag låg och amma henne 😁 Fick skäll av maken att hon inte låg i babynestet utan brevid sen nära han vakna.. Han är så rädd att vi ska lägga oss på henne, Men men! Snart kommer våran BVC tant på hembesök ska bli spännande! 😊

soundtrack
1/22/15, 11:52 AM
#79

#78 Att liggamma sovandes har varit min räddning, annars hade jag inte fått sova många minuter…

[TanatosNyx]
1/22/15, 12:15 PM
#80

#78 Om du har en amningskudde kan du lägga den runt Lilly så kan du slumra och maken får samma trygghet som med ett nest :)

Marvel-lous
1/22/15, 12:16 PM
#81

Flyttar på tisdag, från denna pyttelilla 1:a till ett radhus. Kan inte ens förklara hur mycket jag längtar!!

🥳

soundtrack
1/22/15, 12:21 PM
#82

#81 åh vad kul! :) Vi flyttar till hus i september och jag längtar också (även om vi bor helt okej idag, en trea.,). Men att äntligen få bo i sitt eget hus och få inreda ett barnrum :D

[WickedAlly]
1/22/15, 1:09 PM
#83

#81 Vi flyttade från vår etta på 32 kvadrat till ett parhus på 102 kvadrat i somras, alldeles underbart var det att äntligen slippa trängas :)

Annons:
ChristineL
1/22/15, 1:27 PM
#84

Åh, vad avis jag blir på er som ska flytta! Okej, vi har precis flyttat, men från 110 kvm till 65 :P Det är ju bara tillfälligt men jobbigt när man inte vet när drömhuset dyker upp. Vi vet var vi vill bo och vad vi vill ha. det ska bara komma ut också…

Marvel-lous
1/22/15, 1:43 PM
#85

#82 #83 Ja det ska bli så himla skönt. Vi bor nu på 22 kvm och ska flytta in till 109 (fördelat på två plan). Bara att kunna röra på sig; här hemma kan jag som bäst gå runt i en cirkel när jag ska vagga bebis. 😂

[WickedAlly]
1/23/15, 10:58 AM
#86

Gud vad jag längtar till den här kaossömnen är över, håller på att bli tokig. Känner mig ganska utvilad när vi går upp men typ en timme senare ser jag i kors..

Nu har vi i alla fall ätit frukost, Wille åt hela portionen med gröt (Hade i banan och hallon, mums). Väldigt bra för annars brukar han börja vägra halvvägs. Nu ska vi gå upp och bada tänkte jag, det är gröt lite överallt.

JeFo
1/23/15, 11:50 AM
#87

Vi ska iväg till storstan…. Har haft vår vanliga städritual så det kan bli lugnt till kvällen. Jobbar hela helgen, igen 😞 Ska väcka Holly och sen sticka. Igår jobbade jag kväll så jag var hemma 19.15. Då var det någon som var mammig. Vägrade sova så jag fick lägga mig bredvid. Hon höll i mig hela tiden ☺️ lite extra mys är alltid välkommet!

[WickedAlly]
1/23/15, 12:25 PM
#88

#87 Vad ska ni hitta på för kul där?
Har städat vi också, har legat på knä och skurat vardagsrumsgolvet. Övriga golv ska få sig en sväng med ångmoppen.

Den där mammigheten känner jag väl igen. Kan inte lämna rummet just nu utan att Wilmer gråter och skriker efter mig. Lite påfrestande men hellre det än tvärtom i alla fall. Vi har drabbats rejält av den där separationsfasen.

JeFo
1/23/15, 12:57 PM
#89

Ska iväg och kolla linser. Haft i 14 dagAr nu och då vill de kolla att allt fungerar. Sen blir det lite mat å shopping. Just nu saknar jag Holly på jobbet också. Tar gärna lite egen tid sen när jag kommer hem. Saknar amningen lite, iaf närheten den ger.

[WickedAlly]
1/23/15, 1:31 PM
#90

Aha :)

Det är tur man kan vara nära på andra sätt också :)

***
Wille har för första gången i sitt liv fastnat, han kröp upp på hyllan under soffbordet och sen kom han ingenstans :P

Annons:
JeFo
1/23/15, 3:45 PM
#91

#90 haha! Idag?! Holly också! Joline skrattade som bara den. Hon kom dit så fint men fick sen panik. Vi har ett vitt ikeabord med skiva under. Snygg timing! 😛

[WickedAlly]
1/23/15, 3:56 PM
#92

#91 Japp, jädra timing ju :P

Samma med Wille, var visst inte så kul ändå där under :P
Vi med, Ikeas Hemnes :)

em.nord
1/23/15, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Nu tar vi helg! :) Börjar med Fredagsmys! Trevlig helg tjejer o ungar ♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
1/23/15, 6:26 PM
#94

Ja precis, hemnes… Kom inte på vad det hette! Perfekt att gå runt när man är bebis 😀 Hon har aldrig brytt sig om underdelen innan. Vi ska också ta helg! Jag ska ju vara duktig och jobba 😁 Trevlig helg på er alla!

[WickedAlly]
1/23/15, 7:36 PM
#95

#94 Ja, bra grepp får de om bordskivan ser det ut som :) 
Inte Wille heller men nu har han vart där flera gånger idag. 

Nu har lilleman åkt med Rasmus för att hämta Rasmus bror, han ska sova här i natt. Så jag har några timmar för mig själv, gråter icke för detta :P 
Ska lägga mig på soffan och glo för det har jag inte gjort på månader.

Trevlig helg!

Theres
1/23/15, 8:09 PM
#96

Tror jag har fått maginfluensa. Har iallafall sjukt ont i magen. Har legat i soffan och försökt sova bort det i 4 timmar utan framgång. Som tur är kommer det bara ut där bak. Än så länge. Kan vara biverkning på Zoloft också, men jag vet inte? Idag (innan jag blev sjuk) så var vi på BVC. Elyon är tydligen 52 cm idag (+2cm på 10 dagar?) och väger 4090g.

golf.ifokus.se

Jespersen
1/24/15, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

#96 Jag tycker att mätningarna känns sådär exakta, någon gång skillde det en cm på två mätningar vid samma tillfälle när jag var inne med Villemo på BVC. Svårt att sträcka ut dom ordentligt ibland kanske ;) Idag blir LillisVillis ett halvår! Helt galet vad tiden går fort!

Annons:
malinroth
1/25/15, 2:30 AM
#98

#97 Gullungen! Det känns som att det var nyss hon kom! Men hon måste ju kommit på Svantes 5månaders dag, idag (24e det är ju efter midnatt nu) blev han 11månader och jag fattar inte vart tiden tar vägen! Om 1 liten månad blir min lilla bebis ett helt år! Det är verkligen galet! Nu har jag legat och surfat alldeles för länge men har till slut klickat hem en ettårspresent till gossen. Ett ullunderställ och en sorteringslåda/plocklåda blev det :) Sen hade jag tänkt fixa iordning en liten minneslåda till han som jag ska fylla med lite saker från hans första år och lite dopgåvor och hans bebisbok m.m. Tänker mig att det kan vara kul att kunna ta fram och titta i både när han blir lite större bara och ända till vuxen ålder, kanske när/om han ska få småsyskon och sånt :)

Jespersen
1/25/15, 8:38 AM
#99

#98 Eller hur! Tiden bara flyger förbi! När jag fick henne så tyckte jag att Allys och deras bebisar var så mycket större, nu känns det inte som att det är så himla stor åldersskillnad. Och Svante kändes också jättestor då, så var han bara fem månader :) Men det är ju stor skillnad på dom i början när det händer så himla mycket på kort tid. 

Jag tänkte också ordna en minneslåda. Jag har en som jag lagt mina minnesgrejer i, men tänkte att hon kan få en egen med ultraljudsbilderna, sitt fotband från BB, första gratulationskorten och lite sånt, sen kan man ju fylla på efter hand :)

[Thiah]
1/26/15, 7:58 AM
#100

Ally:  vi pratade ju banbidrag förut. Vi har visst fått sänkt? 96e är det nu. Hmf 🤪

[WickedAlly]
1/26/15, 8:26 AM
#101

#100 Kasst :o 
Vad står euron i nu?

Vi får tydligen flerbarnstillägg vid två barn här nu, tre var det förut. Visserligen bara 150 kr men det är ju alltid något :)

JeFo
1/26/15, 9:39 AM
#102

Tråkigt Thiah 😞 Sånt behöver de väl inte dra in på tycker man. Sverige är ett bra land på det viset. Jag får ca 3750 för 3 barn vilket är helt ok tycker jag. Har jobbet hela helgen. Riktigt skräck helg 😣 Nytt kassasystem och otrevliga människor. Har tappat mycket när man gått hemma, iaf när det kommer till att ta skit. Tänkte nästan börja gråta ett tag 😳 Avslutade lördagen med att slå omkull i badrummet. Knä, ben, rumpa, hand och hela långsidan känns mörbultad 😁😞 Jobbar 4h idag och sen är det vila i 2!!!!!! Har äntligen bokat utlandsresan. Gillar att ha något att se fram emot. Behövs för att orka 😛 Holly har börjat skjuta saker framför sig så hon kan gå. Har varit lugnt ett tag men nu är det full fart igen. Tror hon kommer bli runt året iaf innan hon går. Hon gillar inte helgerna då jag jobbar iaf. Hela hon sover oroligt och jag gissar på att det är mitt "fel". När jag kommer hem släpper hon mig inte med blicken och vill gärna bli buren. Vad händer för alla andra denna vecka då?

[Thiah]
1/26/15, 9:50 AM
#103

Euron är nästan 1e=10kr sådet är ungefär 950kr, kanske att det är närmare 1000. Vi klarar oss utan de där 20eurona men det finns dom som inte gör det. Maten är ändå såpass dyr här. Jag har ändå tur som har föräldrar som ställer upp. Joel kommer ganska snart gå tror jag. Han har börjat ta små halvsteg utan att hålla i sig. Jag börjar längta till jobbet. Kristian kommenterade (efter att ha haft Joel i 2 timmar medan jag sov) att det är ju jättelätt att vara hemma med honom om han är glad….mhm.. Jefo du måste vara försiktig! Halka i badrummet kan gå riktigt illa!

JeFo
1/26/15, 9:58 AM
#104

Jag vilken j*vla smäll det blev! Halvsprang in för jag skulle stänga av vattnet åt Joline. Rev halva placet och trodde först att "nu dör jag". Ja pengar från barnfamiljer behöver de inte sänka. Är många som har det svårt att gå runt.

Annons:
fridaas
1/27/15, 4:50 PM
#105

Ni som ammar eller har gjort, tappade ni hår? Jag tappar massvis, kommer bli flint snart känns det som, med Alwa tappade jag ingenting, fast ammade iofs bara i 3mån. Hur som haver, slutade ni tappa efter att ni slutade amma? Eller fortsatte det ett tag efteråt och hur länge?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
1/27/15, 4:54 PM
#106

Jag tappade rejält i ca 6 mån men har ändå hår kvar så det blev inte löjligt tunt. Ammar än och dottern är nu 8 mån.

ChristineL
1/27/15, 5:03 PM
#107

#105 - Det är jättevanligt att det känns som att man kommer tappa allt hår, ofta beror det på att håret blivit kraftigare under graviditeten så man efteråt tappar allt istället ;) men tro mig, du kommer ha massa hår kvar :)

RoxannaS
1/27/15, 5:45 PM
#108

Jag tappade allt hår kändes det som under graviditeten, lossade nästan ingenting efteråt sen. Haha men det är ju jag i ett nötskal, tvärtemot alla andra *gråter av skratt*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
jackiejohn
1/27/15, 5:47 PM
#109

Upplever inte att jag tappar så mycket hår 😁 jag har så tjockt hår så inte säkert jag märker det i första taget, borstar enbart håret när jag duschat då det är så lockigt och trassligt och jag tvättar håret varannan-var tredje dag så kanske beror på det också..😉 Någon mer än mig som planera/ tänka på barn nummer två? Vi satsar på 2016 😊

RoxannaS
1/27/15, 6:03 PM
#110

#109 Drömmer varje natt om att skaffa en till. Men nja, de får nog vara ett tag. Vill men känner samtidigt att de är mycket med en just nu. 

Så på tisdag ska jag sätta in hormonspiral :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
soundtrack
1/27/15, 7:10 PM
#111

Jag tappar inte speciellt mkt hår, däremot är hårkvaliten usel :/ #109 vi planerar en 2016-bebis :)

Annons:
Theres
1/27/15, 7:43 PM
#112

Jag planerar en 2016 också, men säg inget till Timmy ;)

golf.ifokus.se

Theres
1/27/15, 7:43 PM
#113

Eller 2017.

golf.ifokus.se

em.nord
1/27/15, 7:51 PM
#114

Planerar också en 2016 bebis :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Thiah]
1/28/15, 6:07 AM
#115

#112 haha :D

JeFo
1/28/15, 8:19 PM
#116

Jag tappade massor denna gången. Har blivit betydligt bättre nu sedan jag slutade amma. Massa bebishår kring pannan har jag fått 😞

[WickedAlly]
1/28/15, 8:39 PM
#117

Jag hade någon månad, runt fyra månader in i amningen då jag började tappa en del, men det gav sig snabbt igen. Märker ingen större skillnad på håret. Får se hur det blir när jag slutar.

fridaas
1/28/15, 8:52 PM
#118

Håller på att sluta amma nu eller dra ner mer på det iaf och tappar som sagt mängder och håret trasslar sig som bara den. Förhoppningsvis blir det bättre sen när jag slutat helt.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[WickedAlly]
1/29/15, 8:32 AM
#119

Idag skulle man kunna få köpa en Wille för en spottstyver känner jag :P Han får Emil i Lönneberga att framstå som ett helgon. 

Så idag åker vi och badar, förhoppningsvis så tröttar det ut honom rejält :)

PogoPedagog
1/29/15, 9:35 AM
#120

Sambon ska bort på sin utbildning sön kväll -tisdag så hans far som oxå är slöjdlärare kommer och hälsar på över helgen för att sedan vikariera för honom. Så långt är allt väl och det är roligt för barnen att träffa farfar och farfars sambo som oxå ska med.  MEN jag hatar att hela hans familj har det så otroligt klinikst  rent hemma hos sig jämt. Och när de kommer hit står de och gnor i köket och kommenterar diskbänkens status :(

Vi är verkligen inga städfreaks varken jag eller sambon men jag tycker ändå vi håller en hyffsad nivå. Städar köket och plockar saker som strös runt av tvååringen varje dag,  städar badrum och dammsuger en gång i veckan ungefär. Ändå ser det alltid ut som fullkomligt kaos här :( 

Sambon bryr sig inte men jag vill inte känna mig som en dålig sambo och mor när de ser hur stökigt det alltid är. Jag vet nämligen att det alltid var supervälstädat även när han var liten hemma hos dem. ÅÅÅ, varför kan han inte ha en normalstökig familj med lite skit i hörnen så man inte behöver känna sig som en slusk.

fridaas
1/29/15, 9:46 AM
#121

#120 känner igen det där, är likadant här, fast här dammsugs det varje dag pga hundens eviga fällande. Men hos min pappa och hans fru är det kliniskt rent jämt och hans fru kommenterar också jämt när de kommer hit, har ni inte dammsugt på länge? Jo för 20min sen men med en dalmatiner som är sönderstressad märks det inte speciellt mkt..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ChristineL
1/29/15, 10:14 AM
#122

Köpte en toalettsitts till nova på Ikea häromdagen. Hon är intresserad och har suttit korta stunder men utan resultat, första kvällen bara spände hon ihop benen när vi skulle lyfta upp henne men redan morgonen efter ville hon prova :) Nu har vi pottan bredvid så det finns att välja på, lite potta, lite toa :)

[Thiah]
1/29/15, 10:37 AM
#123

#120/#121 ah känner igen det där men vi städar inte alls så ofta som ni gör. Som tur är så kommenterar svärmor aldrig. Enda fördelen med att maken har en bror som är totalt hippie. :p

[Thiah]
1/29/15, 10:38 AM
#124

Menade alltså att vi aldrig kan ha det värren han när han är som värst. ;)

[WickedAlly]
1/29/15, 10:47 AM
#125

Åh, på tal om städat eller ej. Igår såg det ut som ett bombnedslag här, disk och skit överallt. Vem plingar på dörren oannonserat? Jo, makens mormor och morfar. De kommenterar visserligen aldrig men jag känner riktigt hur jag krymper, de har en miljon porslinsgrejer hemma och ändå inte ett dammkorn.. 

Kommer aldrig vänja mig vid det där, är inte van vid att folk bara dyker upp.

Annons:
Theres
1/29/15, 10:47 AM
#126

Jag måste städa idag kom jag på. Jag städar aldrig. Men imorgon ska vi ha bebisdejt och jag kom på den smarta idén att vi kunde vara här. Så det kommer 3 mammor med deras barn. Kanske t.o.m kommer 5 mammor och barn, men de två andra känner jag inte så vet inte om de vågar hänga med hem till mig ^^ Är iallafall gamla klasskompisar som fått barn i oktober (5 veckor för tidigt så hon är väl fortfarande ganska liten) och en 8 Dec och en 9 Dec :) Så Elyon är minst :) Ska iallafall bli trevligt att få lite gäster för en gångs skull :)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
1/29/15, 10:48 AM
#127

#126 Vad trevligt :)

Det är jättebra att ha besök inplanerat, då måste man ju liksom städa.

[Yllhilda]
1/29/15, 10:55 AM
#128

#120 #121 Nu har jag suttit någon halvtimme och försökt komma på hur jag bäst ska uttrycka mig om när folk gör sådär som era(våra) svärföräldrar. Men jag kommer inte på något annat än att jag tycker det är respektlöst. Det är inte deras hem, och passar det inte kan de gå hem. Fast det säger man givetvis inte, för då blir det riktigt dålig stämning då de "bara menar väl", hur det nu ska hjälpa att på antytt sätt få höra att ens hem inte duger.

ChristineL
1/29/15, 10:58 AM
#129

Bara jag som har en svärmor som måste göra allt när hon kommer hit? :P Hon kan verkligen inte sitta still och ta det lugnt. Nej, så fort alla har ätit så plockar hon undan och diskar, är diskmaskinen ren så plockar hon ur den och allt hamnar överallt utom där det ska vara. Jag blir galen! Hon kommer liksom som gäst. Jag kan inte säga att hon är pedantisk heller utan hon vill bara "hjälpa till". Då får hon hellre roa Nova liksom…

[Yllhilda]
1/29/15, 11:01 AM
#130

#129 Min mamma är sån. Nej, hela kvinnliga delen av min släkt är sån. Och det hjälper inte att man säger nej, för det verkar bara trigga ännu mer.

ChristineL
1/29/15, 11:02 AM
#131

#130 - Man blir ju galen för mindre, nej min mamma har iaf vett att fråga om det är något hon ska hjälpa till med.

[WickedAlly]
1/29/15, 11:19 AM
#132

Svärmor vill gärna hjälpa till men tjatar inte, säger jag Nej tack så respekterar hon det tack gode gud. Mamma är lite mer påstridig men lyssnar för det mesta hon med. Man vet ju att de bara menar väl men hjälp så irriterande det kan vara ibland. 

Kappahl har halva reapriset för medlemmar nu, var väldigt utplockat men jag lyckades fynda två par ekologiska strumpbyxor för 17 kr/paret :)

Annons:
JeFo
1/29/15, 12:51 PM
#133

Min mamma har alltid varit städfreak. När vi var mindre var det alltid kliniskt rent. Så henne det jobbigt att ha på besök 😛 lättare med svärmor, hon är inte alls sån. Vi har det nog väldigt städat ändå för att ha tre barn och två katter. Men inte på långa vägar kliniskt rent. Gillar att ha ordning och reda. Ogillar när folk bara dyker upp, iaf om de är lite finare, då får de skylla sig själva 😛 Finns roligare saker i livet än att städa. Skoj med bebisträff Theres! Då får man rumpan ur soffan iaf. Hoppas ni får det skoj 😀 Jag ska snart iväg och jobba. Sovit middag en stund. Nätterna är lite halvdryga. Jag kan inte sova när nåt låter och Holly snor som en väderkvarn i sin säng. Sen har de två stora fått för sig att komma in till oss på nätterna och givetvis vaknar Holly till. Fick värsta utbrottet i förgår natt. Blev bara för mycket och så rann det över. Men jag blir tokig av att ha någon på mig dygnet runt. Och efter typ 7dagar med barnen uppepå hela tiden och en make som tycker sex är kanon varje kväll de somnat så sa det pang där på natten.

Theres
1/29/15, 4:44 PM
#134

Jag gick ut med hunden istället så städade Timmy ^^ Fast han lämnade toan till mig. Den hinner jag nog ta imon kanske :)

golf.ifokus.se

Theres
1/29/15, 4:46 PM
#135

#129 Mamma gör det när hon är här. Jag bara tackar och tar emot. Jag orkar ändå inte göra det själv ;)

golf.ifokus.se

RoxannaS
1/29/15, 5:11 PM
#136

Här är vi inte heller några städfreaks. Vi diskar, dammsuger osv när lusten (läs orken) faller in. 

Som tur är så bryr sig inte hans mamma om det. (svärmor) Utan hon är lika lycklig oavsett hur det ser ut här bara hon får träffa William. (tack gode gud!) Men hon erbjuder sig ändå att hjälpa till om vi känner att vi inte riktigt orkar just nu. Så det känns skönt i alla fall.

Min mamma däremot. Är ett städfreak. Jäklar människan kan inte ens sitta på arslet när hon dricker kaffe. Jämt jämt jämt springer hon runt som en tok och poar. Men sen hittar man inte ett piss. *dör av skratt*

2 månader tog det för oss att hitta på paketet med servetter som hon tydligen lagt i skafferiet O.o


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
1/29/15, 5:21 PM
#137

Vad skönt att höra att ni andra inte heller har det kliniskt rent. Jag plockar och plockar, och plockar men ändå ser det ofta stökigt ut. Fast sen vill jag ju inte ägna all min tid åt att städa heller, jag vill ju hänga med Wille så mycket jag bara kan. 

Idag har vi badat, plaskade i nästan två timmar. Dock med paus för pannkakor i mitten. Var väldigt trevligt tycker jag :)

ChristineL
1/29/15, 5:35 PM
#138

Äsch, vem tror man kan ha rent när man har småbarn som ränner runt och plockar fram allt man nyss städat bort? :P

[WickedAlly]
1/29/15, 5:37 PM
#139

#138 En del äldre verkar ha glömt bort hur det var :P 
Eller så fick deras barn inte röra sig kanske.

Annons:
ChristineL
1/29/15, 5:40 PM
#140

#139 - Ligger nog väldigt mycket i det! Min mamma blir galen av att Nova äter med händerna för "det fick inte ni göra". Nähä, men jag tänker inte tvångsmata min dotter, hon får alltid sked och gaffel till maten och hon använder dom lika mycket som händerna. Det blir kladdigt och nerskräpat men jag tror hon får en hälsosammare inställning till mat.

[WickedAlly]
1/29/15, 5:44 PM
#141

#140 Åh, precis det där känner jag igen. Svärmor kommenterade att Wilmer grisade ner väldigt mycket när han åt, inte på något surt sätt eller så men ändå med ogillande i rösten liksom. Det kändes så åtminstone. 
Då kom den repliken här också: "Det fick aldrig Rasmus göra", fast sen skrattade hon lite. 

Wilmer grisar extremt vissa måltider men jag är inne på precis samma spår, jag tror det bidrar till en sund inställning till maten. Han får ju känna, klämma och smaka. Dessutom har jag fått förvånade kommentarer av folk om hur himla duktig han är på att pricka munnen trots att han inte är så gammal. Men vi har ju kört plockmat sedan 6 månaders ålder så för mig är det inte konstigt. Stolt blir man ju dock :)

ChristineL
1/29/15, 5:52 PM
#142

#141 - Ja, andra föräldrar med barn i "äta-själv-åldern" tycker också att Nova är duktig på att äta. Det har jag fått höra hela tiden och ja, det blir man stolt av att höra :)

[TanatosNyx]
1/29/15, 6:01 PM
#143

äta med händerna är ju grym finmotorikträning! Klart dom får göra det! 👍 Vilken unge har man inte sett sitta och öva pincettgreppet medan han/hon äter?

ChristineL
1/29/15, 6:18 PM
#144

#143 - Vi från 80-talet? :P

[TanatosNyx]
1/29/15, 7:42 PM
#145

#144 Jag åt jämt med händerna som liten :p

ChristineL
1/29/15, 7:59 PM
#146

#145 - Orättvist!

Annons:
[TanatosNyx]
1/29/15, 8:01 PM
#147

#146 tyckte mina kompisar också :p slicka tallrikar fick jag också göra, kunde inte säga R så det skulle träna tungmuskeln.

ChristineL
1/29/15, 8:03 PM
#148

#147 - Har faktiskt kort på att jag har satt filtallriken på huvudet, men det var väl typ nån enstaka gång man fick äta själv, enligt mamma skulle man "äta fint".

JeFo
1/29/15, 8:27 PM
#149

Här äter vi också med händerna. Tog inte lång tid att lära sig pricka munnen, hon var liksom kung på den biten direkt. Vi brukar äta sånt som inte blir allt för grisigt. Brukar få dåligt samvete men med tre barn måste man ibland dra in på visa saker 😞 Har på sist tiden verkligen känt att dygnet skulle behöva ha 2-3h till för att jag ska hinna med allt jag vill. Är ofta mig själv jag prioriterar bort 😁😞 I tisdags var jag iaf ut med två jobbarkompisar. Ric hade egentligen träning. Han påpekade detta och jag sa bara: vilken dag har du inte det och när bad jag om något sist? Sen var saken klar. Han sa inget alls 😉 Måste nog säga till lite fler gånger. Han har skärpt sig massor sen jag började jobba. Kidsen är duschade och klara och maten står på bordet när jag kommer hem. Får till och med bestämma vad han ska laga 😀 Är ledig i tre dagar nu… Såååå skönt! Bara mysa med familjen och försöka hitta på nå skoj. Fick ju värsta kassa "lönen" denna månad. Jobbade ju ganska mycket hela jan och den lönen kommer i feb så de dagar jag kunde ta ut som FP blev jag inte rik på 😁 Givetvis massa extra räkningar denna månad, vad annars 😛

[TanatosNyx]
1/29/15, 8:28 PM
#150

#148 min mamma jobbade som dagmamma när jag var liten ;) sådana eventuella fasoner tog ungarna ur henne fort! :D

[WickedAlly]
1/29/15, 8:40 PM
#151

#149 Jo, undviker också det mest grisiga när han ska käka plockmat. Fast han lyckas ibland på något sätt grisa ner allt totalt ändå. Tycker han blir grisigare ju äldre han blir :o 
I början var han precis som Holly, kanonduktig på att pricka munnen och inte mycket hamnade fel, om något alls. Men nu är det precis som att han insett att man kan kleta ut maten också, galet spännande ju! :P

Upplever skärpning här hemma också, var tvungen att säga häromdagen att jag tänkt på att vi kanske borde gå isär. Det är sant att tanken dykt upp men det är inget jag tänkt göra verklighet av alls, men just det nämnde jag inte :P
Men jag tycker vi gnabbas om allt och inget ibland, så fort någon är lite trött så blir det gnäll. Räcker med att en oss ställer ett glas fel så blir den andra irriterad känns det som. Sa att jag hellre ser att Wille växer upp med glada ensamstående föräldrar då, än med två som bara "bråkar". 

Sen dess har det inte vart något gnabb, jag gör mitt bästa för att svälja spydigheter och jag tror och hoppas att Rasmus gör detsamma. 

Har också en del extra räkningar denna månad, märkte inget alls av den beryktade "fattiga januari", allt kom nu istället :o 
Eller vi har bra kvar att röra oss med, och sparkontot fick en slant men varför ska allt extra komma samtidigt? :o 

Nu sover Willeman i alla fall, fortfarande trött efter badet så jag hoppas han sover gott :)

fridaas
1/29/15, 8:42 PM
#152

Min farmor hade fått krupp om hon sett hur mina barn äter och leker med maten, det fick man inte göra enligt henne, men det var i princip det enda hon hade något emot när hon levde.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Theres
1/29/15, 9:15 PM
#153

#151 Haha den tanken har slagit mig också. Frågade Timmy igår om han ens var kär i mig längre. Det var han sa han. Jag sa att jag nog inte kände så. Men hoppas det kommer, för även om jag får lust att bara dra när han tjurar och sådär så vill jag nog inte vara utan honom.

golf.ifokus.se

Annons:
[Thiah]
1/30/15, 5:43 AM
#154

Joel får gegga med en del. Banan och smörgås är han super duktig med. Max 5% hamnar någon annanstans. Han är för matglad för att spilla mer. Men borde absolut låta honom äta mera mat själv. Kristian och jag hade redan förut den där diskussionen om att jag inte orkar själv. Efter det har det blivit bättre från bådas del. Kristian förbereder sig mentalt för att ta över min roll om 5 veckor. Han sa t.o.m att vår sista vecka tillsammans så ska jag få sova ett par nätter i andra rummet så att han MÅSTE ta Joel och vänja sig vid det. Känns jättebra fast jag vet att han inte kommer hålla samma nivå som pedanta jag. Men det är mera mitt eget problem än hans. Vi var på IKEA i förrgår. Handlande bland annat en ny bäddmadrass. Den hann vi sova på en natt innan Joel kaskadspydde på den. Så att nu har vi en ny fläckig madrass…haha Eftersom han kräktes igår och var lite dålig imagen så skippar jag familjrkafet. Vill inte riskera att smitta någon ifall att liksom… Fast det betyder att vår fredag hemma blir låååååång. Köpte nya "skor " på HM åt Joel igår. Han gillar att gå runt i affärer eller vart vi än är så jag tänkte att nån sorts sko skulle vara bra. 20-21 är storleken nu och bara han når 22 så har vi rejäla skor och gummistövlar därför köpte jag bara nått simpelt nu. :)

JeFo
1/30/15, 7:11 AM
#155

Får du inte in madrassen i tvättmaskinen Thiah? Våra går in precis vilket är kanon. Hae haft jobbig natt nr 5 med Holly, sedan hon kom. Har inte sovit mycket i natt. Fattar inte varför hon inte tycks behöva sova!? Hon skulle nog helst slippa på dagarna också. Äntligen fredag! Nu är det full fart 😀

[Thiah]
1/30/15, 7:21 AM
#156

#155 nej den är en tjock 150*200cm madrass. Men jag har tvättat den med tygtvätt trasor och sen får den lufta. Mer än så kan jag inte göra. Fick just veta att maken har kvällstur. Det betyder att jag är ensam till 17.30 och jag hoppas verkligen att Joel inte är lila gnällig som han var i går kväll. Avskyr när saker jag förväntat mig har ändrats utan min vetskap. Har väldigt svårt att anpassa mig då. Jefo har du haft 5 jobbiga nätter? Vilken lyx ;) Joel har nu börjat sova lite bättre. Han somnar om vid 4 iaf. ;)

JeFo
1/30/15, 8:12 AM
#157

Ja 5 jobbiga nätter sedan hon kom. Har väl ingen rätt och klaga egentligen 😳 Är ju inte van så blir chockad varje gång. Holly har rekord på jobbiga nätter av våra tre 😛 Fredag. Betyder rent i samtliga sängar och städning. Så ni blir det full rulle. Fick med mig smörgåstårta från jobbet igår så det blir belöningen när jag är klar. Hoppas få sova lite middag också 😁

JeFo
1/30/15, 8:19 AM
#158

Maken hade lagar god mat igår, ett tips inför helgen: http://www.kokaihop.se/recept/kycklinggratang-med-vitlok-och-creme-fraiche?utm_source=newsletter-daily&utm_medium=email&utm_campaign=mail-recipeSuggestionsOfTheDay#comments Vi har svårt för vitlök så en klyfta räckte för oss. Nästa gång ska jag testa med cashewnötter och ananas i.

[WickedAlly]
1/30/15, 8:45 AM
#159

Jag är glad om vi bara har fem jobbiga nätter per vecka, haha… I natt har han vaknat två gånger i timmen hela natten, sen var han klarvaken halv sju. 

Thiah: Är ute efter skor till Wille också, men han är precis mellan 21 och 22 så jag väntar nog lite. Ska köpa ett par ordentliga skor med hälstöd och allt vad det ska vara framåt våren tänkte jag. Har sett ett par knallgula jag vill ha :)
Allra helst skulle jag vilja ta med honom till en barnskospecialist som kollar på fötterna och väljer skor efter vad som kan ge just honom bäst stöd men jag tror inte det finns någon här i närheten tyvärr.. Ingenting finns här typ :P

ChristineL
1/30/15, 8:49 AM
#160

7.10 vaknade hon idag, vilket är lite sovmorgon, hon brukar vakna före 7. Men hon var alldeles kisseblöt på hela magen stackarn! Både pyjamas och sängkläder fick slängas i tvätten. Hon brukar inte kissa så mycket alls under natten, och konstigt att hon inte vaknade tidigare.

Annons:
[Yllhilda]
1/30/15, 9:49 AM
#161

#160 Kanske ny trend hon startat? Rejäl djupsömn!🙂

[Thiah]
1/30/15, 10:26 AM
#162

#159 oh! Det där ska prövas. Vi älskar kyckling och vitlök. Ally: Ja ordentliga skor är viktigt i början. Stadiga runt om och sen rätt storlek! Men du behöver nog inte springa till en skospecialist om han inte har nått problem. Sunt förnuft duger gott, speciellt o början. De jag köpte nu är bara som nått mellanting mellan tofflorna(mammalådan) som han haft och riktiga skorna senare i vår. Han kravlar ju mest utomhus ändå. ;) Jag satte ner en trött men glad pojke i hissen. Vänder mig om för att hämta in kassarna. Hör en liten duns men tänker inte mer på det för det låter alltid lite i trapphuset. Vi pratar ju max 5 sek innan jag fått in kassarna i hissen. Då ligger det en trött pojke raklång på mage och är arg/ledsen och som bitit sig i tungan. Stackarn är lite klumpig som trött. Blod och saliv puttade han duktigt ut istället för att svälja och så fort han fick komma upp i famnen blev han nöjd. Somnade 10 min senare efter lire skönsång av mamma.

JeFo
1/30/15, 3:19 PM
#163

Vem har han ärvt klumpigheten av Thiah?! 😝 Stackars Joel, tur han fick lite ljuv musik. Ja testa receptet, var riktigt gott tycker jag. El så är jag bara nöjd av att själv slippa göra maten 😳 Hunnit med mycket idag. Känner mig nöjd! Så nu kan det få bli kväller. Film och lite mys vore kalas 😀 Blir slappt värre innan helgen drar igång.

[Thiah]
1/30/15, 4:22 PM
#164

#163 stackars Joel har en pappa som är som en ninja och en mamma som är klumpedunsensarnas drottning ;)

[WickedAlly]
1/30/15, 8:20 PM
#165

#162 Barnskospecialist kanske det inte heter, haha, jag vet inte vad de kan tänkas kallas så jag chansade :P
Tänkte någon som säljer främst barnskor och som faktiskt vet vad de säljer för något. Men det går ju säkert att läsa sig till själv också. 
Rasmus behöver inlägg i skorna, och det gör min mamma och syster med. Lite därför jag vill se till att Wille ha ordentliga skor som funkar bra för just hans fötter redan från början. 

Köpte ett par vinterstövlar till honom idag, han går ju inte jättemycket direkt så jag köpte ett par billigare. Fingrade på ett par Kavat men tycker att 750 kr är för mycket för ett barn som inte går. Blev tillslut ett par med gummi längst ner över själva foten och nylon ovanför, är ludd inuti. Kändes varma och goa :)

Sen fyndade jag en fleeceoverall på Lidl av alla ställen, är jättefin. Kostade dessutom 80 kr bara :)

Stackars Joel, tur han tog det bra :)

[Thiah]
1/30/15, 8:46 PM
#166

#165 då förstår jag att du tänker lite extra på skor. Lidl har faktiskt mycket fint. Köpte strumpor åt Kristian där och dom är jättesköna. Sen har mormor handlat åt Joel där och det är mjuka plagg vilket jag gillar.

Theres
1/31/15, 11:47 AM
#167

Åh! Vaknade av att Timmys mamma och pappa kom hit. Jättekul när man ligger och sover. Ligger kvar i sängen och vill inte gå upp. Visste att de skulle komma idag, men de hade inte sagt någon tid. Så hade de tydligen smsat till Timmy, och när han inte svarade så bara kom dom… Samma sak på sjukhuset. Helt plötsligt kom det in en barnmorska och sa att vi hade besök. Jaha? Lite förvarning kanske? Fick gå ut i dendär BB-rocken och med en trasslig tofs på huvudet. Har ingen lust att träffa dem. Åh!

golf.ifokus.se

Annons:
[Thiah]
1/31/15, 4:58 PM
#168

#167 hatar när folk bara dyker upp. Fast man inte svarat betyder inte det att man bara får dyka upp!

[TanatosNyx]
1/31/15, 5:22 PM
#169

#167 Fy fan, jag hade nog riskerat att slänga ut dem … Grr! Jag har fått folk att vända i dörren förr 😡 jag tackar högre makter för besöksförbudet på BB här, endast partner får hälsa på. Och så sambons släkt som är de som finns nära är snälla och respektfulla allihopa, kollar alltid först, ingen har nånsin bara ramlat in oanmält. Liksom det tar inte många sekunder att dra fram mobilen och slå en pling, får man inget svar så får man väl anta att personen är upptagen?

Theres
1/31/15, 6:07 PM
#170

Eller kan man väl ringa liksom? Om de inte har bestämt en tid får de väl liksom meddela lite innan att de kommer vid det klockslaget och om man inte svarar på sms så har telefoner faktiskt en funktion som gör att man kan prata med varandra direkt… De kanske skulle testa det…

golf.ifokus.se

ChristineL
2/1/15, 9:34 AM
#171

Jag är bara så stolt! I tisdags köpte jag en toalettsits till Nova och nu på morgonen kissade hon där för första gången! Från att totalvägra till att kissa på bara några dagar ❤️ Mammas lilla stora tjej! Hon fyllde 20 månader i fredags.

fridaas
2/1/15, 9:38 AM
#172

Jag är så besvike, båda på mig själv och svärmor. Noel får väldigt ont i magen om han äter något med havre. Igår fick han två bitar macka av svärmor som propsade på att han skulle ha och jag tänkte inte så mkt på det, bröd har han ju ätit förr. Tills jag såg påsen, havrerutor eller nått sånt där hette brödet.. Plutt har skrikigt till och från hela natten, inte hungerskrik utan jag har ont skrik :( Svärmor vet mycket väl om att han inte ska äta något med havre, kvittar hur lite det än är.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
2/1/15, 9:41 AM
#173

#171 duktiga Nova! :) #172 åh va trist för liten. Är det bara havre han reagerar på? Joel blir kanonhård i magen av riskakor. Bananer däremot fungerar fint fast han äter 1-3 hela bananer per dag. Hur knasigt är inte det?

ChristineL
2/1/15, 9:44 AM
#174

#172 - Åh stackarn! Det gör så ont i en själv när dom små har ont :(

Annons:
fridaas
2/1/15, 11:42 AM
#175

#173 än så länge är det bara havre han reagerar på (peppar peppar). Haha skönt han slipper bli hård i magen av banan! Men det är väl övermogen banan som är lösande har jag för mig, eller om det var omogen kanske.. Något var det iaf. Har ingen koll, vi har nästan aldrig banan hemma då jag är allergisk.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

jackiejohn
2/1/15, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Är hos mamma idag och bakar brödkaka..så gott! ☺️ Lilli har varit snäll och go förutom kvällstid då är det mycket skrik och nyp i magen så vi har införskaffat Semper magdroppar som hon fått i tre dagar nu och det verkar hjälpa för hon har varit mycket lugnare och gladare de två senaste kvällarna!

[WickedAlly]
2/1/15, 7:11 PM
#177

Fullspäckad helg.

Wille sover som en kratta.

Jag är dödstrött. 

Blä.

JeFo
2/1/15, 8:06 PM
#178

Samma här Ally!

PogoPedagog
2/1/15, 9:29 PM
#179

Idag har jag och sambon bråkat vilket jag märkligt nog är glad för, haha. Vi är så bra på att bråka konstruktivt så att vi kommer ur bråken nöjda båda två:)

Jag tyckte att det var dags att sambon började hjälpa till mer med vardagsplaneringen. Han är av typen som vill ta dagen som den kommer vilket jag hävdar inte fungerar när man har gård, djur, jobb och två små barn. Kompromissen är att han ska hjälpa till mer med planering men att jag inte ska tjata om det på morgonen när han är trött utan allt sådant tar vi på kvällarna.

JeFo
2/2/15, 9:32 AM
#180

Vaknade och hade ont i halsen 😣 fryser som en tok och skulle vara vilja lägga mig och sova. Huvudet känns som 8ggr större än kroppen. Gillar verkligen inte att vara sjuk! 😞 Varit en jobbig helg….

Marvel-lous
2/2/15, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#181

Har haft fullt upp (och har än) då vi äntligen flyttat! 🥳
Har gått från en etta på 22kvm, med två plattor med timer i hallen, till 109kvm uppdelat på två plan och ett riktigt kök med ugn och allt. Wohoo!
Nu ska vi bara få in lite möbler här, är rätt tomt hittills. XD

Annons:
em.nord
2/2/15, 7:23 PM
#182

#181 yeay dej!!! :) så fint ni har det!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2/3/15, 2:28 PM
#183

Usch JeFo, hoppas det gav sig igen.

Jag har en fundering: Hur mycket leker ni aktivt med era barn per dag? Alltså sitter med leker utan att göra något annat samtidigt?

[Yllhilda]
2/3/15, 3:26 PM
#184

#181 Vad roligt! 😂

PogoPedagog
2/3/15, 3:28 PM
#185

Med instingen på 8 mån blir det inte så mkt tid bara hon och jag där vi leker aktivt. Gissar på en halvtimme per dag. 

Storebror däremot får mkt aktiv lek och då är ju minstingen med även om hon inte gör samma saker som vi exakt.

[Thiah]
2/3/15, 5:41 PM
#186

#183 det beror på dagen och om Joel vill leka. Han leker gärna själv ibland har jag märkt. Men kanske 30-40min ren lek med mig. Sen busar hans pappa och leker med honom. Sen gör vi saker tillsammans, typ fyller tvättmaskinen eller diskmaskinen och sånt älskar Joel. Joel gick förresten sina första rejäla steg. 3 kontrollerade steg tog han när jag tittade men då hade han redan gått med sin pappa lite.

JeFo
2/3/15, 6:50 PM
#187

Det gav sig Ally! 😀 Oj, lektid… Holly är ju med hela tiden liksom. Hon är ju hellre med sina systrar än med mig. Försöker 1h om dagen och vara i hennes hörn. Men hon tycker det är roligare och gå med elefanten, krya till trappen, kolla dammsugaren el skjuta stolar framför sig. Hon sitter med vid bordet när vi gör läxor och fixar med sitt. Två dagar i veckan är ju joline borta så då blir det mer tid till bara Holly. Vad häftigt med första stegen Thiah! Vi står utan att hålla i oss men det är nog en bit kvar tills det blir steg. Hae kommit mer och mer nu att hon går från en sak till en annan vilket är nytt för henne. Idag gjorde jag semlor, nutella semlor 😛 Byte ut mandelmassan mot nutella. Blev riktigt gott. Nästa gång blir det nog både med mandelmassa och nutella. Imorgon väntar badhuset! Ric ska sluta tidigare så hela familjen ska dit 😀 Gillar när vi är allihopa! Ska försöka boka in Leo's lekland framöver. Nyfiken på vad Holly tycker om bebisdelen. Storesystrarna älskar Leo's så Holly måste bli van. Har kommit typ 1m snö här så imorgon ska vi testa pulkan. Har inte hunnit med det ännu 😁 Klippte Holly för 1v sen. Blev bra när alla långa fjun kom bort, Hon har börjat fått lite hår. Ingen Svantefrisyr på långa vägar men hon har nog mest av alla hittills 😛 Jag fick inte lugg förens jag var runt 3 😁

[Thiah]
2/4/15, 2:43 PM
#188

Besafe iZi combi ska installeras imorgon. Äntligen fått sista delarna, tagit upp allt från källaren och läst instruktionerna. Joel satt riktigt bra i den med nån sorts liten extra dyna där i. Kommer kännas skönt med en rejäl stol av säkerhetsskäl men också av praktiska skäl. Denna är ju 100g lättare att packa ut och in Joel i. :)

Annons:
[WickedAlly]
2/5/15, 9:37 AM
#189

Märks verkligen att Wille börjar bli stor nu. Idag gillar han plötsligt inte äggula, haha. Det har han gillat hela tiden annars. Annars så sover han fortfarande som en kratta, men åtminstone någon timme i egen säng nu för tiden. Han har listat ut den där leksaken med olikfärgade hål och matchande klossar, och även den där brädan där man ska banka i "spik". Kul med steg thiah! Vi tror att Wille tog sitt första för någon vecka sedan men båda missade det halvt, hann precis se att han kom framåt i alla fall. Och angående lektiden, då kan jag släppa mitt dåliga samvete. Vi leker 30-90 minuter aktivt men sedan gör vi som er thiah, gör grejer tillsammans. Brukar sjunga och dansa medan vi grejar också. Idag ska vi till öppna förskolan också, hoppas det är något att ha. Han börjar bli väldigt intresserad v andra barn så det är väl verkligen dags att vi kommer iväg nu.

[Thiah]
2/5/15, 9:51 AM
#190

Många barn gillar att vara med och tycker det är lika roligt att gå hjälpa till. Jag märker att Joel vill ha mig på golvet men inte alltid leka med mig. Han spelar hellre på pappas gitarr eller leker med bilar. Ganska kul att se har han börjat leka med bilar som en " stor pojke". Fattas bara brumm ljudet. Sen trodde Kristian att det var jag som spelade på hans gitarr en morgon. Men det var Joel som har lärt sig att dra med en tummen över en sträng i taget. Öppna förskolan är jätteroligt tycker jag. Joel älskar sådana där träffar. Han har t.o. en favorit tjej som är 2 år gammal och som tycker Joel bara är i vägen. Haha

JeFo
2/5/15, 10:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Holly "hjälper" också till. Hon gillar att göra som jag gör 😊 Blir inte alltid samma resultat dock 😛 Idag har vi varit på golvet i 2h och nu är det daga för mat. Bådas magar behöver fyllas på. Sen ska Holly sova å jag ska försöka ta mig ut i solen. Har saknat den! Spännande med öppna förskolan. Berätta sen vad Wille tyckte! 😀 Måste visa bild på Hollys hår. Hon hade mycket när hon kom, mörkt. Tänkte att äntligen en med min färg 😛 Höll sig inte länge 😞

[WickedAlly]
2/5/15, 11:03 AM
#192

Åh Jefo, måste vara gulligaste frisyren någonsin :-D Här snöar det, och blir ingen öppna förskolan så idag hänger vi inne. Fick ringa hem rasmus, är sjukt yr trots mycket vätska. Tror jag har feber också. Vågar inte vara ensam med Wille :( Thiah: samma här, jag ska gärna sitta med men får inte lägga mig i så mycket :p körs med en traktor här, han brummar lite. Eller så morrar han, haha. Svårt att veta skillnaden. Stackars Joel, inte kul att vara i vägen :p

JeFo
2/5/15, 11:18 AM
#193

Haha ja om man nu kan kalla det för frisyr 😛 Men blev bättre när allt långa åkte bort iaf. Trodde aldrig det skulle gå å klippa men hon höll sig lugn. Sitter ute och lapar D-vitamin. Läskigt blek man blir så här års. Hoppas få lite röda kinder iaf. Ska iväg och jobba sen. Manår helt slut när man kommer till jobbet 15. Då har man ju liksom kört slut på sig hemma innan. Fördelen är att ric har maten klar när man kommer hem och barnen är klAra för läggning 😀 Läskigt och bli så yr Ally! Lägg dig och vila en stund. Och Joel är för liten för att hänga med de äldre tjejerna Thiah 😉 Det kommer senare ju!

[Thiah]
2/5/15, 12:16 PM
#194

Joel är som sin far, en tjejtjusare som gillar äldre. ;) Här är solen bortglömd. Påminn mig om hur den ser ut?T.o.m blommorna har gett upp hoppet och dör…

em.nord
2/5/15, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Elliot har lite mer hår än jag som bebis :D haha. När jag skulle ta 1års foto tvingade mamma mina 5 hårstrån till en tofs med rosett i huvet ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
JeFo
2/5/15, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Only for you thiah!

[Thiah]
2/5/15, 2:07 PM
#197

#196

JeFo
2/5/15, 3:02 PM
#198

Betyder det: no comments?

[WickedAlly]
2/5/15, 3:19 PM
#199

Jefo: har bäddat ner mig i soffan :) Rasmus tog med sig lilleman till sin syster på inflyttningsfika. Deras pojk är en månad äldre så det är nog full fart där just nu :) Blev ju ingen öppna förskolan men nu får han leka av sig änd, skönt.

[Thiah]
2/5/15, 3:25 PM
#200

#198 nä jag hade gjort ett hjärta åt dig. :)

ChristineL
2/6/15, 7:20 AM
#201

Uh, straffet för att jag lät Nova sova längre än vanligt på middagsluren igår. Hon vaknar 5 och tycker det är en bra tid att gå upp! Idag blir en trött dag för mamman…

PogoPedagog
2/6/15, 7:26 AM
#202

Det är inte alls kul att vara hemma för tillfället tycker jag :( Ät konstant trött och lyckas inte göra något roligt med barnen. Alltid när store vill göra något är det inte genomförbrt pga att lilla måste sova/byta blöja/ äta. Lyckas man väl få igång någon aktivitet måste den avbrytas hela tiden eftersom båda måste snytas/pottas/ tröstas i ett. 

Frågar alla i min omgivning om tips på vad man kan hitta på med barnen med ingen har någon idé utom att "gå ut". Jag HATAR att vara ute på vintern, kallt och jäkligt och jag kommer definitivt inte på några lekar som funkar när barnen inte ens kan röra sig eller hålla i något pga alla ytterkläder. Det enda som är roligt är att åka pulka i backar men det är svårt att ta sig till backen med två barn i alla snö.

Gnäll, gnäll och gnäll.

Med lite tur vill Bastian bada idag med, det ville har för ovanlighetens skull igår men då var det inte genomförbart. Miranda älskar att bada så det vore kul.

Annons:
ChristineL
2/6/15, 7:31 AM
#203

#202 - Finns det ingen babyrytmik, öppen förskola eller liknande i närheten? Det har blivit min räddning!

PogoPedagog
2/6/15, 7:34 AM
#204

#203 det som finns som passar vårt schema är Öppna förskolan på måndagar men där vill Bastian bara klättra och hoppa i deras jäkla soffgrupp eller sno saker från de andra barnen  så det blir bara stressigare än att vara hemma. Funderar ändå på att göra ett nytt försök.

Jag skulle jättegärna vilja hälsa på mina syskon som oxå har barn men vi har varit konstant sjuka i flera månader så ingen vill att vi kommer :P

ChristineL
2/6/15, 7:53 AM
#205

#204 - Så typiskt… Men jag tycker absolut att du ska ge det chans ändå, en gång i veckan är bättre än inget. Dom lär sig, Nova har varit duktig på att inte ta från andra men däremot blir hon helt hysterisk om hon själv förlorar något :P

JeFo
2/6/15, 10:57 AM
#206

Som vanligt varje fredag har jag städat. Inte kul alls, men såå skönt när det väl är klart.

Jag jobbar hela helgen. Barnen är utlånade, bara Holly blir hemma. Så Ric får det lugnt och skönt. Hoppas han hinner med och fixa lite killgöra som jag har åt honom 😛 Försöka kan man ju alltid!

Ska iväg in till stan idag igen. Blir nog äta ute om jag gissar rätt, barnen tycker det är skoj och jag slipper gärna laga mat idag. Skönt att få slippa ibland.

Fint väder här idag också. Äldsta har utflykt idag…

Nej full fart nu. Packa bilen full. Behövs med ganska mycket när man ska ha med sig Holly.

Trevlig helg på er allihopa!

[WickedAlly]
2/6/15, 11:20 AM
#207

Gah, fattar inte varför Wille sover så himla dåligt. I natt vaknade han typ en gång i timmen, tre gånger i timmen framåt morgonen dock. Tragiskt nog kan detta dock räknas som framsteg.. Rasmus är hemma idag, jag mår skit. Men vi ska försöka ta oss till badhuset vid ett i alla fall. Lite varmt vatten kanske gör susen.

[Thiah]
2/6/15, 12:17 PM
#208

Va trist ally att du mår så dåligt. Att Wille vaknar så mycket kan ju inte underlätta direkt. Joel sov jättedåligt i natt men det var magen som bråkade och var gasig. Jefo; det där skinande på himlen är här idag. :) Jag tränade lite med min gympaboll imorse och nu gör ena fogen väldigt ont. Hade tänkt gå en långpromenad i solen så att Joel fick sova men det gick inte. Joel var duktig idag och var vaken och aktiv mellan 6.45-11.50. Sen sov han 40min och nu sover han lite igen. Hoppas vi lyckas få till en längre sömn mitt på den istället för de tre gånger han sover normalt under dagen.

Jespersen
2/7/15, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

På tal om frisyr så föddes Villemo med mörkt hår för att några veckor senare tappa det uppe på huvudet och få världens Lasse Kronér-frillan. Nu har hon fått lite igen, men det är mycket ljusare än det hon föddes med :)

Annons:
jackiejohn
2/8/15, 5:56 PM
#210

Idag är ingen bra dag…Lilli har skrikit iprincip hela natten, förutom när hon legat på sida bredvid mig men då sover jag kasst 😖 Så vid 9 steg vi upp och gjorde oss iordning och åkte till mitt jobb och hälsa på, skruttan va så pigg och vaken så det var riktigt skoj! ☺️ Sen här vid 14:30 kom svärföräldrarna…var planerat men inte skoj ändå eftersom jag och svärmor inte drar jämnt, nu sitter jag upp i gungstolen och ammar Lilli medans de äter (jag pustar ut och samlar ny energi!) svärmor tjatar och tjatar om att "ska ni inte ta av henne blöjan för jag vill se låren, jag vill se hur stor hon blivit nu när ni säger att hon väger 3,3kg!" jag drar på blöjbyte med vilja då jag inte vill att hon ska krypa upp i rumpan på min dotter 😁 Jag sitter och funderar på hur jag ska fråga om svärmor tagit bort Lillis födelsedata ur din telefon, hon har blivit tillsagd att göra detta två gånger så vill se att hon gjort det nu, men antingen kommer tanta bli arg eller ledsen och då får maken skäll av henne senare på telefon och han blir sur på mig för att jag är "för hård" men jag vill inte att hon ska ha min dotters fullständiga namn och personnummer i sin telefon! 😔

[TanatosNyx]
2/8/15, 6:00 PM
#211

#210 Bevare mig väl! Vilken skräcködla 😮 jag hade banne mig låst in mig och bytt blöjan!!

jackiejohn
2/8/15, 6:45 PM
#212

211# Minst sagt! 😷

[WickedAlly]
2/9/15, 11:43 AM
#213

Solen skiner, Wille sover i vagnen efter vår promenad, det är otroligt skönt ute, och på onsdag ska vi titta på ett hus. Tjoho! Behövs efter ytterligare en pissenatt. Men! Wille sov nästan hela natten i egen säng iallafall fall. Minitjoho!

[Thiah]
2/9/15, 12:02 PM
#214

#213 va härligt. Här är det mulet, snö faller och ja, det stormar åtminstone inte. Jag är förkyld, kallsvettig, orkeslös. Joel är snorig och lite hostig men annars helt okej. Han har sovit bredvid mig hela natten. Han fick bäst ro ovanpå täcket med huvudet vid mina knän…knasunge ;)

[WickedAlly]
2/9/15, 12:58 PM
#215

#214 Ja, alldeles underbart :)
Längtar tills vi kan ta ut utemöblerna och käka lunchen på altanen.

Usch :(
Dessa jädra förkylningstider.

Haha. Wilmer sover också på de märkligaste sätt. Med rumpan  vädret och så. Knäppisar :D

[Thiah]
2/9/15, 1:13 PM
#216

#215 funderar du på att ta ut utemöblerna?? Här drömmer jag om mer än 1 dag med plusgrader. I fredgs hade vi vårväder men då hade jag så ont i fogen efter att jag tränat så det blev ingen långpromenaf. :(

Annons:
JeFo
2/9/15, 1:23 PM
#217

Åh vad härligt med hus Ally! 😀 Jag har åkt på kräksjuka el matförgiftning. Kräktes hela natten till söndag. Bodde inne på toaletten. Flashback el vad! Nu ligger jag däckad med jätte ont i magen. Hoppas det ger sig snart! Solen lyser ute och det är 8 grader varmt. Längtar till våren och allt slask är borta. Holly har fått hängt med son far i 2 dagar nu. Jag har sovit och sovit och sovit. Huset är katastrof men smällar man får ta 😛

[WickedAlly]
2/9/15, 1:24 PM
#218

#216 Haha, nä inte än men jag längtar tills vi kan det.

Vi är bara inne på vår andra dag med plus :P Är tio grader just nu.

Hoppas vårvädret hittar tillbaka så att ni kan gå ut, utan att frysa halvt ihjäl. Jag hoppas det håller i sig här, enda dumma är väl att 50 cm snö håller på att förvandlas till slask just nu.

[WickedAlly]
2/9/15, 1:27 PM
#219

#217 Ja, hoppas att detta är bättre än det förra vi var intresserad av. Var på vippen att köpa sist men sen upptäckte vi mögel i badrummet så och sådana omfattande renoveringar orkar vi inte med mitt i småbarnstiden. Får gärna finnas att pyssla med men jag vill veta att själva huset är bra och inte håller på att vittra sönder.

Nej men usch då :( Bara du som är dålig?

Är kaos här med, hade annat för oss i helgen så har inte prioriterat huset alls. Men det löser sig :)

[TanatosNyx]
2/9/15, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#220

#215, 216 Ut med er! 😃

JeFo
2/9/15, 1:37 PM
#221

Det var fint i lördagskväll sen vet jag inte vad maken lyckades med 😣 Bara jag som är dålig . Kidsen var ju borta så vi hade köpt hem skräpmat. 1h senare började det. Och så hög feber. Nu är det borta men kroppen skakar och jag är helt slut. Nej fy för mögel. Sånt vill man gärna slippa! Hur stort är huset ni ska kolla på nu?

Theres
2/9/15, 2:08 PM
#222

Pumpar på kvällen för att Timmy ska mata henne på natten. Men hon sover hela natten. Vaknar vid 8 :-o Har varit så två nätter i rad. Helt sjukt.

golf.ifokus.se

[Thiah]
2/9/15, 2:59 PM
#223

#220 NÄ :p

Annons:
[Thiah]
2/9/15, 3:00 PM
#224

#217 nä ush! Krya på dig. Sen alltså angående plusgrader. När vi hade vår i luften hade vi +2. Skulle vi ha +8-10 skulle jag jubla!

jackiejohn
2/9/15, 3:58 PM
#225

222# Hur klarar du sova hela natten? 😁 Mina bröst skulle explodera och då ammar ändå Lilli nonstop på kvällarna nästan…vi har också haft perioder när hon sovit hela natten och jag var överlycklig men det vända snabbt 😉 Idag har vi varit på utflykt, Lilli har sovit igenom hela shoppingen ☺️

[WickedAlly]
2/9/15, 4:11 PM
#226

#220 tror inte att wilmer hade uppskattat lunch ute nu tyvärr ;) #221 här är vi båda lika skyldiga till röran, tyvärr. Usch då, men hellre ätit något dåligt än magsjuka i alla fall. Smittar ju åtminstone inte :) Nä, undviker gärna mögel. Vi skulle ju behöva bo i huset samtidigt som vi renoverar och då funkar det ju inte riktigt med så omfattande projekt. Huset är 120 kvadrat, fördelat på tre våningar. Dessutom dubbelgarage på 55 kvadrat och en fristående gäststuga på typ 15 tror jag.

Theres
2/9/15, 10:37 PM
#227

#225 Mina bröst anpassar sig ^^ Ammar bara var fjärde timme på dagarna typ, så om jag sover 6-7 timmar blir det inte så stor skillnad :) Pumpade vid 24-tiden iofs och ammande igen vid 12-tiden, så vet inte riktigt vad som hände där ^^ Det är ju ett halvt dygn.

golf.ifokus.se

jackiejohn
2/9/15, 10:53 PM
#228

227# Åh va härligt, tänk om mina bröst också kunde vara så snälla. Ibland för jag väcka Lilli ovanliga henne vid brösten annars sprängs dom + att jag får pumpa ur dom efteråt och då kanske Lilli sovit 5h 😳 haha!

Theres
2/10/15, 12:38 AM
#229

Om du pumpar mer än hon äter så ökar ju mjölkproduktionen och då blir de sprängfyllda. Jag brukar också pumpa efter hon är klar om jag orkar, men får ut 50 ml bara efter en amning. Pumpar jag bara blir det mellan 100-150 ml. Försöker öka min produktion lite så det ska komma mer per gång, för nu äter hon ca 100 ml varje gång, fast enligt pump-mat-schemat vi fick från BB så ska hon äta 130/gång denna veckan. Men blir hon nöjd så blir hon ju nöjd :)

golf.ifokus.se

JeFo
2/10/15, 8:33 AM
#230

Igår kväll var det makens tur att kräkas. Han har hållt på hela natten. Innebär att jag som mår bäst får ta barnen 😞 Om jag bAra hunnit blivit frisk… Får se om de andra också blir sjuka nu 😣😞 Var såå säker på att det var hämtmaten!

Annons:
[WickedAlly]
2/10/15, 9:11 AM
#231

Usch Jefo :( Var inställd på att Wille skulle bli sjuk, igår var han ganska kinkig, var ovanligt stilla och ville amma var tionde minut. Men idag är han som vanligt :s Förövrigt håller han på att driva rasmus till vansinne, ungefär tre gånger i minuten pekar han på något och frågar E de? (vad är det) Ganska underhållande, i alla fall tills han pekar på mig och frågar. Haha.

Theres
2/11/15, 11:55 AM
#232

Haha shit. Har nog lyckats öka mjölkproduktionen lite. Vaknade av att det kändes som om brösten skulle spricka, så tog fram handdukar för jag tänkte amma, men insåg att det hinner jag inte. Fick springa ut i köket och hämta trattarna till pumpen, sen satte jag mig på sängkanten och när jag tog av BHn så började det droppa överallt ^^ Har snart fått ut 100 ml på varje sida istället för 100 ml tillsammans. Men å andra sidan har jag sovit igenom två matningar inatt för jag hade pumpat ut så Timmy fixade det. Ja, jag multitaskar lite och pumpar och skriver samtidigt ^^ Bra sug, så man behöver inte hålla i dem sådär jättenoga.

golf.ifokus.se

jackiejohn
2/11/15, 1:04 PM
#233

Milda makter… Drömde inatt att jag av nån anledning var på sjukhuset, Jo! Dom gjorde ett ul för att se så livmodern läkt ihop fint efter snittet och då frågade jag om jag var gravid, barnmorskan sa nej jag ser inget foster här…men precis då sparkade bebisen så jag ryckte till mig hennes hand och la på magen "känner du? Känner du?! Vad är det om det inte är en bebis??" Hon svarade ingen aning jag ska hämta doktorn! Jag kunde inte vänta så tog den där lilla dosan och satte precis där sparkarna kom och visst låg det en liten filur där inne! Haha 😉 Jag och maken startade en livlig diskution om hurvida vi skulle behålla och när bebis skulle komma…för Lilli skulle inte hinna fylla 1 år innan nya bebisen var här 😳 Sen vaknade jag och fäktade runt mig innan jag fick upp täcket och där var ju ingen bebismage trots allt 😄

tlover
2/11/15, 1:27 PM
#234

säkert jättedum fråga men

om man vet att blöjan behöver bytas (tex det gått nog lång tid eller man hört en nr2) men bebisen sover, ska man byta då eller vänta tills hon vaknar? (hon skulle inte sova genom blöjbytet)

vi har tygblöjor om det spelar roll.

l'm back

[Thiah]
2/11/15, 1:45 PM
#235

#234 jag har faktiskt väntat. Joels rumpa har inte reagererat på att vara en stund i en bajsblöja men det kan vissa rumpor göra.

[TanatosNyx]
2/11/15, 1:54 PM
#236

Säger som Thiah att det beror på hur känslig rumpan är. Bajs är ju rätt frätande, så en del blir röda väldigt fort och då får man byta ändå. Men annars kan man vänta en stund iaf.

[WickedAlly]
2/11/15, 1:56 PM
#237

Jag väntar också. Bättre att bebisen får sova klart tycker jag.

Annons:
tlover
2/11/15, 2:01 PM
#238

#235 Hennes rumpa är sällan röd, om inte vi använder köpeblöjor så då är det kanske bäst att vänta (hon brukar ändå vakna ganska snart efter att hon gjort nummer 2) hon har ju ändå ganska svårt att sova/somna.

l'm back

[Thiah]
2/11/15, 2:12 PM
#239

Blir hon inte röd och sover timtals efteråt så hade jag väntat. Jag värderar sömnen mer

JeFo
2/11/15, 2:47 PM
#240

Ska Joel och Wille till BVC snart? Börjar bli nyfiken på vikt och längd. Holly ska iväg i slutet av månaden. Tror hon blivit lite dålig i magen. Glad så länge hon slipper kräkas. Men hon verkar inte påverkar förutom att hon äter mindre. Är sjuk slut än. Vill bara sova men det går ju inte… Aldrig mer två vuxna sjuka samtidigt! Och ni vet hur killar blir när de är sjuka. Tycker synd om mig själv 😞😁

[Thiah]
2/11/15, 3:09 PM
#241

#240 Joel ska först den 20 april. Här är det ett glapp mellan 8-12 månader. Men är lite intresserad själv så kanske ska sätta honom på vår våg och se. Jo karlar har en viss grej med att vara sjuka. Sett döende människor må mindre dåligt ;)

JeFo
2/11/15, 3:30 PM
#242

Vi fick välja så jag valde att komma en extra gång. De vill kolla att allt fungerar när man ger mat och har slutat amma. Kan vara skönt att se att hon följer sin kurva. Och kurvor det har hon 😛 Hon har nyss varit blöjfri och luftat lite. Vilka ben och vilken mage, haha… Har byggt in oss och rummet med bara fönster typ. Är barnvänligt så jag behöver inte ha jätte koll. Holly flänger på och mamma ligger utslagen. Sjukt hur utslagen man kan bli 😞 Ska försöka få äldsta att hjälpa till med maten. Igår fixade hon pizza. Tur det finns snabba saker att köpa som pizzakit. Känns som detta kommer hålla i några dagar till 😣

[WickedAlly]
2/11/15, 3:41 PM
#243

Vi ska till BVC 18 februari, är dags för läkarkontroll då. Är också nyfiken på längd och vikt, speciellt längd för helt plötsligt så passar alla byxor i 74 jättebra i benen :) Vikten har nog inte ökat så mycket, fast han har fått en ganska rejäl bilring :)) Blir något snabbt i matväg här också. Rasmus har fotbollsträning så funderar på om han ska få ta med sig mat från pizzerian hem. Vi sk på husvisning vid sex, men jag vettetusan om jag orkar. Huvudet sprängs. Har barnen annars klarat sig hittills Jefo? Sjuka karlar är inget roligt, och inte heller en som är lite öm i revbenen har jag fått erfara senaste dagarna. Herrejösses som han gnäller, haha.

JeFo
2/11/15, 5:52 PM
#244

Inga sjuka barn hittills…. Peppar peppar! Ric kom 48h efter mig å i natt är 48h efter honom. Så natten skrämmer lite 😣 Berätta om det blev husvisning Ally!

Annons:
[WickedAlly]
2/11/15, 7:36 PM
#245

#244 hoppas natten blir lugn, tycker barn har en fantastisk förmåga att hålla sig friska när andra är helt däckade. Blir visning, kunde inte med att skicka rasmus själv. Väldigt fint hus, kunde se oss bo där. Enda minuset egentligen är att det bara är tre sovrum. Skrev fel sist såg jag, 180 kvadrat är det, inte 120. Vet inte vart jag fick det ifrån. Så om inte banken av någon anledning börjar krångla så blir vi nog snart husägare :)

jackiejohn
2/11/15, 10:20 PM
#246

Vad roligt med hus wickedally! 😊 Är det runt där ni bor nu eller ett helt nytt ställe? Jag och maken slog vad här ikväll…han ska börja gymma igen (inte mig emot 😉 hehe) men han fick med mig på att prova på 1 månad 😁 Är ingen gymtjej…alltid skrattat och fnyst att gym är inget för mig! Jag är minsann uppväxt inladugården men hästar och ungtjurar så det så! Men som maken tryckte på så har min naprapat och osteopat (svågern) har sagt att jag bör överväga någon form av regelbunden träning på tex gym för att stärka upp ryggen och hålla mig hyfsat smärtfri (har en ryggskada) Maken bytte taktik här och sa att jag inte vågar testa nåt nytt och då måste jag ju bevisa att jag visst vågar så nu står jag här och ska börja gymma 😁 Detta ska bli intressant! Kanske tycker det är roligt rent ut av! Imorgon ska vi till BVC igen, undra vad vågen står på denna gång…spännande! Och på eftermiddagen kommer prästen och ska gå igenom Lillis dop med oss 😊

Theres
2/11/15, 10:34 PM
#247

Jag har ont i mina bröst :(

golf.ifokus.se

ChristineL
2/12/15, 2:55 PM
#248

Älskade unge! Kommer och ska trösta och blåsa när jag slagit i armbågen ❤️

#247 - Mjölkstockning? :/

Theres
2/12/15, 5:10 PM
#249

#248 Någon liten variant i högra. Men det verkar ha löst sig :)

golf.ifokus.se

JeFo
2/13/15, 7:34 AM
#250

Idag ska jag ringa doktorn. Har suttit hela natten på toa. Min kropp saknar helt ork 😞 Mensen är 5 dagar sen. Gjorde ett test för 2 dagar sedan som var negativt. Vart är den då? Kanske testade mig för tidigt. Är såååååååååååååååå nojig!

[WickedAlly]
2/13/15, 8:43 AM
#251

Usch Jefo :( Jackiejohn; det är 200 meter från vårt nuvarande hus :)

Annons:
jackiejohn
2/13/15, 1:29 PM
#252

251# Nära och bra då 😉

JeFo
2/13/15, 8:22 PM
#253

Äntligen kom mensen! Vet nu att jag inte är redo att bli gravid igen. Så måste verkligen ta tag i det så fort det går. Blir det mer barn här ska det vara planerat. Räcker med att syster är i v 7, då kan jag låna lite 😊 Ser fram emot att kunna röra mig. Cykla, springa, bada och bara vara. Jag som gravid är ju inte direkt rörlig. Mensen på detta var väl lagom kul egentligen. Denna magsjuka har tagit all energi och nu lär väl det som finns kvar rinna ut 😛 Fredag den 13:e…. Äldsta kom hem med rosor, köpte för egna pengar. Sen kom hon och sa; jag vill ge er dom här för att ni tar så bra hand om oss och älskar oss så mycket! Det gav massa energi vill jag lova! Älskade stora tjej!

PogoPedagog
2/13/15, 8:30 PM
#254

#253 Men gud så gulligt av er tjej :) Blir alldeles tårögd.

ChristineL
2/13/15, 8:34 PM
#255

Fredagen den 13:e ja, jag började dagen med att trampa i kattbajs med mina enda rena byxor :P

[TanatosNyx]
2/13/15, 8:49 PM
#256

#255 Såg det på FB i morse och drog på smilbanden, för att själv i nästa veva sätta häcken i massa mjöl efter gårdagens brödbak… erm, jag hade snyltat sambons sista rena brallor, då mina ligger i tvätten 😇 nåja, mitt gick att borsta bort, men det kändes som karma..

ChristineL
2/13/15, 8:52 PM
#257

#256 - Haha, kul att man kan roa nån ;) Jag hittade ett bar leggings som faktiskt funkade och så en gravidkjol. Men jag är liksom jeanstjej så tog en stund innan jag kom mig för att över huvud taget kolla garderoben :P

[Thiah]
2/13/15, 9:24 PM
#258

Förresten jag blir gärna vän med folk här på fb om dom vill. Sätter själv ut mer bilder där än här och det är kul att följa folk. :)

Annons:
Theres
2/13/15, 11:46 PM
#259

Jag med! Therés Nordström heter jag, så lägg till mig som vän ni som vill :) Elyon är en månad idag. Helt sjukt vad tiden går fort!

golf.ifokus.se

Theres
2/13/15, 11:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#260

Skulle varit en bild också…

golf.ifokus.se

Theres
2/13/15, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#261

Bonus-bild bara för hon kan se så sjukt olika ut beroende på humör ^^ Här är hon hungrig :)

golf.ifokus.se

[Thiah]
2/14/15, 5:23 AM
#262

#261haha

Jespersen
2/14/15, 8:31 AM
#263

Grattis i efterskott till söta Elyon! :)

em.nord
2/14/15, 1:40 PM
#264

Jag blir gärna vän på fb också :) Emma Nordström. Ska kolla efter er ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Theres
2/14/15, 1:59 PM
#265

#263 "Ehh smack smack smack häh" sa hon. Tror det betyder tack ;)

golf.ifokus.se

Annons:
[Thiah]
2/14/15, 2:07 PM
#266

Nu ska jg bli vän med alla Emma Nordström jag hittar… ;)

ChristineL
2/14/15, 3:12 PM
#267

Christine Vennergrund heter jag :) Finns nog inte många att välja på ;)

Så har dagen kommit då Nova ska sova borta för första gången :S Vi firar bröllopsdag och ska ut och äta på restaurang själva tillsammans för första gången på två år. Men jag är lite nervös, tänk om hon kommer vara jätteledsen ikväll? Hon är väldigt trygg med sin mormor men klart det blir konstigt att inte mamma eller pappa är med och nattar.

[Thiah]
2/14/15, 4:25 PM
#268

Det går säkert bra. Tror mamma kommer ha det jobbigast. Ska hon sova hos mormor eller hemma?

ChristineL
2/14/15, 9:20 PM
#269

#268 - Hon ska sova hos mormor. Har fått veta att hon är lagd iaf. Och somnar hon så lär hon ju sova hela natten. Verkar gått bra :) Får se bara om man själv klarar av att slappna av och njuta av sovmorgon :P

em.nord
2/14/15, 11:34 PM
#270

Haha ja bli det ;) Imorgon åker Daniel på utbildning till Stockholm o jag blir ensam med Elliot till torsdag natt. Kommer såklart gå bra men lär känna mig låst :P Vi ska på babycafe o föräldragrupp på tisdagen o resten av dagarna får jag våldgästa kompisar ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
2/16/15, 3:00 PM
#271

Thiah har du bytt till nan3? Hur gick det för dig Christine? Kunde du slappna av. Minns första gången vi skulle lämna Tyra, usch så hemskt. Och nu lämnar man gladeligen bort alla 😛😉 Var till doktorn imorse. Blev sjukskriven hela veckan 😞 Långdragen magsjuka löd domen. Sportlov denna vecka också och jag är däckad än. Ligger på golvet och kollar Holly med elefanten. Hennes favogrej just nu.

[WickedAlly]
2/16/15, 3:03 PM
#272

Grattis till Holly idag 🥳

#271 Långdragen magsjuka, uh. Låter inte alls trevligt :o 
Mitt i livet också då såklart :( 

Jag befinner mig också på golvet, har gjort dagens sysslor (förutom middagen) så nu chillar vi mest. 

Igår lyckades jag bränna handleden, 5x5 cm där huden lär trilla av. Lyckas så himla bra ibland :o

Annons:
[Thiah]
2/16/15, 3:19 PM
#273

#271 nej Jefo och jag tänker nog aldrig göra det heller. Vad jag förstår så är Nan3 bara en dyr måltidsmjölk. Joel får nan2 så länge han dricker mjölk som mat. Sedan får han vatten och så småningom vanlig mjölk.

ChristineL
2/16/15, 3:43 PM
#274

Nova hade slockant direkt och sov som en stock till lite före 8 :D Lite bök vid midnatt men inte mer än vanligt.

Och det var såååå skönt med sovmorgon! Och att sitta i lugn och ro och äta frukost! När vi sen kom och hämtade henne sprang hon rakt förbi mig och till sin pappa :P Haha, tack för den!

JeFo
2/16/15, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#275

Ja idag blir hon 10 hela månader!

JeFo
2/16/15, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#276

Kom bara med ett kort 😠

[WickedAlly]
2/16/15, 4:39 PM
#277

Lilla gullunge, vilka goa armar :D

em.nord
2/16/15, 8:13 PM
#278

Så fin Jefo! ♡♡♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
2/16/15, 8:49 PM
#279

Tack! 😊 Haha… Missade armarna Ally! 😛 En riktigt liten knubbis som sagt.

Annons:
em.nord
2/16/15, 10:03 PM
#280

Imorgon ska vi till babycafet på morgonen med föräldragruppen. Ska bli skoj. Direkt efter ska jag och Elliot åka in till stora staden Kalmar o handla på IKEA. Tänkte överraska Daniel på torsdag när han kommer hem från Stockholm, med storstädat hus och bl.a nya mattor, gardiner o kuddar till vardagsrummet o köket (öppen planlösning så ett stort rum typ). Även nytt överkast till sängen då vi inte har något ;) Blir lite pengar men får det vara värt :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2/16/15, 10:22 PM
#281

Åh, Ikea. Vill också dit :o
Åker alltid framåt våren när de börjar sälja mer blommor man kan ha ute. Köper nästan alla mina blommor där, kostar inget och håller hela sommaren. 

Absolut värt att lägga pengar på sitt hem, man ska ju trivas :)

em.nord
2/16/15, 10:34 PM
#282

#281 aldrig tänkt på uteblommor där :) ska kolla till våren :) Vi använder upp en hel del värmeljus så ikea besöks rätt ofta ;) Ja men faktiskt, vill få in lite vår i huset nu. Alla gardiner är ärvda, mattorna är trasmattor även de ärvda o jag har tröttnat lite på de :( och hittat billigt på ikea o lite plädar på rusta så piffas det till utan att vi går matlösa ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Theres
2/16/15, 10:40 PM
#283

Ja, IKEA åker man nästan till onödigt ofta nu när det finns så nära. Åker bara dit och fikar ibland ^^ Blir inte samma spännande äventyr när man inte behöver åka till Älmhult längre. Men behöver man ha något så är det ju smidigt att det finns runt hörnet :)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
2/16/15, 10:46 PM
#284

#282 Gör det, de har oftast många fina :)

När vi bodde i Malmö var jag på ikea ofta, hade fem min dit med bilen. Nu har vi 9 mil till närmaste, fast det är lite bra det med för nu köper jag inte lika mycket onödigt. 

Så känner jag med, är dags för lite vår efter allt julpynt. Köper också sådant som inte kostar multum, då kan man byta ut oftare med gott samvete. Handlar en del på Jotex, där har de mycket fint :)
Dessutom, har man barn så är ju dyra mattor inge vidare, haha. Wilmer grisar värre än värst ibland. Hade vart trist att hitta nedtrampat ägg i en dyr matta..

JeFo
2/17/15, 7:54 AM
#285

Köper mattor på rusta… De går nämligen att få in i tvättmaskinen 😃 Med 3 små grisar och två svin behövs det 😛 Mesta av våra gardiner kommer från ellos. Kostar typ 100-200kr för två fönster ibland även utan rea! Här plockade vi in våren direkt julen åkte ut. Holly har börjat vakna 7. Det är ju den tiden vi går upp i veckorna. Men nu när man är ledig skulle hon kunna ta 1h till tycker jag 😛 Är bortskämd med att hon sovit länge! Hon sover 19-07 utan att vakna så dumt å klaga.

[Thiah]
2/17/15, 8:15 AM
#286

Joel sov 19-05.40.. de dagar han sover till sju är jag överlycklig.

Maken älskar sådana där mellanöstern mattor.  en äkta sån kostar många tusen…vi kanske skaffar en sen när Joel lch hans mamma flyttat hemifrån… 😂

Annons:
ChristineL
2/17/15, 8:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#287

Shoppade loss ordentligt häromdagen :) Ett gäng t-shirts till våren/sommaren och ett gäng byxor som ju lär gå åt nu när vi satsar på blöjfritt. Och en klänning som jag bara blev superkär i!

ChristineL
2/17/15, 8:40 AM
#288

Meh, tightsen till klänningen kom inte med i bild, men det är dessa
http://www.polarnopyret.se/leggings-60257716-720-1

[WickedAlly]
2/17/15, 8:52 AM
#289

#285 ingen idé att köpa dyrare än så tycker jag. Typ ingen som ser om ens gardiner kostat 100 eller 1000 ändå :) Jag skulle bli överlycklig om Wille sov 19-07. Vi har haft en helvetesnatt, trodde det höll på att vända men icke. Har nog vaknat 20 gånger. Tänkte igår att vi skulle sluta nattamma, men efter att rasmus försökt trösta en gallskrikande Wille ett tag så gav jag upp. Han fick bröstet och somnade om på under en minut.. Börjar kännas hopplöst det här :( Har gått så långt att jag funderar på att sluta amma överhuvudtaget, då kanske det går lättare. Men det vill jag egentligen inte heller. Gah :( Ska rådfråga BVC i morgon tänkte jag..

JeFo
2/17/15, 9:05 AM
#290

Usch Ally, låter alls inget vidare 😞 Hoppas du får nå tips idag. Man behöver ju sova för att orka och du som är gravid och allt också. Jag har ont i magen än. Ger sig inte å jag håller på att bli tokig! Bara vila och äta bra och hoppas det ger sig!

jackiejohn
2/17/15, 9:53 AM
#291

287# Åh tröjan med Batman var ju så fin! Att shoppa är farligt kul… Lilli har kommit upp i stl 56 nu och jisses nu kan mamma handla mycket sött, tur pappa är med och drar i bromsen 😉 För övrigt så har vi haft några goa nätter här de senaste på sin höjd har damen vaknat en gång och då är det tutten som gäller, jag ligger och ammar henne till hon somnar igen och sen om det går lufter över henne till spjälsängen men det är sällan de går…hon har fått för sig att sova i våran säng nämligen och det tycker inte pappa om 😁 hehe Gardiner köper jag främst på rusta, tycker de har ett bra utbud till bra pris! Även mattor har inhandlats där men även på Göksäter på Orust (roligt ställe att ta en dagsutflykt till!!) och Bloms i Mellerud tycker jag har käckt utbud till bra pris, viöl gärna kunna tvätta mattorna men två hundar som inte kunde bry sig mindre ifall det är lerig ute eller ej 😳

[WickedAlly]
2/17/15, 10:17 AM
#292

#290 man blir ju inte direkt en trevligt människa heller, haha.. Skulle inte vilja bo med mig faktiskt. Är förbannat tråkig nu för tiden. Sällan arg eller sur dock som tur är. Kan inte påstå att jag tycker att Wille är särskilt trevlig om dagarna heller. Hemskt men sant. Han blir tvärsur när han sover då dåligt. Usch, är det bara vila gäller? För det finns väl inget man kan ta mot det?

JeFo
2/17/15, 10:26 AM
#293

Jag fick nå tabletter som ska stoppa upp. Tog en igår och har klarat mig hittills. Men man skulle vara väldigt försiktig med dom så det inte blev helstopp. Glad att ändan får vila, om så bara för en stund 😣 Holly är riktigt enkel vilket underlättar mycket när man har tre. Hon har fullt sjå och kolla på systrarna 😀 Sen är elefanten väldigt bra. Hon kan gå med den hur länge som helst!

Annons:
JeFo
2/17/15, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#294

Jag fick nå tabletter som ska stoppa upp. Tog en igår och har klarat mig hittills. Men man skulle vara väldigt försiktig med dom så det inte blev helstopp. Glad att ändan får vila, om så bara för en stund 😣 Holly är riktigt enkel vilket underlättar mycket när man har tre. Hon har fullt sjå och kolla på systrarna 😀 Sen är elefanten väldigt bra. Hon kan gå med den hur länge som helst!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: