Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1380 ggr
MissRoxxy
12/15/14, 2:32 PM

Tips för att bli gravid

Vad är era tips för någon som vill bli gravid?

Annons:
tlover
12/15/14, 2:34 PM
#1

Det viktigaste är väl att ha kul och låta det ta tid.

Stress (tex stress att hålla reda på ägglossning m.m) kan göra det svårare att bli gravid.

l'm back

[Lindizen]
12/15/14, 2:39 PM
#2

Ha sex ;)

I want to belive
12/15/14, 3:06 PM
#3

Som #2 skrev , SEX SEX SEX ;D . Mys ordentligt med din partner nu över jul . Kram

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[TanatosNyx]
12/15/14, 3:14 PM
#4

Se upp för skavsår, det dödar lusten 😉 varannan dag är lagom för pigga simmare.

[pepparkatt]3
12/15/14, 4:11 PM
#5

Vi prickade in ÄL, och körde varje dag i två veckor så både innan och efter beräknad ÄL. Kändes inte stressigt för oss, mest kul! Men det är enklare om man har regelbunden mens och ÄL då också.

[WickedAlly]
12/15/14, 4:12 PM
#6

Ta hand om kroppen också, det behöver inte ha minsta påverkan på hur lätt det är att bli gravid visserligen men det känns ju otroligt mycket skönare att veta att man gjort vad man kunnat för att bli ett trevligt "hotell" ;)

Ät nyttigt, låt bli alkohol och nikotin och gör sådant som gör dig glad :)

Annons:
ChristineL
12/15/14, 10:05 PM
#7

Lär känna din kropp, ha koll på ÄL, kvinnan bör äta folsyra, dricka blutsaft, dra ner på kaffet medan mannen gärna får dra upp på kaffet, båda ska undvika alkohol och andra droger, sex varannan dag för att mannen ska hinna producera tillräckligt mycket bra spermier (finns olika meningar om detta men det var tipset vi fick av fertilitetskliniken), kvinnan kan ta rosenrot från första mensdagen och fram till ÄL, båda två kan ta bisolvon från första mensdagen fram till ÄL.

nakizagg
12/15/14, 11:21 PM
#8

Det jag blev tillsagd var: 

Gå ned i vikt.

Och alla var stenhårda med det. Men om du är normalviktig och har mens regelbundet så ägglossningstest.

Tog tre månader för mig och min make med ägglossningstester innan jag plussade.

em.nord
12/17/14, 7:39 AM
#9

Som övriga säger och. Låt bli att försöka bli gravid ;) funkade för mig. Den månaden jag bestämt att skita i att räkna dagar osv, det får bli när det blir, då blev jag gravid :D hade sex typ 2ggr den månaden också minns jag. Så prickade verkligen

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: