Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1620 ggr
Theres
2014-11-25 06:35

Julbord - graviditets"besvär"

Jag är väldigt gravid, så är hemma på graviditetspenning och är således inte på jobbet om dagarna. Nu börjar det ju dra ihop sig inför julbordet, och enligt senaste uppgifterna så ska det äga rum i slutet på denna veckan. Men det var ändå oklart just vid det tillfället som vi diskuterade det, så jag har ingen aning. Har iallafall sagt klart och tydligt till min chef att jag vill hänga med på julbordet, då jag är gravid och inte pestsmittad. Men har liksom inte fått någon inbjudan. Så i helgen frågade jag t.o.m hur det blir, men har inte fått något svar. Har frågat två jobbarkompisar, och den ena jobbar så lite just nu för han pluggar samtidigt, så han visste inget, och den andra skickade bara en "tummen upp-smiley" som svar. Alltså… det börjar ju kännas som att jag inte får följa med? Vad ska jag göra? Ringa till huvudkontoret och fråga vad de har för policy? Jag vill ju inte fråga min chef igen då han liksom helt ignorerade frågan.

golf.ifokus.se

Annons:
ChristineL
2014-11-25 08:51
#1

Meh! Vad dålig stil! Självklart ska du få följa med på julbordet! Känns ju tråkigt att behöva tjata sig till en inbjudan också :/

[Thiah]
2014-11-25 09:42
#2

Säger likadant som Christine. Vilken dålig stil. Vet tyvärr inte vad du ska göra :( PS: Har du intyg på att du inte är pestsmittad ;)

Theres
2014-11-25 10:19
#3

Så typiskt att jag fick svar några timmar efter jag skrev detta att julbordet är på lördag. Men det var 3 dagar efter att jag ställde frågan! Han kanske har ett ifokus-konto och såg detta och tog det som en pik? ^^

golf.ifokus.se

Theres
2014-11-25 10:20
#4

Haha, hade tagit fram numret till personalchefen och allt ^^ Var sekunder ifrån att ringa.

golf.ifokus.se

ChristineL
2014-11-25 12:43
#5

Hejja Theres! Hihi, chefen är inne och smyger på dig? ;)

[TanatosNyx]
2014-11-25 13:54
#6

Pjuh, vilken tur att det läste sig så jag slapp skriva en arg roman 😃

Annons:
Theres
2014-11-25 14:47
#7

Haha, ja, det var tur ^^ Eftersom han svarade att det är på lördag så borde jag ju få hänga med ^^ Hoppas bara han inte glömmer bort mig då. Frågade vilka som skulle med så vi kunde planera med bilar och så tänkte jag, eftersom vi ska åka ända till Karlskrona. Men fick inget svar. Han är ganska stressad tror jag ^^

golf.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: