Annons:
Etikettallmänt
Läst 2495 ggr
emmaaaa
2014-11-23 23:26

vad kan blödningen bero på?

hej!

Jag skulle behöva lite hjälp och råd ifrån er :) jag hoppas ni orkar läsa allt.

Jag och min sambo har bestämt att vi är redo för barn nu och har försökt ordentligt denna månad.

jag har alltid varit noga med att skriva upp hur jag mår och när mensen kommer osv på en app jag laddat ner när jag  sluta med mina p-piller i februari för att ha koll. 

vi har alltid kört med kondom innan eller kört utan under de "säkra" perioderna.

Men nu enligt min app ska jag ha haft ägglossning i torsdags den 20/11. jag hade min mens den 7/11 som varade i 6 dagar.  enligt appen är min menscykel 27 dagar och den säger att jag ska ha mens den 4/12, ibland kan den komma 1-2 dagar efter.

Vi har haft sex varje dag ända sen dagen mensen tog slut denna månad och självklart har jag känt efter extra noga med alla symptom haha. 

jag har aldrig känt av min ägglossning innan, men denna gång har jag haft en konstig känsla i magen med kramp osv, sover hela tiden, lite lätt smärta i bröstvårtorna och är väldigt varm. Jag kan säkert ha haft såhär innan men att jag inte känt av det just för att jag inte "brytt"mig om när jag haft ägglossning. 

men nu ikväll fick jag en väldigt fin röd blödning, väldigt väldigt sparsam. Jag känner svag mensvärk.

Så till min fråga, Varför blöder jag? vad kan detta bero på? jag förstår ju att det är alldeles för tidigt för att det ska va en nidblödning om jag skulle ha fått en sån vill säga och det ser heller inte ut som en.

Men jag googlade lite och jag hitta något som kallades för "ägglossningsblödning" .Eller kan min mens redan va på väg ca 2 veckor förtidigt? den är väldigt regelbunden annars. förstår att det är omöjligt för er att veta vad min blödning beror på, men tänkte ifall någon känner igen sig? :)

tack :)

Annons:
I want to belive
2014-11-24 00:23
#1

Nidis kan du få väldigt tidigt i en graviditet! Jag fick dock ingen blödning under min ägglossning jag hade innan jag vart gravid , mer som… en mörk flytning typ gul brun aktigt . Vänta några dagar och se om blödningen avtar eller försvinner ( om det nu är en ihållande blödning) , för jag menar .. nidblödning kan du få så tidigt då allting "fäster" sig . Kommer det ingen mens sen så är det nog bara o testa o se efter ! Var vaksam så du inte blir sjuk nu när du blöder , många kan få spontant problem med ledarna eller stockarna, och att det inte värker .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

emmaaaa
2014-11-24 00:38
#2

#1 tack för svaret :) så det skulle alltså kunna va en nidblödning? jag fick för mig att det va mer som en seg blodblandad flytning? fast det kanske är olika från person till person :) Hur tidigt kan ägget fästa, tar inte det runt 7 dagar? eller tänker jag nu på något annat haha.  blödningen kommer än så länge bara när jag gått på toa nu på kvällen. känns som det "rinner" på men det kommer inget i tros skyddet. 

absolut, jag ska ha koll :)

ChristineL
2014-11-24 08:09
#3

Det kan vara nidblödning, mellanblödning, nåt litet kärl som har brustit, alternativen är många. Men det är jättebra att du har sån koll på din cykel, tummen upp och tummarna hålls :)

[WickedAlly]
2014-11-24 08:21
#4

#2 Mellan 4 och 10 dagar brukar man säga att det tar innan ägget fäster :)
Håller också tummarna :)

emmaaaa
2014-11-24 11:22
#5

#3 och #4 Tack för svaren :) och tack för ni håller era tummar för oss :) vi hoppas på ett plus, men känns som vi inte har den turen att lyckas på första försöket, för jag har sån otur med allt :p Men båda min mamma och syster lyckades på första, så kan väl hoppas att vi har samma tur ;) jag har inte blött något mer sen igår ikväll och inget nu när jag tog dagens första toa besök. Så hoppas bara det va det lilla blod som kom igår. Mensverken är borta men jag har fortfarande konstiga små hugg i magen, men ingen som gör speciellt ont. Men om vi säger att ägget fäst nu så är det väl alldeles för tidigt att testa? Kanske bäst att vänta till dagen mensen ska komma.

ChristineL
2014-11-24 11:32
#6

#5 - Ja, vänta du, det är så tråkigt att få negativt av anledningen att det var för tidigt och sen kommer mensen ändå. Jag väntade tom två dagar extra bara för det :P

Annons:
emmaaaa
2014-11-24 11:52
#7

#6 då ska jag försöka hålla ut också :) när jag sluta med mina p-piller trodde nog min kropp att jag var gravid, kändes som jag hade alla symptom man kunde ha och jag trodde stenhårt på att jag var gravid. Men jag testa hela tiden när jag trodde mensen skulle komma, men den kom aldrig och testen visa negativt hela tiden. Vart så otroligt ledsen då. Så jag vill inte bli så besviken igen, så ska försöka att inte inte tänka så besatt av det nu som jag gjorde då. Efter allt googlande jag gjorde då visade det sig att man kunde känna sådär efter man sluta med p-piller och efter 1 vecka kom mensen, den första riktiga efter stoppet och då vart jag istället jätte glad att mensen kom och jag visste att allt nog är återstället efter flera år av p-piller ätandet och sen dess har mensen varit regelbunden :) men nu hoppas jag inte mensen kommer alls ;)

ChristineL
2014-11-24 11:55
#8

#7 - Ja, det är jättevanligt att kroppen flippar när man slutar med hormonpreparat. Jag fick gravid symptom vid ÄL första gångerna efter att p-staven rykte :P

emmaaaa
2014-11-24 12:12
#9

#8 aaaha okej :)  ja jag förstod det efteråt sen att det kunde bli så. mitt kom som sagt ganska så exakt efter att jag sluta med mina p-piller, men det är skönt att slippa dom nu :)

Upp till toppen
Annons: