Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 3108 ggr
UtanStrumpor
11/23/14, 1:58 PM

Superförkyld och BF runt hörnet..

Kan ni inte lugna/peppa mig lite.. Just nu är jag ganska nojjig, trött och ledsen. 

Har fått en dunder förkylning.. Näsan är täppt, halsen gör ont, orken är borta och denna hosta. Hostar och hostar kan inte sova för så fort jag  lägger mig ner så börjar hostan. Och att öva andning och avslappning går inte alls då djupa andetag triggar igång host-attack-deluxe. =( Är rent ut sagt livrädd för att behöva föda barn i detta tillstånd. Känns som jag inte kommer överleva. Är i vecka 39 (38 +2) så hoppas väl på att hen stannar en stund till så jag hinner piggna till men vet att hosta tar tid att bli av med.. Särskilt den jag brukar få varje gång jag blir förkyld.. Usch. 

Jag som varit så lugn inför förlossningen är nu totalt nervrak och har drömt massa mardrömmar om att jag inte kan andas, att bebis dör i magen för att jag hostar sönder den osv. Jag är inte i fas någonstans och det tar så på krafterna.

Annons:
ChristineL
11/23/14, 4:14 PM
#1

Jag hoppas verkligen du blir av med eländet innan knott kommer! Vila, dricka mycket, ingefära, vitlök, c-vitamin it is!

Intehärutandär
11/23/14, 5:55 PM
#2

Hosta är jobbigt. Har Du höjt madrassen i huvudändan, så Du andas lättare och allt skrot rinner nedåt?

em.nord
11/23/14, 9:12 PM
#3

En kompis till en kompis fick värsta febern på slutet, hon kände värkar och småhängig. Men när febern ökade slutade värkarna. När hon varit feberfri 2 dagar satte de igång igen. Så jag tror inte förlossningen startar om du är sjuk :) kroppen är smart och väntar säkert. Och skulle den mot all förmodan inte göra det så finns all hjälp på förlossningen. Hoppas allt går bra!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
11/23/14, 9:15 PM
#4

#3 Precis det där har jag hört också, att kroppen inte startar förlossningen om man är sjuk, men jag vågade inte skriva det, haha.

ChristineL
11/23/14, 9:19 PM
#5

#3 - Åh, vad käckt! Hoppas verkligen det stämmer för alla, men ja, kroppen är ju fantastiskt!

UtanStrumpor
11/23/14, 11:44 PM
#6

Åh håller tummarna för att kroppen är så awesome! Att den väntar och låter mig piggna till. 

Köpte min första ingefära idag och fick fråga om råd för att ens veta hur jag skulle göra med den.. ;) Säger kanske endel om mina kökskunskaper. Lämnar allt sånt (matlagning) åt mannen här hemma.  Men nu ska vilas, drickas ingefära te med honung och hoppas att de ger sig fort! 

Ska även testa att sova med lite mer kuddar inatt och se om de hjälper. 

Så otroligt dålig tajming att bli sjuk nu.

Annons:
UtanStrumpor
11/24/14, 2:02 PM
#7

VAr hos läkaren idag för att höra om hur det är med hostmedicin.. Om det är okej när man är gravid osv. 

Han skrev ut cocilana.. Nu har jag kollat upp denna och det är ju morfin i och har haft röd triangel på.. Man ska inte köra bil på den man kan bli slö osv. JAg vet inte om jag vågar ta den. 

Sen lockar inte en vecka till utan sömn och sönder hostade lungor.. Men är sååå nojjig om Knottet. Vill ju inte skada bebis ju. Även om nu läkaren säger att den är okej att ta.

ChristineL
11/24/14, 2:06 PM
#8

#7 - Eh.., ja, jag skulle nog inte våga ta den, kanske inför natten bara för att ev kunna få sova.

UtanStrumpor
11/24/14, 2:10 PM
#9

Ja jag fick bara den som sova-dos max två gånger på natten.. Men låter väldigt obehagligt.

soundtrack
11/24/14, 2:25 PM
#10

Kolla på janusinfo.se Jag vill minnas att jag kollade upp cocillana där när jag var gravid och att det var ok :) (jag behövde dock aldrig ta något sen)

[WickedAlly]
11/24/14, 4:48 PM
#11

Min spontana tanke kring cocillana och liknande medicin under graviditet är lite att jag inte hade vågat ta det i början när bebisen utvecklas jättemycket men att någon enstaka gång i slutet hade vart okej. Den lilla är ju färdig så att säga, och en eller ett par gånger medicin lär inte skapa något beroende heller. 
Fast jag är inte vårdutbildad på något sätt så jag kanske tänker helt tokigt.

[jnordstrom]
11/24/14, 9:00 PM
#12

Åh, stackare! Kan trösta dig med att säga att jag var med dunderförkyld veckan innan min son kom. Men dagen innan han föddes "friskförklara" jag mig själv! :) så den gick över innan han föddes:) hoppas det blir så för dig med!

UtanStrumpor
11/30/14, 6:15 PM
#13

Funkade inte alls med medicinen jag fick. 

Började med hostmedicinen och funkade inte alls, hostade sönder ett muskelfäste vid revbenen och fick snällt traska tillbaka till läkaren. Fick smärtstillande utskrivet som jag tog ett par gånger men kräktes av så gav upp om dem oxå. 

Så nu hostar och snorar jag bara. Utan medicin, som tur är är hostan mildare nu iallafall. Men jäklar vad ett muskelfäste kan göra ont. Knöligt att sova (Och det hade jag ju inte innan liksom).  Känner mig mest bitter och trött just nu. Och väldigt klar med hela graviditeten och när folk runt mig säger att "Du kommer sakna att vara gravid, vänta bara" Då bits jag och sparkas.. 

4 dar kvar till BF nu och hoppas att jag hinner piggnat till mig helt när Knottet behagar komma, för det lär ju inte bli på "Bäst före datum" ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: