Annons:
Etikettallmänt
Läst 7938 ggr
Theres
2014-11-23 11:03

Drömma om könet

Drömde du att du födde barn? Stämde könet i drömmen överens med verkligheten? :) Något annat du har drömt som stämde sedan?

golf.ifokus.se

Annons:
MonicaLagerquist
2014-11-23 11:05
#1

Natten innan jag gjorde UL vid min första graviditet drömde jag att det var tvillingar och så var det också.

Stolt ägare till fem La permer

ChristineL
2014-11-23 11:13
#2

Förra gången drömde jag bara en dröm som handlade om graviditet/barnet och det var att jag skulle få en mörkhårig flicka, det stämde och min mormor hade drömt samma sak :) Det mörka fjunet är dock borta nu men hon är ingen solklar blondin heller så det blir kul att se vad som utvecklas.

Denna gång har jag ännu inte drömt något sådant.

Velinga1984
2014-11-23 12:09
#3

Jag drömde nån månad innan datumet för kejsarsnitt att jag fått en pojke som hette Elliott. 

Det blev en pojke, men namnet Elliott vägrade pappan ifråga.

jackiejohn
2014-11-23 12:18
#4

Jag har drömt och varit bergsäker på en pojk men ut kom en liten tös så jag hade helt fel :) och att barnet ifråga skulle vara ljushårig är också helt fel Lilli har jättemycket hår och är mörkhårig ;)

Theres
2014-11-23 12:22
#5

Jag har drömt två gånger nu att jag ska få en tjej. Första gången födde jag aldrig, men kollade med ultraljud varför jag hade börjat blöda och sen inget mer, då såg man att det var en tjej. Nu i morse så vaknade jag för tidigt så ville somna om, så bad bebisen att få mig att drömma om den var en flicka eller pojke. Visst fasen drömde jag, och denna gången födde jag, och det var en flicka igen! Dock var hon ganska stor och tjock och ful och hårig ^^ Jag vill ju gärna ha en flicka, så kanske jag styr mina drömmar? Har iallafall ställt in mig på en pojke. Har kallat den för "han" för det mesta. Men nu senaste månaden när Timmy säger "han" så brukar jag vilja säga "hon", fast jag säger inget. Nu helt plötsligt känns det som en tjej. Men det blir nog en kille.

golf.ifokus.se

Intehärutandär
2014-11-23 17:53
#6

Jag kommer inte ihåg mina drömmar för 15-16 år sedan. Trodde det var en flicka pga alla myter om mage, hormoner osv. Ut kom en penis. Denna gång har jag inte drömt några bäbisdrömmar ännu. (V.28) Vet vad det blir denna gång.

Annons:
fridaas
2014-11-23 18:07
#7

Med första barnet drömde jag rosa två veckor innan hon föddes, trots att jag själv trodde att det var en pojk då, men ut kom en flicka. Natten innan hon föddes så drömde jag om flätor, klänningar och rosa. Denna graviditeten drömde jag blått, allt var blått och ut kom en liten pojk med.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[jnordstrom]
2014-11-24 21:03
#8

Jag drömde aldrig om könet eller bebis när jag var gravid men drömde däremot ca två år innan jag blev gravid att min mormor sa att min förstfödda skulle bli en son, vilket stämde ;)

[pepparkatt]3
2014-11-24 21:27
#9

Jag drömde om en pojke och fick nu på RUL höra att hon trodde det var en kille, trots att jag själv varit helt inställd på en tjej av ngn anledning :-p

[WickedAlly]
2014-11-24 21:55
#10

Jag drömde aldrig men dagdrömde rätt mycket, det var alltid en son jag fick i dagdrömmarna. På RUL fick vi se att det var en Wilmer där inne :)

Theres
2014-12-07 15:41
#11

Inatt drömde jag att det var en kille. Dock födde jag inte, utan gjorde ett UL och såg en pung.

golf.ifokus.se

RoxannaS
2014-12-07 16:40
#12

Har drömt flera gånger att jag fått en tjej. Har även sagt bort mig när vi inte visste och råkat säga "hon". Utan att vara medveten om det. Men ut kom en han O.o


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
UtanStrumpor
2014-12-07 16:41
#13

Har inte haft några drömmar om könet men konstiga drömmar har det då funnits.. 

Värsta jag drömt var att vi åkte in födde barn och båda två var helt överens om att nej, vi har ångrat oss så när vi åkte hem lämnade vi in bebisen på återvinings stationen… Inget mer med det liksom. Vi bara åkte hem och fortsatte som vanligt. 

VAr en aning upprörd när jag vaknade sen..

Annons:
[Thiah]
2014-12-07 18:14
#14

#13 förlåt men det där fick mig att fnissa. ;) Jag drömde inget som jag minns. Men trodde det var en flicka pga myter och skrock. Sen ville vi "helst" ha en flicka så då trodde man ju på det. Drömmer annars så knasiga drömmar att de knasiga drömmarna som kom var ganska normala. På RUL visade dock Joel tydligt upp sig och efter det stämde mage, hormonrand och hjärtljud in på skrocken.

villavägen
2014-12-07 21:10
#15

Jag drömde jag fick tvillingar, två pojkar som jag döpte till Hannes och Elis. Veckan efteråt gjorde jag ultraljud och fick veta att jag väntade tvillingar! :-) Idag är mina tvillingar 11 månader. Det blev ingen Hannes eller Elis men däremot en Selma och en Elias

[Liinda]
2014-12-07 21:21
#16

Jag drömde att jag skulle föda 9 dagar innan BF, jag födde inte då men värkarbetet startade 9 dagar innan och 8 dagar innan BF kom han! Jag drömde aldrig att jag väntade en pojke men jag hade det på känn och RUL sa pojke och ut kom en pojke!

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: