Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 863 ggr
[Annellie]
11/21/14, 8:54 PM

Någon som blitt igångsatt?

Nu fått veta att jag ska bli igångsatt nästa vecka… någon mer av er som blivit det?

Hur gick eran förlossning?

Berätta gärna om er upplevelse..

Annons:
[TanatosNyx]
11/21/14, 9:23 PM
#1

Har inte blivit det själv, men min mor blev det när hon väntade lillebror. Hon hade havandeskapsförgiftning. 

Hennes förlossning gick superbra, allt flöt på lagom snabbt. Han kom med vidöppen hjäss så de trodde hon skulle spricka sönder totalt, men hon sprack inte ett dugg. Läkarnas hakor var i golvet. 😃

Velinga1984
11/21/14, 9:38 PM
#2

Fd svägerskan sattes igång pga havandeskapsförgiftning. Värkarbetet kom aldrig riktigt igång så det slutade snitt då det inte fanns någon ork kvar.

[Thiah]
11/22/14, 11:18 AM
#3

Blev igångsatt med ballong. Fick ballong på torsdag och fick åka hem. Sen spräcktes hinnorna på fredag kl. 10 och nästan 12 timmar senare kom han. Värkarna sa poff och jag blev lite chockad. Fick eda och sen värkstimulerande. Joel föddes med hjälp av sugklocka men det hade han blivit hursom. Han satt liksom fast :)

vevve89
11/23/14, 8:17 AM
#4

Jag blev igångsatt med första. Vattnet gick kvällen innan då jag hade varit inne på förlossningen pga ont i magen. Värkarna ville inte komma igång av Sig sj så fick ballong och dropp. Dom sänkte droppet då jag fick ont och fick då oxå eda så droppet ökades igen. Flöt annats på kanon och känner inget negativt från det. Fick dock ha kateter då jag inte kunde kissa alls efter men det hade kunnat hända annars oxå. Tog 7 och en halv timme bara från att jag började få droppet.

Upp till toppen
Annons: