Annons:
Etikettallmänt
Läst 1052 ggr
[cosia]
11/19/14, 9:54 PM

Gravid?

Hejsan! Jag vill ursäkta om detta inte är en passande tråd men.. En ung nära vän till mig misstänker att hon är gravid och fokuserar inte på något annat, hon är väldigt nere. Hon var med en kille på fyllan för ca. 4 veckor sedan, sedan ett tag har hon känt sig "större" om magen, hon ligger på normalvikt och är 17 år. Hur vanligt är det att man börjar ana mage efter bara 1-2 veckor? Jag undrar mest om era tankar (utifrån era erfarenheter). Hon fick dock mens för ung 1 vecka sedan men jag har hört att en gravid kvinna kan få små blödningar i början av graviditet.. Jag har uppmanat henne att ta sig till UMO men hon vågar ej. Tack så mycket!

Annons:
Fridaaaa
11/19/14, 9:57 PM
#1

Har hon inte tagit gravtest?

Nja efter 1-2 veckor skulle jag säga att man inte ser det på någon, aldrig hört om det i alla fall att det skulle synas så extremt tidigt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WickedAlly]
11/19/14, 10:02 PM
#2

Att man känner sig rundare är inte så konstigt, i början får väldigt många mycket gaser och magen svullnar upp. 

Det finns gravtest att köpa i vanliga mataffärer, vågar inte hon så kanske du kan köpa? :)

Schiizop
11/19/14, 10:12 PM
#3

När jag va gravid så började jag må riktigt illa, men någon mage fick jag inte vid första två veckorna. Var helt platt och värdigt vältränad. Jag gjorde abort och det gick fin fint!

I want to belive
11/19/14, 11:03 PM
#4

Oj ,vänta på mensen , kommer inte den , gör grav test , icke gravid , då kan de vara dags för farbror doktorn eller ett besök hos barnmorskan o få preventivmedel… Att ha oskyddat sex på fyllan händer väldigt lätt … Just därför skydd förutom kondom är rätt effektivt. Hoppas det går bra för henne !

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
11/19/14, 11:04 PM
#5

Men gasig och uppsvälld kan man bli när man har mens ! Väldigt normalt . Be henne testa ! Kommer inte få något vettigt svar annars .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

ChristineL
11/20/14, 8:40 AM
#6

Varför vågar hon inte gå till UMO? Dom kommer hjälpa och ta väl hand om henne.

I övrigt håller jag med om det tidigare skrivit.

Annons:
exitingsvillemo
11/20/14, 9:49 AM
#7

Jag hoppas hon tar sitt förnuft till fånga och kollar upp om hon är gravid eller ej. Vill hon göra en abort är det ju bättre ju tidigare det är.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: