Annons:
Etikettallmänt
Läst 3843 ggr
[TanatosNyx]
11/1/14, 11:26 AM

Avsmak!

Eftersom vi har en cravingstråd så kommer här motsatsen - vad har ni plötsligt fått total avsmak ifrån i samband med graviditeten? 😛

Jag har fått avsmak på:

* kaffe
* SALT
* fisk
* det mesta i grönsaksväg

Annons:
Theres
11/1/14, 11:34 AM
#1

Inget, men jag har börjat äta mer kött, vilket är konstigt, för jag var näst intill vegetarian. Fast blir fortfarande äcklad av kött som jag blev innan, så äter upp det fort så jag inte behöver tänka på det och så jag bara kan sitta och njuta av alla goda kolhydrater sen ^^

golf.ifokus.se

tjoopa
11/1/14, 11:39 AM
#2

* Kaffe * Stekt korv/bacon (åh.herre.gud….😣😨) * Min sambos förra deodorant (han fick byta då jag spydde varje gång han använde sin haha) * Grönsaker och frukt (snyft) * Coca cola (detta är min stora sorg då jag verkligen ÄLSKAR cola 😢) * Instängd luft (vill bara kräkas av lukten i sovrummet på nätterna) * Lukten av mina hundar (stackarna vill ju ligga nära i sängen och jag tål inte lukten… Kan tillägga att dem inte ens luktar "hund")


Theres
11/1/14, 11:49 AM
#3

Men jag har å andra sidan inte mått illa heller, så kanske därför jag inte fått avsmak på något :) Bara lite där i v 6-7, och då tröttnade jag på iste, vilket jag ALLTID dricker till maten i Spanien. Men nu när vi varvid Spanien igen så trodde jag att iste inte var någon hit, så drack coca cola istället, men sen tog jag iste nångång och det var ju fortfarande gott ^^ Men coca cola var bättre.

golf.ifokus.se

ChristineL
11/1/14, 1:20 PM
#4

Kaffe så in i bäng!

tlover
11/1/14, 1:56 PM
#5

Nu vet jag inte om det är nått speciellt men i början av graviditeten så tålde jag inte alls lukten av kompost/gamla matrester. Det var så illa att jag i princip inte kunde diska (jag har vanligtvis inte dessa problem) sen så hade jag en period då jag hade avsmak för allt utom min hemmagjorda nudelsoppa (som som tur är är nyttig) och sallad.

och en kort period kunde jag inte äta oliver (vilket jag vanligtvis älskar.)

l'm back

Intehärutandär
11/1/14, 2:36 PM
#6

Protein. Klarar inte av veg.protein och kämpar i mig det. Känner mig proppmätt efter en tugga och får som paltkoma direkt. (Illamående) Sött. Socker ökar och framkallar illamående. Samma förra gången. Fett. För mycket flottig mat vänder sig i magen. Stekt mat, pålägg, chips osv.

Annons:
RoxannaS
11/1/14, 6:52 PM
#7

Köttbullar. (Usch och fy och blä!)

Tacos är hemskt ibland också.

Cola smakar apa.

Tandkräm är vidrigt O.o

Hmm, kommer inte på något mer just nu.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Denna kommentar har tagits bort.
SaraC
11/1/14, 7:53 PM
#9

Kaffe, men blir lättare och lättare att få ner någon kopp

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

I want to belive
11/1/14, 11:15 PM
#10

Hmmmm… jag klarade inte av att äta kött eller känna lukten av grillat eller stekt , vrålspydde på en gång , nu är jag så långt gången att jag kan äta allt igen .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

sannsan
11/2/14, 9:54 AM
#11

Mjölk smakar inte gott. Stek oset efter man har stekt, mår illa av det.

ForestSpirit
11/3/14, 11:11 PM
#12

Fisk slutade jag helt att tycka om, det håller i fortfarande måste jag säga.. känner mig som ett barn när sambon säger att han vill äta fisk. Mot slutet av graviditeten hade jag svårt att ta i kött, men det gick att kämpa sig igenom.

Annars hade jag en ganska smärtfri non craving graviditet :)

tjoopa
11/4/14, 12:05 AM
#13

Ställde mig och stekte amerikanska pannkakor ikväll då jag helt plötsligt i duschen blev toksugen på det 🤪 Självklart var det rena rama tortyren att stå i stekoset sen när dem skulle gräddas…. Kallsvettades och stod stundtals och hulkade över min ständiga följeslagare skurhinken 😂

Men  pannkakor det blev det! Och gott var det också 😉 Tyvärr fick jag lida för mitt "frosseri" en stund senare när dem väl hamnat i magen - illamående resten av kvällen… Men det var det faktist värt!


Annons:
Upp till toppen
Annons: