Annons:
Etikettallmänt
Läst 12866 ggr
ewelines
11/1/14, 11:03 AM

Någon jämn gravid?

Är i vecka 17 (16+2) idag :)

Annons:
tjoopa
11/1/14, 11:19 AM
#1

Jag 😄 gick in i v17 igår.


ewelines
11/1/14, 11:38 AM
#2

Åh , härligt! Då jag är ganska ung så har jag inte så många jämngamla att dela /diskutera med! Har du fått mycket mage? :D

tjoopa
11/1/14, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Får jag fråga hur gammal du är? :) Jag är 25 men har inga vänner som väntar barn samtidigt så det blir inte så många jag kan prata graviditet och bebis med :/ Om jag har 😂 Här är en bild från förra veckan, nu har jag hunnit bli ännu lite större 😀


ewelines
11/1/14, 12:30 PM
#4

Jag är 21 :) Åh, så rund och fin!! På mig syns de inte mycket ännu, som att jag är uppblåst mest eller precis ätit en pizza 😄, Syns väl endast om jag påpekar det så nu börjar jag längta efter en liten mage ! 😊 Jag gjorde moderkaksprov så har även fått veta att se är en liten flicka i magen! Helt overkligt 😃

tjoopa
11/1/14, 12:58 PM
#5

Tack 😄 Vi var på tidigt ultraljud för 3 veckor sedan så vi fick se lillbebisen då 💖 Vi ville inte veta kön men både sambon och jag tyckte sig ana en liten snopp 😊 Så spännande!


[pepparkatt]3
11/4/14, 10:31 AM
#6

17(16+4) här :-) har ingen mage bara uppsvälld! Fick de min lilla i fredags då jag trodde jag fått missfall och åkte till akuten..men allt var bra med bebis tack och lov! Var bor du? Jag bor i Sthlm, heter Amanda och är 26 :-)

Annons:
ewelines
11/8/14, 9:08 AM
#7

#6 Precis som mig med magen då ;) Vilken tur & lättnad! Hur kommer de sig att du trodde det? Jag bor i Växjö, Småland! :) V 18 , 17+2 idag!! :)

ewelines
11/8/14, 9:09 AM
#8

#5 vad spännande, då återstår de bara o se 😉

Theres
11/8/14, 9:19 AM
#9

#7 Kul att smålänningarna börjar poppa upp på iFokus :) Jag bor i Nybro :) Är dock inte jämngravid (V32+2)

golf.ifokus.se

ewelines
11/8/14, 9:24 AM
#10

#9 haha ja, har inte stött på någon här inne ännu men på många andra sajter ;) Då har du kommit en bit, börja närma sig! Tiden går ju så sjukt fort när man ständigt tänker i veckor :)

tjoopa
11/8/14, 12:19 PM
#11

#8 Precis 😃 Finns ju inte allt för många "alternativ", antingen pojke eller flicka 😛


[pepparkatt]3
11/8/14, 2:07 PM
#12

#7 fick en väldigt kraftig blödning, men de visste inte vad det berodde på! Härligt jag har släkt i Vimmerby/gullringen :-)

ewelines
11/8/14, 7:23 PM
#13

#12 okej, vad skönt att allt var bra med den lille iaf! Jag blödde lite till och från i v 7-9 , en gång ganska mycket så var inne och fick dubbel kolla ett par gånger men allt bra trotts att man hann tänka att de va kört ett par gånger :) Har ni gjort KUB?

Annons:
tjoopa
11/8/14, 7:29 PM
#14

Jag har inte gjort KUB, är dock med i en studie så jag fick ett tidigt ultraljud i v14. Jättespännande att få se liten ❤️


ewelines
11/9/14, 3:12 PM
#15

Vad kul! 😊 Vi gjorde KUB och fick efter det göra moderkaksprov (vilket för övrigt jag tyckte var hemskt) men sen efter 2 veckors väntan fick vi äntligen veta att allt var ok iaf! Och som lite plåster på såren efter de hemska provet (haha) så fick vi veta att de var en flicka 🎀💞

tjoopa
11/9/14, 4:54 PM
#16

#15 Jag är sååå sugen på att fråga kön när vi gör ultraljudet den 24e men jag skulle nog ångra mig efteråt :P Vill ju så gärna veta men samtidigt vill jag ha en överraskning när bebis föds  :D


ewelines
11/9/14, 8:27 PM
#17

Vi funderade på att vänta men när vi hade möjlighet att få veta kunde vi inte låta bli 😄

ewelines
11/9/14, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Såhär ser min lilla mini mage ut i V 18!💕

ewelines
11/9/14, 8:28 PM
#19
Minnix
11/9/14, 8:53 PM
#20

Gick in i v.16 igår :D (15+1) får jag vara med i den här tråden då? ;)

Annons:
ewelines
11/9/14, 9:01 PM
#22

#20 Självklart! :D

Minnix
11/9/14, 9:06 PM
#23

#21 Ja det är ju sant! Tror dock att den där tråden är större, då denna tråd verkar vara mer fokuserad på de som är gravid runt samma vecka som ts är :) 

#22 Yaay ;D Jag heter iallafall Amanda och är 23 år och kommer från Dalarna :)

[pepparkatt]3
11/11/14, 9:50 AM
#24

Vad skönt det känns att se en annan i v 18 som inte har en stor bula!! Min syns och känns dock tydligt när jag ligger raklång och det känns skönt :-) kul att vi är så många i ungefär samma period :-)) längtar till mitt RUL den 20/11!!! Vi ska absolut ta reda på kön om det är möjligt.

ewelines
11/11/14, 5:43 PM
#25

#21 Precis så var min tanke! #22 Vad kul! Oxå lite yngre då :) Har du mått bra under graviditeten? 😊

Minnix
11/14/14, 11:55 PM
#26

Jag har mått illa konstant sen vecka 6 :/ det börjar nästan gå över nu och imorgon går jag in i v.17… är dock så yr så att jag inte törs anstränga mig alls i stort sett. Efter att jag dammsugit eller varit ståendes för länge så måste jag vila för att inte få yrsel och bli svimfärdig 🤦‍♂️

Yrsel vid ansträngning + illamående om man inte äter varannan timme = ingen motion men en massa mat = För mycket viktuppgång! Haha :P

ewelines
11/15/14, 1:35 PM
#27

Usch vad jobbigt!:( hoppas de går över snart!! Själv har jag haft turen att må illa två nätter v.6 och sen ingenting alls, inte mått illa, varit känslig för något eller känt av något sånt så känner mig lyckligt lottad när man hör om andra stackare som kräks så fort dom reser sig i princip :(

Annons:
tjoopa
11/16/14, 7:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag har mått illa sedan v7 och vissa veckor och dagar har jag inte gjort annat än spytt 😓 Nu har jag äntligen börjat få lite rutin och ordning på medicin och ilamående så jag har t o m börjat försöka jobba igen, har varit sjukskriven v7-v18. Yrsel har jag känt av lite till och från men det lugnade sig vid v15-16 tror jag. Säkert för att blodtrycket gått upp nu, har varit lite låg tidigare.

Här bjuder jag på en magbild från i fredags, magen har typ exploderat sista 3 veckorna 😃 Ser mer ut som en badboll haha.

Har ni börjat känna några rörelser eller sparkar ännu föresten?


ewelines
11/16/14, 6:52 PM
#29

#28 Åh vilken fin mage! Längtar så efter att få en jag med, men den börjar sakta men säkert så skjuter väl iväg här med så småningom nu 😊 Inga rörelser här ännu, även om man ligger och inbillar sig ibland ;) Är i V.19 (18+3) idag 😊

ewelines
11/16/14, 6:56 PM
#30

#24 Då är jag inte ensam! 😃 Jag har den 26e nu och längtar efter att se bebis som bara den nu eftersom de var ett tag sen, så man blir lite påmind om att hon faktiskt är där och växer som bara den 😍😍 Vad kul! Då får du återkomma om ni fick reda på vad hen va 😃

tjoopa
11/16/14, 7:04 PM
#31

#2 Tack 😊 Den är så mysig men rätt tung på nätterna när jag jobbar, ska prata med BM och höra om man kan få låna någon typ av bälte eller någon som håller upp lite.

Jag började faktiskt ana lite rörelser, typ "fisksprattel" för 2 veckor sedan. Nu den senaste veckan har det börjat böka mer och mer i magen 😍 Nu är jag helt säker på att det faktiskt är bebis som rör sig och inte massa gaser haha. Kan ibland nästan inbilla att jag kan ana rörelser på utsidan av magen. Men sambon får nog vänta en vecka eller två innan han kan känna ordentliga sparkar 🙂 Längtar massor tills han också kan känna bebis ❤️

Jag är i v19 (18+2) idag så vi ligger verkligen jämt 😃


ewelines
11/17/14, 10:09 AM
#32

#31 Åh så mysigt! Längtar tills de blir lite action här nu 😍😍 Ja verkligen jämnt då! Vad kul👍

[pepparkatt]3
11/17/14, 5:33 PM
#33

#31 vi är båda 18+3 idag :-) min bula syns så tydligt när jag ligger ner nu! Haha :-) du har en sån fin mage!! Vi räknar dagarna här hemma men på torsdag gäller det! Hoppas att allt är som det ska med lilla

Minnix
11/17/14, 9:12 PM
#34

# 27 Vilken tur du har! Hoppas det håller i sig så :)  

#28 Fiiin mage! :D 

Jag funderar på om jag kände bebis här om dagen… det är väldigt tidigt ännu eftersom jag bara är i v.17 men det kändes inte som vanligt! Inte som gaser eller kurrande mage, det var lixom som ett plopp nästan xD som en bubbla som sprack, men ändå inte… jättesvårt att förklara… det visar väl sig om det var det :) bara hänt en gång att jag tänkt "Var det bebisen??" Så vi får väl se om det blir nå mer.

Annons:
tjoopa
11/18/14, 1:35 AM
#35

Tack 😛 Den är så mysig att jag inte kan låta bli den haha, går och stryker på den hela dagarna 😃

Längtar som tokig till nästa måndag då vi får se lillhjärtat igen ❤️ Hoppas vi får lite bättre bilder den här gången bara. Lillfisen var så livlig sist 😉

#34 Så kände jag också första gångerna bebis rörde på sig, det är så svårt att verkligen veta om det var bebis eller nått annat när man aldrig varit med om det förut. Det är verkligen en helt fantastisk upplevelse att vara med om en graviditet, trots illamående och foglossning 😛


ewelines
11/18/14, 10:53 AM
#36

Jag drömde inatt att vi kunde känna bebis utanpå magen och de kändes så verkligt så när jag vaknade var jag tvungen att känna efter, men icke 😊 haha. Vid mitt förra ultraljud fick vi se bebis med "3D ultraljud" (inte säker på vad de kallas) det var super häftigt men nästan lite läskigt! Någon annan som sett/fått se sin bebis så? Ja, nu får nästa vecka gärna komma 😃.

tjoopa
11/18/14, 1:10 PM
#37

#36 Läkaren testade 3D när vi kikade sist men bebis var så livlig att vi aldrig riktigt kunde lista ut vad som var upp och ner… 😂 Läkaren erkände dessutom att han inte var så van den nya tekniken.


ewelines
11/18/14, 2:25 PM
#38

#37 Vi fick en chock när vi fick se de! Och vad man kan göra idag, wow! Min mamma som var med mig sa med konstig min "vad är de där!?" Haha, varav läkaren svarade "er bebis haha!" Vi fick behålla en bild på de men den är nästan lite läskig, väldigt tydlig och bebis ser ut som en liten gubbe eller Alien 😊 haha

[TanatosNyx]
11/18/14, 5:04 PM
#39

Haha ni måste bara se den här om 3d ultraljud, gud vad jag skrattade:

http://www.youtube.com/watch?v=sVB0qTiq5jU

ewelines
11/18/14, 5:29 PM
#40

#39 Haha! Jag tycker de är så konstigt att se i 3D! 😝

ewelines
11/18/14, 5:29 PM
#41

Men häftigt att man kan!!

Annons:
tjoopa
11/18/14, 11:24 PM
#42

Den där videon var lite läskig ibland 🤐 Otroligt hur detaljerat det kan bli, tekniken går verkligen framåt!


ewelines
11/20/14, 12:35 PM
#43

#42 Ja, minst sagt!!:) Idag går jag in i vecka 20!! Herregud, halva tiden har redan gått! Känns helt galet. & nu två kvällar i rad har vi känt bebis jätte tydligt! dels känner jag de men även om man lägger handen på magen känns de tydligt :D så häftigt ❤️

tjoopa
11/20/14, 1:27 PM
#44

#43 Härligt 😃 Jag tyckte jag nästan kände något utanpå magen igårkväll 😛 Skitcoolt!


Theres
11/21/14, 11:49 PM
#45

Skulle vilja göra ett i 3D, men vill ju inte veta könet, så vågar inte ^^

golf.ifokus.se

tjoopa
11/22/14, 12:07 AM
#46

#45 När läkaren försökte göra ett 3D när vi var sist kunde vi inte ens se vad som var upp och ned på bebis ;) Du kan ju fråga om 3D och säga att dem undviker att "köra förbi" just könet? :) Dem kan ju zooma in t ex ansiktet så får du bara det i 3D?


Theres
11/22/14, 1:03 AM
#47

Googlade runt lite, och det verkar inte ens finnas möjlighet till sånt i Kalmar län :/

golf.ifokus.se

Theres
11/22/14, 1:04 AM
#48

Men vänta nu. Ewelines bor i Växjö. Kan ju göra det där då ^^

golf.ifokus.se

Annons:
ewelines
11/22/14, 8:04 PM
#49

#48 Stämmer :) jag gjorde de i Växjö. Vi fick se ovan ifrån så de såg ut som bebis låg på rygg och man kollade ner på henne, med ben och armar uppdragna, allt syntes väldigt tydligt! :)

tjoopa
11/25/14, 1:25 AM
#50

Idag fick vi äntligen se bebis igen ❤️ Betydligt mer stillsam än förra ultraljudet som gjordes mitt på dagen. Den här gången sov han/hon och knuffades och sparkade bara lite.

19+3 trodde vi när vi kom dit men läkaren flyttade oss 2 dagar så 19+5 blev vi när vi gick hem igen. Bebis är alltså beräknad till den 14e april istället för den 16e. Vi går alltså in i v21 redan imorgon, fort går det nu! 😛 Allt såg iallafall bra ut även om vi tyvärr bara fick en lite suddig bild med oss hem, bebis var inte på sitt bästa fotohumör idag heller trots att läkaren både knuffades och knådade min mage alldeles öm  😉 Nu dröjer det många och låååånga veckor innan vi får se bebis igen, suck….


Theres
11/25/14, 6:15 AM
#51

#49 Tar det.nästa graviditet då ^^ Är redan i V34+5, så känns lite onödigt att betala massa för att se bebis nu när den snart.kommer kanske. Även om det vore sjukt coolt! Men lite info vore kul. Var det privat eller har de sånt på sjukhuset? Så jag vet var man ska vända sig :)

golf.ifokus.se

ewelines
11/26/14, 11:06 AM
#52

#50 Vad härligt! Skönt att få se bebis när man väntat flera veckor 😍 Vi ska gå och kika på vår Lill tjej imorgon! #49 Detta var på sjukhuset. Jag var och skulle ta moderkaksprov och i samband med det under UL, hon hade svårt att hitta rätt läge för att sticka då jag var så smal så hon bara slog om till de helt plötsligt utan att vi frågat eller hon sa något. Jag var som sagt inte ens medveten om att man kunde se bebis på de sättet! Haha.

ewelines
11/27/14, 11:46 AM
#53

Precis hemkommen efter att ha varit och kikat på vår lilla tjej :) Allt såg bra ut & vi fick framflyttat BF till 20 april 🎀

tjoopa
12/3/14, 12:18 AM
#54

#53 Härligt :D Längtar så mycket till april nu :P Vi flyttade i helgen till en större lägenhet (3a) somäär totalt nyrenoverad. Hatar att flytta men det ska bli så skönt att slippa bo trångt när bebis kommer :) Har redan börjat smida planer för extrarummet/bebisrummet ;)


ewelines
12/3/14, 10:53 AM
#55

#54 Samma här! Längtan börjar verkligen växa nu! Vad skönt! Vi flyttar 1 februari, oxå till en trea, håller med - ska bli så skönt med lite mer plats! & hinna komma på plats innan bebis tittar ut. Precis som mig då, går inte låta bli att börja planera inredning och kolla inspiration ;) har redan bestämt vilka färger jag vill att rummet ska gå i och köpt gardiner! Haha.

Annons:
tjoopa
12/3/14, 1:09 PM
#56

#55 Jag har än inte kommit så långt i planerande, har inte lyckats bestämma mig ännu för vart skötbordet ska stå :P Tror det får bli vita möbler där inne iallafall :)


ewelines
12/3/14, 1:47 PM
#57

#56 Hade oxå tänkt vita möbler, i lite shabby chic! Men man hinner kanske ändra sig längst med vägen ;) Har ni pratat om/bestämt/tänkt på namn till era små?

ewelines
12/3/14, 1:48 PM
#58

#55Vi får lägga ut bilder på blivande rum längre fram ;) Såg en tråd här i forumet som handlade om just rum/inredning och folk la upp sina bilder :) kul o se andras!

tjoopa
12/3/14, 2:10 PM
#59

#57 Ja, namn har vi funderat på fram och tillbaka :P Vi har kommit fram till att vi får se när bebisen kommer helt enkelt ;) Vi har några favorit-namn men vi får som sagt se vad det blir för någon filur som kikar ut. Men blir det en flicka ligger Sigrid (efter min gammelfarmor) eller Signe mig varmt om hjärtat :) På pojksidan gillar jag Walter (efter min gammelfarfar) eller Loke. Har ni några favoriter eller är namn redan bestämt? :) Absolut att vi kan lägga upp bilder när rummen är klara, roligt att få se hur andra gjort :D Kanske man får lite tips på det viset ;)


ewelines
12/4/14, 5:35 PM
#60

#59 Vi har oxå ett gäng favoriter men just nu lutar det åt Jackie, förutsätt att hon ser ut som en Jackie ;) Annars gillar vi även Eileen och Malou b.la. I mellannamn blir det iaf Lilly efter min mormor och Jennifer efter blivande pappans bortgångna lillasyster. :)

Minnix
12/4/14, 11:05 PM
#61

Verkar som att ni alla fått se eran bebis redan! På måndag är det våran tur :) jag håller tummar och tår för att allt ska vara bra… tyckte jag kände någon form av buff runt vecka 17 men är inte säker, man blir ju lite nojig. Känner ni mycket rörelser? På lördag går vi in i vecka 20 (19+0) så jag tycker att vi fick ett ganska sent ultraljud :/

[pepparkatt]3
12/5/14, 10:19 AM
#62

Vecka 22 idag! Har känt små rörelser varje dag någon vecka nu, känns kul! Men har haft ont i magen i en vecka så börjar bli väldigt trött på det (typ äter jag mat får jag ont o svullnar) vet inte vad det är, har dessutom börjat få väldigt ont från svanken och ner i rumpa - ben när jag sover! Sjukt jobbigt.. Vaknar och ligger alltid på sidan och då gör det så ont i sidan på låret så jag måste byta sida eller ligga på rygg, kan beskriva känslan nästan som att underkroppen är för tung och trycker blir för hårt :-/ vet inte vad detta är då jag inte tycker att jag är tung el så men vi får väl se hur mkt jag gått upp på måndag när jag ska till mvc. Har som ni förstår inte njutit så mkt senaste tiden trots rörelser, RUL och magen som kommit. Känns trist o hoppas jag mår bättre snart. BM trodde för övrigt att vi väntar en liten kille den 17 april :-))

Annons:
[WickedAlly]
12/5/14, 10:55 AM
#63

#62 Bra datum, min lilla kille är född 17 april i år :)

ewelines
12/6/14, 10:48 AM
#64

#61 den eviga väntan….. ;) så tråkigt att vänta när man längtar!! Jag började känna bebis runt V.19 och har känt tydligt både på in o ut sida varje dag sen dess, känner lite då o då under dagarna men framför allt på kvällen när jag lägger mig i sängen så är hon vaken, vilket är perfekt för då kan sambon ligga med handen o känna han med :) #62 Hela förra veckan hade jag med magont och kände så som du beskriver de, vet inte vad de kan vara… :( hoppas du känner dig bättre snart! De blir många kära April barn här 😍

[pepparkatt]3
12/6/14, 7:57 PM
#65

Superkul med så många som ska ha bebis i april!! Önskar vi alla bodde nära och kunde träffas, vore kul :-)

Minnix
12/6/14, 8:28 PM
#66

#64 Ja jag både längtar och inte längtar till ultraljudet… om jag hade känt bebisen nu så hade jag längtat mer :P men är livrädd för vad bm ska säga :P

Vi är beräknade 1 Maj, så jag gissar på att vi också kommer att få i April ;)

tjoopa
12/7/14, 2:54 AM
#67

Idag har bebis verkligen kommit på hur hårt man kan sparka/slå stackars mammas mage inifrån ;D Det är en livlig krabat där inne och idag fick sambon äntligen märka det han också ;) Låg i soffan med magen framme i hopp om att sambon skulle lyckas pricka in precis när bebis sparkar. Och helt plötsligt så från försiktiga "buffningar" som jag känt någon vecka började hela magen röra sig så det syntes! Sambon fick typ tefatsögon och sa "det där både kände och såg jag…." Fis- bebis ;)


tjoopa
12/7/14, 3:43 AM
#68

#62 #64 Jag har de senaste 2 (3?) Veckorna haft en slags tyngdkänsla typ i kiss blåsan eller hur man bäst ska förklara det. Känns som en tyngd/alternativt ett stort vakuum där kiss blåsan borde vara. Köpte nu i veckan ett babybelt och det hjälper åtminstone lite mot den värsta tyngden. Har bara gått upp 3 kilo men magen är verkligen gigantisk och särskilt nu har den börjat strama och trycka neråt (bebis ligger rätt långt ner, likadant som jag gjorde säger mamma). #65 Ja, det hade varit roligt :D


[pepparkatt]3
12/8/14, 9:10 AM
#69

Vi kände också sjukt tydliga sparkar nu lördag kväll tre st o söndag morgon en, bebis rör på sig supermycket!! Men dessa sparkar var verkligen kraftfulla och jag kunde även se magen röra sig när jag låg i badet :-D #66 du behöver nog inte oroa dig jag hade inte känt ett enda sprattel innan RUL utan det kom denna vecka!! :-) 22 alltså för mig. Svårt å känna bebis får du tänka hen är ju så mini!

Annons:
Minnix
12/8/14, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

JAAA jag är så obeskrivligt lycklig! Det här är den häftigaste känslan jag någonsin varit med om! Jag kan inte ens beskriva hur jag känner just nu. 

Hemkommen från ultraljudet och bebis lever och är frisk!!  Allt såg bra ut! Moderkakan i framvägg så jag kände inte ett smack när jag låg där men vilken aktivitet det var därinne! Jösses vilken kickboxare… Och sög på tummen ❤️

Vill någon gissa könet? Jag vet vad det är :D kan vara svårt med bilden men ni ser nog vart magen är så då är det bara att lokalisera ;D fick jättefina bilder med mig hem! Kan inte alla lägga upp sin favoritbild så kan vi se hur olika/lika bebisarna är? :D 

Edit: Blev förresten tillbakaflyttad 6 dagar, ny bf är 7 Maj :) jag är alltså i vecka 18+3 nu ^^

[pepparkatt]3
12/8/14, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Här är vår kille (troligtvis) hon kunde som sagt inte säga säkert men hon trodde det! Ska på ultraljud v 32 pga moderkaka som låg väldigt långt ner! Hoppas den växt upp då. Idag lyssnade vi på hjärtljuden det var toppen :-)

Minnix
12/8/14, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

#71 Kul med hjärtljud! Har eran huvudet neråt på bilden? :)

Här är våran finaste bild, jag älskar den lilla handen <3

[pepparkatt]3
12/8/14, 8:11 PM
#73

Huvudet är åt höger, uppåt, det vita man ser är näsan osv.. Sen är det en hand och fot till vänster! Han ville inte alls ligga still så det var jättesvårt att få en bra skarp profilbild tyvärr :-/

Minnix
12/9/14, 12:15 AM
#74

Aaah jag förstår :)

[Thiah]
12/9/14, 8:06 AM
#75

#70 är det en pojke?

Minnix
12/10/14, 12:11 AM
#76

#75 Jajjemen! :D det syns tydligt om man vet vart man ska kolla. Barnmorskan tvekade inte en sekund men hon sa ändå att det KAN hända att det inte stämmer, men hon var 96% säker och sa att det syntes tydligt :)

Annons:
tjoopa
12/10/14, 2:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Nog ser det ut att vara en pojke alltid ;) Härligt med UL, hade velat göra ytterligare ett bara för att få se bebis men nu är det måååånga långa veckor innan vi får se han/hon :/ Gick in i v23 idag (onsdag) så det är ju ca 17 veckor kvar… Här är den enda suddiga bilden vi fick med oss hem från RUL för 2 veckor sedan. Synd att bilden blev så suddig men jag har moderkakan i framvägg och bebisen ville inte ligga i profil ;)


[Thiah]
12/10/14, 3:48 AM
#78

#76 ja när jag listade ut lårbenet och rumpa så var det likt några bilder vi har här hemma. Joel visade upp sig rejält så där var aldrig några tveksamheter. ;)

[pepparkatt]3
12/10/14, 10:03 AM
#79

Asså jag har ju aldrig kollat på sådana här bilder förut, tyckte att mitt eget ultraljud var otydligt och kunde inte alls se kön! Kan någon ringa in var exakt det är man ser? För jag gissar bara vad jag tror är en liten snorre men såg aldrig det på vår bebis så skulle vilja försöka jämföra med vår andra bild om det går… Haha dumbo man är

Minnix
12/10/14, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

#77 Ja det syns rätt tydligt ibland :D 

#78 Nej barnmorskan verkade väldigt säker här också, men man ska väl alltid ta det med en nypa salt ändå antar jag, just in case :P 

#79 Ringar in det som barnmorskan sa var penis och pung :)

[pepparkatt]3
12/10/14, 7:12 PM
#81

Tack då trodde jag rätt :-)) vad kul att se sådär tydligt!! Önskar jag hade vetat då så hade jag kunnat kolla lite själv :-) då kanske det är du o jag då som får små killar i april (?) jag ska ha 17e iaf :-) har du ngt namn?

[Thiah]
12/10/14, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

…våran RUL bild som fick mig att gissa pojke på #80 bilden.

[Thiah]
12/10/14, 7:23 PM
#83

#81 17 och 18 april är fina dagar för pojkar. Fråga bara mig och Ally ;)

Annons:
[pepparkatt]3
12/10/14, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

#82 ja men Gud vilken bra bild! Kul att så många fått/ska få pojkar de datumen :-) Idg har jag köpt en body + mössa som vår bebis ska ha när vi åker hem från BB!! Valet var solklart då pappan är irländare, har letat efter det perfekta "första plagget" som han ska få åka hem i

tjoopa
12/10/14, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#85

Jag är lite i valet och kvalet vad som ska få bli första BB-outfiten :P Har dessa 2 som favoriter men jag kan inte bestämma mig riktigt.


ChristineL
12/10/14, 9:58 PM
#86

#85 - Köp omlottbodys istället, tro mig, du vill inte dra något över huvudet på en lite spädgris ;) Ett tips bara.

soundtrack
12/10/14, 10:00 PM
#87

#86 har hört måånga säga så, men jag har aldrig upplevt det som ett problem?

tjoopa
12/10/14, 10:07 PM
#88

#86 En sån body som jag har behöver inte dras över huvudet :) Dem 2 kuvert-vecken på axlarna är till enkom för att man ska kunna dra av body neråt ;)


ChristineL
12/10/14, 10:09 PM
#89

#87 - Vi väntade nog ett par tre månader innan vi kände oss trygga med det :P Visst blev det hon hade såna ändå men det var läskigt att dra över huvudet tyckte vi.

ChristineL
12/10/14, 10:10 PM
#90

#88 - Jaha! Det har jag aldrig ens haft tanken på! Varför har ingen sagt nåt? :P

Annons:
soundtrack
12/10/14, 10:17 PM
#91

Jag körde varianten att dra över underkroppen några gånger, men det kändes så meckigt. Men jag har som sagt aldrig tyckt att det har känts obehagligt att ta bodyn över huvudet (och Alice har aldrig visat obehag).

tjoopa
12/10/14, 11:57 PM
#92

#90 Läste det på Facebook för kanske en månad sedan, har alltid trott att det varit dekorativt bara :P


[Thiah]
12/11/14, 5:55 AM
#93

Joel har inte heller brytt sig men hans pappa uppskattade omlott första tiden.

ewelines
12/11/14, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Har inte heller kunnat låta bli o köpa första 😍

tjoopa
12/13/14, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Så härligt att se alla bebiskläder, längtar så mycket nu xD Kom idag på att jag helt glömt att ta magbilder de 2 senaste veckorna pga flytten, så idag tog jag första magbilden i nya lägenheten ;) PS. Så skönt att vara klar med flytten! Vi städade ur det sista igår så nu ska bara nycklarna överlämnas :)


Minnix
12/14/14, 2:58 AM
#96

#81 Ja jag gissar fortfarande på att jag får i April även om bf är 7e Maj :) Vi hade pojknamn färdigt redan innan vi visste kön så det var ju rätt behändigt! Men då gäller det ju att namnet passar honom sen också ;) har ni några namn? :)

Minnix
12/14/14, 2:59 AM
#97

#95 vilken fin mage du har! :D jag måste också ta nya magbilder… har inte tagit någon bild sen vecka 15 tror jag 🤔

Annons:
[pepparkatt]3
12/14/14, 9:06 PM
#98

#96 vi har några namn vi går å "vänjer" oss vid, ett som sitter mest dock så det lutar däråt! :-)

tjoopa
12/14/14, 11:07 PM
#99

#97 Tack :) Jag vill kunna minnas magen den dagen den försvinner och så kan det ju vara roligt för bebis med lite bilder att visa när han/hon blivit lite större :) Kanskei en bilderbok eller ett kollage eller liknande.


ewelines
12/15/14, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#100

Min lilla mage härom dagen! Börjar äntligen få lite kula o går in i vecka 23 imorgon 😊 men har iaf varit bortskämd med tidiga och mycket rörelser& sparkar som både syns o känns! Har tänkt att börja göra scrapbooking nu när bebis är på gång/kommer, är ju så kul att ha "riktiga" foton med och inte bara digitalt :)

Minnix
12/16/14, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Tog nya magbilder idag :) men min mage började komma rätt tidigt så jag är kolossalt stor nu! Haha Ändå är vi bara i vecka 20… det hjälper ju inte att jag var "mullig" från början, fram tills nyligen såg jag bara tjock ut med den här magen…  😃

ewelines
1/4/15, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Hur mår ni alla & hur mår magarna? :) Min växer på för fullt nu, tycker den blir större varje dag! Har precis kommit hem efter en veckas skid semester och nyårsfirande i Sälen 😊. Nytt år och min dotter kommer detta år, snart går vi in i vecka 26! Gud vad tiden går fort! Galet 😃.

tjoopa
1/6/15, 1:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Här växer vi så det knakar (eller brister kanske jag ska säga) ;)) Tycker magen blivit kolossal på dessa sista veckor :P Svårt att röra mig och att få av och på strumpornaär tortyr! Har beställt hem en gravidbola/änglapingla som julklapp åt mig själv :) Den låter så vackert och båda våra hundar älskar den . Har tyvärr haft rätt mycket sammandragningar och förvärkar den senaste vecka och nu de senaste dagarna har det gjort lite ont också :/ Kommer därför att åka in imorgon och kolla upp så att allt ser bra ut. Så länge livmodertappen är opåverkadkan jag känna mig lugnare. Går in i v27 på onsdag så än vill jag att bebis stannar kvar ett tag…


Minnix
1/7/15, 1:34 AM
#104

Vi växer också så det knakar! Sparkar glatt både dag och natt (med några timmars uppehåll förstås ;) ) men det är en livlig kille vi har…

Lycka till Tjoopa! Hoppas allt ser bra ut där inne!

Annons:
tjoopa
1/7/15, 8:44 AM
#105

Livmodertappen var hård men förkortad så det blir till att ta det lugnt nu ett tag och se om den förlängs igen. Kommer att få uppföljning av BM så att den inte kortas av ännu mer eller blir mjuk. Ännu får inte bebis komma, några veckor till vill vi vänta ju :P


ewelines
1/7/15, 7:49 PM
#106

#105 Hoppas de inte blir värre! Ja ett tag till vill man ju att hen ska hålla sig inne ;) Har ni handlat/fått mycket grejer nu kring jul? 😊

tjoopa
1/8/15, 1:10 AM
#107

#106 Vi har handlat rätt mycket kläder nu på mellandagsrean :D Kom på att vi hade varken strumpor eller pyjamas till första tiden då det är nu inhandlat :) Mamma blev såklart sugen så även hon hjälpte till med lite shopping ;) Nu är vi nnästan klara i klädväg, ska köpa hem några dregglisar också. Sen är det sändertill sspjälsäng och barnvagn som måste fixas och lite blöjor och skötbordssaker annars är vi typ klara :) Har ni fått/köpt mycket i jul? :) Börjar ni vara färdiga inför "ankomsten"? :)


Minnix
1/10/15, 7:14 PM
#108

#105 

Upp med fötterna på soffbordet, inta soffläge med filt och kuddar och ta det lugnt! ;) säg åt bebis att det  inte är dags än.

Gick in i v.24 igår (23+1 idag) och jäklar vad saker har hänt på typ tre dagar.  Först kände jag helt plötsligt en liten spark mot min hand när jag stod upp med handen på magen (annars har jag varit tvungen att ligga ner) sen när jag låg på sängen så SÅG jag hur hela magen rörde på sig 😂det buktade ut små bullar här och där när han sparkade och hela magen hoppade. Jäkligt häftig känsla när man ser vart han befinner sig!

Senare (ursäkta lite intim info) när jag och sambon låg i sängen innan sovdags så pratade vi om att man kanske borde massera brösten ibland och att det är konstigt att det var en liten droppe på lakanet en morgon där jag hade haft mina bröst, så vi för skojs skull testade "mjölka" mitt ena bröst och plötsligt utbrister sambon "HJÄLP!" när det kommer ut ett par små droppar råmjölk haha 😛 han blev lite chockad för han var inte beredd på att det faktiskt kunde komma ut något. 

Och slutligen, när vi satt och fikade med min mamma och småsyskon idag så kände jag tydliga sparkar mot min hand när den låg på magen ^^ jag är så glad att det börjar kännas utan att man måste ligga ner! Nu kan jag gå runt med handen på magen och ändå känna honom :)

Minnix
1/10/15, 7:16 PM
#109

Förresten Tjoopa, jag ääälskar dom där byxorna med rosor och döskallar i inlägg 85, vart har du köpt dom? 😍

ewelines
1/11/15, 2:00 PM
#110

Vi fick presentkort på babyproffsen, har fått lite kläder och även fått vagn beställd så lite grann, men jag försöker hålla shopping sinnet i styr då vi tänkt åka till Ullared i början på februari! ;) Men planerar att vara klar med allt vi faktiskt behöver i februari så sen lär de väl hinna bli en del utöver de! Haha. #108 Vad kul & mysigt att ni börjat känna honom så tydligt! ☺️

ewelines
1/11/15, 2:04 PM
#111

Har börjat vakna väldigt lätt om nätterna.. Inatt vaknade jag med ett tryck/ont precis nedanför revbenen/mellangärdet.. Funderar på vad de kan ha varit, väckte sambon men somnade om efter en liten stund och mådde bra när jag vaknade i morse.. Skumt! :p

Annons:
[pepparkatt]3
1/11/15, 6:57 PM
#112

Jag känner sjukt mycket rörelser varje dag, morgon dag kväll spelar ingen roll! Tror bebis har hicka ibland också då dessa rörelser kommer mer sällan än sparkar men är regelbundna som när man själv har hicka! Kan det va så? Bebis vänder mycket på sig också, känner sparkar både vid revbenen, naveln, under naveln och mer inåt i kroppen! Så det är full fart. Nu är det tre månader kvar till BF! Haha så galet :-)

tjoopa
1/11/15, 10:19 PM
#113

#108 Jepp soffläge och sjukskrivning blev det :) #109 Har beställt byxorna på Facebook av en tjej som syr på beställning, tror dock jag haffade det sista av detta tyg :P Här lever bebis rövare i magen! Ibland gör det nästan ont, hela magen hoppar och det syns genom kläderna när en fot eller hand kommer farandes :P När vi kollade ctg på sjukhuset i veckan ssparkade bebis mot apparaten flera gånger, den flyttade t o m själva "mikrofonen" :))


ewelines
1/12/15, 4:41 PM
#114

Här sparkas de med förfullt! Sitter jag lite framåtlutad måste jag ofta byta ställning för det tom gör ont. Verka vara spralliga flickor & pojkar i våra magar :D. Har ni kollat något på föräldrautbildning? Ska ni gå på någon kurs eller föreläsning? Här finns de tre öppna föreläsningar man kan gå på, har tänkt gå på en/den första nästa måndag :) Hoppas att hinna med alla tre!

tjoopa
1/13/15, 8:31 PM
#115

#114 Riktiga kickboxare är dem 😂

Jag ska fråga BM när jag ska till henne på torsdag när föräldrautbildningen börjar, tror hon sa februari men mitt minne är lite… dåligt just nu… (stor underdrift!) 😛 Längtar tills vi får se vilka fler som ska få bebis ungefär samtidigt som oss, tydligen var det några förstföderskor i april 🙂

Lite knäpp tror jag att jag blivit, har inte ens fått bebis nummer ett och jag har redan börjat prata och planera för tvåan haha 🤐 Vet inte om det beror på att flera som jag känner ska få/har fått nummer två nyligen. Nog är det ju bra med planering men ja…. kanske ska rikta in mig på ettan först haha 😉


Minnix
1/14/15, 10:17 AM
#116

Jag sitter och äter frukost nu och ska strax promenera bort till barnmorskan för rutin kontroll. Förra gången sa hon att vi snart ska börja prata om föräldragrupper osv så vi får väl se vad hon säger :) usch just nu mår jag illa och är yr… Blir en mindre trevlig promenad känner jag :/

ewelines
1/14/15, 11:02 AM
#117

#115 Gravidhjärna much? ;) Isf är du inte ensam.. Glömmer mitt person nr, använde mig av ord som inte existerar, slänger viktiga brev, osv osv.. Haha. Tänker oxå mycket på nr två då jag gärna vill att mina barn ska ha hyfsat jämngamla syskon! Men vi får väl se hur de går först med nummer ett ja ;) #116 Lycka till! Hoppas illamåendet gick över :(

ewelines
1/14/15, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Vi var & hämtade våran vagn idag 😃 Gjorde världens kap på facebook, 1500 kr och den är som ny! En Emmaljunga kombi, rejäl, stabil & så snygg! Tror den blir perfekt för oss :)

Annons:
tjoopa
1/15/15, 1:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Väldigt mycket gravidhjärna xD Snygg vagn :) Vi har också köpt en Emmaljunga, en city cross från 2012. Längtar tills man får rulla runt med den och bebis :D


Minnix
1/15/15, 9:21 PM
#120

Fina vagnar!! Letar för fullt överallt efter begagnad vagn men hittar ingen. Har säng och skötbord iallafall :)

[pepparkatt]3
1/16/15, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Jag köpte en fin teutonia för ett tag sen, 1200kr från blocket med regnskydd, myggnät, varm åkpåse, ståbräda, sitt och mjuklift :-) sen köpte jag en röd skiphop skötväska beg för 100kr :-) har köpt allt begagnat och från kläder till säng och allt man kan tänka sig har vi gett under 3500! Beställde därför ett superfint sovset till vagnen som är hemmagjort för att unna mig något som jag verkligen ville ha :-) Vecka 28 idag!! Helt sjukt eller?! Längtar ihjäl mig kan jag säga, två vänner har fått barn nu i förrgår och igår….

[Thiah]
1/16/15, 10:50 AM
#122

#121 jag tror therese har gjort en väska av liknande eller t.o.m samma tyg. jättefint tyg.

[pepparkatt]3
1/16/15, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Denna bild är tagen från Google men såhär ser vår vagn ut! Så skön och lätt att styra, extremt nöjd :-) Idag blir det en tripp till Ikea för det sista, sängkläder spjälskydd och något att lägga blöjor i som ska hänga från duschen bredvid "skötbordet" (tvättmaskinen) :-p

[pepparkatt]3
1/16/15, 10:55 AM
#124

#122 Är det sant?? Då måste jag få veta var man hittar tyget :-D

[Thiah]
1/16/15, 10:57 AM
#125

#124 jag tycker det ser ut så. Hon har satt upp en massa bilder på saker hon sytt. finns säkert nån tråd härnånstans

Annons:
ewelines
1/16/15, 11:24 AM
#126

#121 Åh, älskar tyget!! Hade legat perfekt i min vagn ;) ! Jag är faktiskt oxå positivt överraskad ekonomiskt med de fynden vi gjort! Fick köpa baby skydd av sambons moster för 300kr så vagn o babyskydd ca 2000kr, på bara dom två sakerna hade vi väl räknat med att lägga iaf 5000kr, så det ser ljust ut än så länge! Men har ju en del shopping kvar ;) men inga stora grejer egentligen förutom eventuellt skötbord och spjälsäng.

[pepparkatt]3
1/16/15, 12:14 PM
#127

Ja visst är det kul när man fyndar! Spjälsäng köpte vi begagnat, 500kr så ingick madrass och 4(!) underlakan haha. Babygym 100kr, babysitter 100kr, babybjörn bärsele 50kr… Osv osv! Älskart :-)

[TanatosNyx]
1/16/15, 1:18 PM
#128

Psst Pepparkatt, det finns duschdraperier med fack, ett sånt kan man ju hänga utåt mot skötplatsen, då får du massa fack. :)

Minnix
1/17/15, 4:28 PM
#129

Min mamma hade sparat både spjälsäng och skötbord plus en stor kartong med massor av bebiskläder i strl 50 till 68  sen min lillebror var bebis (han är 6 nu) så där hade vi tur! :D 

Köpt lite kläder på tradera (sånna där klädpaket med massor av kläder) för typ 130kr plus ett klädpaket via facebook med overall och haklappar och lite sånt för 50kr.

Köpte en skötbädd för 100 som varit använd i 2 månader och köptes från början för 400 så det var ett bra köp tyckte jag! 

Då är vi uppe i 280kr ungefär, bara vagn och dess tillbehör, sängkläder och hygienartiklar (baby olja, blöjor, tvättlappar och sånt) kvar, sen borde vi väl ha det mesta? Har jag glömt något? Och vi är ju ändå bara i v.25 men ändå känner jag mig stressad 🤪

[TanatosNyx]
1/17/15, 4:31 PM
#130

Amningskudde kan vara skönt, funkar även som "sängkrympare" likt ett babynest.

[TanatosNyx]
1/17/15, 4:33 PM
#131

jag hoppar babyolja, tar rapsoljan från köket. Tvål mm har vi parfymfritt allergivänligt så det går till hela familjen.

Skötväska är smidigt också. Och babyskydd om ni ska åka bil.

Minnix
1/17/15, 4:43 PM
#132

Ja just! Man måste ju ha till bilen också, det glömde jag ^^ vi åker inte bil så ofta för vi bor nära centrum men det är klart att man ska ha en ändå :) vi ska ju hälsa på alla mostrar och far-och mor föräldrar osv till och från. Skötväska också! Tack! Ska skriva en lista på saker som ska köpas :D

Annons:
[Thiah]
1/17/15, 5:01 PM
#133

Jag har aldrig använt skötväska utan tagit en större handväska eller en påse(som jag lagt under vagnen) så de är inget måste.

[TanatosNyx]
1/17/15, 5:08 PM
#134

Sant! Mamma körde med ryggsäck. 🙂

[pepparkatt]3
1/17/15, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Här är lillens säng redo iaf, igår köpte vi kudde täcke och två par sängkläder plus spjälskydd! Så hoppas hen vill sova här sen ;-p Findus invigde hur som helst myset.

ewelines
1/18/15, 1:41 PM
#136

#135 Ser super mysigt ut! :) Är det en vägg dekoration du har där på väggen? Sitter och kikar& försöker bestämma mig för en att beställa hem i skrivande stund till bebis rummet nämligen!

Minnix
1/18/15, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Samma visa här ;) hann knappt få upp sängen förns Oden låg i den och sen kom brorsan Loke… men eftersom det är halva tiden kvar så känner jag att det inte är så bråttom med att bädda den och sånt så vi har täckt madrassen med en filt bara så att det inte ska bli så mycket damm och hår i sängen :P måste ännu köpa spjälskydd och sängkläder…

Minnix
1/18/15, 2:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Byggde en sänghimmel iallafall :)

[pepparkatt]3
1/18/15, 2:22 PM
#139

Ja det är en väggdekor! Men bara en pytteliten del av den hela, hela tar upp en vägg typ! Vill vänta med den tills vi bor där vi ska bo en längre tid typ.. Å bebis bryr sig nog inte så mkt om vad som finns på väggarna på ett tag, roligare sen när hen har sitt eget rum tyckte vi :-)

Annons:
tjoopa
1/18/15, 4:38 PM
#140

Vi har kommit rätt billigt undan hittills :) Barnvagnen fick vi av mina föräldrar som present till första barnbarnet (alla vi 3 systrar ska få var sin/ett bidrag till en). Spjälsängen har vi lånat av mina föräldrar (samma säng som vi barn har legat i), bebiskorgen är en gammal släktklenod som typ alla barn legat i. Kläder har vi fått ärva 4 stora kassar av min morbrors barn som bara är några år. Så vi har eegentligen bara köpt lite kläder i mindre storlek, ett babynest, nya sängkläder ska vi köpa, en skötväska har jag beställt från Lekmer.se (full med massa rabattkuponger och babysaker). Skötbord/bokhylla hittade vi begagnat för 200kr, ett kap då det hade kostat nästan 1000kr nytt på Ikea. Vi har det mesta nu känns det som, ett babyskydd ska vi köpa och så ska vi inhandla lite blöjor och skötgrejer:)


ewelines
1/19/15, 2:13 PM
#141

Det är så kul när man lyckas fynda riktigt bra saker! :) Gud vad jag längtar tills vi flyttar nu så man kan börja förbereda & inreda påriktigt. Bara 2 veckor kvar!! Precis hemkommen ifrån BM. Allt bra med liten. Dock blir det läkarbesök och eventuell sjukskrivning på onsdag för min del, mina två sista veckor nu på jobbet. Har haft lite ryggvärk och stressrelaterad värk i mellangärdet.. Såå tråkigt att gå hemma, men blir väl bättre efter flytten då har man ju o dona med. Nu ska vi strax iväg på föreläsning 1/3, "normal & avvikande förlossning".

Minnix
1/19/15, 2:52 PM
#142

#141 passa på och vila/sova nu då innan bebis kommer :) jag tycker att det är skönt att inte ha något att göra hemma  för så fort jag gör något, tex står och diskar, så kommer yrseln. Försöker ut och gå eller städa men icke… när jag promenerar till affären så hinner jag knappt ens komma innanför dörrarna förns det börjar svartna för ögonen och benen blir gele och sen försvinner hörseln så jag får lov att sätta mig ner på första bästa ställe! Nej usch, jag känner mig ganska värdelös hemma när min pojkvän får lov att göra i stort sett allt medans jag bara ligger i soffan som en klubbad säl >:/ 

Men spännande med flytt! Och vad skönt att den lille mår bra där inne ^^

ewelines
1/19/15, 9:04 PM
#143

#142 Ja, får försöka göra det. Njuta av lugnet före stormen ;) Usch, Gud vad jobbigt att må så dåligt! Hoppas du blir piggare snart! Föreläsningen var helt ok, men lite tråkig barnmorska som föreläste och kände inte att något jag redan läst/visste togs upp. Men kändes endå bra att gå. V 28 imon! iiiih 😍

Minnix
1/20/15, 1:20 AM
#144

V.28 redan… Känns inte alls som att det var så längesen som du startade tråden och de flesta var runt vecka 17! Så spännande när alla närmar sig bf! :D

[pepparkatt]3
1/20/15, 5:48 PM
#145

Visst är det galet att det bara är dryga 12 veckor kvar nu för oss?! (Om alla föder i v 40 dvs).. Kan faktiskt intw fatta det. Någon som vet när man går upp som mest under denna tid? Alltså börjar det vid en särskild vecka tex? Jag har själv inte gått upp några extrakilon alls, tycker att min mage är liten för att vara i månad 8 på fredag… Men jag låg bra i kurvan vid första och senaste besöket så borde ju inte behöva oroa mig? När poppar magen ut liksom? Sådär så den blir riktigt rund o fin :-p ngn som vet? Igår när jag kom hem hade mannen köpt våra första blöjor och förberett förlossningsväskan :-D våtservetter osv hade han också skaffat och placerat så fint i korgarna i badrummet. Han säger varje dag hur mycket han längtar, det känns mysigt :-) jag har dock börjat få ont runt magen när jag går… Riktigt jobbigt faktiskt! Kanske foglossning men jag vet inte. Hur har ni det?

tjoopa
1/21/15, 2:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Här är en bild på "klotet" ;D Gick in i V29 idag, kan inte fatta vad fort veckorna går! Mindre än 3 månader nu :P Misstänker dessutom att bebis kan tjuvstarta en vecka eller två då alla vi 3 syskon kom någon vecka/några dagar tidigt ;) #141 Du får passa på att ta det lugnt nu innan bebis kommer, blev också sjukskriven resten av graviditeten och jag gör mitt bästa gör att "vila mig i form" inför bebis ankomst :) Vi flyttade i december så nu har jag äntligen fått lite ordning och hunnit "landa" här hemma. Har börjat lite smått med bebisrummet/extrarummet nu :) Ska be sambon bära upp spjälsängen från förrådet nu i veckan så jag kan rengöra och se om den behöver målas. Blev lite sur idag när jag var in och mätte inne i bebisrummet. Hade tänkt köpa en dagbädd med lådor under ifall vi får gäster någon gång. Bebis kommer nämligen att sova i vårat rum tills han/hon är nog stor. Hade iallafall bestämt att den skulle stå vid den vägg som är kortast, där dörren är så man lätt kan kika in på barnet när han/hon ska börja ssova där. Nu när jag mätte så är ju väggen för kort! Morr :# Hade ju bestämt precis hur jag skulle inreda rummet, nu måste jag tänka om ju… Gravidhumör är inte att leka med ^^


Annons:
ewelines
1/21/15, 11:16 AM
#147

Ja de är verkligen helt galet hur fort de går! Satt och tänkte samma sak igår när jag läste lite i tråden. Man tänker ju allt i veckor nu med så de går verkligen undan.. Inte för att de gör mig så mycket just nu 😃. #145 Jag har oxå en liten mage, jämför jag med andra som gått samma tid så är jag typ hälften så stor! Haha. Men nu tycker jag att den börja bli stor för lilla mig iaf som är väldigt smal i vanliga fall. Men hos BM i måndags vägde jag 60,4 kg, så för första gången i mitt liv väger jag över 60! Haha, väger ca 52 i vanliga fall så har iaf gått upp 8 kg! Undrar bara vart.. #146 Så rund o fin mage! Typiskt med rummet.. Jag har en plan i mitt huvud hur vårt baby rum ska se ut men har inte sett rummet ännu så hoppas allt går & ställa som jag tänkt så jag inte får samma bekymmer ;) Nu strax iväg & se vad doktorn har att säga.

[pepparkatt]3
1/21/15, 11:41 AM
#148

Vad har ni för namn om ni planerat de? Vore kul å veta! Vi har Hugo och Freya :-) tror inte att det blir ngn "Nä men hen ser ut som en *** istället" för oss då vi vant oss vid dessa namn och gärna vill ha dem till våra barn! Så ska bli kul å se vem det blir om en månad när jag har ultraljud igen :-)

ewelines
1/21/15, 9:53 PM
#149

Fina namn båda två! Hugo är ju super charmigt. Lemoni har vi bestämt till våran lilla flicka :) Skulle vi mot förmodan ångra oss eller som du säger att hon absolut inte ser ut som en Lemoni så har vi några reserver ;). I mellan namn ska hon hetta Lilly & Jennifer efter min mormor & sambons syster.

[pepparkatt]3
1/22/15, 9:15 AM
#150

#149 Åh vad fint!! Å annorlunda, älskar sådana namn :-) om det blir en Hugo så får han heter Ian i mellannamn efter sin pappa, vi har inget familjenamn på någon sida så vi tänkte börja själva! Blir det en Freya så blir mellannamnet Christina efter mig :-)

tjoopa
1/22/15, 3:21 PM
#151

#147 Tack :D Vi har funderat och varit väldigt frustrerade över namn både jag och sambon :P Vi vill ha ett par olika alternativ och det har varit särskilt svårt att jkomma på pojknamn :/ Nu har vi iallafall typ enats om att blir det en flicka får det bli antingen Sigrid (efter min gammelfarmor), Signe eller Freja/Freya :) Blir det en pojke är det svårare, då har vi funderat men är inte helt hundra. Men dem som ligger bäst till är Loke (något vi har haft som "safe" i flera år), Malte eller Sixten (efter min gammelfarfar). Men vi får se vad det blir som kommer ut helt enkelt :P Mellannamn har vi bara funderat lite på, jag gillar Linnéa (det heter min mormor, mamma och ena lillasyster) om det blir en flicka och blir den en pojke blir det nog Lars efter min sambo och hans släkt :)


Minnix
1/23/15, 1:23 AM
#152

Sööt mage! :D jag går in i vecka 26 imorgon (idag, beror på hur man ser det) och vi växer så det knakar. Freja, wynja, lilja och arya hade vi som flicknamn, men det verkar ju bli en pojke så då är det Milo som gäller :) och Björn i andranamn efter pappa och farfar.

Minnix
1/23/15, 1:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Här är vi idag :) 25+6

Annons:
[TanatosNyx]
1/23/15, 1:31 AM
#154

Du menar väl v.27? 🤪 Om du går in i 26+0 idag fredag så är det ju v.27 påbörjat 😃

Minnix
1/23/15, 1:33 AM
#155

Oj, 24+6 blir det ju ^^ och nu efter tolv 25+0… Krångel! ;)

[pepparkatt]3
1/26/15, 4:47 PM
#156

Vecka 29 nu! 28+3, någon mer som har en bebis som verkar vara helt galen i magen?! Asså denna lilla spakar, boxar, vänder sig hej vilt där inne.. Sällan det känns som en lugn stund! Men det är väl bara positivt eller..?

[TanatosNyx]
1/26/15, 5:05 PM
#157

Haha, Alvin är totalt sjövild 🤪

[pepparkatt]3
1/26/15, 5:29 PM
#158

#157 härligt :-D

[TanatosNyx]
1/26/15, 5:34 PM
#159

ibland 😉 beror på hur han ligger 😃

Minnix
1/26/15, 6:16 PM
#160

#159 Jajjemen! Denna lilla gosse verkar gå i pappas fotspår och hålla på med kampsport ;) jag får inte sova på varken höger eller vänster sida för då sparkar/slår han rakt ner i sängen och om jag sitter ner för länge så sparkas det också. Han trivs bäst när jag ligger på rygg eller står upp, men man får inte skramla med disk eller dylikt, han är väldigt bestämd och verkar veta vad han vill 😂

Och man riktigt känner hur han vänder på sig, det liksom spänner mot magen där inne så magen står rätt ut och blir hård och allt känns så trångt och sen POFF så lättar det och magen mjuknar igen xD då försvinner han oftast in och ligger i mitten.

Annons:
tjoopa
1/26/15, 6:39 PM
#161

I min mage bor det ett litet monster tror jag ;) Sällan en lugn stund och shit vilken kraft! :o Ibland är jag rädd att ungen ska komma igenom magen ^^ #153 Du har också en himla fin mage :)


Minnix
1/26/15, 6:56 PM
#162

#161 Tack! 😃 Jag börjar få problem med kläder nu… snart kan jag inte ha en enda trosa och inte tröjorna heller 🤪 måste nog skaffa lite större kläder…

Pinsamt nog så har jag börjat läcka 😮från både fiffin och brösten, så jag måste ju byta tröja och trosor hela tiden och det resulterar i en väldig massa tid i tvättstugan… trosskydd är nog ett måste nu, och snart blir det nog sånna där bomullsskydd i bhn också…

tjoopa
1/26/15, 7:02 PM
#163

#162 Jag har fått uppgradera garderoben 2 ggr redan :P Vill inte köpa på mig alldeles för mycket så jag har mest investerat i mammaleggings, elastriska linnen från cubus (skitbra! Rekommenderar dem) och så koftor och stora myströjor som jag kan amma i sen :) Trosskydd fick jag börja med för länge sen då jag läkte varje gång jag nös haha ^_^ Har ännu inte börjat läka från tuttarna men det kommer nog snart ;)


Minnix
1/26/15, 7:11 PM
#164

Stora myströjor lät trevligt! Det skulle jag nog behöva införskaffa… ja cubus linnen är jättebra! Jag har alltid köpt dom, men alla mina linnen är i strl S så dom åker upp över naveln nu >.< rätt billiga så ett par i strl L eller XL skulle man kanske haft ;) 

Nä jag vill inte köpa på mig för mycket heller iom att jag inte är någon "kläd-människa" så jag uppdaterar inte min garderob mer än nödvändigt i vanliga fall så det känns konstigt att köpa kläder nu… Vanligtvis så är jag en sån där "svarta mjukisar och svart hoodie" människa. Om bebisen tar efter mamma och pappa så blir det en liten hårdrocksbebis 😃hehe…

tjoopa
1/26/15, 7:45 PM
#165

#164 Haha typ samma här :P Huvtröja for the win ^^ Jag har typ köpt 4-5 linnen som bas-garderob nu när jag är gravid och så köpte jag en huvtröja från HMs killavdelning i typ xl eller xxl - den lär jag aldrig växa ur haha :D Sedan har jag fått 2 större tröjor av mamma och köpt någon kofta i lite tunnare material :) Man blir ju så varm av allt extra blod ×_×


[TanatosNyx]
1/26/15, 7:48 PM
#166

Jag började väldigt tidigt att rota i sambons garderob 😉 vi är lika långa, men han är grov och jag spinkig 👍

tjoopa
1/26/15, 8:01 PM
#167

#166 Jag lånade koftor av honom i början men jag fick megamage tidigt så efter ett tag började jag få hintar om att kläderna kommer aldrig mer att gå ihop… ;) Så då beslutade jag mig för att köpa en eegen stor kofta istället :P


Annons:
[WickedAlly]
1/26/15, 9:03 PM
#168

Om ni tänkt amma så köp amningslinnen redan nu, finns gott om plats för magen att växa i dem. Jag använder HMs, kanonbra tycker jag. Skönt för ömma tuttar att slippa bh också, är ju inbyggd i dem.

[TanatosNyx]
1/26/15, 9:45 PM
#169

Kan du länka vad det är för linnen som har inbyggd bh? det lät ju super!

Minnix
1/26/15, 10:03 PM
#170

Ja inbyggd bh lät behändigt! Jag hade iallafall tänkt att försöka amma, om kroppen och bebisen vill :) 

Min sambos kläder kommer nog aldrig riktigt att passa, han är 2 meter lång och jag är 1.64 så allt går ner till knäna på mig haha :P bara hans t-shirts som går att använda på hemmaplan ;)

[TanatosNyx]
1/26/15, 10:09 PM
#171

åh, just ja.. inte alla som lufsar hemma 24/7 ☝️  man kanske vill se anständig ut utanför dörren 😃 tänkte inte så långt..

[WickedAlly]
1/26/15, 11:27 PM
#172

Har sådana här, hur sköna som helst. Efter en och en halv graviditet och dessutom 9 månaders amning där mellan så ser de fortfarande nya ut i både form och färg :o

tjoopa
1/26/15, 11:28 PM
#173

#168 Hur långa är linnena? Jag lever ju i mina lleggings och det känns så konstigt när linnet inte täcker rumpan :P Svårt att hitta långa linnen för amning :/


[WickedAlly]
1/26/15, 11:30 PM
#174

#173 Mina slutar mitt på rumpan ungefär tror jag. Men det kan man ju lösa med en längre kofta över :)

Annons:
Minnix
1/27/15, 8:01 AM
#175

#171 Haha nä men om man gör det (vilket jag gör haha) så kan det också vara bra att se anständig ut när någon kommer och hälsar på! XD sambons pappa brukar komma på kaffe rätt ofta, vilket är jättetrevligt, men vi känner inte varandra så bra så att strutta runt i sambons t-shirt skulle nog göra situationen lite… weird ;) 

Blivande farfarn verkar vara väldigt blyg av sig, men det blir bättre för varje besök. Sambon säger att det verkar som att han jobbar på att bli en mer närvarande farfar än vad han kunde vara pappa. Jag är glad över att han anstränger sig och verkar glädjas åt att bli farfar :)

[pepparkatt]3
1/27/15, 9:21 AM
#176

När är alla beräknade här btw? Jag har 17 april! Vore kul å köra ngn gissningslek sen när vi närmar oss (om inget oväntat hänt för ngn)! Jag fick två mammatröjor i julklapp, fasiken bästa som hänt mig, sen fick jag 4st av en vän och jag klarar mig inte utan dom! Allt annat sitter fel, för kort eller för tight. Amningslinnen ska jag köpa, fixar bh om amningen går bra! De kostar ju en del och tycker det är svårt att veta vilket märke man ska ha, boob kostar tex 289kr, kanske värt det om amningen funkar men inte annars! Jag har hellre linne på mig första dagarna när jag endå är hemma.. Skönt att det inte bara är jag som har ett vilddjur i magen, jag tycker att ju längre tiden går desto mer rör hen på sig. Vändningar och sparkar i madrassen känner jag igen, inte alls skönt ibland. Men det känns bra att varje dag få en puff o veta att allt är ok där inne :-)

ewelines
1/27/15, 9:43 AM
#177

#160 Du beskrev exakt hur de känns här oxå! Hon är helt galen ibland ! Haha. 😄 Här börjar de oxå tryna med kläder och känner inte alls för att shoppa massa som jag bara kommer använda nu för stunden.. Hemma går jag runt i pyjamas/mjukisbyxor och behöver jag se anständig ut eller ska utanför dörren så har jag levt i två olika par haremsbyxor , det har faktiskt varit toppen, dom är ju lite som att ha på sig snygga pyjamas byxor ;) Ett par jag använder nästan varje dag köpte jag för 99kr på HM. Jag är beräknad den 20 april! Så vi är ju verkligen nära! Var de inte någon av oss som hade den 16 med? Ja en gissningslek hade varit jätte kul! Går in i vecka 29 idag (28+0), sista trimestern!!!! Tänk att om 3 månader eller t.o.m mindre (förhoppningsvis inte mer!) så kan min dotter vara här! 😃😃 herregud.

[pepparkatt]3
1/27/15, 12:38 PM
#178

#177 Super! Jo jag tror ngn var beräknad 16/4, så det vore askul ju! :-) går in i vecka 30 på fredag, känns heeelt galet!!

[TanatosNyx]
1/27/15, 1:57 PM
#179

är i v.24 så vet inte om jag hör till denna tråd? 😊 vi utgår dock ifrån att Alvin kommer något tidigare än beräknat även om vi försöker förhindra det. 🙂

[pepparkatt]3
1/27/15, 4:23 PM
#180

#179 Klart du är meeed :-) vi kan fortf gissa på varann! Och dela allt annat förstås :-)

ewelines
1/27/15, 4:51 PM
#181

#179 Absolut gör du de! :) Är de något speciellt som gör att ni utgår från att han kommer tidigare eller är de bara en känsla som säger de? :)

Annons:
[TanatosNyx]
1/27/15, 5:07 PM
#182

Tack! :D

#181 Sjukdom hos mig, svag bäckenbotten, svag tapp, svag livmoder och jävligt mycket smärtsamma förvärkar 😟 håller mig i sängen mestadels för att hålla honom kvar, och går på antenatalmottagningen och mäter tappen.

ewelines
1/27/15, 5:13 PM
#183

#182 Okej, då förstår jag! Vi får hålla alla tummar och tår att han håller sig inne då helt enkelt! :)

ewelines
1/27/15, 5:17 PM
#184

#182 Läste din andra tråd lite så nu är jag med! ;)

[TanatosNyx]
1/27/15, 5:23 PM
#185

:)

Minnix
1/27/15, 6:36 PM
#186

Vi är beräknade 7 Maj! Nu går vi snart in i februari och ju fler månader som går desto pirrigare blir det och nervositeten stiger! 

Eller ja, just nu är det nog pirrigt i magen för att mitt monster lever rövare ;) men nervös är jag så det räcker och blir över… bf närmar sig med stormsteg!

tjoopa
1/27/15, 7:26 PM
#187

Beräknad till den 14 april, misstänker dock att vi får en som tjuvstartar då jag och alla mina systrar föddes någon/några veckor tidigt 🙂 Så jag tippar att vi får sista veckan i mars-början på april kanske.

Går in i v30 imorgon - vart tog tiden vägen liksom?! 😮 Börjar bli väldigt trångt i magen och jag tror att bebis redan fixerat sig då det ofta "ilar" ner mellan benen av huvudet och skitungen kilar in tårna under mina revben 🤪 Magen har ändrat form dessutom, tidigare var den klotrund men nu är den liksom mer avlång och det är betydligt svårare att böja sig fram. Får alltid en spark till svar när jag försöker nå mina fötter… 

Tvättade dem allra sista babykläderna idag (trodde jag gjort det för flera veckor sedan men hittade några jag glömt och så fick jag lite kläder i några babyboxar). Ska börja ställa iordning och handla lite grejer till skötbordet nu snart. Spjälsängen ska sambon få bära upp från förrådet imorgon (har tjatat i flera veckor nu) så jag kan tvätta och inspektera 🙂 Ska skriva en handlarlista för vad vi saknar så kan vi beta av det sista allt eftersom. Eftersom jag misstänker att vi kan få lite tidigare än tänkt vill jag vara klar i god tid. Kommer att börja packa lite BB-grejor redan nu ifall att det blir bråttom mot slutet.


Minnix
1/29/15, 7:59 AM
#188

Hörrni jag kom på att jag skulle fråga om ni har en sån där linea negra rand eller vad det heter? På magen? Min verkar liksom inte dyka upp! Jag har dock fått en rand från slutet (eller början, beror på vilket håll man ser ifrån) av fikans springa, tvärs över venusberg, men inte på magen 🤪 som när man har rakat en rand där nere, fast det är ingen hårrand. Haha jag antar att ni fattar ;P

Annons:
[Thiah]
1/29/15, 8:02 AM
#189

Man kan få linjen vertikalt eller horistontalt, långt eller kort eller inte alls. Alla är lika vanliga och lika "rätt".

[pepparkatt]3
1/29/15, 12:46 PM
#190

Ja jag har en ljus sen några veckor tillbaka :-) min kom väldigt tidigt!!

ewelines
1/29/15, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Jag har oxå en. Tror att jag har haft den nästan från allra första början men är osäker, var tvungen att kolla efter om jag hade en nu när du frågade, man ser ju lixom inte den delen av magen här uppifrån längre 😄

Minnix
1/30/15, 4:26 PM
#192

Ja se där! Hm… verkar vara väldigt olika då! Jag tycker bara att det va så konstigt att jag fick en rand där nere liksom men inte på magen :P men nu ser jag inte så långt nedanför längre…

Då kan jag ju passa på att fråga, om någon är villig att svara på dessa lite privata frågor, hur sjutton blir det med rakning om man är van/trivs med att raka där nere? Det är knappt så att jag kan raka klokt nu liksom, men jag kan inte tänka mig att ha en buske… det har jag inte haft sen jag var elva och inte visste att man kunde raka sig där! 😂

Alltså… jag funderar ju lite på förlossningen och sådär, och jag vet att barnmorskor inte bryr sig alls om man har päls eller inte på ben och fikan, men det skulle kännas lite fräschare för mig själv om inte fikan var alldeles pälsbeklädd när förlossningen startar! Om man nu ska ligga där med benen i vädret och blotta allt… Är det någon av er som rakar ben/fika och som fått lov att börja slarva eller ge upp nu? Eller ska ni be era respektive om hjälp?

[Thiah]
1/30/15, 4:30 PM
#193

Jag kunde raka mig hyfsat där nere med fingerkänsla. Blev inte superlent men ansat och det fick duga.

ChristineL
1/30/15, 4:54 PM
#194

#192 - Varför raka sig inför förlossning? Jösses, jag nådde inte på långa vägar, handlade inte om att inte kunna se och skulle aldrig i mitt liv be min partner!

[WickedAlly]
1/30/15, 8:06 PM
#195

#192 att huka funkade för mig, i slutet fick Rasmus göra det.

Annons:
Minnix
1/30/15, 9:10 PM
#196

Ah… ja då kanske det går ändå då ;) man får väl göra så gott man kan helt enkelt haha

#194 Som svar på din fråga, läs mitt inlägg igen :) befarade att få reaktioner som denna. Citerar mig själv "det skulle kännas lite fräschare för mig själv" helt enkelt. För att JAG vill det, för att JAG inte gillar att ha en buske och har aldrig haft och hoppas på att aldrig behöva ha en :) benen i vädret eller inte, en buske skulle inte kännas bra :)

jackiejohn
1/30/15, 10:37 PM
#197

Jag satt på toaletten och "kände mig fram" och då gick det hyfsat! Benen slängde jag upp ett i taget på toalettstolen och höll mig i handfaten som står mitt emot och det blev hyfsat lite svårt att nå längta ner på smalbenen men 😉 nu kom inte min graviditet längre än till 7e månaden men.. Jag blev akutsnittad och innan de skulle sätta kateter på mig så kom en sköterska in med rakapparat och skulle kika efter ifall vi behövde trimma lite men det behövdes inte hade ansat/rakat två dagar innan hehe! Det hade jag tyckte varit jättejobbigt att en annan okänd kvinna skulle ansa mitt underliv (delar av det iaf..) så är glad att jag fortsatte ansa så gott det gick för det kändes völdigt mycket bättre just i den situationen 😁 Att det inte blir så jäkla bra och slät gjorde inte så mycket men det var ingen vinterpäls på benen eller regnskog mellan benen och för mig kändes det bra, är inte bekväm med mycket behåring men det är jag det 😊

tjoopa
1/31/15, 12:26 AM
#198

Jag har gått på känsel när jag ansat "buskaget" ;) Ser säkert ut som fanken men det må så vara, jag har rätt så stora problem med att överhuvudtaget nå dit :P Benen har jag inte rakat på alldeles för länge, dem är ännu svårare att nå då jag har så mycket foglossning och stenhård mage… Ska dock göra ett tappert försök med benen imorgon och leta reda på en spegel till nästa gång busken ska trimmas :P


Minnix
1/31/15, 9:30 PM
#199

Haha ja mina ben är inte heller i det lenaste laget just nu ;) min mamma berättade idag att hon blev trimmad mellan benen de gånger som hon varit för hårig på förlossningen, så det är nog bra om man håller efter lite :) När jag inte kan raka mig längre så får sambon hjälpa till helt enkelt.

[Thiah]
2/1/15, 8:14 AM
#200

Jag har fått kateter som totalt orakad. Vad olika det kan vara

ewelines
2/2/15, 7:36 PM
#201

För mig går de hyfsat än så länge om jag böjer mig lite framåt, dock blir de ju inte som noga som i vanliga fall men tror att de ser bra ut, haha. Hoppas på att kunna fortsätta raka mig men känns inte omöjligt alls nu då jag inte heller alls trivs i att ha buske..

ewelines
2/2/15, 7:39 PM
#202

Har flyttat nu hela helgen. Äntligen på plats i nya lägenheten och kan börja inreda bebisrum m.m. Men vad de känns i gravid kroppen efter att varit upp en hel dag o donat, börja bli tungt för de små fötterna ;) . På lördag ska vi till Ullared, hoppas verkligen jag håller hela dagen.

Annons:
[WickedAlly]
2/2/15, 7:41 PM
#203

#202 sambon får köra dig i kundvagnen annars ;)

Minnix
2/3/15, 9:13 PM
#204

#202 ååå vad härligt! Jag vill också flytta!

JeFo
2/4/15, 2:28 PM
#205

Jag har heller inte gillat buske, för sån är jag. Och jag blev ju gigantisk som gravid. Låg jag i badkaret gick det dock hyfsat med både underliv och ben. Var ju jätte svullen i underlivet men såg ganska bra i liggandes ställning. Vart säkert inte rakt och fint men det var iaf bättre, enligt mig, än innan.

Ullared var jag till i v 20 typ… Kräktes som fan av allt så trodde det skulle bli en jobbig dag. Men det var nog bästa dagen på länge. Fick tänka på annat och kräktes inte en enda gång…

Hoppas du fyndar lite, finnas massor till bebis och mammor

tjoopa
2/4/15, 3:13 PM
#206

Jag kan typ inte böja mig fram alls, magen är verkligen stenhård - som en stenbumling :P Lyckades dock fixa busken då jag stod med ett ben på en pall och böjd typ i sidled ;) Sen blev jag så yr att jag fick skippa benen men jag har planer på att försöka idag haha :)) Jag har haft kalas i helgen då jag fyllde 26 i söndags :) Igår fick jag något il och flyttade om i hela barnrummet och så monterade vi spjälsängen äntligen :D Har skrivit en lista på vad som ska inhandlas från Ikea, svärmor bor nämligen på vägen dit så vi tänkte passa på när vi ska hälsa på henne nu i ffebruari :) Nu närmar det sig med stormsteg! V31 idag :D


ewelines
2/4/15, 4:04 PM
#207

#203 haha! Det hade minsann varit en syn de ;) Ja nu går de fort, jisses! Det är februari!?!?

ewelines
2/4/15, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

V. 30 igår! De börjar ta sig ;)

ewelines
2/4/15, 4:10 PM
#209

#206 Kan du inte lägga in bild på bebis rum? :D Nu blev de många inlägg.. Haha

Annons:
tjoopa
2/4/15, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

#209 Kan jag väl ;) Men det är låååångt ifrån färdigt :P Har fungerat som ett avlastningsrum sedan flytten så det står fullt me grejer som ska bort där inne.


ewelines
2/4/15, 4:38 PM
#211

Blir kul att se utvecklingen :D Vårat är oxå avlastningsrum för tillfället o en enda röra men ska bli kul o snart fixa iordning de!

ewelines
2/8/15, 8:49 PM
#212

Klarade Ullared fin fint! Ont i fötter och ben när vi kom hem men de hade jag nog haft i vilket fall då vi var där o shoppade i 8 timmar 😄 paradis för mig men mannen får jag nog inte med mig igen på ett BRA tag! ;) Jisses vad vi handlade! Blev en hel del baby grejer oxå! Deras baby avdelnings är ju större än jag trodde :D blev b.la. Babygym och tillbehör, skötbords madrass, bodys, pyjamasar, strumpor, strumpbyxor, flisställ, tvättlappar&servetter, täcke+kuddar, bäddset, filtar, haklappar i tyg, dreglisar, nappar, bröstpump, böcker, flaskor, skallra, lotion + schampoo/tvål, underlägg och lite smått o gott, så blev en del även till bebis!

Minnix
2/9/15, 3:25 PM
#213

#212 Vad roligt!! Jag vill också shoppa! 🙂

tjoopa
2/9/15, 7:28 PM
#214

Roligt att fara på Ullared, vill också ju :D Är så kär i en skötbädd som finns där, en grå med vita stjärnor. Tyvärr bor jag typ åt rakt motsatt håll…. Vi har iiallafall planerat in en Ikea-resa för att köpa lite smått och gott så jag får väl se fram emot den ;) Du får gärna lägga upp bilder på bebisgrejerna du köpt, så roligt att se :D


tjoopa
2/9/15, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#215

Fick föresten hem vårat babyskydd förra veckan :D Vi valde ett Akta graco logico s HP med bas. Ska övertala sambon att vi ska testa det i bilen imorgon ;) Längtar heltgalet mycket efter bebis nu


ewelines
2/10/15, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

#214 Ja, den med stjärnorna är så fin, kollade in den oxå ;) Men den var inte av sånt material jag vill ha (vill ej ha tyg utan kal/"plastig" yta men kan lätt torka/skölja av.) så fick bli denna som jag tyckte om jätte mkt :D

Annons:
ewelines
2/10/15, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

#215 Ser jätte fint ut! Jovisst, här kommer en bild på LITE av att ;) haha.

tjoopa
2/11/15, 2:24 PM
#218

#216 #217 Snyggt :D Du fick med dig massa fint hem ser jag :P Här kliar det i fingrarna, finns ju så mycket fint jag hade velat köpa men jag har lovat att inte köpa mer kläder då släkten vill få en chans att köpa något åt bebis :P


ewelines
2/11/15, 2:43 PM
#219

#218 Ja de är ju de ;) och jag ska ha en babyshower i slutet på mars så de är ju bra om de finns lite jag behöver då, haha. Någon mer som ska ha babyshower? :)

[pepparkatt]3
2/20/15, 9:14 AM
#220

Jaha tjejer, då är det för mig iaf bara 8-10 veckor kvar!! 10 om man räknar med att gå över 2, vilket jag verkligen hoppas slippa för är redan väldigt trött och tung - plus hemsk ryggvärk. Fått myrkryp i benen på kvällen, tror det beror på att jag slutade med järntabletterna för att se om det var dem som gav mig daglig diarré… Det var det, men nu har jag istället dåligt med järn så måste börja med dem igen :-( pest eller kolera antar jag! Hehe. Förutom det trista då.. Så längtar man ju ihjäl sig! Undrar mycket när det kommer ske, hur? Hur ont ska man ha för att åka in? Vill inte bli hemskickad, bor en bit bort och kommer åka taxi! Undrar hur allt kommer gå helt enkelt! Bebis växer bra enligt kurvan så känns ju skönt, tillväxtkontroll och kolla hur moderkakan ligger på måndag! Ska bli kul med en extra titt och hoppas att vi kan se kön nu :-p Sist så trodde hon, alltså la mycket vikt på trodde då bebis flög runt allt för mycket för att få en bra bild, men trodde på en kille. Det gjorde inte jag! Och nu två bikarbonattest senare så tror jag fortf på tjej men vi får väl se :-) vill helst bara veta att hen är frisk osv. Allt shoppat o klart skulle jag säga, ska köpa flaskor då jag nog inte kommer amma - men ska ge det en chans första dagen om det går.. Men allt för mkt ångest dyker upp när jag tänker på det. Hur många flaskor behöver man egentligen? Hur ska man tvätta dem? Diskmaskin? Något sorts desinfekterande? Har ingen aning! Babyshower blir det inte här iaf, vore kul men känns inte som vi riktigt :-)

ewelines
2/21/15, 11:43 AM
#221

Samma här! Går in i vecka 33 nu efter helgen. Jag tror dock min tjej kommer komma iallafall ett par dagar innan BF, men de är bara en magkänsla. Magkänslan sa oxå att de var en pojk innan vi visste så blir säkert inte alla innan BF, haha ;) Tar oxå järntabletter (Niferex) men planerar att sluta när de paket jag har hemma nu är slut. Dricker blutsaft istället och äter så mkt av allt jag behöver (ska försöka iaf) naturlig väg. Tråkigt o jobbigt när magen krånglar även om jag klarat mig. Här är vi oxå färdig shoppade nu! Är endast lite kläder o småsaker så som blöjor som ska inhandlas. Skönt o vara redo. Mars får gärna gå fort!!

Minnix
2/21/15, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Hej alla! Ja nu närmar vi oss med stormsteg! :D Idag kom blivande farmor hit och hälsade på från neröver sverige och hade med sig vagn, en jäkla massa kläder och ett babynest! Jag ville så gärna ha ett babynest men kände att vi inte riktigt kan lägga ut till det just nu, men så kommer farmor med ett som om hon hört mina tysta önskningar ;) Känns väldigt roligt! Skötväska fick vi med vagnen också, samt täcke och kudde! Börjar bli taggad även om jag inte kan sluta noja över förlossningen. Jag är så rääädd! 10 veckor kvar… kära jösses! 

Något annat roligt är att jag ska bli moster! :D Min bebis kommer att få en kusin bara ett halvår efter att han är född! Vi hoppas att syrran får en pojke såklart, lika barn leka bäst hehe ;) men om det kommer en flick kusin så får vi helt enkelt lära dom att samsas och leka snällt med varandra och inga dumheter som "tjejbaciller"!

ewelines
3/1/15, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Det är kanon med de där farmödrarna ;) vi har fått hur mycket som helst av blivande farmor. Babysitter, rese-skötväska/bädd, kläder, gummi bad balja, betalde nästan hela vagnen osv :D. Vad kul med jämn gamla kusiner! Idag är de FÖRSTA MARS! Herregud. Nästa månad är våran bebis månad!!! Hur sjukt.. Hur mår ni alla nu? Här mås de bra, lite sammandragningar men inte värre än så, red för sista gången förra veckan så nu blir de att motionera hästen o sig själv från marken så länge jag orkar, men känner mig ännu inte särskilt behindrad :) BM på onsdag, går in i vecka 34 på tisdag. Skickar med en mag bild oxå! (vet dock inte varför jag ser så röd ut? Haha) Hur ser era fina magar ut nu?

Annons:
ewelines
3/1/15, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Oj, bilden i förra inlägget blev upp o ner, haha. Testar igen:

[pepparkatt]3
3/1/15, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Ja nu är det bara en månad kvar sen kan det ju komma bebisar när som helst känns det som! Här är det bra förutom fruktansvärd ryggvärk men det hoppas jag få hjälp med på torsdag hos sjukgymnasten, annars blir det vila för mig fram tills BF! Är så sjukt taggad och längtar så galet mycket!!! Lägger med en 3D bild på Hugo som vi fick vid tillväxtkontrollen som för övrigt var toppen fin så det känns skönt. Hur har ni, om ni har, börjat förbereda er inför förlossningen? Tänkt ngt på smärtlindring osv? I bilden ser man pussgoa läppar o näsa, stängda ögon (typ)

Minnix
3/1/15, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Ja det närmar sig för många nu! Våran bebismånad är Maj så det är liiite tid kvar att fixa resterande grejer, men vad spännande när det bara är en månad kvar! Då kan ju bebis komma när som helst… Haha ewelines du såg inte alls röd ut! Jättefin mage :D och vad häftigt med 3D pepparkatt! 

Gud vad roligt att det förmodligen ploppar upp en bebisbild här i tråden om inte alltför lång tid, jag undrar vem som blir först! 

Vi är i vecka 31 (30+3) så vi har en bit kvar!

ewelines
3/2/15, 10:54 AM
#227

Ja, så spännande nu! Oxå nyfiken på vem som blir först :D iiih. #226 vilken rund o fin mage! :D Vad de gäller förlossningen så har jag enda fram tills nu känt mig väldigt lugn, inte alls nervös utan mer att jag vill få de överstökat/lite spännande. Nu när de börjar närma sig med storm steg så börjar man fundera lite mer på de tycker jag, smärtan framförallt men känner mig endå fortfarande lugn inför de, så jag hoppas de håller i sig. Vad de gäller smärtlindring och hela förlossningen egentligen har jag väl bara tänkt att vara öppen för förslag och ta de som de kommer lite..

Minnix
3/4/15, 2:25 PM
#228

#227 Tack! :D det är nog lille gossen som är rund där inne, hehehe ;) 

Jag pendlar mellan dagar då jag är livrädd å känner NEJ NEJ NEJ till förlossning, och dagar då jag känner fan vad häftigt det ska bli ändå! 

Jag och sambon går ju på sån där förlossningskurs eller föräldrakurs eller vad sjutton det heter och vid första tillfället fick vi se en filmsnutt på 2 olika förlossningar och lära oss mer om hur kroppen fungerar och vad som händer och varför. Vid andra tillfället fick vi lära oss om hur vi ska göra under de olika faserna i värkarbetet samt om smärtlindring. 

Jag känner att jag kommer att göra allt jag kan för att klara mig med enbart lustgas och eventuellt med en sån där elektronisk grej man kopplar till ryggen och sköter själv med en dosa. Barnmorskan säger även att det enda som är riktigt viktigt att komma ihåg är att andas! Andas lugnt och stilla genom värkarna, för om vi spänner oss eller håller andan så får inte livmodern syre och spänner sig ännu mer och gör skitont :P som när man spänner en hand för länge. Mjölksyra och inget syre :P bra förklarat tycker jag! 

Och så ska man tydligen göra tvärtom i lustgasmasken! Inte andas lugnt och sansat, där ska man dra i sig så mycket som möjligt och typ hyperventilera haha :P 

Går du/ni på någon föräldrakurs?

[pepparkatt]3
3/4/15, 6:20 PM
#229

Vi ska gå den 30/3! Jag tänker att jag också kommer ta det som det kommer, för att man även ska ha ork efteråt! Så tänker inte härda ut för sakens skull om det blir överjävligt, då blir det epidural trots min ångest inför nålar mellan kotorna… Men jag vill ha kraft efteråt som sagt och lustgas vet jag inte om jag pallar då jag hatar att känna mig berusad! Och har hört att det liknas vid det. Bada tänker jag göra så länge jag får, elektroder kan ju vara skönt så de testar jag gärna också om möjligt.. Får helt enkelt se är ju sjukt svårt att planera eller bestämma det ena o andra när det kan gå egentligen hur som helst! :-) (både positivt och negativt då).

ewelines
3/4/15, 9:22 PM
#230

Just att sätta epiduralen tycker jag oxå låter så vidrigt.. Men så vitt jag läst verkar ingen tycka att de är särskilt big deal just att sätta i den, men nä fy, de försöker jag undvika att tänka på.. Nästa gång hos BM skulle vi prata om förlossningen, och vi skulle då meddela om de var något vi vill ska stå med i våran journal som dem läser när vi kommer in till förlossningen, ex något vi önskar, är rädda för, absolut vill ha/inte ha etc. Jag kan dock inte komma på en enda grej.. Är de bara jag som går till barnmorskan o har typ 15 minuters möten utan en enda fråga att ställa? Haha, läser så mycket och söker upp grejer här inne så fort jag kommer o tänka på något så varje gång hon undrar om vi har något på hjärtat eller några frågor så kan jag inte komma på en enda.. Haha. Men är nöjd med våran BM iaf, jätte trevlig, rak på sak o varm i sättet. :) Vi har varit på 1 / 3 föräldrakurser, eller öppna föreläsningar är de här. Den vi var på handlade om förlossningen. Har tänkt att iaf försöka hinna gå på nästa som handlar om amningen oxå o förhoppningsvis även den sista som handlar om första tiden efter förlossningen om jag inte minns fel :) men börja ju bli ont om tid nu så hoppas vi hinner med bara innan hon redan är här!! Hihi.

Annons:
[TanatosNyx]
3/4/15, 9:46 PM
#231

Hehe nej du är inte ensam, jag tar också reda på allting direkt jag kommer på det så barnmorskan blir "arbetslös" när jag kommer 😂

ChristineL
3/4/15, 9:50 PM
ewelines
3/5/15, 9:40 AM
#233

Bra sammanfattning! "Ungefär 41,5% av förlossningar där kvinnan fått epidural och värkstimulerande dropp slutar förlossningen med tång, sugklocka eller kejsarsnitt." Så hög procent!? Omg…

Minnix
3/5/15, 1:18 PM
#234

Jag är alltid hos barnmorskan i typ en timme och pratar om allt möjligt… tills hon börjar skruva på sig och jag märker att det är dags att gå, hahaha xD lite pinsamt att jag är så jäkla översocial och jag försöker att tänka på det varje gång, men jag kan inte sluta prata… sån har jag alltid varit 🤪

Idag var jag hos min psykolog iallafall och imorgon är det dags för BM. En vecka i taget tar vi, tiden går fort!

tjoopa
3/7/15, 10:53 AM
#235

Hej igen :P Ser att jag varit otroligt oaktiv här den senaste tiden ;) Får skylla på att det varit så mycket annat som stulit tid. Igår var vi iallafall på Ikea och inhandlade det sista till bebis :D Idag är jag helt slut i kroppen! Har i 2 veckor nu gått med massa starka förvärkar och rätt så mycket värk i fogarna och ryggen. Så nu väntar vi på att bebis kan ploppa ut när som helst typ :P Är idag i v35 (34+3) så skulle bebisen komma snart gör det ju inte så mycket. Tänk att på onsdag är det ca 4 veckor innan bf om bebis kommer på utsatt datum! Shit vad tiden går :D Förlossningen har vi pratat lite om men inte bestämt så mycket, vill helst ta det som det kommer :) Har en profylaxutbildad barnmorska som har håll i våran föräldrautbildning så vi har fått träna väldigt mycket på andning och avslappning underdem 3 tillfällena vi hade "kursen". Men jag kommer nnog att testa med lustgas och hoppas på att få sitta i duschen/badkaret. Eventuellt kanske jag testar kvaddlar och ifall jag känner att jag behöver det finns epiduralen. Ska sätta mig och skriva förlossningsbrev nu i veckan, vill ha sen avnavling och perentialskydd som "krav". Sedan skriver jag nog in lite tankar kring smärtlindringen och att dem gärna får prata med min sambo då jag kanske missar mycket information mitt i värkarbetet :) BB-väskan är då i stort sett färdigpackad så vi är redo för bebis ankomst nu :D


ewelines
3/7/15, 6:57 PM
#236

Ja nu går de verkligen undan! Nu kan man nästan börja räkna ner i dagar istället för veckor :D #235 Spännande! Då kanske du blir den förste av oss! ;)

ewelines
3/7/15, 6:58 PM
#237

Vi hade besök av ett par kompisar idag som hade med sin två månaders - snacka om att man längtar ännu mer nu!

Annons:
tjoopa
3/11/15, 2:33 PM
#238

Ja, risken finns :P Har väldigt mycket förvärkar och stark mensvärk så jag tror det närmar sig ;) Nu har vi handlat det sista till bebis så nu ska vi äntligen färdigställa extrarummet :D Skönt! Ska skruva ihop den målade spjälsängen idag och bädda den för första gången - längtar ^^ Åh bebismys


[pepparkatt]3
3/11/15, 4:38 PM
#239

Jag undrar om Hugo lagt sig till rätta här, magen har sjunkit ner på något sätt och ändrat form! Vad tror ni? Har också någon mensvärksliknande molvärk ibland, plus att det börjat göra ont runt underlivet när jag rör mig och går på toa typ.. Hm

[TanatosNyx]
3/11/15, 4:42 PM
#240

Låter som fixering ja 👍

ewelines
3/12/15, 9:37 AM
#241

#238 Vad skönt att ni är klara sen då är de bara o slappna av o vänta! :D även om de börjar bli lite segt de med.. Haha. Min lilla dosa låg i rörligt huvudläge sist hos BM så ska bli intressant o se om hon fixerat sig nästa vecka vi är där, har känt av samma som dig pepparkatt. Och vad de rycker o drar till o blåsan ibland, haha, mindre kul..

[pepparkatt]3
3/12/15, 11:57 AM
#242

#241 Hahah jag har superofta "ryck" i blåsan!! Såå obekvämt lol. Får även en huggande smärta, som en blixt typ ner i vänster ljumske och ben ibland vilket jag tror är när Hugo boxar/sparkar på en nerv runt ryggraden typ, alla hans rörelser är ju riktade inåt så man har börjat förstå vissa rörelsemönster och även sovtider! Hugo sover (tror jag) mellan 13-15 för då är det oftast helt lugnt och han sov även vid ultraljudet sist som var kl 14! Har typ packat klart min väska, Hugos är klar så det känns skönt! :-) guuud vad vi längtar, går min sista dag i skolan på måndag halleluja!

plommon
3/12/15, 1:19 PM
#243

Hej Ewelines! har ej varit inne på denna sida på närmare ett år, och detta är de första inlägget jag läser. :P jag är 23 bor utanför växjö och har BF 21 Mars! roligt sammanträffande.

ewelines
3/12/15, 1:35 PM
#244

#241 åh, förstår precis hur du menar med den där hugg smärtan, får samma här, som en strålning typ.. Huuha! 😁 Har tänkt börja packa nu lite smått i dagarna. Blev de mycket packat för din del?

Annons:
ewelines
3/12/15, 1:36 PM
#245

Hej plommon! Vad kul! Välkommen tillbaka då :D åh, du kan ju få vilken sekund som helst då mer eller mindre ;) Vart utanför Växjö bor du?

plommon
3/12/15, 1:59 PM
#246

haha jo jag hoppas på det! :P sjukt drygt att bara gå och vänta!!, men det är ju tyvärr vanligt att det går över tiden när det är första barnet :/ var de i april du skulle ha? jag bor lite utanför vislanda, bor du inne i stan? :)

TequilaSunrise
3/12/15, 3:28 PM
#247

Vad är det för vecka ni befinner er i, i den här tråden?

[pepparkatt]3
3/12/15, 3:51 PM
#248

#247 de flesta går in i vecka 36 denna vecka, jag imorgon tex. Då är det 35+0. #244 jag packade underkläder, sköna byxor och T-shirtar plus en mysig varm tröja. Hårborste! Ska packa hygienartiklar när jag köpt typ små resestorlekar om jag hittar! Lypsyl och nässpray ligger i väskan också :-p Hugos är klar, vi har två set med kläder ett i strl 50 och ett i 56. Blöjor våtservetter ja typ sånt! En filt och en fleeceoverall också :-)

[WickedAlly]
3/12/15, 4:26 PM
#249

Kan rekommendera pyjamasar med dragkedja att använda på BB. Mycket enklare än att krångla med bodys och pyttebyxor :)

tjoopa
3/12/15, 10:58 PM
#250

Min lilla fis har fixerat sig nu - skönt även om det ilar och tynger mycket ner mot fiffin  :P Däremot hade mitt sf-mått skjutit iväg från min kurva så bm skickade mig på ett snabbt TUL i tisdags. Fick med andra ord se liiite  aningar av bebis <3 Allt såg bra ut och bebis vägde ca 2600g nu och beräknas väga ca 3500-3600g vid förlossningen :) En perfekt vikt enligt mig :D Bra fostervattensmängd  hade jag också så då kan jag släppa tanken på ev läckage  lite ;)

Både min och bebis BB-väska är färdigpackade så nu är det bara sambon som ska göra sig redo ;) Spjälsängen  är ihopmonterad, bäddad och står redo i vårat sovrum. Skötbordet är färdigt, det ska bara skruvas fast i väggen  innan "skivan" läggs dit.

#247 Jag är i v36 (35+1) :)


tjoopa
3/12/15, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#251

Och där kom bilderna med ;)


Annons:
ewelines
3/13/15, 11:55 AM
#252

Allihop! Jag startade en ny tråd som fortsättning på denna då de börjar bli lite fullt ;) fast döpte den till "Aprilbarn 2015" (Den är ju dock även för er andra som har BF innan eller efter April med såklart).

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: