Annons:
Etikettallmänt
Läst 6012 ggr
KissAnka
10/31/14, 4:52 PM

Min sambo äcklar mig

Hej allihopa,

Min sambo är en helt underbar,  gosig och kelig kille vilket jag vanligtvis uppskattar. Jag har hittils mått fruktansvärt illa under min graviditet och spytt ganska ofta. Min sambo har börjat lukta lik, min katt stinker, nya möbler i vår nya lägenhet luktar obeskrivligt äckligt och jag har tappat i princip hela min sexlust. Min älskade katt dregglar väldigt mycket (?) och hans saliv luktar förfärligt och jag skrämmer bort honom när han vill komma och gosa. Det har till och med gått så långt att vi börjat prata om avlivning eftersom att han är väldigt gammal och dessutom missar lådan flera gånger om dagen….

Min sambo vill såklart gosa precis som vanligt om inte mer nu när vi fått det glada beskedet om att jag är gravid, men jag klarar knappt av att ha honom nära och jag känner mig som ett svin. Jag ser att han blir ledsen och jag försöker att förklara att det är mina hormoner som spökar och att det ju givetvis går över sen osv.

När vi ska sova vill han skeda men jag kräks nästan när jag känner hans andedräkt som blåser ner på mig ovanifrån. Jag klarar knappt av att pussas och undviker det så gott det går. Det är inte bara min sambo som äcklar mig, det är också jag själv. Jag måste duscha ofta och jag tycker att mitt underliv luktar otroligt starkt. Nu har jag börjat med postafen som hjälper mig väldigt mycket men löser såklart inte alla problem.

Nu undrar jag om ni har varit/är med om något liknande och om ni har några tips?

Jag vill inte erkänna det för mig själv men jag är orolig för att han ska tröttna och börja leta efter beröring någon annanstans, eller att detta ska komma att prägla vår relation längre fram.

😕

Annons:
ChristineL
10/31/14, 5:07 PM
#1

Det är heeeelt normalt!

För n+ån vecka sprang jag runt här hemma övertygad om att en katt hade kissat på något olämpligt ställe då det verkligen stank katturin på hela nedervåningen. Stackars mannan känner ingenting och inte kan jag lokalisera det heller. Och inte hjälpte det att tömma lådorna.

Än så länge är hans andedräkt ok, om han inte nyligen druckit kaffe, men förra grav hade jag jättesvårt för det!

Theres
10/31/14, 5:43 PM
#2

Haha, min pojkvän har precis fått börja komma innanför byxorna igen. Han har haft jobbiga 7 månader. Eller fortfarande kanske. Pallar inte att han tar på mig och ska pussas och sånt fortfarande. Men försöker vara snäll och släppa till, så han har fått mysa 2 ggr på en vecka! Totalt under graviditeten så är det så man kan räkna gångerna på fingrarna.

golf.ifokus.se

Intehärutandär
10/31/14, 5:54 PM
#3

Jag fick be min karl att byta duschkräm för jag höll på att spy då han låg bredvid, eller då jag gick in i badrummet efter han duschat. Hans andedräkt stank helt plötsligt med. Nu börjar det bli bättre igen (v24).

tjoopa
10/31/14, 6:39 PM
#4

Helt normalt skulle jag vilja säga ;) Jag har haft likadant, lyckligtvis återkom myslusten efter några veckor så att han åtminstone törs ta i mig utan att jag blir tokig. Men jag kände precis som du första tiden :) Förhoppningsvis har partnern lite förståelse förratt man kanske inte är på topp hela tiden.


[TanatosNyx]
10/31/14, 7:23 PM
#5

Välkommen i klubben 😃

Meaima
11/1/14, 4:04 PM
#6

Min make luktade korv där i början. Och jag avskyr korv! Jag äter inte kött och har aldrig tyckt om korv ens när jag åt kött.
Så jag knuffade bort honom flertalet gånger när han vill vara nära pga det. Nu när jag är i 8:nde månaden så har det gått över.
Var väldigt doftkänslig överhuvudtaget de första månaderna.

Annons:
JeFo
11/1/14, 4:42 PM
#7

Jag har tre barn. Nr 3 var inte som de första två. Med nr 3 kräktes jag av allt inklusive maken. Att han andades, duschade, inte duschade…. Allt! Och jag ville inte heller ha sex och vara nära. Lyckligtvis försvinner detta. För mig tog det runt 14v med kräk och dessa känslor. Man måste förklara och även om man gör det är det nog svårt för dom att förstå.

RoxannaS
11/1/14, 6:50 PM
#8

Gravid i vecka 37. Har känt likadant sen illamåendet kom i vecka 8-9 någon gång.

Katterna håller jag på att kräkas på. (Speciellt den ena när hon går på lådan. Har aldrig varit med om katt att skita så illa.. Hon kan inte heller gräva över efter sig så de luktar i timmar efteråt!)

Hundarnas andedräkt håller jag på att kräkas av. Killens andedräkt, svettlukt och hans fötter luktar typ dött. Jag fixar knappt att ha honom nära heller. Hur sugen jag än är på att kramas osv så föredrar jag att ha honom minst 1 armlängd bort. Men jag har förklarat det för honom. Och han förstår. Han har inte lämnat mig för det. För han vet att jag normalt sett inte har några problem med sånt här. Känner mig också ganska äcklig jämt, då jag börjat svettas väldigt mycket och nu luktar ju svetten hemskt!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
viktoria91
11/1/14, 7:02 PM
#9

#8 Att katten inte gräver över är dominant, den som inte täcker bestämmer. Helt naturligt!

RoxannaS
11/1/14, 7:04 PM
#10

#9 Kan så vara. Har ju 2 katter så. Men hon försöker ju gräva iaf. Men hon gräver i väggen istället för i sanden. Så antingen dominans eller så är hon bara allmänt korkad.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: