Annons:
Etikettallmänt
Läst 2534 ggr
sannsan
10/23/14, 10:58 AM

varför!?

Allt startar på morgonen, känner mig inte hungrig men då kommer illamåendet sakta smygandes. Gör ordning mat och känner att jag börjar bli hungrig. Tillslut sätter jag mig ner för att äta.och får i mig två tuggor. Känns som att jag inte vill ha nå mer. Men jag vet att jag är hungrig och sitter i ja nästan över en timme för att få i mig nå mat. Ska det vara så här? Har varit så här i nästan två veckor nu är i vecka 7. Går in i vecka 8 på lördag. Har ni några tips på hur man ska få i sig mat.

Annons:
Intehärutandär
10/23/14, 11:28 AM
#1

Äter Du några slags åksjuketabletter?

Det är svårt att få i sig mat, då man mår illa.

tjoopa
10/23/14, 11:37 AM
#2

Jag är snart i v16 och har tyvärr mått illa sedan v7. Jag har fått utskrivet medicin som gör att jag åtminstone klarar att äta (oftast) utan att kräkas upp allt igen. Så mitt tips är att prata med BM och hör om du kan få utskrivet något som lindrar.


CelsiusT
10/23/14, 1:58 PM
#3

Känner igen det där. Hade lite svårt för det där med mat till o från hela graviditeten. Men mest första halvan.

Tips är Belvita Breakfast, frukostkex som är lätta att äta och ger energi. Jag tog ett sånt redan då jag låg i sängen, det dämpade illamåendet lite när jag fick energi, trötthet gjorde mig mer illamående. Sen kunde jag äta frukost efter det, ibland iaf. Men det ska ju räcka att äta ett sånt kex så jag nöjde mig med det dom dagar som det tog emot att äta.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sannsan
10/24/14, 5:12 PM
#4

1# nä det gör jag inte. 2#jag får göra det 3# det ska jag prova tack för tipset ;)

Intehärutandär
10/24/14, 7:04 PM
#5

Gå och köp ett paket postafén på apoteket och prova. Ta en tablett runt 21-22.00 på kvällen och en ny 08.00-09.00 på morgonen efter frukost. Det tar inte bort allt, men udden av det så man kan peta i sig lite. Funkar inte det, så be om recept hos Dr på starkare.

Upp till toppen
Annons: