Annons:
Etikettallmänt
Läst 9505 ggr
Theres
2014-10-22 12:43

Symptom V30

Mensvärk till och från, väldigt vaken bebis, ont i magen när man vaknar mitt i natten, stickade känsla nere (livmoderhalsen?) Foglossning som idag är väldigt bra. I torsdags och fredags var det inte bra alls. Vad har ni för symptom just nu och vilken vecka är ni i? :)

golf.ifokus.se

Annons:
RoxannaS
2014-10-22 13:16
#1

Känslan av att ha fått en gjutjärnspanna i häcken (att någon skulle ha slagit mig i häcken med alltså)

Förstoppning till och från. Mensvärk/molvärk (antagligen förvärkar) ont i varenda skelettbit i hela kroppen typ. Trött ständigt, ständigt hungrig :3 halsbränna.

Vecka 36 (35+0)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
tlover
2014-10-22 13:53
#2

Jag är i vecka 30 (29+3) och har inte kunnat sova bra i flera veckor pga en väldigt rörlig bebis, jag måste gå upp och kissa flera gånger/natt och känner mig "mätt" jämt för att jag är så "full i magen". Jag har fortfarande foglossning (det började i vecka 10 ungefär). Jag har halsbränna då och då. Övningsvärkar eller vad dom kallas som börjat bli så starka då jag får dom att jag har svårt att gå och hormonerna låter en inte vara ifred.

edit: jag glömde sparkar/rörelser som är hå hårda att det gör ont.

l'm back

Theres
2014-10-22 13:59
#3

Jag vaknar alltid vid 4-5 på natten och måste kissa och inatt la jag mig i soffan istället. Sov bättre där. Har så ont i hela skelettet när jag vaknar så jag inte kommer ur sängen, men i soffan var jag vara lite öm :) Går jag och lägger mig innan 00 så brukar jag vakna runt 1-2 också. V29+6 för att vara lite mer exakt. Kissnödig hela tiden :)

golf.ifokus.se

Theres
2014-10-22 14:01
#4

…och helt tvärtom så är jag hungrig hela tiden och kan äta hur mycket som helst, men min livmoder verkar ligga åt höger så jag tror min magsäck har hela vänstersidan för sig själv ^^

golf.ifokus.se

tlover
2014-10-22 15:08
#5

#4 Barnmorskan sa att jag bar barnet djupt inne i kroppen eller vad man kan kalla det.

l'm back

I want to belive
2014-10-22 15:44
#6

hmmmm just nu , allt som heter godis och socker sug har försvunnit, fick mina första små värkar inatt som höll mig vaken, får som små kramper så fort jag går raska promenader, har fått minskat matsug och mår illa igen till o från. dock har sexlusten kommit tillbaka ordentligt. :P

lillen sparkar och bökar på och vi mår bra i övrigt . Jag är i v.34

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
RoxannaS
2014-10-22 15:46
#7

Jag har en stjärt under mitt högra revben jag. De är inte så mysigt heller. Han tar spjärn med fötterna nere i vänstra höftbenet och trycker upp häcken i revbenet :3 INTE skönt!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
UtanStrumpor
2014-10-22 16:04
#8

Vecka 34 här.. 

Är så vansinigt trött hela tiden och det är jobbigt att andas ordentligt. Knyta skorna är ju hemskt! Ingen luft alls om man böjer sig ner. 

Foglossningen gör ont dygnet runt fast värst på kvällen när man ska sova och vända sig i sängen är hopplöst.. Svär en massa så mannen vaknar. 

Sova är också jobbigt. 

Magen blir hård som en boll ofta och det gör inte ont men är ju en smula obehagligt. 

Sen är jag så otroligt känslosam. Vet inte om det hör till nu eller om det bara är jag som tycker det är tufft just nu. Gråter för minsta lilla. Och ALLT påverkar mig..  Jag har fått sluta läsa tidningar och kolla nyheter för jag gråter och förstår verkligen inte hur jag ska kunna skydda mitt lilla Knott mot allt de där hemska. Jag kan inte skydda mot krig, elände och elaka virus.. 

Jag är väldigt klar med detta nu och vill inte mer. Tycker Knott kunde kommit i går..

Simuala
2014-10-22 18:44
#9

Vecka 38+3. Samma gamla halsbränna. Lite, lite stickningar/smärtor i blygdbenet och i magen ibland. Lite trött och ibland svårt att sova. Men annars inget. Tror inte riktigt på att den här bebisen tänker komma eftersom jag liksom mår FÖR bra.

Theres
2014-10-28 10:26
#10

V30+5 och har redan sovit på förlossningen en natt, men p.g.a outhärdlig smärta i benet. Visade sig vara vätska och inflammation i höftleden,.och alltså inte foglossning som jag trodde. Sen jag kom hem från sjukhuset i söndags så har bebis börjat leva rövare. Alltså, nu känns det riktigt mycket när han håller på och sprattlar och vänder sig. Hela magen ser ut som ett hav som det går vågor på ^^ Han kanske inte gillar panocod? Börjar dock kännas lite bättre i benet nu. Kan ta mig fram utan kryckor, men kan inte ändra position i soffan utan att lyfta benet med hjälp av armarna. Har sån träningsvärk i hela överkroppen just nu så jag helst undviker att röra mig :) Annars mår jag som vanligt. Hade lite mensvärk nyss, men de gick över när jag tog smärtstillande för benet. Hade ont i svanken i morse också, men det var nog p.g.a att jag sov i soffan. Fast sover ändå bättre i soffan än i sängen.

golf.ifokus.se

[Annellie]
2014-10-29 01:32
#11

Är i vecka 35.

Samandragningar varje dag(''mensvärk'')  Och även tryck nedåt till och från och foglossning.. är superkänslig, kissar konstant… spyr mycket och är alltid ''mätt''

Är för övrigt sjukskriven eftersom jag fått ischias i samband med graviditeten

Upp till toppen
Annons: