Annons:
Etiketthälsa
Läst 15755 ggr
Theres
2014-10-21 04:29

Liniment

Nu gjorde jag något dumt. Har så ont och kan inte sova så jag tog Linnex. Det står på den klart och tydligt ej för gravida och ammande, men det var det enda jag hade hemma. Hur farligt är det? Tog det dock bara på överarmen och lite bak i nacken på ena sidan, så undvek ju magen, men det kanske ändå går in i blodet? Hur som helst så känns armen redan bättre med känslan av liniment på. Har liksom fått ta den bakom mig varje gång jag ska resa mig så den har blivit helt förstörd i muskelfästet.

golf.ifokus.se

Annons:
ChristineL
2014-10-21 09:10
#1

Jag tror inte det är farligt av nån enstaka gångs användande, men ring 1177 och rådfråga, något alternativ måste det finnas, ormsalva kanske?

Theres
2014-10-21 09:17
#2

Ska ändå till doktorn idag och sjukskriva mig, så kollar med dem :) Verkar inte ha hänt något allvarligt av nattens användande iallafall :)

golf.ifokus.se

[Thiah]
2014-10-21 10:06
#3

Jag använde lite voltaren gel i början sv graviditeten på axel och nacke. Fick sen bara höra att eftersom det är avslappnande så bör man inte ha det, samma sak med muskel avslappnande. Livmodern är ju en jobbade muskel som håller sig stängd.

[Thiah]
2014-10-21 10:07
#4

Glömde skriva att jag inte vet om det stämmer när det gäller liniment. Läkaren jag träffade var lite lustig..

Theres
2014-10-21 13:18
#5

Voltaren kunde man ha men inte 3 av månaderna. Minns bara inte om det var 3 sista eller 3 första :) Men det har jag hemma hos mamma och pappa så får kolla upp det. Tror dock det var ej under sista trimestern, vilket jag ju är i. Shit vad tiden går ^^

golf.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: