Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 960 ggr
nakizagg
2014-10-19 21:24

Många problem = Många funderingar

Har PCOS och gjort en Gastric Bypass för mindre än ett år sen.

Nu är jag i vecka 8+3 enligt ultraljud förra veckan. Det ultraljudet fick jag göra då jag haft väldigt mycket bruna flytningar och koagulerat blod kommit ut. Men barnets hjärta slog och blev tillsagd att allt såg ok ut.

Har redan sedan vecka 2 haft ont i bröst och blivit trött. Nu har jag konstant illamående. Får inte i mig mat alls. Det går vissa dagar jag bara får i mig 3 mackor. Även gått ner 4 kilo på de senaste två veckorna. Har nästan svimmat flera gånger och huvudet svartnar så fort jag ställer mig upp. Har extrema mardrömmar varje dag och vaknar efter 3 timmar varje natt och kan då ej somna om mer. 

Barnmorskan tycker jag ska ringa kvinnokliniken för att möjligen läggas in på dropp. Så detta ska jag göra imorgon (ringa alltså).

Men nu till mina oroligheter. Idag vaknade jag med mycket bruna flytningar. Detta gick sedan över till rent färskt blod. Inte enorma mängder men det fortsätter komma. Har hela dagen även haft ihållande värk där nere och stickningar. Inte jättevärk men det stör.

Vad ska jag göra? Känner mig förlorad. Gråtit flera gånger och är så orolig. Försökt i 5 år med min make att bli gravid. Har inte råd att förlora detta barn,  men jag mår så illa och nu kommer det blod igen… hjälp….

Annons:
[TanatosNyx]
2014-10-19 21:47
#1

Djupa andetag! Jag har haft blödningar till och från hela graviditeten (vi är nästan lika långt gångna) och allt är fint här med. Jag har även ett missfall i bagaget så jag blev rejält stressad när jag började blöda nu också, men jag känner skillnad. 

Illamåendet är bra! Det är ett bra tecken även om det är skitjobbigt. 

Har du ont? När jag fick missfall så fick jag så ont att det inte fanns några som helst tvivel. Jag hunde inte sitta, inte ligga, inte vara lugn eller nåt. Jag vankade runt som en äggsjuk höna och bäckenet "brann" på mig.

Det finns många olika anledningar till att man kan blöda tidigt i graviditeten. Min ena släkting hade "mens" som vanligt tom v.16. Rejäla blödningar alltså.

Rejäl mensvärk/molvärk hör till. Ilningar, stickningar, smärta när du ändrar ställning fort (ligament) hör till. Det är alltså normalt.

Intehärutandär
2014-10-19 23:41
#2

Jag förstår att Du är orolig pga PCOS:en. Ring imorgon, så får Du svar. Som sagt, så förekommer blödningar.

[Thiah]
2014-10-20 07:14
#3

Här är en till som blödde med klumpar som gravid men allt såg ändå bra ut.

Upp till toppen
Annons: