Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1376 ggr
veggie4every1
10/18/14, 3:57 PM

Vad tycker ni är den bästa dopgåvan?

Vad skulle ni helst vilja ha till er bebis i dopgåva?

Jag har redan givit bestick och namnsmycke till syskonet. Ett namnsmycke även till denna lilla flicka har jag tänkt att ge. Men jag vill ge en present till som jag gjorde förra gången.Tänker kanske en liten servis med tallrik, skål och mugg? Vill inte fråga föräldrarna för jag vill det ska bli en överraskning.

Har ni några bra förslag och vad skulle ni önska er?🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Intehärutandär
10/18/14, 9:27 PM
#1

Min son fick en barn-servis (flat tallrik, djup, mugg med öra, bestick) som han använder ännu - 15 år gammal. Den är tillverkad i något slags material som ser ut som porslin, men känns som plast i vikt. Har tappat dem massor av ggr, men inte en spricka eller minsta kantstött. 

Sedan finns det ramar där man kan gravera. Och sätta i dopkort sedan.

veggie4every1
10/18/14, 11:53 PM
#2

#1 Ja, jag funderar starkt på ett sådant. Jättebra också om det är hållbart.

Just nu lutar det åt en bok med en personlig hälsning till barnet och ett tallriksset.

Hade varit roligt om det funnits tallriksset med namn, vet du om det finns?

Jag skippar nog namnsmycket tror jag.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Intehärutandär
10/19/14, 12:15 AM
#3

Det enda jag vet är sånt dopset i tenn(?). Det kan ju gravera i på kanterna.  Kanske inte finns längre, men här fann jag en inspiration till dekor Du kan göra själv. Finns ju pennor på Panduro som är lätta att använda. Problemet är nog då att finna hållbar tallrik. 

Jag har en sked från mitt dop med mitt namn på, som jag använder flitigt. En annan sak jag kom på är en pall med barnets namn och dekoration. Här finns hantverksbutiker som gör sådana på beställning.

veggie4every1
10/19/14, 1:06 AM
#4

#3 Tack, nu har jag fått lite att tänka på🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

ChristineL
10/19/14, 8:57 AM
#5

Ett tallrik-set tycker jag är jättebra! Det uppskattas ju betydligt mer än sånna där silverbestick och grejer som ändå inte kan användas.

veggie4every1
10/19/14, 5:51 PM
#6

Precis, jag tänker en praktisk sak och en typ minnessak. I det här fallet tänkte jag boken med en personlig hälsning som ju ändå är rolig och användbar som minnessak om den nu inte blir sönderläst😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: