Annons:
Etikettallmänt
Läst 2879 ggr
I want to belive
2014-09-26 08:47

cravings!

Mina cravings so far är …. 1. risgrynsgröt 2. Mazarin eller dammsugare (punchrulle) på helgerna 3. ICAS chilinötter , det får inte vara något annat märke än Icas … 4. Salt gurks smörgås (bröd spelar ingen roll på sorten) och sist men inte ätbart, Jims värld på sexan varje morgon!

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
ChristineL
2014-09-26 09:10
#1

Jag är nog lite knäpp, men jag längtade efter cravings förra grav, och fick aldrig några :( En gång var jag nästan tvungen att ha findus fiskpinnar och en gång felix krögarpytt (absolut ingen annan pytt i panna!), men jag hade kunnat klara mig utan.

Ingra cravings so far nu heller…

tlover
2014-09-26 09:13
#2

Chips har varit värst för mig

sen har det varit saker som pizza, pommes frites, pasta med stekt ägg och hamburgardressing, rostat bröd, ost, fil, korvbrödmacka osv

Förra graviditeten var det torkat renkött istället.

Tyvärr tål jag inte mjölk, gluten och jag är ovo-vegetarian så det är inte så mycket jag kan äta.

l'm back

I want to belive
2014-09-26 09:16
#3

Beef jerky är ju sjukt gott…. Måste dock passa sig med tanke på att det är torkat kött , dvs att bakterier från rått kött kan finnas kvar om man har otur .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

tlover
2014-09-26 09:26
#4

#3 Skulle jag ha ätit torkat renkött så borde det ha varit ok ändå, då det torkade renkött jag kan få tag i (Det som min styvfar torkar) är torkat ute på vintern när det är som kallast (dvs det är fruset betydligt längre 3 dygn).

Men det är jag inte hundra (att det är ok efter frysning men fisk är ju det i alla fall) så skulle jag få cravings efter det igen och planera att äta det skulle jag fråga BM först.

l'm back

[WickedAlly]
2014-09-26 09:29
#5

Jag hade vanliga, ganska tråkiga, cravings. Gröna äpplen, juice, clementiner (Var som värst kring juletider så det vart ju perfekt, haha) och senare även apelsiner. 

Mjölk var det ett tag också men magen klarade inte att dricka så mycket kall mjölk som jag gjorde så jag fick bita ihop istället. Varm mjölk är gott i vanliga fall men inte just då. Såklart :P

I want to belive
2014-09-26 09:36
#6

#5 lyxiga cravings skulle jag säga ! nyttigt ju  :D

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
[WickedAlly]
2014-09-26 09:42
#7

#6 Haha, jo det är ju sant i och för sig :) 
Minus juicen då.

jackiejohn
2014-09-26 10:20
#8

Mjölkchoklad är min last… I början så var det salt, allt som var salt skulle jag ha men det har bytts ut mot mjölkchoklad som är så lagom nyttigt :p

tjoopa
2014-09-26 16:01
#9

Det jag har varit mest sugen på hittills är lax (yummie!) och ibland 88an (glassen alltså). Nu mår jag ju illa mest hela tiden men ibland kan suget slå till ;)


Erika89
2014-09-26 16:46
#10

Jag har inga direkta cravings, visst att jag kan känns sug efter något och tycka det är suuuuupergott när jag väl äter det. Men det är ändå inget måste. Om jag inte får det så är det inte hela världen. 

Men det jag blivit lite extra sugen på är tyvärr cola, jag som hade slutat med cola ett år innan graviditeten, då jag tycker det är rent skit att dricka. Så det är lite typiskt. Och sen är gurka VÄLDIGT gott :)

Intehärutandär
2014-09-26 19:51
#11

Inga cravings denna gång heller, däremot måste jag äta då jag vill. Annars kommer illamåendet. Något positivt är att jag inte tål speciellt mycket ( oftast inget) sött. Så inget snask, snacks, läsk, kakor, saft/läsk osv.

Simuala
2014-09-26 21:42
#12

Jag känner litegrann att jag blivit snuvad på det där "graviditets-frossandet" folk pratar om. Har aldrig kunnat äta så lite i hela mitt liv. Först illamående, sen allmän aptitlöshet och nu halsbränna och noll plats för mat. Så kan det bli :P

Theres
2014-09-27 09:18
#13

Jag äter allt jag ser typ. Enda jag tror kan vara en craving är pommes från McDonald's, men det blir jag bara sugen på när jag jobbar för att jobbet ligger typ precis bredvid, så det är så enkelt. Annars äter jag ganska mycket bullar. Igår blev jag extremt sugen på vindruvor dock, men det hade vi inga. Choklad är ju gott också ^^

golf.ifokus.se

Annons:
[TanatosNyx]
2014-09-27 13:06
#14

vaknade halft hysterisk i morse, upp och iväg till affären, nu sitter jag och moffar apelsiner och lakrits så jag knappt har tid att skriva 😇

Loxie
2014-09-28 15:21
#15

salt salt salt… speciellt inlagd gurka! ;) sen så är jag jämt törstig :)

UtanStrumpor
2014-09-28 18:33
#16

Såg julmust häromdagen på Facebook och har inte slutat tänka på den.. Så i kväll gav vi oss ut på jakt.. 

Och LYCKA!! Julmust blir det i kväll!

soundtrack
2014-09-28 18:44
#17

Jag hade inga direkta cravings, lite besviken på det ;) första veckorna efter plusset var jag väldigt sugen på avokado, men jag blev ju inte vansinnig om det gick en dag utan att jag åt det. Sen skrek kroppen efter salt, det verkar vanligt.

CelsiusT
2014-09-28 19:03
#18

Jag hade inte så mkt cravings snarare tvärt om. Kunde inte äta eller ens känna lukten av ägg, främst då stekt ägg. Kunde inte äta choklad utan att bli illamående, inte heller chips och det är annars dessa två grejer som är min last i vardagen.

Däremot ville jag ofta ha äpple och frukt. Först i början så kunde jag bara äta mcdonalds-mat (allt annat spyddes upp), men det slutade ganska snart, det var bara en kort tid i början.

Medarbetare på westernridning.ifokus

KissAnka
2014-10-31 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Pulvermos i glasburk! Haha. Riktigt otippat men sjukt gott just nu. 😂

exitingsvillemo
2014-10-31 23:14
#20

Salt, salt och mer salt!!! Och isvatten

Annons:
tjoopa
2014-10-31 23:42
#21

Nu är jag sugen på lakrits (hårda godisar) och chokladmjölk/oboy mest hela tiden 😁 När jag inte varvar med att stå på huvudet i toaletten såklart… 😑 Det är verkligen antingen eller här just nu - blir jag sugen på något och råkar äta det minsta för mycket (hur lätt är det att sluta när man är jättesugen?!) så kommer allt upp igen… Och försöker jag låta bli att äta det jag är sugen på blir jag så grinig… Stackars min sambo 😂


Velinga1984
2014-11-01 07:35
#22

Med äldsta barnet var det citroner, flera per dag. Med yngsta barnet var det vattenmelon och glass (det höll även illamåendet någorlunda i fas).

[Thiah]
2014-11-01 07:39
#23

Morötter och fanta hade jag

fridaas
2014-11-01 07:45
#24

Med Alwa: fetaost med chokladsås (döäckligt, men är man sugen så är man), tacos, cocacola i burk, sura apelsiner och clementiner, citronvatten. Med Noel: Fanta, pommes från McDonalds, kingwings från burgerking, dippsås från Max, gurka (vanlig sådan), blodigt nötkött och salt, massa salt. Saltet håller i sig fortfarande fast grabben är 4mån nu.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: