Annons:
Etiketthälsa
Läst 1185 ggr
MissRoxxy
9/17/14, 9:38 AM

Symptomer och hälsa

Hej!

Jag skulle vilja veta alla era tecken på graviditet och hur ni mådde i början.

Annons:
ChristineL
9/17/14, 9:54 AM
#1

Inga tecken, mådde som vanligt. Kaffet började smaka piss vid vecka 9 kanske…

jackiejohn
9/17/14, 10:09 AM
#2

Enormt ömma tuttar och att jag grina för allt var det första vi reagera på sen i vecka 7 kom illamåendet :) är nu i vecka 23 och mår prima sen flera veckor tillbaka det enda som spökar är foglossning..

[TanatosNyx]
9/17/14, 10:17 AM
#3

första graviditeten (missfall) mådde jag skit från dag ett i princip. I början var jag sjukt trött, illamående, alla lukter blev extremt starka, fick tidig foglossning (v6-7) och mådde allmänt förjävligt. Hade en konstant oro i kroppen som inte gick att lugna trots bra provsvar och ultraljud. Sen kom blödningarna, kramperna etc.

denna graviditet mår jag fantastiskt i jämförelse. Lätt illamående, lätt ömma bröst, extrema humörsvängningar (lättgråten). Ganska rejäl molvärk som kommer och går, ibland ilningar och hugg (går över fort). Hade lite småblödningar som oroade mig för stunden, men i övrigt känns det bra denna gång.

Silent_Hill
9/17/14, 10:21 AM
#4

Starkt illamående och ömma bröst.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

RoxannaS
9/17/14, 10:25 AM
#5

Jag visste när jag hade ÄL, så jag kunde räkna ut när nästa mens skulle komma ungefär. 

Och i samband med att mensen skulle komma så kom molvärken också, den så kallade mensvärken (som jag alltid får vid mens) men normalt sett så har jag bara mensvärk några timmar innan själva mensen dyker upp, men nu satt den i flera dagar utan spår av mensen. 

Annars var allt som vanligt i princip fram till vecka 8 tror jag det var. Då illamåendet kom. Och jag hamnade in på dropp 3 ggr under 9 veckors period innan jag fick andra tabletter mot illamåendet. Jag har problem med illamående ännu och äter fortfarande tabletter mot det. Är i vecka 31 nu.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
vevve89
9/17/14, 10:37 AM
#6

Utebliven mens typ bara. Hade en känsla några dagar innan BIM oxå. Men testade inte förrän en vecka efter BIM. Ömma bröst hade jag v 8 å efter det kom illamående men bara om jag inte åt ordentligt.

Annons:
[WickedAlly]
9/17/14, 12:15 PM
#7

Rätt ömma bröst från start mer eller mindre, i vecka 8 kom illamåendet. Fast jag mådde aldrig sådär superilla som en del gör.

tlover
9/17/14, 2:28 PM
#8

Ömma bröst tidigt i båda graviditeterna (första blev ett missfall), graviditet nummer 2 visste jag också ca 2 dagar innan jag skulle få mens att jag var gravid (kan inte förklara hur den känslan var)

Graviditet ett hade jag småont i ryggen hela graviditeten, graviditet två fick jag foglossning ungefär i vecka 10 eller så.

Illamående hade jag i början av båda graviditeterna men inte så illa att jag spydde bara så att jag tappade lust för mat.

Cravings kom ganska tidigt i båda graviditeterna (grav 1 torkat renkött, grav 2 chips) och förändrat smak och luktsinne i båda kom också ganska tidigt.

l'm back

Intehärutandär
9/17/14, 4:56 PM
#9

Första grav för 16 år sen mådde jag fruktansvärt illa från v.5 o hade ömma bröst som första tecken förutom utebliven mens. Mådde illa o kräktes flera ggr/dygn hela graviditeten. Fick foglossning i mån. 3. Och var sängliggande sista månaderna pga det. Nu är jag i v.18 och tog grav.test i v.4. Då hade jag inga sympton ännu, de kom i v.6 o jag hade förberett med kex, ingegära, citron osv. Postafen har hjälpt denna gång, så de första 12 v kräktes jag ett par ggr bara. Har kräkts fler ggr nu efter då jag blivit otroligt kräsmagad. Foglossning har jag haft i 3 mån, men hanterbar än så länge.

Klinxa
9/18/14, 11:06 AM
#10

Jag upptäckte det pga att jag kissade extremt ofta. Då var jag i vecka 5 ca :-)

Marvel-lous
9/18/14, 12:20 PM
#11

Jag hade inga starka tecken, det som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid att jag kände en sådan enorm trötthet som jag aldrig känt tidigare.

Jag mådde hur bra som helst i början. Kunde bli lite lätt illamående men det vara bara att se till att man åt något litet oftare. Egentligen var det bara tröttheten som var jobbigt för mig, hade inga andra bekymmer men det räckte gott och väl för mig tyckte jag. 😉

soundtrack
9/18/14, 12:29 PM
#12

Plussade i V5, hade då inga symtom förutom sen mens. I v 6 hade jag lite lätt molvärk i mage och rygg (som mensvärk)!och bröstvårtorna började ömma. Fr.o.m. v 8 och ca 2 veckor framåt hade jag lite illamående (dock rätt lindrigt, kräktes aldrig eller så). Efter det drabbades jag av extrem hunger istället i ett par veckor och fr.o.m. v 12 ungefär hade jag inga direkta symtom kvar.

tjoopa
9/24/14, 1:20 PM
#13

2 veckor innan jag gjorde testet så kände jag i kroppen att jag var gravid, svårt att förklara hur men det kändes så :) Ömma bröst kom tidigt, molande "mensvärk", väldigt trött första veckorna och i v7 kom illamåendet och det har jag fått behålla (v11 nu och sjukskriven pga illamåendet sedan v8 ungefär). Har dem senaste dagarna börjat få en ordentlig "ryggvärk" långt nere i ryggslutet, strax ovanför svanskotan (=fogarna? ).


Annons:
Upp till toppen
Annons: