Annons:
Etikettallmänt
Läst 25284 ggr
ForestSpirit
9/16/14, 1:31 PM

Stenhård mage, svårt att känna bebis..

Är det vanligt att magen är stenhård, som att man har konstant sd,  mot slutet av grav? Jag har så svårt att känna bebisen :( är i vecka 38+2.

Jag tänkte på det igår att jag knappt känt bebisen igår, men jag var på språng hela dagen. Men kände efter hela kvällen, men det kändes knappt, men man såg små rörelser där inne. Samma sak idag..

Har för mig att det var någon här inne på gravid.ifokus som skrev om samma, hade såna sd att det var svårt att känna bebisen?

Annars har jag förvärkar mer eller mindre varje dag.

Annons:
ChristineL
9/16/14, 1:38 PM
#1

Det är svårare att känna bebisen mot slutet, den har inte så mycket utrymme att röra sig på längre ;)

Det där med magen vet jag dock inte, men sammandragningar varje dag är inte ovanligt, särskillt inte om du är på språng och känner dig stressad.

Inkanyezi
9/16/14, 1:39 PM
#2

Under sammandragningarna ska du knappast känna någonting av barnet, utan det är mellan sammandragningarna som det brukar vara en del rörelse. Att konstant ha sammandragning är däremot knappast "normalt", utan naturliga sammandragningar kommer och går, pulserar. Deras varaktighet kan vara lite olika och också mellanrummens längd, men typiskt är att det är ett träningsarbete som livmodern gör inför förlossningen, och det är inte en konstant lång sammandragning.

Om du är orolig, så bör du ta kontakt med mödrahälsovården. En barnmorska ska nog kunna reda ut det mesta, och kolla om det är något problem.

[TanatosNyx]
9/16/14, 1:44 PM
#3

Jag tror det är förlossningen du ska vända dig till om du är orolig över barnets rörelser. Då får du antagligen komma in på koll.

Min väninna som är i v34 nu har mkt sammandragningar så man knappt kan känna bebisen utifrån, men hon själv känner honom böka konstant fast det är trångt.

ForestSpirit
9/16/14, 2:39 PM
#4

Jag har ju känt rörelser, men mycket mycket mindre än för bara någon dag sedan, och då var magen inte så här hård.. Magen är fortfarande hård, sambon påpekade det nyss. Han "pruppade" på magen med munnen nyss, då ryckte lillen till och den skruvade på sig litegrann, men nu är det åter lugnt där inne..

Borde jag kanske ringa förlossningen om det fortsätter vara såhär? Är ju lite orolig 😕

Inkanyezi
9/16/14, 2:52 PM
#5

Vi har nog lite svårt att reda ut det via nätet. Man måste nog känna på magen och ha en viss erfarenhet för att kunna säga någonting.

Så jo, jag tycker att du ska ta kontakt med vården, eftersom du är orolig.

[TanatosNyx]
9/16/14, 3:17 PM
#6

#5 Instämmer.
Dumt att chansa liksom, det är trots allt ett litet liv det handlar om, så du besvärar dem INTE i onödan med din oro.

Annons:
ChristineL
9/16/14, 3:17 PM
#7

Är du orolig ska du absolut kontakta förlossningen!

ForestSpirit
9/16/14, 3:54 PM
#8

Har kontaktat min bm, hon ska ringa upp. Får se vad hon har att säga..

[TanatosNyx]
9/16/14, 3:59 PM
#9

Bra 🙂

ForestSpirit
9/16/14, 5:11 PM
#10

Blir en tur till förlossningen. Fortfarande väldigt lugnt inne i stenmagen..

Kiwikatt
9/16/14, 10:55 PM
#11

#10 hur har det gått för dig?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ForestSpirit
9/16/14, 11:06 PM
#12

Allt vad bra med lillen, men fick ingen förklaring till varför jag var så hård om magen, antagligen för att jag har så mycket sammandragningar och dom kunde även konstatera att jag hade värkar, eller väldigt starka förvärkar.

"Hoppas vi ses snart igen," sa dom när vi gick iallafall. :) Lät som att dom inte trodde det var så länge kvar iallafall! :)*skönt*

Vi fick mäta hjärtljud och göra ett ultraljud, allt var normalt. Blev även konstaterat att bebis inte var lika stor som min bm trodde den var, utan lite under genomsnittet, 3100g ungefär. Trodde läkaren skulle säga att den låg på 4000-ish 😂

Så jag kan pusta ut nu, känner mig lugn. Ska lägga mig snart, får se om förvärkarna håller i sig, dom har varit ganska regelbunden fram till nu.

[TanatosNyx]
9/18/14, 12:55 PM
#13

Hur går det? Det är lite misstänkt tyst ifrån ditt håll Forest? 😃

Annons:
ForestSpirit
9/19/14, 10:01 PM
#14

Har min lilla son sovandes bredvid mig nu, utanför magen ;)

[TanatosNyx]
9/19/14, 10:11 PM
#15

Grattis!!! 😃

fridaas
9/20/14, 12:27 AM
#16

Grattis :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Nelley
9/20/14, 1:17 AM
#17

Åh grattis! :D tjoho

em.nord
9/20/14, 5:47 PM
#18

Grattis!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

ChristineL
9/20/14, 5:54 PM
#19

Stort grattis!

Upp till toppen
Annons: