Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 4890 ggr
Theres
9/16/14, 8:07 AM

Barnrum

Har ni inrett en barnkammare eller.något hörn i ert eget sovrum som baby-hörn? Upp med bilder på allt möjligt. Har inte börjat än och behöver lite inspiration. Det längsta jag har kommit är att köpa en kattlucka som förhoppningsvis blir monterad i veckan, för just nu har katten sitt place i det andra rummet. Så steg 1 - bort med kattlådan ^^ Barnvagn har jag köpt, men that's it. Så upp med bilder på sängar och tapeter och skötbord och allt vad man kan tänkas inreda med :)

golf.ifokus.se

Annons:
[Thiah]
9/16/14, 11:08 AM
#1

Joels blivande rum är nu hans fars lekrum… haha det kommer inte bli ett "rent" barnrum utan mer ett pojkrum för stora och små.

Theres
9/16/14, 12:07 PM
#2

Haha, ja, just nu är det katt och dator-rum. Men kommer bli katt (minus kattlåda, men ska sätta dit en barngrind så katten kan fly in där utan att hunden kan hänga efter), dator och barn-rum :)

golf.ifokus.se

Theres
9/16/14, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såhär ser det ut nu.

golf.ifokus.se

Theres
9/16/14, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sen är det typ förråd också :-o Orkar inte gå upp med skiten på vinden eller ut i förrådet som ligger typ 30 meter bort. Så smidigt att bara ställa in det här där ingen ser ^^

golf.ifokus.se

Theres
9/16/14, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Där sitter typ aldrig någon. Katten anväder stolen som säng istället. Har fortfarande min dator hos mamma och pappa. Använder ju mobilen till allt. Timmy betalar väl räkningar här, annars så kopplar vi datorn till TV:n, så den behöver ju inte stå där inne.

golf.ifokus.se

Theres
9/16/14, 12:18 PM
#6

När vi flyttade hit så var det rummet tänkt som iller-rum, men de fick bo kvar i sitt hus hemma hos mamma och pappa. Är där varje dag iallafall. Åker dit på morgonen innan jobbet och sen det sista jag gör innan jag ska sova. Har bara en iller kvar just nu också så tror hon vill vara där hon känner sig hemma iallafall, och lukten av kompisarna finns kvar :)

golf.ifokus.se

Annons:
[TanatosNyx]
9/16/14, 12:55 PM
#7

Åh vilken mysig tråd! Vi har ju ägnat mycket mellantid till att shoppa och pyssla så jag ska fota lite om en stund 🙂

Vi bor i en tvåa i dagsläget så vi har gjort en baby-hörna så länge i sovrummet.

#5 Åhå, är det där gynnaren som stämplade dig i magen? 😃

CelsiusT
9/16/14, 12:57 PM
#8

Här har vi ett gästrum/blivande barnrum. I dagsläget är det ett rum med en 120-säng som gästsäng, en byrå/hylla med inbyggt skötbord där vi har lillens kläder och skötsaker, två garderober den ena innehållande lakan och handdukar och den andra innehållande lite mc-kläder och annat, och sen har vi ett badrumshögskåp/medicinskåp där inne också då det inte fick plats i badrummet (som ligger precis intill) och inte är helt opraktiskt att ha nära skötbordet.

Liten sover ju inne hos oss så än är han ju inte behov av ett eget rum så det är lite allt i allorum än men mest är det ett förvaringsrum för barnsaker och annat. Kommer så småningom att bli mer inrett som barnrum men känner inget överhängande behov av det än. Barnsängen står bredvid min sida av vår säng och barnvagnen har parkeringsplats i finentrén men står ofta i köket eftersom han ofta ligger i den när vi äter.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Theres
9/16/14, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#7 Japp det stämmer. Maya som hoppade upp på mig när jag låg i sängen och landade med hela sin tyngd på tassen som hon satte mitt över livmodern. Min lilla varg

golf.ifokus.se

ForestSpirit
9/16/14, 1:23 PM
#10

Jag och sambon bor väldigt ekonomiskt tills vidare - dvs trångt (men mysigt!) hehe vi kommer att ha en liten del av väggen mitt emot vår säng som liten kan ha sin säng vid. Bebis första säng är en korg, som är supermysig! Jag kan slänga upp en bild lite senare :)

Har hela tiden tänkt att jag ska måla barntavlor och göra egna mobiler när jag har gått hemma, men hoppsan, hinner man det på 11 dagar? ;) Tar det som det kommer nu, för lite tid över må man ju få ändå :)

[TanatosNyx]
9/16/14, 1:29 PM
#11

#9 Bedårande 😍 Så tjusig så!

#10 Ojdå, då brinner det lite i knutarna 😃 hoppas du hinner!

Theres
9/16/14, 2:03 PM
#12

#10 Klart du hinner det. Då kommer det ju kännas som att tiden går snabbare fram till förlossningen om du är upptagen med att pyssla hela tiden ^^ #11 Nu blev hon mallig när du sa så ;)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
9/16/14, 2:15 PM
#13

Här har vi lite halvfärdigt pyssel: Illern ska få ögon, nos och päls på svansen, giraffen ska få horn, man och svans, och målningen ska såklart målas färdigt. 🙂

3 stora ikea-kassar med barnkläder 50 - 68 unisex mestadels fyndat på tradera

Och sovrummet med spjälsäng, byrå till bebisprylar/kläder och skötväskan ovanpå. 🙂

Annons:
ForestSpirit
9/16/14, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Korgen  lillen ska få ligga i de första månaderna :)

Denna kommentar har tagits bort.
[TanatosNyx]
9/16/14, 4:01 PM
#16

#14 Oooh vad fin/mysig/söt korg! 😍

Theres
9/16/14, 4:06 PM
#17

#13 Jag vill också ha en sån iller :-o

golf.ifokus.se

Theres
9/16/14, 4:07 PM
#18

#14 Sen vill jag ha en sån korg också :-o

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
9/16/14, 4:13 PM
#19

#17 Det går väl att ordna, har massa tyg över :)

[jnordstrom]
9/16/14, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Min "bebis" börjar ju bli lite stor nu. Hela 8 månader. Men hans rum har sett likadant ut hela tiden. Bara att han sov med oss tills nyligen. Här kommer en bild på blivande läshörna. Fattas lampa och en mysig sittsäck

Annons:
[jnordstrom]
9/16/14, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här ser man lite av en förvaringsmöbel med mjuka lådor. Det är bra, svårt att göra sig illa på! Letar efter en stor fin bilmatta, en likadan som jag hade som liten sen är nästan rummet klart:)

Kiwikatt
9/16/14, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Lillans rum :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
9/16/14, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Några väl valda inredningsdetsljer från lillans rum. Detta är loppis- och blocketfynd som jag lagt många timmars slipning, målning och kärlek på för att få exakt så som jag ville ha dem. (Utom mjukdjuret och sängmobilen som är nyköpt och segelbåten som jag tillverkat utav drivved som hittats på en utav mina många strandpromenader vid havet) Började göra loppisfynd till babyrummet för 2,5 år sedan när vi började planera för barn, vilket också gjort att varje litet fynd renoverats med enormt mycket eftertanke och kärlek!

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
9/16/14, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Så här ser det ut i vårt sovrum på natten när hela familjen sover (utom jag som är vaken och smygfotar :-P )

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ForestSpirit
9/17/14, 12:04 AM
#25

#22 vilket fint rum ni har fått till det! :) var kommer sängen att stå? (Kanske är blind, men jag såg ingen säng)

Kiwikatt
9/17/14, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25 Tack!! sängen står till höger om fönstret :-P det är en ganska unik säng som härstammar från holland, min morfar hade den som barn. Här kommer ett par bättre bilder på sängen

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
9/17/14, 12:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#25

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Annons:
Kiwikatt
9/17/14, 12:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#25

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ForestSpirit
9/17/14, 12:36 AM
#29

Häftig!! :)

Kiwikatt
9/17/14, 12:37 AM
#30

#29 Ja, den är ganska annorlunda :-D

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
9/17/14, 12:38 AM
#31

#29 Det saknas en sänghimmel :-) ska sys i tunt cremevitt bomullstyg :-D

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Intehärutandär
9/17/14, 8:47 AM
#32

#14 Kul sätt att använda en gammal tvättkorg på. :)

Upp till toppen
Annons: