Annons:
Etikettallmänt
Läst 7150 ggr
RoxannaS
2014-08-24 11:29

Vi som ska ha barn 2014 #20

Tyckte vi kunde göra en ny tråd innan den andra blir för jobbig att bläddra igenom. Så välkomna in i nya tråden! 

Här är den gamla: Vi som ska ha barn 2014 #19


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Praefatio
2014-08-24 12:10
#1

Tips är att använda "Olästa"-knappen högst upp så slipper man bläddra!

Lycka till nu, soundtrack!

Theres
2014-08-24 12:49
#2

Fast den tog ju ändå evigheter att ladda via mobilen iallafall :) Någon som har tips på bra trosor? Har ett par Pierre Robert high waist som mamma köpte till mig här om dagen. De funkade att spela golf i, för de gled inte av halvägs på rumpan när jag böjde mig, men de är liksom lite för smala i linningen så får sätta den under magen, annars glider de ändå ner. Någon som kör med några slags gravid-trosor? Som går över hela magen? Eller hur gör ni? Mina vanliga är ett rent helsike att böja sig i, för då får man dra upp dem sen när man ställer sig upp ^^

golf.ifokus.se

Praefatio
2014-08-24 12:59
#3

#2 Jag kör på mina vanliga trosor. Stringtrosorna får ligga och damma och de trosor som används flitigast är de med lite, lite längre ben (kallas de hipsters?) och "kalsongresår" upptill. De har fungerat hela tiden.

Idag går vi in i vecka 37 :) Köpte och monterade spjälsäng igår, det blev alldeles jättefint! Idag ska vi montera upp spjälsängen. Mysigt.

RoxannaS
2014-08-24 13:19
#4

#1 Jo jag använder den, men de blir så segt i alla fall. Har en lite halvkass dator som inte orkar. Och mobilen orkar knappt heller. 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2014-08-24 15:26
#5

#2 jag har köpt lite större bomullstrosor som är lite bredare över rumpan, så dom inte åker in i rumpan när man går, hipsters tror jag modellen heter :) fungerar toppen!

fridaas
2014-08-24 18:19
#6

#2 jag använde (och använder nu med iofs) nästan bara bambutrosor, tror även märket heter bambu. Oerhört mjuka och sköna och de håller sig på plats. Köpte i ullared.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
soundtrack
2014-08-24 18:36
#7

Kl 12:22 kom vår Alice till världen. :) Bild o rapport kommer när vi är hemma, kass mobiltäckning här.

Kiwikatt
2014-08-24 18:40
#8

#7 Grattis och välkommen till tjej-ligan :P Alice är sååå fint namn! Det var inte långt ifrån att våran Alma hade fått hetat Allis istället, men det visade sig att storasyster heter det i andranamn efter hennes mormor…så då blev det Alma istället. Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra båda två (alla tre)!! Längd och vikt?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

RoxannaS
2014-08-24 19:07
#9

#7 Åh stort grattis! Hoppas allt gått bra, och vila er ordentligt nu inför hemfärden. Kram på er 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
2014-08-24 19:19
#10

#7 Grattis!

Praefatio
2014-08-24 19:37
#11

#7 Stort, stort grattis! 🌺 Åh, vad härligt! Som sagt, pics or it didn't happen 😉

…vänta, då är det ju jag härnäst om man tittar på BF-listan! Hjälp!

UtanStrumpor
2014-08-24 19:38
#12

#7 Grattis till er! <3

CelsiusT
2014-08-24 19:45
#13

#7 Grattis =) Hoppas allt gått bra.

#11 Ja det verkar så, spännande ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
ForestSpirit
2014-08-24 20:32
#14

#7 stort grattis! Hoppas ni alla tre mår bra :)

vevve89
2014-08-24 20:39
#15

#7 grattis! Hoppas allt gick bra:-)

fridaas
2014-08-24 21:21
#16

#7 stort grattis :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Praefatio
2014-08-24 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har just konstaterat att det är extremt jäkla skitjobbigt att klippa hundklor när man har en stor mage i vägen. Jag pustade, stånkade och stönade och fick ge upp efter baktassarna. Tar framtassarna imorgon. Nu ligger hunden och tuggar förnöjt på en vildsvinsklöv och Stefan och jag myser i åsk- och blixtovädret som är helt övernaturligt, dricker te och äter choklad. Livet äger ikväll, faktiskt.

Jo, och det var ju inte spjälsängen vi satte upp igår utan skötbordet! Spjälsängen satte jag däremot upp idag :) Vad stooor den var, kommer behövas många gosedjur för att få den att bli trång och mysig för bebis. Tur att bebis har en moster på tolv år som ser fram emot att få ge bort sina gamla till nykomlingen. Både jag och bebisens pappa var extremt stora gosedjursälskare som små och lekte väldigt mycket med våra gosedjurskompisar, så jag misstänker att vår lille kommer bli likadan så småningom.

Såhär fint blev skötbordet :) Mycket nöjd.

Theres
2014-08-24 22:30
#18

Grattis till Alice :) Jag är helt förbi just nu. Ska bli sååå skönt att få sova. Först hade jag golftävling i morse mellan 08.00-12.00, sen har jag iofs bara slappat och letat efter mina gamla bebiskläder på vinden utan resultat. Men vid 18 så var det lasergame som stod på schemat, och jag brukar typ alltid ha ischias så jag inte kan springa (har spelat varje söndag i drygt två år bortsett från sommaruppehåll), men idag kunde jag springa! Känner mig faktiskt helt oövervinnerlig och mega-alert, bortsett från att jag är ganska trött just nu. Bra dag. Bra golfrunda idag också. Igår var jag jättedålig på att spela golf. Idag var jag bättre än någonsin. Nu är jag iallafall tillbaka i sommarstugan och myser :)

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-08-24 23:08
#19

#17 jättefint skötbord!

#18 Det är så himla skönt när man har dom dagarna då man känner att man kan springa runt :) Hoppas du mår lika bra imorgon och att det inte kommer efter.

JeFo
2014-08-25 01:37
#20

#7 Åh va skoj! Grattis grattis! Ser fram emot bild och story 😀

Annons:
[Thiah]
2014-08-25 07:21
#21

#6 jag har också bara bambutrosor. Mamma pch pappa beställer dom på nätet så jag vet vad jag får i julklapp och födelsedagspresent. Supersköna! #7 Grattis, hoppas allt gått bra!

Marvel-lous
2014-08-25 08:39
#22

Är i v33, vaknade av att jag sov på magen - hur är det ens möjligt? 😮

Erika89
2014-08-25 10:31
#23

#17 Åh vad fint :D 

#18 Åh lasergame, vad roligt!!! :D 

Själv så vaknade jag med världens halsont och öm i nacke och axlar = förkylning på G.. SUCK! Har verkligen inte ork och tid med det känner jag… Men men, bara att kurera sig och så hoppas vi på att det inte blir allt för mycket :P

[WickedAlly]
2014-08-25 10:32
#24

#7 Stort grattis! Ser framemot bild :)

RoxannaS
2014-08-25 11:39
#25

#22 Haha, varför skulle de inte vara möjligt?! 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
2014-08-25 12:10
#26

#23 Ja, lätt bästa sporten. Man har ju så kul så man hinner inte märka att man blir alldeles trött och genomsvettig ^^ Sen var vi tre lag igår med så när mitt lag vilade så passade vi på att åka segway också ;) Men det var skitkul när jag kom igår och sa hej, för de har inte segt mig på hela sommaren, så de bara glodde på min mage och såg ut som frågetecken. Jag bara pekade och sa bebis :) De vågade inte spela med mig sa de då (vi var 15 killar och 2 tjejer, så kör ganska hårt, på proffsnivå), men sen när de märkte att jag t.o.m var rörligare än vanligt så var det lugnt :) Gällde bara att se upp så man inte krockade med någon, så tog det jävligt lugnt varje gång jag svängde runt ett hörn ifall någon skulle komma i full fart :)

golf.ifokus.se

Theres
2014-08-25 12:11
#27

sett* åh… Kan inte redigera stavfel från mobilen.

golf.ifokus.se

Annons:
Praefatio
2014-08-25 12:15
#28

#26 Vad skönt att kunna hålla på med sin hobby under en stor del av graviditeten :) När mitt illamående var över så kom foglossningen som ett brev på posten och efter det sätter jag mig inte grensle över en häst… Längtar tills jag kan börja rida igen!

Marvel-lous
2014-08-25 12:38
#29

#25 Haha jag tänkte att det inte skulle vara fysiskt möjligt. Kände efter och han låg långt, långt bak i magen - måste varit väldigt trångt därinne för stackarn. 😂

ForestSpirit
2014-08-25 14:14
#30

#29 Vad jag avundas dig lite, jag saknar att kunna sova på mage! Jag sov alltid på sidan/magen innan jag blev gravid.

Är det någon annan av er som har Karpaltunnelsyndrom känningar? Vaknar på morgon nu för tiden med halvt avdomnade fingrar eller så är dom sjukt stel, och gör lite ont.

Theres
2014-08-25 14:17
#31

#30 Nä, men jag vaknar med hela armen eller hela benet avsomnade istället :) Nu har jag fått en tid för järninjektioner på måndag och sedan varannan dag 5 ggr. Undrar hur pigg jag kommer bli :-o Har inte haft normalt HB på 9 år. Är ju van vid att ligga och dåsa under 100-strecket. Tror ni jag kommer märka någon skillnad?

golf.ifokus.se

vevve89
2014-08-25 14:26
#32

#30 jag hade det i slutet på grav speciellt. Min arm domnar då och då iaf då jag har en låsning i ena skulderbladet men var annorlunda där på slutet ändå. Sjukt obehagligt är det.

ForestSpirit
2014-08-25 14:45
#33

#32 Gick det över efter att du hade fött eller?

Pratade med mamma om det (hon är sjuksköterska) och hon trodde att det kunde vara för att jag stickar väldigt mycket, men det är inte samma sorts stelhet. Men hon trodde stenhårt på det ^^

CelsiusT
2014-08-25 14:55
#34

#30 Jag hade det första delen av graviditeten. Men det försvann sen fram mot slutet. Jättejobbigt var det så det var skönt att det slutade.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
[Thiah]
2014-08-25 16:27
#35

Karpatelgrejen är väl en vanlig gravidåkomma, speciellt mot slutet. Har förstått att det har med vätskan i kroppen att göta.

vevve89
2014-08-25 17:09
#36

#33 ja det försvann. Bara domningar från låsningen som fortfarande kommer men det går inte att göra så mkt åt :-P

soundtrack
2014-08-25 17:22
#37

Tack tjejer! Vi mår bra alla tre och har precis kommit hem :) bild och redogörelse dyker upp i "vi som blivit föräldrar"-tråden ikväll eller imorgon :)

Praefatio
2014-08-25 18:19
#38

Ser fram emot bild #37! :)

Jag har bara varit stel under graviditeten, men inga domningar tack och lov, låter jättejobbigt.

Idag har jag varit på Apoteket. Köpte Purelan och mjölkuppsamlare. Man skulle varit den som tog patent på mjölkuppsamlare, vad kan de kosta att tillverka - några kronor? - och säljs för 140 kr! Jisses, vilken moneyspinner… Jag är för övrigt en sån där älskare av naturlig hudvård och hoppas stenhårt på att Purelan, potatismjöl och kallpressad rapsolja av god kvalitet ska räcka långt vad gäller bebisens hudvård första året. Purelan till eksem (och mina bröstvårtor), potatismjöl till irriterad stjärt och rapsolja till bad och smörj.
Utöver det köpte jag lite prylar till BB-väskan: liten tandkräm, billiga tandborstar (vi har el här hemma) och liten flaska duschtvål. Hämtade ut min goa BB-overall, åååhh, vad bra den var! Precis så stor och mysig som jag hade hoppats. Kommer lätt få plats med bärsjal och bebis innanför. Härligt!

[Thiah]
2014-08-25 19:16
#39

Rapsolja har fungerat toppen på joels torra hud. Slängde direkt bort lotionen man fick i nått paket och som jag prövade en gång. :) och det är så smidigy då vi ändå hat det hemma för matlagning. Kokosoljan tyckter jag inte är lika bra men det handlar nog om smak och tycke. Rapsoljan hjälpte mycket med mitt ärr i underlivet också.

CelsiusT
2014-08-25 19:31
#40

#38 Glöm inte bröstmjölk! Den är bra till mkt, bla bröstvårtor och röd stjärt ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
2014-08-25 19:33
#41

#39 Åh, hur hjälpte rapsoljan för ärret? Under läkning eller bara i efterhand?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
[Thiah]
2014-08-25 19:54
#42

Under läkningen hade jag olja i underlivet för att hålla det mjukt så det läkte bättre. Blev klippt så hade ett ordentligt ärr. Ärret är fortfarande mjukt och fint. Jag använder det ännu ibland då mitt ärr ibland bråkar under mens.

ForestSpirit
2014-08-25 19:56
#43

Okej, tack för svar! :)

#37 Åh vad spännande!!

Praefatio
2014-08-26 17:46
#44

#39 Härligt att höra! Jag har ingift spansk släkt och har fått höra att i Spanien använder man olivolja till "allt" på bebisarna. Kallpressad rapsolja har ju samma fina egenskaper och som sagt, man har det ju ändå hemma! Jag har köpt en fin tvålpump att ha den i på skötbordet. Smidigt!

Babyprodukter som oljor och lotions innehåller nästan alltid en massa silikoner och skräp, jag har slängt de flesta prover jag fått av den anledningen. Använder inte sånt på mig själv och vill absolut inte göra det på bebisen heller.
Finns ju en del märken utan men de är ofta av den tjusigare och svindyra sorten. Vad sägs om babyoljan som innehåller kallpressad rapsolja, lite jojobaolja, lite sheasmör och en skvätt lavendelolja för doftens skull och som går loss på 1000 kr/litern? 😃 

#40 Nej, bröstmjölk ska ju vara rena mirakelkuren! :) Så fruktansvärt häftigt.

Praefatio
2014-08-26 17:53
#45

Igår när jag provade kläder i provrum med många speglar så märkte jag att jag visst lagt på mig lite! Det var verkligen inga mängder men jag har återfått mjukheten över rumpa, höfter och lår som jag förlorade i början på graviditeten. Har sett rätt benig och skruttig ut så jag blev jätteglad! Hoppas på att lyckas behålla det nu och kanske gå upp ytterligare ett par kilo, men det är väl för mycket begärt… Att dra strl 36 i byxor är normalt för mig och egentligen mindre än jag vill, har varit som mest nöjd med min kropp när jag dragit 38 på nederdelen, men nu har till och med 36 varit lite stora ett tag och det är verkligen inte roligt.

Firade viktuppgången och min kära mans födelsedag med finmiddag på kvällen, färsk marulk. Han åt två matskedar brynt smör till, jag tog åtta 😛

[Thiah]
2014-08-26 18:35
#46

Jag vill också ha en fin tvålpump till oljan! Så skulle man kunna ha den precis bredvid skötbordet. Jag har tappat den fina rumpan jag hade som gravid. Sommarens hetta "kostade" mig över ett kilo, tyvärr. Nu får jag jobba för att inte tappa mera men det är svårt r halsen känns som rivjärn.

CelsiusT
2014-08-26 19:43
#47

Jag har en ful pump till oljan ;) Har tappat massa rumpa, men sambon verkar gilla den nya lite mer beniga formen på mig.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[WickedAlly]
2014-08-26 22:40
#48

Har också tappat häcken :(
Rumpan har alltid varit den kroppsdel jag varit allra mest nöjd med, och dessutom den del jag fått mest komplimanger för. Och nu är det nästan inget kvar, ser ut som en gammal dams rumpa :(

Annons:
Praefatio
2014-08-26 22:44
#49

#46 Jag har den här, klart värd sitt höga pris ;)

#47 och #48 Har också tappat rumpa och framför allt så har den blivit lite hängig eftersom jag inte har kunnat promenera så mycket. Nu har jag fått tillbaka lite form och tänker att jag nog ska få upp den ett par cm när jag kan börja gå på hund- och barnvagnspromenader i större utsträckning 😛

[WickedAlly]
2014-08-26 22:47
#50

Får också börja promenera. Det och typ tusen squats ska väl få ordning på mitt elände.

[WickedAlly]
2014-08-26 22:50
#51

På tal om bröstmjölk, kan verkligen rekommendera att testa det allra först om bebisen skulle bli lite röd eller torr. Jag smörjer, förutom att vi har olja i badet, aldrig Wilmer med något annat än bröstmjölk. De få gånger han är lite rosa i rumpan så smörjer jag på och vid nästa blöjbyte är det rosa borta. Kanonbra :)

Praefatio
2014-08-26 22:51
#52

#50 Spring i trappor med bebben på ryggen så ska det nog bli styrsel på rumpan!

Praefatio
2014-08-26 22:57
#53

Åh, vad besviken jag blev när jag gick in på KappAhl och insåg att filten som ForestSpirit köpte till sin bebis inte fanns kvar :( Inte på någon av de tre jag tittat i. Slut på nätet också, tror den har utgått. Nu fortsätter jakten på en fin bebisfilt för inte allt för mycket pengar… Behöver en till spjälsängen och en till vagnen.

[Thiah]
2014-08-27 08:46
#54

Vad typiskt #53.

ForestSpirit
2014-08-27 13:37
#55

#53 vad tråkigt hörredu! :( hoppas du hittar en annan bra filt.

Annons:
[TanatosNyx]
2014-08-27 13:39
#56

Praefatio får sin filt om någon dag 😎 det fanns 1 kvar där jag bor.

ForestSpirit
2014-08-27 13:41
#57

Uscha, här har vi alla fall en ganska nyuppstigen tjej.. Foglossningen visar verkligen fram fötterna nu! känns ända ner i ljumskarna och framlåren..

#56 Gud vad snällt av dig! :)

PogoPedagog
2014-08-27 14:24
#58

Just rumpan är ju perfekt att träna när man har en bebis som vill bli runtburen mycket. Mina två var sådana att när de börjar bli trötta på kvällen räcker det inte att sitta i famnen utan man ska röra sig oxå. Perfekt att passa på att göra knäböj och utfall då:)

JeFo
2014-08-27 18:18
#59

#56 Åh vad rart, blir så glad när jag ser att det finns såna människor 😀

Praefatio
2014-08-27 19:32
#60

Jaa, TanatosNyx har varit världens ängel och åkt och köpt en till mig, att skicka! Fatta vad gulligt, jag blir alldeles sprittig och glad i hela kroppen av sådan spontan snällhet 🌺 Känslan av att vi är en liten familj här på forumet växte sig ännu starkare.

#58 Ja, "bebisgympa" känns kanon att kunna göra på hemmaplan!

soundtrack
2014-08-27 19:40
#61

Faller in i rumpdiskussionen här: jag vet att jag reagerade på att min rumpa såg ut att ha försvunnit nu på sluttampen, vet dock inte om det var den stora magen som förvillade mig lite. Drog på mig ett par byxor idag jag inte haft på ett par månader och den verkade sitta som dom skulle iaf… Risken är väl stor att den rasar av under amningen nu istället :/

RoxannaS
2014-08-27 20:48
#62

Var till sjukgymnasten idag. Och fick foglossning bekräftat återigen. Och fick låna en tens, så just nu sitter jag nerbäddad i soffan med den på ^^'

Imorgon blir det TUL 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Erika89
2014-08-28 11:11
#63

#62 Åh jag måste också försöka övertala min sjukgymnast att få låna en tens, hjälper verkligen inte med bara bälte.
Mysigt att få se den lilla igen! Hoppas att allt är okej :D 

Annars så är jag dunderförkyld, men kan inte låta bli att pyssla här hemma. Det är bra att vilja boa, blir lite mer städat då ;) Haha! :P

UtanStrumpor
2014-08-28 12:02
#64

Var på glukosbelasning idag på morgonen, urk..  Men värderna var fina så nu hoppas jag att de kan lugna ner sig med vikt och diabetes- skrämsel snacken. 

Det mesta jag hört varje gång man är hos BM, du får inte gå upp massa i vikt och du måste tänka på vad du äter osv.. 

Men kolla på mig?! Ja jag väger för mycket men har något prov de tagit varit högt eller ens på gränsen till farligt? Nope! Har jag gått upp i vikt? Nope, jag har gått ner 4 kg och står still…  Får man be sina BM:s att ta en chill pill och lugna ner sig?

[TanatosNyx]
2014-08-28 12:51
#65

#64 Ja, man får till och med byta ut dem om de är för mycket 😉

RoxannaS
2014-08-28 17:25
#66

#63 Ja, dem är skön ^^

Varit på TUL nu och de gick inte att missa pungen! HAHA jag höll på att dö av skratt, frågade om de fanns möjlighet att kolla, för vi vill gärna veta, självklart sa hon att vi kunde kolla, hon leta på rumpan och sa att där har vi en liten pung. De var ingen som helst tvekan. Hihi. Sen mätte hon och kom fram till att flödet i navelsträngen var hur bra som helst, och att bebis ligger mitt i kurvan (vilket var jätte bra) och uppskattas väga 1075 gram nu. Konstigt att magen bara ploppat ut rätt som de var då. *asgarvar*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
2014-08-28 23:51
#67

Imorgon ska jag till Göteborg för vi ska på bröllop där på lördag. Ver vara inte hur min RLS ska överleva 4 timmar i bilen?

golf.ifokus.se

Theres
2014-08-29 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Kan man inte gå på Liseberg så får man hitta på andra aktiviteter ^^

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-08-29 21:05
#69

#68 haha vad tuff du är, gick det bra med magen? :) Och hur gick det med bilresan?

Annons:
Theres
2014-08-29 21:17
#70

#69 Bilresan gick helt okej. Det började rycka lite i benen men lyckades somna ifrån det tillslut :) Det var inga problem att klättra med magen. Är ju bara i V23 så den är inte så mycket ivägen än. Var lite nervös först bara eftersom vi inte hade bokat tid så vi fick bara köra sån klättring utan rep. Hade ju känts mer safe med rep, men körde de lätta slingorna och så var det bara 3 meter till madrassen typ :) Hoppade inte ner heller som alla andra, utan klättrade ner också ^^

golf.ifokus.se

Theres
2014-08-31 08:05
#71

Vill bara härifrån. Jag klarar inte folk som dricker för mycket. Jag är ju nästan nykterist själv i vanliga fall. Nu är jag instängd i en stuga och jag vet inte vad som händer utanför sovrummet, men det kan vara folk sin spyr. Min största fobi (bebis-spy går bra dock). Jag tänker INTE åka hem i samma bil som dem, så om jag nu lyckas ta mig ut ur stugan oskadd så är jag sedan fast i ett ösregnigt Göteborg. Hjälp :(

golf.ifokus.se

ChristineL
2014-08-31 10:11
#72

#71 - Var i göteborg är du och var är hemma? Jag bor ju bara 18 min pendeltåg från gbg ;)

Theres
2014-08-31 10:17
#73

Oj. Ingen aning om var jag är! Nån stugby och vandrarhem. Hemma är i Nybro. Det är långt bort :(

golf.ifokus.se

ChristineL
2014-08-31 10:27
#74

#73 - Uscha, lider med dig! Kunde jag så skulle jag rädda dig därifrån!

RoxannaS
2014-08-31 13:07
#75

Förkylningen har hunnit i kapp oss båda här hemma. Och killen fyller år. Hur kommer det sig att våra födelsedagar alltid blir skit ? :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2014-08-31 17:50
#76

Hur går det för dig Theres? :/

Annons:
Theres
2014-08-31 23:10
#77

Jag kom hem tillslut :) Fan vad jag hatar människor som super tills de spyr alltså… Alkohol-missbruk att dricka om man inte tänker behålla det i sig… Bluärk.

golf.ifokus.se

Praefatio
2014-08-31 23:18
#78

Jobbigt att hamna på sådana fester när man inte bara kan åka hem. Fy.

Idag är det 20 dagar kvar till BF och 6 dagar kvar tills vi gifter oss. Magen är stor och tung. Börjar på allvar längta till förlossningen, både för att jag vill träffa det där lilla pyret i magen och för att jag vill ha min kropp tillbaka.

"Hihi, nu går du sådär gulligt!" sa Stefan igår. Vaggar fram som en gås 😛 Känner mig sjukt sexig… Inte. Det jobbiga är att jag är småsugen på att ha sex sedan några dagar tillbaka men vet att det varken blir speciellt skönt och mysigt med en stor jäkla mage i vägen som bara förstör. Provade för ett par veckor sedan men det var mest bara besvärligt och fyllt av "aj, vänta lite, nej, oj, vänta, jag måste bara flytta här, kan du försöka lägga dig mer såhär, nej, vänta, nu kan jag inte andas ordentligt, aj, oj…" 😟

Kiwikatt
2014-08-31 23:30
#79

#78 passa på att ha sex innan förlossningen för sen dröjer det 6-8 veckor innan man kan på't igen ;) och det känns som en eeevigheeet

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-31 23:37
#80

#79 Kanske borde göra det. Nu har vi knappt haft sex under graviditeten så ett par månader hit eller dit spelar ingen större roll egentligen men suget lär ju såklart bli ännu värre när det verkligen inte går 😛

Hur har det varit för er andra med sexlusten? Vet att frågan varit uppe tidigare men minns inte vad folk svarade. För oss har det varit som natt och dag… Blev gravid i mellandagarna och under hela hösten och julen hade vi sex som kaniner typ, varje dag, ibland flera gånger om dagen. Normalt för oss är 2-4 gånger i veckan ungefär. Min sexlust försvann på riktigt helt med graviditeten, från en dag till en annan, och nu har vi nog haft sex motsvarande… en gång i månaden? En gång varannan månad?  Tack och lov har hans sexlust anpassat sig helt och hållet så han är på samma nivå. Närhetsbehovet är lika stort som vanligt från båda dock så det blir mycket mysande, bara inget sex. Då och då blir han sugen och då provar vi men det är bara någon enstaka gång som det varit riktigt bra för mig. Att ha sex när man egentligen inte är kåt är ingen höjdare.

[Thiah]
2014-09-01 06:11
#81

#79 vi hade sex  efter en månad :)

#80

Jag hade ingen sexlust alls efter kanske 2 månader… nu verkar jag inte ha någon igen men det är för pillren. Efter denna karta är det kondomer som gäller. De få tillfällen man hinner ha sex nuförtiden skulle jag gärna ha lust också…

Theres
2014-09-01 07:20
#82

Jag har inte haft någon sexlust alls. Sen den 27 april när jag plussade så har vi haft sex 5 gånger tror jag. Först två gånger ganska tidigt, men han fick absolut inte komma i mig. Senast var nog 3 veckor sedan. Inatt drömde jag dock att vi hade sex. Men känner mest att det är bökigt och känner mig inte alls sugen. Mer sugen på att bara få orgasm, och då behöver inte han vara med. Mest för att det är kul att livmodern blir så hård efteråt ^^

golf.ifokus.se

fridaas
2014-09-01 07:56
#83

Jag tappade min sexlust totalt under min första graviditet till sambons stora förtret och den kom inte tillbaka förrän nu 3,5år senare när Noel föddes.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Marvel-lous
2014-09-01 08:08
#84

Jag har haft samma sexlust hela tiden, är nu i v34 och vi har fortfarande sex nästan varje dag.

Theres
2014-09-01 09:01
#85

#84 Haha, åh. Min pojkvän skulle bli överlycklig om jag var som du :)

golf.ifokus.se

Marvel-lous
2014-09-01 09:11
#86

#85 Haha ja det är ju inte utan sina bekymmer dock, man är ju inte så smidig vid det här laget. 😂

Erika89
2014-09-01 12:04
#87

Min sexlust är som bortblåst, är i vecka 28 nu.. Tack och lov så har jag en väldigt förstående karl, plus att just nu jobbar han så mycket så vi hade inte orkat haft sex ändå :P Men saknar den närheten som man har. 

Annars så fortsätter jag vara dunderförkyld här hemma, sååååå drygt. Men får tänka positivt, om jag är förkyld nu kanske kan slipper det sen? :P

CelsiusT
2014-09-01 12:31
#88

Första veckorna hade jag skyhög sexlust, sambon levde i himmelriket. Sen kom illamåendet och det var inte så bra för vårt sexliv. När det la sig så blev det lite bättre, men inte jättemycket lust ändå. Sen på slutet orkade jag inte längre ha sex, gjorde mes ont och var jobbigt när magen studsade. Men sista veckorna passade vi på att ha sex. Nu har det gått lite mer än 2v, och jag tror nog att vi snart kan börja försöka igen. Får se när det blir.

Medarbetare på westernridning.ifokus

UtanStrumpor
2014-09-01 13:47
#89

Jag har alltid varit den som velat mest i vårt förhållande.. Varje dag hade varit kanon för mig men han var inte lika pepp. ;) 

Men efter plusset.. Nada.. Jag är inte sugen alls på sex. Kan nog räkna på en hand så många gånger det blivit action här.. Är i vecka 27 och ja, mannen hoppas hela tiden att jag ska få tillbaka den.  Men känns obekvämt och inte det minsta skönt de gångerna vi testat och ja, man vill ju ha något ut av det.. Men men, finns andra sätt att mysa på =)

ForestSpirit
2014-09-01 14:57
#90

Huh, jag verkar vara den enda här då som har fått ökad sexlust då, och då hade jag ganska stor sexlust innan.. 😮Tyvärr verkar det som att karln min fick den svängen av mindre sexlust, hua så galen jag har hållit på bli! Det är kanske mest nu senaste veckorna min sexlust har minskat, men den finns där och pockar ändå.

Annons:
ForestSpirit
2014-09-02 19:00
#91

Var till bm idag, och hon berättade då att om jag inte har fött 2-3 dagar efter bf så  blir man igångsatt här i Norge, tyckte det lät lite väl tidigt.. Det är ju ganska vanligt som förstföderska att gå över tiden. Känner helt plötsligt en stress över det hela :(

soundtrack
2014-09-02 19:08
#92

#91 Oj, så tidigt! Det låter ju lite knepigt :S igångsättningar är ju inte helt okomplicerade alla gånger, framförallt inte om man kroppen egentligen inte är mogen för en förlossning än.

ForestSpirit
2014-09-02 19:17
#93

#92 nej det är det jag oroar mig över :( känns inte så bra att man ska stressa för att föda i tid eller otid. Läste också att igångsatta förlossningar slutar oftast med att man är tvungen att använda sugklocka eller kejsarsnitt just för att kroppen inte är redo. 😕

[Thiah]
2014-09-02 19:27
#94

Ja igångsättningar slutar ofta i sugklocka eller liknande men annars är de flesta igångsättnings sätten väldigt skonsamma för kroppen (alltid bättre att börja av sig själv såklart).

ForestSpirit
2014-09-02 19:43
#95

Jag får hålla tummarna helt enkelt, liten får gärna komma tidigare ändå 👍

[Thiah]
2014-09-02 19:47
#96

Håll tummarna och promenera mycket i trapporna. 

Jag blev igångsatt och Joel föddes med sugklocka men det hade han behövt ändå, hur förlossningen än startade så det var mest otur.

Praefatio
2014-09-03 10:31
#97

Var hos BM igår igen. Alla värden var perfekta, även mitt järnvärde trots att jag haft slut på järntabletter några dagar! Woho! Låg på 11 kg+ sedan startvikten, 64 kg. Vi var båda väldigt nöjda med det. Hoppas på att lägga på mig ett kilo till inför förlossning och amning så att jag har lite att ta av. Bebisen har sjunkit helt nu och är fixerad.

Vi sammanfattade graviditeten i journalen och konstaterade att vi inte behövde lägga till något ytterligare, att Aurora-BM har sammanfattat det hela fint och att jag inte behöver skriva något förlossningsbrev. Nu står det i min journal att jag ska vara högprioriterad för familjerum (dvs. enskilt rum) och för att få föda på Östra Sjukhuset (där jag varit och sett avdelningen) och BM sa att "det är extremt liten chans att det inte blir så, jag skulle säga obefintlig". Känns väldigt skönt, det har varit min sista stora oro. Nu känner jag mig redo.

Igår när jag diskade så råkade jag tappa en kastrull i diskhon så det klang till rejält och hjälp, vad bebisen hoppade till där inne! När hen ändå var vaken och uppmärksam så passade jag på att slå på lite musik och sjunga med, det verkade hen tycka väldigt bra om. Sprattlade och hade sig. Mysigt när man får "kontakt"!

Öppnade lite babygrejer i morse, förpackningar med grejer som legat nerpackade. Provade bröstpumpen (ingen mjölk!) och kan konstatera att ja, skönt är det ju då rakt inte… men troligen bättre med oxytocin i blodet när bebben ligger där själv. Går väl inte riktigt att jämföra en bebis med en plastbit känslomässigt.

Längtar efter dig, lillpyret, kom snart ut så jag får pussa på dig och titta in i dina vackra ögon!

Annons:
Marvel-lous
2014-09-03 11:03
#98

När ungefär hade ni er BB-väska klar?

Har gjort en liten lista, med hjälp från flera systrar som har barn sen tidigare, men det känns inte aktuellt riktigt än.  ;)

CelsiusT
2014-09-03 11:10
#99

#98 Tror att jag började pula med väskan någon gång runt v36. Men packade i om den några ggr så klar var den nog inte fören samma vecka som det var dags ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
2014-09-03 11:19
#100

#98 Jag packade den första gången till ett bröllop vi skulle iväg på 3 v innan BF. Sen packade jag om den säkert 10 ggr under dom 5v som det sen tog innan lillan tittade ut. Det blev mer och mer grejer för varje gång, det mesta totalt onödigt ;)

ForestSpirit
2014-09-03 13:01
#101

#97 skönt att allt är klart, nu är det ju bara att vänta :) är bröllopet "överstökat" än? Jag känner igen det där att lillen skvätter till vid plötsliga ljud, det har min gjort många gr då pappan gillar slamra och gärna banka ner glaset i bordet (på skoj) när han är klar vid matbordet. Ganska roligt :) #98 jag håller på lite smått att packa bb-väskan, är i vecka 36+3.

Praefatio
2014-09-03 13:13
#102

#98 Min står redo sedan en vecka tillbaka, jag började packa den för tre veckor sedan ungefär och har fått köpa till lite grejer. Känns jättebra att den står redo. Började med en lista som jag skrev om flera gånger, sedan packade jag sakta men säkert ihop allt. Nu känns den helt ultimat för oss, jag är jättenöjd och väldigt trygg med att vi får med oss det vi kan behöva, trots att jag "bara" packat en kasse!

Fast ja, det ätbara som ska med är inte packat, förstås!

Är i v 37+3 för övrigt.

Praefatio
2014-09-03 13:15
#103

#101 Näe, det är det inte och jag älskar att du använder det ordet för det är typ så jag känner just nu 😂 Det är på lördag, så imorgon ska jag baka kakor till kaffet efteråt och på fredag ska jag baka tårta. Min karl har gjort pruttljud mot magen ett par gånger och fått ett förvånat skutt till svar, väldigt gulligt! Som sagt, det är roligt när de reagerar på oss utifrån och inte bara lever i sin egen lilla värld.

[Thiah]
2014-09-03 13:31
#104

Jag började packa vår i v. 37 tror jag. Satte dit lite barnkläder och lite jag kläder och fyllde en necessär och sånt smått. Mest för att om nått hände (joel låg hela tiden så himla långt ner att det var risk för en snabb förlossning) så skulle maken slippa packa det mest basala.  Sen var jag noga med att visa vart med fpa kort (typ sjukförsäkrings kort mam alltid ska visa upp) samt häftet med all info om graviditeten  fanns.   Nu blev det planerd igångsättning så då var det lite lättare att planera packningen ;)

Annons:
ForestSpirit
2014-09-03 14:49
#105

#103 okej men då är det ju snart, vad kul :) pruttljuden är populär här hemma också, mest för att då märker karln att liten reagerar på vad han gör :)

Erika89
2014-09-03 18:53
#106

Idag blev det äntligen köp av skötväska. :) Köpte denna: http://www.stadium.se/klader/accessoarer/vaskor/120142/revolution-one-strap?SelectedProductUUID=dgjCROioocEAAAEtQks5jcTc#.VAdGUfl_u2E

Köpte den med rosa stjärnor. 

Den har ju fått många lovord av flera stycken, så slog till när jag väl fick känna på den. Helt perfekt! Och eftersom den är så billig, så kunde jag ju ta två, en med mönster som passar mig och en helsvart till pappan :) 

Så är så himla nöjd :D

[WickedAlly]
2014-09-03 19:08
#107

#106 Vi har en sån svart, helnöjda!

ForestSpirit
2014-09-03 19:09
#108

Just nu sitter jag och surar bigtime, har gjort en stund.. Först var det för att jag kände mig värdelös för att karln var tvungen att ta över dammsugningen för jag fick för ont. Men mitt i allt blev han irriterad över att han råkade dra ut datorsladden så datorn dog, för självklart är batteri överskattad..(?!) Lunkade han omkring sur, och helt plötsligt slänger han ur sig "höll inte du på å städa?? Måste alla dina grejer ligga framme??" Jävligt defensivt.. Måste skriva av mi bara..

RoxannaS
2014-09-03 19:57
#109

#106 Ska nog köpa en sån jag å! Gud vad snygga ! :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
UtanStrumpor
2014-09-03 20:00
#110

Tror jag är döende.. Foglossning och en förkylning from hell..

Theres
2014-09-04 00:17
#111

Hade precis en weigh-off med Timmy. Vi väger EXAKT lika mycket. 70,5 kg. Känner mig dock inte så tung. Jagvillintevägameränminpojkvän…

golf.ifokus.se

Annons:
ForestSpirit
2014-09-04 01:10
#112

#111 jag väger mer än min pojkvän, och jag är en kortis :( (157cm)
Jag vägde 63 - ish när jag skrev in mig, vägde mig igår hos bm, 79,4 😮😟 Är dock i v36+3 så förhoppningsvis är det bara vätska..

edit: med de vill jag självklart bara säga att jag vet hur det känns. :)

Theres
2014-09-04 07:57
#113

#112 Jag ser ju liksom ganska smal ut i övrigt, men inte fasen kan jag redan (V24) lagt på mig 14 kg vätska. Har nog fått lite extra fett nånstans också ^^

golf.ifokus.se

Theres
2014-09-04 07:58
#114

Är förresten 168,5 cm lång, så det är kanske inte hela världen att väga 70,5. Men jag har aldrig ens varit i närheten av den vikten innan så det känns ganska galet :P

golf.ifokus.se

Marvel-lous
2014-09-04 08:12
#115

#112 Jag är lik dig där, 157 lång och vägde 61 innan graviditet, är nu i v34 och ligger närmare 73-74. Känner igen mig i #111 att jag inte vill väga mer än min pojkvän, hahahahaha, snacka om fixidé. ;)

[WickedAlly]
2014-09-04 08:58
#116

Jag är också 157, haha. Vägde in mig på 67 på inskrivningen, var då på väg ner egentligen men det fick ju pausas illa kvickt. På förlossningen vägde jag 82, två kg mindre än maken :P

Praefatio
2014-09-04 11:54
#117

Haha, ja, lite småjobbigt att väga som sin man kanske. Tur att det sällan syns så mycket på utsidan som det känns på insidan 🙂 Min karl (omg, make fr.o.m. i övermorgon!) är en biff och väger 15 kg mer än jag fortfarande, drygt 25 kg mer normalt sett.

Jag failade lite i mitt tänkande. En man ringde från en blomsterfirma och sa att det kommer ett blombud till oss imorgon mitt på dagen, frågade om jag var hemma. Jag höll på att svara "Men vi har inte beställt några blommor!" Haha, så jäkla blåst, det är ju såklart någon som skickat blombud till oss pga lördagens händelse 😂 Det fattade ju inte jag.

Marvel-lous
2014-09-04 11:59
#118

#117 Hahaha inte lätt att hänga med alla gånger.

Annons:
ForestSpirit
2014-09-04 13:29
#119

#114 Nej det är väl kanske till och med normalt ;)

Har kollat på magbilderna ni alla har lagt upp, och ni är så fin, ser absolut inte tjock ut :) Kom ihåg att man går ju ner i vikt när man har fött också!

#116 höll också på att gå ner i vikt, men det ändrade ju sig. :) Jag vägde dock 59 när jag plussade, sen gick jag upp 2 kg på en natt i bara vätska. Tror det står fel i min journal att jag vägde 63 vid inskrivning, min bm i sverige var lite virrig, vägde 61kg.

Simuala
2014-09-04 18:13
#120

Här har ni en som passerat 100 kg, men inte känner sig speciellt tjock ;)

UtanStrumpor
2014-09-04 18:56
#121

Jag vågar inte lägga upp magbilder för att jag väger 94kg.. Kanske ska ge mig själv ett mentalt slag i huvudet och inse att jag kommer vara jätte ledsen senare om jag inte fotat magen.. Har inte tagit en enda bild än så länge..

RoxannaS
2014-09-04 19:03
#122

Jag har också en karl som väger mindre än mig, naturligt också :P Han är väl typ 180 och väger typ 65 kg. Jag är 172 och väger normalt 70 kg. Väger just nu ( i vecka 29) 78 kg.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
2014-09-05 07:59
#123

#119 Nja, normalt med bebis i magen kanske, men absolut inte normalt för mig annars. När jag tränade som mest så vägde jag 59. Muskler väger ju mer än fett sägs det :) När jag inte har massa muskler så ligger jag på 56 kg normalt sett. För 1,5 år sedan vägde jag 65 istället, och då tyckte min lillebror att jag var tjock ^^

golf.ifokus.se

Theres
2014-09-05 08:01
#124

#121 Ja för tusan, ta några bilder nu :) Fint minne också.

golf.ifokus.se

Marvel-lous
2014-09-05 11:52
#125

Alltså detta förbenade tryck nedåt börjar bli väldigt oskönt. Hugger till så man tappar andan ibland och kan få en bild framför mig hur han riktigt borrar ner huvudet ordentligt. 🤦‍♂️

Annons:
Praefatio
2014-09-05 12:15
#126

#125 Min bild är att hen trycker in sina små fingrar i livmodertappsöppningen. Det är typ så det känns, tycker jag. Fruktansvärt!

Marvel-lous
2014-09-05 12:58
#127

#126 Haha jag brukar säga att han nyper mig i blåsan, man kan ibland känna hur han sträcker ut fingrarna och försöker greppa något. Huva!

ForestSpirit
2014-09-05 13:59
#128

Jag var mitt på stan en av dom första gångerna jag upplevde huggen, och jag blev så brydd att jag drog häftigt efter andan (för det gjorde faktiskt ganska ont) så folk runtomkring såg oroligt på mig. Haha, stackarna trodde väl att jag skulle föda.. Det trodde karln i alla fall och sa att så fick jag inte göra 🤪

Erika89
2014-09-06 14:24
#129

Halloj!

Hur mår alla i helgen? :)

Själv så kämpar man fortfarande med förkylningen, envis jäkel detta :P Men är på ganska gott humör ändå, fast ändå inte. Hormoner är skumma :P 

Börjar bli trött på att jag har så jobbigt att andas för att bebis trycker på lungorna och är bara i vecka 29 så vill inte ens tänka på hur det kommer att bli. Ska träffa BM på tisdag så ska ta upp det med henne då. Får nästan panik på kvällarna för jag hittar ingen ställning som gör att jag kan andas. =( 

Men annars så bökar han på, vilket är skönt. Han var så lugn ett par dagar så jag höll på att bli nojjig, men nu imorse var det full rulle så nu är mammanerverna lugnade ;)

JeFo
2014-09-06 15:40
#130

Haha Ni har ju flugvikter tjejer 😉 Jag är 175 och väger mellan 60-64kg normalt. Vägde 90kg på BB! Det ni! Hade inte kollat vikt på hel graviditeten. Så oj första chocken där, sekunden senare går vattnet, splash på hela golvet. Så jag hamnade på samma vikt som sambon. Kände mig som en elefant. Glad jag har fått tillbaka kroppen nu. Inte skoj alls och väga som sambon 😛

RoxannaS
2014-09-06 16:29
#131

#130 Haha bara 12 kg ifrån då 😉 lär kämpa på lite nu då om jag ska lyckas dit hihi


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Velinga1984
2014-09-06 18:02
#132

Vägde 62 kg på inskrivningen, 93,5 kg i vecka 35. Slutade då väga pga viktångesten. Räknar på att jag slutade på mellan 95- 100 kg :S Sambons xxl tröjor täckte inte magen det sista. finns nog bild nånstans på det.

Annons:
Praefatio
2014-09-06 21:14
#133

Kraschar viktdiskussionen och meddelar att jag numera är fru ❤️🌺🎈 Haft en kanonfin vigsel och vigselbjudning med de närmsta tio. Känner mig så sjukt älskad, inte bara av min make (hihi!) utan också av min fina familj. Wow. Vilken grej.

RoxannaS
2014-09-06 21:29
#134

#133 Stort grattis! 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2014-09-06 21:35
#135

Grattis Praefatio! Välkommen till de ljuva tiderna som gift :)

[TanatosNyx]
2014-09-06 22:13
#136

#133 Grattis! 🥳

JeFo
2014-09-06 23:49
#137

# 133 Grattis till titeln Fru 😀 Många här som är fruar ju! Är ni andra förlovade? El väntar ni?

UtanStrumpor
2014-09-07 00:03
#138

Grattis! Tänker ofta tillbaka på vårt bröllop med ett leende. <3

ForestSpirit
2014-09-07 00:21
#139

#133 Stort grattis Praefatio! 🥳🌺

Är inte förlovad eller gift, men skulle vilja någon dag :)

Annons:
fridaas
2014-09-07 06:19
#140

Grattis :) #137 vi är "bara" förlovade och har så i 3år på nyårsafton. Planerar att gifta oss när vi skaffat hus. Och då göra det på inflyttningsfesten, det svåra är hur vi ska få min mamma och pappa att vara på samma plats samtidigt (skilda sen 24år tillbaka, och har väldigt svårt att vistas på samma plats samtidigt).

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Velinga1984
2014-09-07 06:54
#141

#133 Grattis till livet som fru :)

Theres
2014-09-07 08:51
#142

Grattis Fru :) Jag väntar på förlovning. Men eftersom jag ändå inte blev gift vid 25, och inte lär bli gift innan jag blir mamma (som jag hade tänkt mig) så har jag inte så bråttom känner jag. Men vore ju fint att bli fru innan 30 :)

golf.ifokus.se

CelsiusT
2014-09-07 08:54
#143

#133 Grattis =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

RoxannaS
2014-09-07 13:11
#144

#137 Förlovad sen 3 år, vi skulle ha gift oss vintern 2012, men de blev aldrig av pga personliga själ. :( Sen har de bara inte blivit av.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
soundtrack
2014-09-07 14:31
#145

Grattis Praefatio! :) Vi är förlovade sedan december förra året. Vi vill gifta oss nån gång men känner ingen brådska med det. Jag vill ha råd att ha ett "riktigt" (dock borgligt) bröllop och just nu sparar vi till hus och inget annat. Så det dröjer nog några år till innan jag blir fru :)

Praefatio
2014-09-07 14:56
#146

Tack för alla gratulationer! 🌺

Puh, vad jag har sovit 😂 Det tär på en stackars gravid att gifta sig, även när vigsel med bjudning är liten. Först sov jag tio timmar i natt, och nu på dagen har jag sovit ytterligare drygt två timmar. Drömde om bröllop och tygblöjor och att jag blev jagad av arga, jättestora uttrar. Haha!

Nu märks det i kroppen att det börjar närma sig. Går in i vecka 39 idag. Många gånger om dagen får jag ett rejält tryck nedåt/bakåt och de där "knivarna" i livmoderhalsen. Bebisen rör sig mer sällan och med mindre rörelser även om jag känner av henom flera gånger om dagen.

Nu är vi dessutom på andra sidan av giftermålet som var nästa milstolpe, och med det har jag fullt fokus på förlossningen som blir nästa igen. Jag vaknade med en ny känsla av förväntan och målmedvetenhet i morse. Nu är det dags för graviditeten att vara över och dags för nästa kapitel, känner mig så sjukt redo och peppad att föda fram det här barnet och äntligen få lära känna det. Vill lägga väntan bakom mig och lära känna min nya vardag som mamma. Nu kör vi!

Annons:
Marvel-lous
2014-09-08 10:23
#147

#146 Grattis!! 😉

Idag är det sammandragningar non-stop, trots att jag har ett kontorsjobb och således sitter ner. Vet inte huruvida bebis känner av dessa men han buffar och har sig samtidigt som magen är stenhård. 
Mäktigt oskönt.
Sen ska vi inte tala om att gå, håhåjaja det ilar så fantastiskt i blygdbenet att det känns som om man ska gå av med varje steg man tar.

Theres
2014-09-08 11:00
#148

Jaha, sitter på sjukhuset och väntar på att få åka hem. Har precis fått min tredje injektion/dropp med Venofer. Man måste vänta lite efter så man inte får några biverkningar :) Ska få sånt dropp på onsdag och fredag också, sen tror jag det är klart.

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-08 14:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Fick ett glädjande paket i posten idag från mor min! En ekofilt, newbie mössa & GEISHA <3 Finns inte geisha här i Norge så det var så fint att hon tänkte på det :)

Säger med svansen mellan benen att den är redan slut.. 😊

UtanStrumpor
2014-09-08 14:48
#150

Är väldigt trött på allt som ska gå fel.. 

Känns inte som vi fått njuta av denna graviditet alls.. Men jag kämpar på. Tycker inte man måste behöva slåss med näbbar och klor för att få hjälp i dagens sverige.. =(

ForestSpirit
2014-09-08 14:57
#151

#150 vad är det som är på tok? :/

Theres
2014-09-08 15:18
#152

Gott med Geisha! Blev sugen på det nu ju :( Men åt nyss en prinsessbakelse, så får hia mig lite. Jag har fått jättestora bröst :-o

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-08 16:02
#153

#152 Åh, det var så gott kan jag lova 😃Måste lugna mig jag med gottandet, men det är så svårt när man är sugen hela tiden..

Är hungrig HELA tiden också, även om jag nyligen har ätit. Karln säger att jag har mask i magen.. 😐 Någon annan som känner igen hungern??

Annons:
Praefatio
2014-09-08 17:10
#154

#153 Du har ingen mask i magen, men en bebis 😛 Effekten kan vara ungefär likadan. Jag har blivit hungrig nu mot slutet, haft dålig aptit resten av graviditeten dock och nu är det mer på en nivå att jag är "normalhungrig". Mer hungrig på mat än sötsaker dock.

Har haft en riktig tröttdag idag. Sov dåligt i natt med konstiga drömmar, ont överallt, halsbränna, förvärkar och en livlig bebis, vaknade och hade svårt att somna om många gånger… så nu har jag spenderat tre timmar i sängen med ljudbok, kunde inte somna men det var väldigt skönt i alla fall, att bara ligga och vila kroppen. Kommer inte bli många knop gjorda idag, men vad gör det egentligen.

ForestSpirit
2014-09-08 17:56
#155

#154 haha ja jag säger det också, men knäppkarln verkar inte förstå. Han tycker bara det är konstgt att jag blir superhungrig en timme efter att jag har slängt i mig en superportion, för jag äter visst mycket också tycker han. jaja..

Jag har faktiskt till och med varit upp på en stol och bytt gardiner idag, trots fina förvärkar. 😃 Tror jag börjar freaka över att det är "stökigt" här och vill inte komma hem med ett barn när sommargardinerna fortfarande hänger och det ligger lite kläder på golvet. 🤪

Vila mycket du nu, Praefatio, så du har energi för maratonloppet. :)

[TanatosNyx]
2014-09-08 18:03
#156

#155 *pssst* jag plockade ner julgardinerna nyss, och jag är inte ens gravid! 😊

Praefatio
2014-09-08 18:09
#157

#155 Oj, vad ambitiöst att byta gardiner och grejer! Jag är i och för sig likadan, pysslar och grejar som sjutton här hemma. På onsdag ska vi åka och köpa nya bokhyllor för en del av pengarna vi fick i bröllopspresent. Så lyxigt att kunna fixa och dona ändå, och jag tror att det är smart att göra det nu för sedan kanske det inte finns så mycket tid, tänker jag… När vi har våra bebisar liksom.

Jag vilar, jag vilar! Det är underbart! 😂

#156 Hahaha, julgardinerna alltså… Har iofs aldrig haft julgardiner så jag kan inte relatera, tänker man efter så är ju du duktigare som öht byter gardiner till jul? 😉 Även om det kanske var i senaste laget att byta tillbaka…

[Thiah]
2014-09-08 18:33
#158

Skulle jag ha julgardiner skulle jag låta dem vara nu, det är ju snart jul igen ;). Jag ville ha allt fixat innan bebisen kom. Vi flyttade när Joel var 2 månader och det var viktigt att allt fixades ordentligt. Vår lägenhet har aldrig blivit så snabbt rejält fixad som nu. Bara lite saker kvar att fixa. Förra lägenheten blev inte klar på 3 år.. hahaha

ForestSpirit
2014-09-08 18:35
#159

#156 hehe men det är ju bara tre och en halv månader kvar till julen igen, då kunde dom ju få hänga kvar ;) hihi! 😍

#157 tänker likadant, jag tror det inte blir gjort efter att barnet har kommit, och karln skulle ju aldrig göra nå dylikt som att byta gardiner, det kvittar för honom. Han tycker det är jobbigt med ett överkast till sängen, slöfisen..
Till veckan ska jag gå och köpa lite grejer för att göra en egen mobil som vi kan hänga upp :) blir nog fler också, måste lära mig att virka sånnadär gulliga ugglor bara! (crazy i ugglor)

Praefatio
2014-09-08 19:06
#160

#158 Haha, jisses, tre år?! Har förstått att vi är extrema som packar upp och gör klart efter varje flytt på max två dagar men jag skulle aaaaldrig stå ut med att vara "halvinflyttad" så länge. Nu har det i och för sig stått åtta kartonger i hörnet av vardagsrummet, det är rekord, men vi har inte haft pengar att köpa bokhyllor förrän nu så det är bara böcker i kartongerna… Har stört ihjäl mig på de där kartongerna. Maken har stört sig ännu mer med tanke på att han r flyttgubbe och ser de där kartongerna på jobbet varje dag också. Ska bli skönt att få väck dem!

Hur var det att flytta med en nyfödd? Det gjorde min mor med, hon tyckte det var vidrigt, jag är sååå glad att vi fick flytta innan!

#159 Haha! Min karlslok här hemma är faktiskt ganska duktig på att få sådana saker gjorda. Han skulle ju aldrig komma på själv att det ska bytas gardiner men han hjälper till om jag vill göra det. Överkast och sånt kör vi bara med när vi har gäster och då brukar han faktiskt gilla att göra det fint. Så var det INTE innan, han har blivit sjukt huslig om man jämför med hur han var för bara ett år sedan… Somliga (jag!) har det bra!

Åh, mysigt, jag har också gjort egen mobil, dock bara till vagnen än så länge. Det är ju så himla kul att virka! Måste montera alltihop nu bara, för tillfället ligger mobilen i delar. Jag gjorde med kaniner. Man kan använda samma virkmönster till att göra ugglor :) Ska sy en matchande filt i mörkbrun manchester med kant och baksida i orange och ljusrosa fleece tänkte jag.

Annons:
[Thiah]
2014-09-08 19:21
#161

Alltså kartonger kommer upp inom två dagar men tavlor,speglar och liknande tar alltså liiiite längre tid ;). Jag och joel var i nya lägenheten och packade upp medan de andra släpade. Gick jättebra men Joel är ett väldigt lätt barn. Joel låg gärna och tittade på utsikten medan jag packade upp. :)

[Thiah]
2014-09-08 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162
Praefatio
2014-09-08 19:23
#163

#161 Jamen dåså, allt går såklart mycket bättre med bra hjälp. Vi hade fantastisk hjälp när vi flyttade, jag kunde ju inte göra så mycket mer än att ge direktiv om var saker skulle stå och sådär. Plus att jag var en utmärkt kaffekokerska 😛

ForestSpirit
2014-09-08 20:07
#164

#160 jag kanske inte hade brytt mig SÅ mycket heller om sängen om det inte vore så att vår lägenhet är sjukt liten och sängen är i princip i hallen 😟 Har inte heller varit den där som städar så noga, men man "växer väl upp" när man själv ska bli mor + bara går omkring hemma om dagarna.
Jag tror jag såg dina virkade kaniner på din blogg faktiskt, superfina :) kan "bara" sticka än så länge, men jag ska lära mig att virka också som sagt!

Praefatio
2014-09-08 20:20
#165

#162 Gospojk!

#164 Förhoppningsvis gör man det i alla fall 😉

Det är superenkelt att virka, jag tycker att stickningen är det svåra. Lär dig bara fasta maskor, stolpar och dubbelstolpar så kan du virka det mesta. Kaninerna är gjorda med dubbelstolpar.

Praefatio
2014-09-08 21:34
#167

#166 Det är exakt samma mönster som mina kaniner, med andra öron och större ögon bara :)

Annons:
Marvel-lous
2014-09-09 08:09
#168

Är ingen rolig person att vara med numera, har sån foglossning och sammandragningar att jag knappt kan röra mig, om ens vara stilla och sömn existerar inte längre. Killen försöker skämta och lätta upp stämningen men det slog bakut igår när jag nästan började gråta av frustration istället. Stackarn. 😂

RoxannaS
2014-09-09 15:53
#169

Varit hos BM idag. Ökat 6 cm i sf mått. Så från 22 cm (vecka 26) till 28 cm(vecka 29). 

Tappat mer järn (förvånad är jag inte alls), så nu låg de på 106.. Suck…

vikt +10 kg

hjärtljuden låg på 150 (låg på 144 i vecka 26)

blodsocker och blodtryck var bra i alla fall. 

Fick dock inget bra stöd när jag berättade hur jobbigt jag tyckte allt var just nu så inte vet jag hur jag ska orka 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
2014-09-09 16:04
#170

Spy ut all skit här så kanske det lättar litegrann för dig. Det kan ju inte riktigt jämföras med stöd irl men lite brukar det hjälpa :)

ForestSpirit
2014-09-09 16:19
#171

#169 Ja, skriv av dig här! Det behövs lite då och då :) 🌺

Praefatio
2014-09-09 16:30
#172

Ja, skriv av dig här MissyMe! Det brukar hjälpa.

Problemet med många av de där krämporna och att det är jobbigt är ju att det inte finns så mycket BM kan göra. Det är mest att genomleva det. Man kunde förstås önska att du fick känna att du hade stöd oavsett men BM kanske känner att hon ändå inte kan göra så stor skillnad… Fast det är ju ingen speciellt bra ursäkt. Man kommer långt med stöd.

RoxannaS
2014-09-09 16:44
#173

#170 #171

Har tyckt allt varit jobbigt från början. Har inte kunnat njuta över huvud taget. Ständigt något som är skit. Illamåendet sitter fortfarande i, så jag äter fortfarande tabletter, får inte tag på läkarhelvetet så jag kan få nya och jag tror jag har typ 2 kvar… Paniken kommer inför det. Dricker forlax (pulver påsar man blandar ut i vatten för att förebygga förstoppning), glömmer dem 2 dagar i rad så blir de tvärstopp igen… Så jag måste ständigt ha mikrolax hemma då jag får panik när jag inte kan göra nr 2. Har ont som f*n i ryggen för att jag är sne, har foglossning från helvetet, alvedon hjälper inte ett piss. Revbenet på höger sida opererar jag snart ut, de gör så förbannat ont hela tiden. Hade en spricka där för några år sedan, som blev inflammerad gång på gång så de tog över ett år innan vi fick bukt på den. Men sen dess har jag haft såna fruktansvärda problem med smärta där så fort jag sitter lite snett eller belastar mig på något sätt. Blev ju flyttad 2 veckor bakåt efter RUL så efter de blev allt bara värre, då jag fick gå om 2 veckor… Ständigt trött så nu måste jag äta järntabletter också, som man OCKSÅ blir "hård i magen" av… Ser ju verkligen fram emot det… Är rädd som f*n för att få gå över tiden, då jag har lust att lägga mig ner och ge upp nu för att jag är så less och trött på allt. Och i de här förbannade skit länet ska man få gå över hela 3 veckor innan igångsättning kommer på tal! 

Och så berättar jag det för bm idag att paniken börjar komma. Och då får jag bara till svar att igångsättning inte är nå bra, och att de bästa är att allt startar själv, och hon vet då f*n inget om att man får gå över 3 veckor. Och så säger hon bara när jag sitter och biter ihop för att inte bryta ihop totalt i ett gråtanfall att "du får räkna med att gå över någon vecka". Och då höll jag på att slänga mig ner på golvet och skrika. Så fick jag bara nummer till någon jäkla psykolog helvete. Jag hatar såna! har haft med så många såna att göra så jag är så less på dem! Dem hjälper en ju inte ! Dem "ser inga problem" med mig trots medfödd "depression" och ångest. Som jag ändå fått på papper att jag har… Får knappt sova något på nätterna heller. Allt är tungt och bökigt. Och jag vill bara inte mer! Allt oro inför allt. Speciellt ekonomin som gick åt rena skogen nu och nästa månaden kommer inte bli nå bättre heller. Så vi har typ 60 kr kvar å leva för resten av månaden… Och jag bara orkar inte mer!??! Har dessutom åkt på dessa förbannade förverkar också. Vilket inte heller gör saken nå roligare… 😭

(Går in i vecka 29+0 imorgon så de är ju minst 10 veckor kvar…)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
2014-09-09 16:55
#174

#173 Låter som att det är mycket som är jobbigt just nu. Tenderar ju tyvärr att bli sådär i perioder under graviditeten, har också haft veckor då jag bara ville ge upp… Jobbar du eller är du ledig? För mig har det hjälpt att skita i allt och bara sova/kolla på tv/sitta vid datorn en vecka eller två. De fysiska krämporna går ju inte över men det kan vara skönt att faktiskt tillåta sig själv att ge upp en stund. Till slut kommer viljekraften tillbaka och då tar man tag i livet igen.

Annons:
[TanatosNyx]
2014-09-09 16:55
#175

#173 Oj men kära värld! Det är exakt sådär jag förväntar mig att min graviditet kommer att bli! Har också kronisk depression, hade foglossning långt innan vecka 9 och förstoppningen ja den har jag än, 2 månader efter missfallet. Huga! Skickar mängder med tröstkramar! Jag kommer garanterat tänka på dig när jag står där själv om ett tag. 😐 Då får du peppa mig i stället och visa din fina bebis och säga att allt blir bättre sen 😃🌺 Kraaam!

RoxannaS
2014-09-09 16:58
#176

#174 Arbetssökande och inskriven inom jobbgarantin för unga eller något sånt där larv sen några år tillbaka. Kommer ingen jäkla vart på de heller. Men ska få gå till en jobbcoach nu och få hjälp att knåpa ihop cv och personligt brev bara för att ha någonting som håller mig kvar i programmet. Får liksom ut 7500-7800 kr i månaden för att göra ingenting egentligen. Har inte haft en sysselsättning på säkert 2 år iaf. Om inte 3. 

Hooppas inte bli påhoppad för det här nu, men en annan sak barnmorskan pressar mig om är att sluta röka. Men med den ångesten jag har nu så kommer jag ju aldrig lyckas med det…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
2014-09-09 17:03
#177

#176 Då har du ju möjlighet att göra en sån där "mini-ge upp". Unna dig det! Släpp på kraven några dagar och fokusera på absolut ingenting annat än att orka. En dag åt gången, en timme åt gången om det är så illa. Sov mycket, det hjälper mot smärtorna.

RoxannaS
2014-09-09 17:24
#178

#174 Kan inte sova för att jag har för ont och sover jag på dagen kan jag inte Sova i natt å jag ska till jobbcoachen imorgon :/ Har inte gjort annat än å gnällt å tyckt synd om mig själv senaste dagarna :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2014-09-09 17:24
#179

#177 *


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
2014-09-09 17:29
#180

#178 Ah, okej, jag har turen att kunna sova flera timmar på dagen utan att nattsömnen blir störd.

Theres
2014-09-09 17:35
#181

#176 Jag jobbar och får ut 4700 i månaden typ, så grattis till dig :) Sluta inte rök om det gör saken värre. Har du rökt så länge och graviditet gått "bra" så känns det ju ovärt att sluta nu när du nästan är i mål och riskera massa abstinens-besvär istället. Jag "slutade" snusa i vecka 7. Sen blev det kanske en snus i veckan vid speciella tillfällen. Vecka 17 blev jag riktigt sugen igen och tog väl en varannan dag. Nu har jag snusat 1-2 om dagen i säkert 2-3 veckor. Får ångest varje gång, men mår samtidigt bra just för stunden. Somnade i soffan förut efter en långpromenad med hunden. Vaknade nyss och har typ svag mensvärk :/ Igårkväll hade jag så ont i ryggen så jag i te kunde sitta eller ligga i soffan, och när jag reste mig så knakade det. Tror det börjar bli min tur nu. Har ju haft det så lätt hittills.

golf.ifokus.se

Annons:
Praefatio
2014-09-09 17:55
#182

#181 Enda problemet är ju att man överför abstinensbesvären till bebisen istället, som får abstinens när den kommer ut… Kan man sluta så bör man definitivt göra det.

[TanatosNyx]
2014-09-09 19:07
#183

På tal om ekonomi så går jag på aktivitetsersättning och sambon på a-kassa, så du är inte ensam. 🙂 Vet att många är riktigt på när det kommer till ekonomin, men det löser sig! Vi har t.ex. redan skaffat nästan allt vi behöver första halvåret utom leksaker och sånt där krams shoppinggalna svärisar kan få ägna sig åt (annars köper vi såklart själva) och då är jag inte ens gravid än. Tradera och reor etc, samt tid är guld!

Barn må vara dyrt, men inte dyrare än man gör det till. 🙂

Praefatio
2014-09-09 19:25
#184

Går ju också på aktivitetsersättning, dock med fulltidsjobbande man så vi drar in pengar så vi klarar oss. Vi lever ändå billigt och har inga planer på att sluta med det. Bebisen har fått väldigt mycket begagnat, ska ha tygblöjor och kommer att få äta hemlagad mat istället för burkmat. Det går ihop ekonomiskt om man bara kämpar!

vevve89
2014-09-09 19:44
#185

#176 jag rökte till ca 1-2 v innan lillan kom (inget jag är stolt över) men blev väldigt stressad när jag försökte sluta. Så försökte dra ner så mycket jag kunde utan press och min BM sa hela tiden "det är bra om du slutar men försök iaf dra ner så mycket det går" Jag behövde ibland bara ha ett par bloss så delade en cigg på flera gånger. Bara jag fick det jag "behövde". Vissa dagar lyckades jag med att bara röka en medan det var värre andra dagar. Har haft som jobbigast nu några dagar… Och har inte rökt på 6-7veckor. Stressa inte. Mår du dåligt mår bebis också dåligt.

RoxannaS
2014-09-09 20:49
#186

#175 Tack. ❤️ Ska jag verkligen försöka göra. 🌺

#181 Ja, jag har några koder i systemet hos af som gör att jag får förhöjt. Har annars 48 kr per dag. Men de blev förhöjt. Killen blev av mitt sitt aktivetetsstöd för att de pågår utredningar om hur allt ska bli för honom osv. Så soc blev inblandat och då sket det sig rejält för att jag fick 6800 kr retroaktivt via af och sen 7800 kr plus det och soc betalade ut, så vi hamnade i överskott, och sen fick vi baksmällar pga de ena och det andra, så nu ligger vi minus då överskotten blev använt tidigare än vad de skulle för att rädda situationen förra månaden. Så då sket det sig nu istället. Ja jag har ju rökt till och från hela tiden, slutade ett tag men fick återfall när jag åkte in på dropp för illamåendet osv. Så allt är ju en ond cirkel här. :(

#182 Jo jag vet det. Därför försöker jag, men de funkar inte. Försöker ju så gott jag kan. Men är för rädd för ångesten så därför skiter det sig ju. :( Vill inte vara rökare när liten kommer :(

#183 Jo vi har ju införskaffat en del också. Men de hjälper ju inte riktigt, när de i slutändan kommer dubbla räkningar för att den från föregående "försvann" när den skickades ut osv. Och bedrägeri där de försvann 3000 kr osv. Så de blev bakslag ändå…

#184 Vi har räknat på hur de kommer se ut framåt, och de kommer vända. Men vi ska bara lyckas ta oss dit. de är ju problemet. För som de är nu går de ju inte runt alls. :(

#185 Tack för att du berättar det. Skönt att höra att jag inte är ensam. jag vill verkligen sluta. men är för rädd och mår för dåligt. Och då är de bara ett stressmoment :( Försöker dra ner i alla fall så mycket jag kan. Och hoppas på att få hjälp med de psykiska snart så kanske jag kan ta en sak i taget och sluta helt till slut. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
vevve89
2014-09-09 21:07
#187

#186 så lite så. Är inte lättare att sluta heller om folk tjatar på en. Lycka till med att minska /sluts röka. Men som sagt, stressa inte! :-) Och hoppas du får hjälp snart :-)

[TanatosNyx]
2014-09-09 21:57
#188

#186 Aj! Här damp det ner brev från kronofogden då CSN hade skickat ut en räkning som aldrig kom fram i samband med sambons flytt, så vi har precis kämpat oss igenom en ekonomikris också, precis när jag plussade så jag rev upp himmel och helvete, stinn på hormoner och ja… det bara brast totalt där en stund. Men vi kom igenom till slut!

Annons:
RoxannaS
2014-09-09 22:10
#189

#187 Hoppas jag med 

#188 Åh fy :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2014-09-09 23:38
#190

#186 kämpar också emot rädslan för att få återfall på ångest, och vetskapen att  det krävs så lite för att få återfall.. Har levt med ångest sedan jag var 16 år. Vet hur jobbigt det är, kram!

Theres
2014-09-10 07:52
#191

Har ont i magen idag också :( Är det normalt att ha ont i två dagar? Sen har jag typ brutit fingret också, för min hund drog till igår på träningen så jag tappade greppet och pekfingret fastnade i kopplet, så det är blått och jag kan inte böja det…

golf.ifokus.se

RoxannaS
2014-09-10 08:15
#192

Tack för stödet tjejer! Kram på er! #191 kolla upp fingret direkt! De är inte bra om de är blått. :O Magen vet jag tyvärr inte. Jag har fått höra att de är normalt. Både växtvärk. Ligament smärtor. Osv. Men är du orolig kolla självklart upp det!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
2014-09-10 10:09
#193

#191 Ja, det är helt normalt, precis som #192 säger.Och ja, du måste in med fingret! Är det blått så kan det definitivt vara brutet, eller ur led. Det behöver du hjälp att fixa!

Theres
2014-09-10 14:00
#194

Alltså det gör inte så ont i fingret. Kan bara inte böja det för det är för svullet så det är fysiskt omöjligt :) Gör bara ont om jag försöker använda det, men har klarat att jobba halva dagen nu utan att röra det, så det är nog lugnt :)

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-10 15:05
#195

#194 men om det är blått så tycker jag att du borde kolla upp det ;o ja menar så inget blir värre!

Annons:
Theres
2014-09-10 17:03
#196

Sitter på sjukhuset och får järn nu igen. Frågade om mitt finger (är dock på förlossningen) men hon tyckte inte det såg så farligt ut :) 60% av graviditeten har gått idag iallafall. Det ni :)

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-10 17:23
#197

Nu ska jag i alla fall iväg på första födselsförberedande kursen, och ska åka buss dit och jag vet inte vart jag ska hoppa av osv, hatar sånt >< Wish me luck ^^

Praefatio
2014-09-10 22:17
#198

#196 och #197 Hoppas det gick bra för er båda idag.

Åh, ont i kroppen 😕 Åkte till Ikea tidigare idag och köpte tre bokhyllor. Maken och jag hjälptes åt att montera dem, eller rättare sagt: Jag satt på rumpan på golvet i ena änden av hyllorna och skruvade i de skruv som skulle i där. Packade upp de sista lådorna, som innehöll böcker allihop, åhh vad skönt att det är gjort! Men priset var högt. Helt slut i fogar, leder och rygg. Snart går jag och lägger mig och myser med min ljudbok.

Theres
2014-09-10 23:22
#199

#198 Tack :) Har bara en injektion kvar på fredag, sen är jag förhoppningsvis klar. Får ju inte äta järnmedicin samtidigt, och injektionerna har mer långtidsverkande effekt, så börjar känna mig rätt trött utan min dagliga dos Niferex. Har börjar känna mig jättetung och otymplig nu också. Svårt att andas också, och magen spänner. Skinnet börjar bli för litet för det som är i. Folk säger grattis fast jag har jacka på mig och jag inte tror att det syns ^^ Du får ta det lite lugnt nu när du är på upploppet. Räcker väl med att du tittar på och pekar vad som ska göras ;)

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-11 01:35
#200

#198 skönt att ha det gjort, men du får du banne mig sitta fint på rumpan tills det är dags ;) säger det igen, vila upp dig ordentligt :)

#199, hehe, folk trodde jag hade två i magen efter att hälften hade gått.

Jag är i alla fall den som har närmast till bf nu på födslokursen, då sista kursen är 24 september, har bf 27. Får se om man hinner gå på sista ^^ Satt och hade fina förvärkar i alla fall under tiden bm beskrev värkarbetet. En bekant nämnde att magen hade sjunkit väldigt mycket, och hon trodde inte att det var alltför långt kvar. Vi får la se! :)

Praefatio
2014-09-12 12:26
#201

#199 Den där perioden med tufft att andas tyckte jag var extremt jobbig, en av de värsta under graviditeten. Tack och lov brukar det bli bättre runt vecka 30, så håll ut!

#200 Min mage sjönk för någon månad sedan så det behöver inte vara en jättetydlig indikation men det betyder ju om inte annat att bebisen börjar fixera sig 🙂 Vilket ju betyder att det går framåt. Vad säger BM, har hon känt på bebisens huvud?

Åh, vilken tuff natt. Inga värkar men rejäla sammandragningar i flera timmar, så mycket att det var obehagligt vilket sd inte brukar vara för mig. Bebisen tryckte konstant på livmodertappen så det ilade smärtsamt nästan non stop, samtidigt som hen hade gympapass. Åtta dagar kvar till BF. Har börjat fatta att jag faktiskt ska föda snart, i natt blev det ännu tydligare. Önskar att det kunde komma igång, det är jobbigt att ha ont utan att någonting faktiskt händer. Samtidigt försöker jag se det som träning i smärthantering.

UtanStrumpor
2014-09-12 13:07
#202

Illamåendet är tillbaka i full styrka.. Vad är detta? =( Uscha..

Annons:
Praefatio
2014-09-12 13:19
#203

#202 Kan det inte "bara" vara något rent magsjukelikt? Matförgiftning? Det fick jag i mitten på graviditeten 🤮 Blir lätt att man tror att allt beror på bebisen i magen men så måste det ju inte vara, om man har tur.

ForestSpirit
2014-09-12 14:00
#204

#201 Jo, min mage sjönk för en månad sen drygt också, men den har sjunkit ihop ännu mer nu. Hmm, ja jag var ju hos bm sist för 10 dagar sen, huvudet ligger neråt men det gick att rucka på det fortfarande, litegrann. Tror att det är någorlunda klart nu för det har varit ett väldigt tryck neråt nu i flera dagar tillsammans med förvärkar.

Spännande, snart är det dags för dig! 😃Jag tycker det är så spännande!! Och sen är det "min tur" ☝️t

#202, vet inte vilken vecka du är i, men jag har också fått tillbaka illamående litegrann nu mot slutet (är i v37+5). 🤔

Theres
2014-09-12 14:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Fördriver tiden lite på sjukhuset medan bebis sparkar och jag har ont i magen :)

golf.ifokus.se

Praefatio
2014-09-12 14:31
#206

#205 Åhh, jättegärna en rejäl varning innan sådana bilder… *besöker toaletten*

JeFo
2014-09-12 15:59
#207

Mina sammandragningar veckorna innan förlossningen tyckte jag var jobbigare än förlossningen! Hade inte någon sammandragning alls med nr 1 å 2. Sista två veckorna hade jag sammandragningar non-stop. Höll på att bli tokig. Håll ut för snart har Ni era små hos Er ❤️

UtanStrumpor
2014-09-12 16:17
#208

Är i vecka 29 nu, men kan nog vara magkatarr "bara" får lätt det och nu är det väl ännu lättare att få det kan jag tänka. Småätit hela dagen för att hålla illamåendet borta.

ForestSpirit
2014-09-12 17:12
#209

Ja, det är nog enklare att få såna åkommor lättare när man är gravid, speciellt om man har lätt för att få det i vanliga fall.

Annons:
Theres
2014-09-12 17:37
#210

#206 Oj förlåt :-o Fast det är inget blod på bilden om du är känslig för den biten. Är bara venofer och natriumklorid :)

golf.ifokus.se

Praefatio
2014-09-12 17:56
#211

#210 Nej, det är nålar som är min stora fobi… Tur att "Olästa inlägg"-knappen finns :)

[TanatosNyx]
2014-09-12 18:06
#212

Vet att det inte är någon egentlig tröst då det är hela grejen med PVK (plastanordningen man sätter droppet i)som är obehaglig gissar jag (bilda klubb? hehe) men det finns ingen nål i dom där rackarna, utan en liten liten slang. Nål finns bara då man sätter eländet. 👍

Praefatio
2014-09-12 18:49
#213

#212 Ingen tröst, slang = minst lika äckligt, uäääähh!

Det där har varit något av ett problem under graviditeten faktiskt, att jag är så nålrädd. Har krävts lite extra krångel från MVC för att få det att funka, vilket de tack och lov har fixat med ett leende. Stick i fingret fungerar bra för min del så vi har bara stuckit i fingret vid alla provtagningar trots att den normala proceduren är att ta vanligt blodprov några gånger. Undantaget blev första blodprovet, som bara inte gick att strunta i, då vi fick hitta en dag då S kunde vara med + att jag fick köra emla och grejer. Hon som stack var superduktig, behövdes tack och lov bara ett stick, men ändå satt jag där och grät och skakade i hela kroppen och lämnade en stor svettfläck på provtagningsstolen.

Man undrar hur man är funtad ibland 🤪

[TanatosNyx]
2014-09-12 18:52
#214

Själv har jag den fula ovanan att svimma ifrån hela eländet om det blir för obehagligt 😉 brukade köra med: svimmar jag så skyndar du dig och sticker! 😂 lovar man har fått blandade miner tillbaka på det genom åren.

Praefatio
2014-09-12 19:00
#215

#214 😂😂😂

CelsiusT
2014-09-12 19:18
#216

#213 Ua mig för dom där äckliga sticken i fingret. Jag som varit hysteriskt stickrädd klarar nu mera av nålar faktiskt, under graviditeten så fick jag så stora lättstuckna kärl att mycket av rädslan försvann då och nu efter FL så känns det som om att ett nålstick inte är så farligt i det stora hela. Men dom där jäklarna i fingret är fruktansvärda, och ont gör dom. På min MVC så tar man bara ett blodprov och sen är det stick i fingret resten av gångerna så länge allt är normalt. 

När jag skulle in efter FL och skrapas så skulle dom sätta en PVK blev stucken 9 ggr på olika ställen innan dom lyckades sätta den. Har så rullande ådror och jag frös så jag skakade och var lite stressad då inför nedsövningen dessutom så var extra svårstucken. Är impad att han lyckades få in den till slut med tanke på hur jag låg och skakade. Tur den händelsen skedde efter FL och inte innan, är så mycket starkare i mig själv nu efter förlossningen så nu fixar jag sådana "motgångar".

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Theres
2014-09-12 19:36
#217

#211 Ah, men den såg man ju inte heller på bilden ;)

golf.ifokus.se

Theres
2014-09-12 19:38
#218

Haha, just det! 212# Är ju inte ens en nål. Tack ^^

golf.ifokus.se

Theres
2014-09-12 19:40
#219

Haha, vad goa ni är :) Själv sitter Jag och tittar när de kör in nålen och om det är provtagning så kollar jag hela tiden när blodet sipprar ut i rören ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2014-09-12 20:01
#220

#219 Undrar vem som är mest onormal av oss 😉🤪 toka!

#216 Jaa fy fan dessa j*vla stick i fingret! Huuuu!

UtanStrumpor
2014-09-12 20:04
#221

Huuaa för nålar.. 
Jag gråter jämt vid blodprov och jag är så svårstuken.. =( Tog 4 försök sist och då tog hon två i handen också. Usch och fy..

Theres
2014-09-12 21:04
#222

Ja, jag är lite knäpp ^^ Skulle jag råka ut för ett kejsarsnitt så skulle jag vilja titta på när de tog ut bebisen :$

golf.ifokus.se

soundtrack
2014-09-12 21:13
#223

Jag har varit galet stickrädd men har typ blivit botad under graviditeten. Klarade tom epiduralen utan att få panik, det hade aldrig gått för ett år sedan..

Annons:
Praefatio
2014-09-12 21:22
#224

Ja, man klarar mer än man tror under graviditeten. Jag tror faktiskt att jag kommer vara okej med ev. epidural, lär ha alldeles för fullt upp med allt annat som händer för att orka hetsa upp mig…

Helvete vilket tryck det är nedåt ikväll 🤐 Det kommer med typ 10 minuters mellanrum tillsammans med att magen blir helt stenhård. Trycker både mot livmoderhalsen och ändtarmen och är inte skönt kan jag lova… Får stanna upp i det jag gör och fokusera tills det avtagit efter någon minut. Även efter att det avtagit känner jag ett ordentligt tryck men ingen direkt smärta utan bara ett obehag. Själva sammandragningen gör dock inte ont så det är säkert inte förlossning på gång men lite jobbigt är det.

soundtrack
2014-09-12 21:29
#225

#224 Jag tyckte inte att epiduralen gjorde speciellt ont alls faktiskt, blev lite förvånad.

Praefatio
2014-09-12 21:38
#226

#225 Allting är ju relativt  😛 Hade någon tryckt in en epidural när man ligger i sin säng och ska sova så hade det säkert gjort ont så in i bänken men under en förlossning känns det som att smärtorna till slut borde ta ut varandra. Fast sterila kvaddlar tänker jag banne mig inte tacka ja till, det är det enda, de ska vara vidriga har jag hört.

Theres
2014-09-12 21:51
#227

Aldrig hört om sterila kvaddlar förut, så googlade. Jag tycker det lät intressant :)

golf.ifokus.se

Praefatio
2014-09-12 21:57
#228

#227 De brukar, vad jag har sett på diverse hemsidor osv, jämföras med getingstick… medan de jag talat med som faktiskt fått dem beskriver dem som helvetet på jorden, typ den värsta smärtan de någonsin upplevt. Går ju dock över på 10-20 sekunder men jag är alldeles jätteavig mot tanken på att linda en smärta med en ännu värre smärta för att få adrenalinpåslag 😛 Säkert kanon för en del, och utan biverkningar ju, men näe… Ingenting för mig.

soundtrack
2014-09-12 22:09
#229

#226 Fast jag tror inte det. Bedövningssprutan innan kändes lite men när han la själva edan så var det faktiskt smärtfritt. Och det ska det ju vara när det görs rätt, jag har bara inte velat tro på det ;) Ang kvaddlarna så sa dom till och med på vår förlossningsföreläsning att dom gör rätt ont så sånna övervägde jag inte ens…

PogoPedagog
2014-09-12 22:16
#230

#216 Visst är det bra hur cool man blir efter att man fött barn:) Tandläkarbesök o blodprov ä ren baggis nu för tiden :)

Annons:
Praefatio
2014-09-13 01:28
#231

Definitivt värkar nu, fortfarande rätt oregelbundna, 6-10 minuter emellan tror jag, har just börjat klocka. Intensiv smärta i någon minut som kulminerar för att sedan klinga av. Misstänker att det har startat, det känns liksom så, men skulle förstås kunna vara kroppen som luras/tränar. Oavsett så använder jag de tekniker jag lärt mig för att hantera smärtan. Min bästa hittills är att, när det kommer en ny värk, tänka: "Nu är den snart över och då kommer en hel viloperiod igen." Ligger i sängen, inget vidare skönt när det händer - då vill jag helst stå upp - men bra emellan. Skickade karln i säng, han somnade snabbt fastän han inte riktigt ville. Hoppas nu att det är på riktigt och att det går hyfsat fort trots allt.

ForestSpirit
2014-09-13 02:25
#232

Håller tummarna!

soundtrack
2014-09-13 03:14
#233

#231 Åh, nu får jag verkligen flashbacks! :D hoppas det inte drar ut på tiden och lycka till! :)

JeFo
2014-09-13 07:40
#234

#231 Åh vad spännande! Hoppas det satte igång rejält och inte gav sig! Jag föredrog att stå också när jag hade värkar, vagga liksom. Mina värkar med sista nu var liksom aldrig svåra. Undrar om det är för att man fött tidigare och är "van" el vad det nu kan vara. Får ha koll under dagen nu! Spännande 😃

fridaas
2014-09-13 08:39
#235

#231 håller tummarna för att det satte igång på riktigt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[TanatosNyx]
2014-09-13 09:35
#236

#231 Oh vad spännande! 😃

RoxannaS
2014-09-13 10:19
#237

#231 Åh vad spännande! Håller tummarna att de går bra och inte blir så långdraget.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Marvel-lous
2014-09-13 10:34
#238

#231 Åh så spännande! 

Är i det stadiet nu (v36) där jag känner mig färdig med det här nu och tiden har nog aldrig gått så långsamt. 😕

CelsiusT
2014-09-13 11:55
#239

#231 Åh vad spännande!!! Håller tummarna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
2014-09-13 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#240

Tio över nio imorse kom vår dotter till världen efter en extremt kort, intensiv och smärtsam förlossning. 48 cm och 3414 gram, tio fingrar tio tår :) Är fortfarande alldeles mörbultad men lycklig såklart. Uppdaterar med full berättelse i dagarna!

fridaas
2014-09-13 13:05
#241

Stort grattis :D

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

soundtrack
2014-09-13 13:08
#242

Stort grattis! :D Och ja jäklar, det gick fort!

[TanatosNyx]
2014-09-13 13:21
#243

Grattis!!!

Simuala
2014-09-13 14:09
#244

Men grattis! :D

Annons:
UtanStrumpor
2014-09-13 14:19
#245

Åh Grattis! <3

soundtrack
2014-09-13 14:31
#246

#240 du ser för övrigt oförskämt pigg ut! Jag var ett vrak efter min förlossning :P

vevve89
2014-09-13 15:05
#247

#240 grattis! Skönt att d gick fort iaf så det inte blev långdraget! :-)

RoxannaS
2014-09-13 15:53
#248

#240 Åh stort grattis! Vad avis jag blir! Hoppas ni mår bra allesammans! Men av bilden att döma verkar ni göra det. Hihi skönt att de gick så fort ändå! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2014-09-13 17:02
#249

#240 grattis! Når jag såg att det var nytt inlägg i den här tråden hann jag tänka om det var du redan. Härligt att allt gick bra! 😊

Theres
2014-09-13 17:17
#250

Grattis :D Blir orolig när allt fler får barn före BF. Jag vill inte :-o

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-13 17:35
#251

Åh, stort grattis!! :) hoppas allt är bra med er tre :)

Annons:
JeFo
2014-09-13 17:44
#252

Grattis! 😃 Mysig bild på hela familjen.

[TanatosNyx]
2014-09-13 17:47
#253

Väntar spänt på förlossningsberättelsen mm 😇😃

CelsiusT
2014-09-13 17:59
#254

Åh grattis =) Det gick undan ;P

#250 Jasså är det flera som fått före BF?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Theres
2014-09-13 18:45
#255

#254 Ja det var nån i somras. Men två är två för mycket. Vill ha oddsen på min sida ^^

golf.ifokus.se

vevve89
2014-09-13 18:52
#256

#255 jag fick 6 dagar efter bf.

soundtrack
2014-09-13 18:55
#257

#255 Och jag gick ju 14 dagar över tiden ;) det är vanligare att gå över som förstföderska än att föda för tidigt så du behöver nog inte oroa dig så mycket :)

CelsiusT
2014-09-13 19:02
#258

#255 Ska man va krass så minskar oddsen för dig att få för tidigt om många här får för tidigt. Eftersom det är statistik och inget som smittar ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
ChristineL
2014-09-13 20:03
#259

#255 - Jag fick 13 dagar före BF ;)

PogoPedagog
2014-09-13 20:22
#260

Min första kom 9 dagar efter BF o andra nu i maj kom 17 dagar innan. Bara du är medveten om att det kan hända tt ungen blir lite tidig så att du kan förbereda dig mentalt i god tid spelar det väl ingen roll?

Theres
2014-09-13 21:35
#261

#260 Haha, det handlar mer om att jag har BF 31 december och hellre ser att han kommer i Januari ^^

golf.ifokus.se

Jespersen
2014-09-13 22:19
#262

Grattis Praefatio! :)

Kiwikatt
2014-09-13 23:07
#263

#254 Jag fick 11 dagar före BF

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

JeFo
2014-09-14 00:47
#264

#261 Är inget svårt Theres, är bara att knipa 😉 Haha… Hoppas du får gå över iaf en dag då!

fridaas
2014-09-14 08:27
#265

#261 första gick jag över 6dagar med, andra 11dagar

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Theres
2014-09-14 08:42
#266

Haha, jag kommer ligga still hela december och inte våga röra mig i rädsla för att sätta igång något ^^ Men det är då det, nu ska jag snart iväg och spela golftävling med min stora mage. Det gick ju bra för tre veckor sen, men då var jag inte så tjock. Ska även tävla på lördag nästa helg. Får kolla hur bra jag orkar idag, annars får jag beställa golfbil till nästa helg ^^

golf.ifokus.se

Marvel-lous
2014-09-15 14:18
#267

Hade hoppats på lite lugn innan BF (17/10) men icke sa nicke - som konsult finns inget som heter vila. Blev inringd på nytt uppdrag idag, är lite hopplöst att ha ett arbete där man aldrig kan tacka nej, då drar de av lönen, och inte kan bestämma något. Jag är inte sjuk per se men att vara höggravid och ha ont spelar ingen roll när man har kontorsjobb. C'est la vie.

Theres
2014-09-15 15:10
#268

Att man kan bli så trött av att baka bullar. Är helt slapp. Kan vara efterdyningarna av gårdagen också, men det var fasen jobbigt att baka bullar :) Hade ni bott i närheten så hade ni fått komma och fika. Eller det får ni givetvis iallafall om ni orkar ta er hit ^^

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-09-15 20:12
#269

#267 Har inte haft jobb, men vet hur det känns att vara tvungen att göra grejer när man är höggravid som man är, inte så uppiggande :(

#268 Åh, bullar….! Har inte ätit middag än, så det vattnades något otroligt i min mun nu!

Jag själv är också förbannat trött, storstädade lägenheten igår - kröp på alla fyra för att skura skåp, diskat i princip allting och lyft (!?) en tung jävla soffa, för mattan var ju ihopknövlad! Bra tänkt att göra det med 13 dagar kvar till bf.

Så, idag tänkte jag inte göra så mycket, det enda jag var tvungen att göra var att gå till banken, but that was it! Trodde jag ja.. Mötte upp karln, och vi gick en runda på stan för att köpa en massa grejer, så nu är jag tröttare än tröttast. Tack och lov för att karln lagar mat nu ikväll, sjukt uppskattat!

tänker sitta här i soffan ikväll och sticka en tröja till lillen :)

Theres
2014-09-16 07:49
#270

Jag drömde inatt att jag började störtblöda :( Har ont i magen nu bara för det. Men bebis når snart upp att sparka på revbenen, så det är nog lugnt :) Har varje gång jag böjt mig framåt sen i torsdags kännt att något liksom hakat upp sig under revbenen på höger sida, och nyss när jag vakade så var det minsann något som buffade strax under. Jäkligt obehagligt att inte kunna böja sig bara när mitt jobb i stort sett är en stor böj-cirkus.

golf.ifokus.se

RoxannaS
2014-09-16 19:43
#271

#270 Blev väckt ett flertal gånger i natt av att revbenen blev "ommöblerade" jisses vad tjåigt det är!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2014-09-16 20:15
#272

E och jag har varit en sväng på förlossningen nu efter middan, för jag har känt så lite rörelser sen igårkväll, och magen har varit stenhård. Allt var dock bra :) mätte hjärtljuden i 20 minuter, och dom kunde bekräfta att jag har värkar/förvärkar. Jag klockade dom litegrann när jag låg där, och det var ca 7-8 min emellan. Dock inte SÅ starka, men det kändes. Sen fick vi göra ett ultraljud :) Allt såg bra ut, lillen ligger till och med under genomsnittet, ca 3100g, väldigt vanligt sa han. Så det är inte en storklump som min bm var orolig över! :) *pustar ut*

"Då hoppas vi att vi ses snart igen då," sa dom när vi gick, eftersom jag har värkar/förvärkar.

Sitter och klockar lite smått nu, det är ungefär 9-10 minuter emellan, inte så stark men dom känns!

Spännande :D

Annons:
[TanatosNyx]
2014-09-16 20:38
#273

Tjoho, jag hade mina aningar om vad som var på G, men vågade inte gissa högt😃

ForestSpirit
2014-09-16 22:45
#274

Ja, nånting är på gång säkert, men förvärkarna har avtagit litegrann nu och kommer bara lite då och då, men har fortfarande väldigt ont i ryggen.

Får se hur det blir när jag ska klippa mig imorgon, om jag bara blir halvklippt 😂

Marvel-lous
2014-09-18 12:22
#275

Igår kväll blev det en tripp till förlossningen då han på en dag gick från full rulle till totalt lugn. Som tur är såg allting bra ut, ingenting som kunde vara fel.
Det de kunde se var att han nu har fixerat sig, vilket förmodligen var allt bök och stök dagarna innan. Det gör att han nu ligger helt omvänd mot hur han gjort tidigare så jag kände inte igen hans rörelser alls. Har legat nu och lärt mig ”hitta” honom igen och vi hade en liten boxningsmatch därjag petade på honom och han petade tillbaka. 🙂

soundtrack
2014-09-18 12:24
#276

ForestSpirit, väldigt tyst från dig, har det kommit en bebis kanske!? :D

RoxannaS
2014-09-18 12:27
#277

#275 Åh vad skönt att allt var bra! Skönt att han är fixerad då. Då vet du att det går att rätt håll. =)  Hihi lät roligt med boxningsmatch 🙂

#276 Har funderat på det jag också!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Marvel-lous
2014-09-18 14:05
#278

#277 Man känner sig lite löjlig när man kommer till sjukhuset men det kändes bättre att veta. :)

RoxannaS
2014-09-18 14:47
#279

#278 har varit in på kontroll för både det ena och det andra. Kan inte annat än att hålla med om att det känns löjligt. Men vad gör man liksom?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[TanatosNyx]
2014-09-18 14:55
#280

Finns inget löjligt när man är orolig för sitt barn, det är ett liv man värnar om 🌺

Om man vänder på det hela inser man snabbt att man gör rätt i att kolla en gång för mycket hellre än för lite.

Theres
2014-09-19 17:49
#281

Någon som ska ha barn eller är alla klara? Tycker ni är så tysta :) Själv ligger jag i soffan och kollar när pappa sätter dit en kattlucka i altandörren :) Mamma har rensat ogräs mellan våra plattor på framsidan, och jag har typ testat att möblera om i vardagsrummet, men det blev inte bra, så jag möblerade tillbaka :) Snart så åker jag hem till huset istället och chillar där resten av kvällen. Huset = Hemma hos mamma och pappa, men känns fortfarande som mitt hemma också.

golf.ifokus.se

JeFo
2014-09-19 18:09
#282

Forestspirit måste vara iväg på något iaf!

UtanStrumpor
2014-09-19 18:09
#283

Är här och läser men är bara så mycket just nu med flytt och så börjar jag på ny praktik på måndag. Känns mycket skumt att få ett AF beslut med praktik på industri när man är i vecka 30.. Men vad ska man göra, pengar får världen att snurra och utan arbetsförmedlingen inget aktivitetsstöd. Så ja, känns lite rörigt just nu och så är jag ju så klart rädd att inte orka med tanke på foglossning och annat. 

Men det mesta löser sig. Magen växer en massa och man känner sig ju inte som den mest smidigaste skeden i lådan längre. Men Knottet mår fint och alla värden på mig ligger bra så vi bara hänger med här, Knottet och jag. =) Varit en stormig sommar.. Att bli bostadslös, pank och gravid samtidigt rekomenderas inte… 

Men ser så fram i mot December och nästa år och nya äventyr som mamma nu. Äntligen ser saker ljust ut igen. Lägenhet fixad, Rasmus har äntligen fått hjälp med arbetsskadan och försäkringen har fått de dom behöver för att hjälpa oss med det ekonomiska efter olyckan och jag har på någotvis hållt mig flytande under allt detta och inte har vi hamnat efter ekonomiskt heller. Kronokalle har hållt sig på avstånd. 

Är vansinigt tacksam över min familj och släkt! Som ställt upp så mycket på oss och gör fortfarande. <3 Det är inte klokt hur mycket kärlek det finns där att hämta! Knottet kommer bli så bortskämd. <3

Marvel-lous
2014-09-19 20:00
#284

Upptäckte idag att mina fötter svullnat till löjliga proportioner. Som om man inte redan känner sig som en vandrande klump. 😮

RoxannaS
2014-09-19 20:32
#285

#281 Haha vad menar du med det? Vi är ju fortfarande ett gäng som håller till här 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2014-09-19 21:55
#286

17 september 11:27 föddes vår lilla Viggo! 3080 gram & 48 cm lång. :) kärleken är stor! Värkarna drog igångnigen kring två tiden på natten, vid halv fem åkte vi in, då var jag ca 3 cm öppen. Sen gick det fort! 8 cm öppen vid halv tio och halv tolv är han född :)

Annons:
Marvel-lous
2014-09-19 22:03
#287

#286 Grattis!! 🌺

Theres
2014-09-19 22:06
#288

Grattis :D

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2014-09-19 22:12
#289

Säger grattis här också! 🥳

Theres
2014-09-19 22:12
#290

Har golftävling.imon och ingen hundvakt. Måste.lämna Maya ensam hemma i fyra timmar. Det längsta hon har varit ensam är typ 40 minuter, och det gick inte bra :/ Hon ylade som en tok (filmade henne). Men har letat hundvakt under stock och sten, och ingen kan. Får ställa in allt ömtåligt i ett rum. Hon hoppar ju upp och sätter sig på fönsterbrädan osv… Men hey, en husky i fönstret är ju ganska fint :)

golf.ifokus.se

[Thiah]
2014-09-19 22:26
#291

Grattis norskan! ;) Vi har undrat över er. Vad skönt att höra att allt gått bra ;)

soundtrack
2014-09-19 22:30
#292

Massor av grattis! Och tänk, ytterligare en snabb förlossning! Verkar vara nån smitta som går här just nu ;)

JeFo
2014-09-19 22:31
#293

#286 Grattis!!! Varit såååå tyst här nu. Gick inte att missa att Ni var borta!

Annons:
RoxannaS
2014-09-20 11:58
#294

#286 Grattis!!! 😃

Längtar efter att få se en bild på nytillskottet :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
2014-09-21 20:17
#295

Aj aj aj. Har jätteont i magen :( Alltså inte i livmodern, men i magen. Det konstiga är att det gör ont överallt och livmodern går ju upp långt över naveln nu, så hur fasen kan jag har ont i magen där? Någon som haft liknande? Kommer liksom som anfall, sen när det går över så känns det så befriande, sen kommer det igen efter några minuter. Gör mest ont från naveln och uppåt, men känns ändå lite överallt.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2014-09-21 20:21
#296

#295 tarmsmärta? Det är riktigt vidrigt smärtmässigt. Tänker att du är väl i den fasen där tarmarna trycks undan en del nu? Funkar toabestyren som vanligt?

RoxannaS
2014-09-21 20:22
#297

#295 Vilken vecka är du i? Låter ju lite som förvärkar kanske? Sammandragningar ska ju inte göra ont iaf :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
2014-09-21 20:23
#298

#297 Hon har BF 31a december

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: