Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1210 ggr
elinjosefiine
2014-08-21 18:33

när tidigast testa

Det är såhär att jag i början av juni fick igång min mens efter min förlossning. Hade då blödningar oavbrutet i 1 månads tid. Efter det fick jag "riktiga" blödningar med 12  dagar mellanrum från första dagen på blödningarna.

Hade rätt mycket sex under mensen som sist var, och ca. 1 vecka efter fick jag en öm känsla i nedre magen (under naveln) som håller i sig, nu har bröstvårtorna blivit smått ömma, ökade flytningar (väldigt vattniga) osv och ingen blödning i sikte heller ännu.

Vet att mensen kan krångla efter en förlossning men har ändå hållt sig till 12 dagar. Äter p-piller så vet inte riktigt vad som händer med mig.

Nåväl till saken. Tänkt testa för att utesluta graviditet, men eftersom jag haft mens så tätt så vet jag inte riktigt när man kan testa för att det ska 'visa rätt'.

Sista mensen var 8 augusti.

Någon som kan hjälpa mig att avgöra när det är rätt tid att ta ett test?

MVH Elin

Annons:
Praefatio
2014-08-21 19:22
#1

Eftersom ditt fall är lite komplicerat åt alla håll och kanter så skulle jag, om jag vore du, ringa och prata med MVC. Det är helt enkelt spritt omöjligt för oss vanliga dödliga att avgöra när du ska testa dig, allt blir bara gissningar och det hjälper ju inte dig egentligen🙂

Har du ätit p-piller och blöder så mycket så låter det ju rätt otroligt att det skulle vara graviditet på gång, speciellt med så allmänna symptom som lite ont i livmodertrakten, lite ömma bröstvårtor och ökade flytningar som ju alla precis lika gärna kan bero på hormonella störningar av andra slag.

[Thiah]
2014-08-22 06:58
#2

När började du med piller?

elinjosefiine
2014-08-22 13:30
#3

#2 tror ju inte graviditet men vill utesluta det helt :) #3 ätit sen början av juni när jag fick min mens

elinjosefiine
2014-08-23 13:03
#4

Testade igår utifall. Fram kom kontrollstrecket och ett väldigt väldigt väldigt svagt streck till. Gjorde mig inte direkt klokare då jag inte kan avgöra om det är spökstreck eller väldigt svagt positivt..

pernillaa
2014-08-23 13:43
#5

Du tog inget kort på det?

Ha en bra dag! // Pernilla

Hannashusdjur
2014-08-24 17:25
#6

Låter som ett plus? !

Annons:
elinjosefiine
2014-09-07 11:38
#7

Nej inget kort. Fick hela tiden höra av sambon att jag inbillar mig, han erkände att han också såg 2 streck men "jag inbillade mig" ändå enligt honom. Så jag slängde testet. 10 dagar efter testet kom ljusrosa flytningar, räckte med trosskydd. Även under natten. Dagen efter (11dagar efter testet) forsade blod ur mig, ärligt FORSADE. aldrig vart med om så mycket blod! Det bara rann ur mig när jag t.ex satt på toaletten, tampong med storlek super började läcka efter 20-30 minuter DYGNET RUNT. Det kom sega klumpar i samband med extrem magvärk. Detta höll på 2-3 dagar med riktig blödning.

I want to belive
2014-09-07 11:51
#8

Kan kanske vara ett väldigt tidigt MF ?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-09-07 14:54
#9

Jo när jag läser det igen , det låter precis som ett missfall… Men det som inte hänger ihop är veckorna… för ett så pass tidigt MF ska ju vara som en mens blödning .. mysko ! :O

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

elinjosefiine
2014-09-09 20:01
#10

Jo det är just det som jag tyckte var lite mysko. Ingen aning, men heller inget jag går och tänker på då sambon inte vill ha en till ännu.

I want to belive
2014-09-09 20:18
#11

Nej alla ska ju känna sig redo ! Och du och nuvarande bebis ska också må bra :)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Upp till toppen
Annons: