Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1062 ggr
em.nord
8/19/14, 10:44 PM

Längtar! upploppet....

Är i vecka 33… Längtar som tusan! Det gör nästan ont av längtan. Jag känner honom röra sig där inne. Ser fram emot förlossningen, vill se honom, hålla honom och känna på honom! NU!!! :) Samtidigt som oron aldrig vill släppa helt. Jag kan inte lita på att han mår bra fören han ligger hos mig och jag ser det med egna ögon. Vi är inte riktigt på den säkra sidan än och det är så jobbigt. Jag trodde slutet skulle kännas minst oroligt men nej :P Längtar efter min blubb så det gör ont… sista spurten nu. Behövde bara skriva av mig :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Citronpeppar_ftw
8/20/14, 6:47 PM
#1

Jag känner igen mig! Är i vecka 38 nu och kan knappt hålla mig. Sitter bara och rullar tummarna…  :O

Simuala
8/20/14, 10:54 PM
#2

Jag är i vecka 30 och fattar inte hur jag ska få 10 veckor till att gå. Längtar så väldigt mycket efter bebisen…vem den nu är :) ni som fått era pluttar, kan ni inte trösta oss och säga att sista tiden går jääättefort, även om det inte är sant? ;)

JeFo
8/20/14, 11:22 PM
#3

#2 Sista tiden går sååååååååå fort! Går man sen över i 8 dagar så känns det inte alls som en evighet 😝😛 Önskar det va sant! Tiden efter säger dock bara poof! Så njut varje sekund av er lilla/lille när hen tittar ut. Min tjej på 4mån är ingen bebis längre!

Praefatio
8/20/14, 11:49 PM
#4

Tyvärr, tiden fortsätter att gå långsamt 😛 Är i v 36 nu, exakt en månad kvar till BF, tiden sniglar fram.

Theres
8/20/14, 11:56 PM
#5

#4 Haha, det känns som att tiden står still för er och att tiden bara flyger fram för mig. Går in i vecka 22 om 5 minuter och för mig har ni (den gruppen med BF inom den snaraste framtiden) typ alltid varit i vecka 36, och jag bara sprintar ikapp er ^^

golf.ifokus.se

Praefatio
8/21/14, 12:05 AM
#6

#5 Haha! 😂 Tokmaja!

Annons:
Theres
8/21/14, 12:08 AM
#7

#6 Det är jag det :) Men liksom i början så kändes jag så långt ifrån allihopa och nu helt plötsligt så ligger jag här med en bebis som sparkar :)

golf.ifokus.se

Praefatio
8/21/14, 12:11 AM
#8

#7 Du är ju i mittfasen nu, när det händer sjukt mycket. Min andra trimester svischade också förbi, skitskönt! Varje dag hände det någonting, roligt eller mindre roligt men åtminstone något nytt. Nu märks det att ungen egentligen är färdigbakad och bara ligger och gottar till sig ett tag innan hen tittar ut. Ingenting nytt som händer, bara same old och vääääntan!

Kiwikatt
8/21/14, 12:14 AM
#9

#1 Våran lilla bestämde sig för att titta ut v38+5 så det kan vara närmre än man tror :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

soundtrack
8/21/14, 8:38 AM
#10

40v går jävligt fort jämfört med dagarna man går över.. /hälsningar hon den bittra som är inne på BF+11 ;) Nej men ärligt, jag tyckte också att tiden gick rätt långsamt ett tag men nu när man ser tillbaka så har det gått vansinnigt fort, nästan för fort.

millib
8/21/14, 11:51 AM
#11

Är i v.36 och tiden går sjukt långsamt. Och är fast i lgh och kan inte ta mig nånstans pga av diverse krämpor…

Vill att den ska komma nu! Fast egentligen inte, börjad gråta igår kväll när jag lagt mig för att sova för att jag inte kände mig redo… Lite sent att ångra sig nu :o

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Praefatio
8/21/14, 12:30 PM
#12

#11 Skönt att höra att någon mer sent gången kan ligga med panik om nätterna. Kunde inte sova i natt och låg och hade ångest, kände mig inte alls redo för en bebis. Eller rättare sagt, för en stor förändring. När jag vaknade på morgonen igen så kändes det återigen bra och peppigt med bebis. Det är lite läskigt när de där panikkänslorna kommer, som du säger så är det ju liiite sent att ångra sig…

[Thiah]
8/21/14, 12:43 PM
#13

Jag fick litr panik första dagarna på bb. Tittade på Joel och tänkte att va sjutton har vi gett oss in i.. eeek! Som var hade maken redan haft sin panik stund innan (en typ 6 månader lång, haha) så han var lugn på bb.

Annons:
Citronpeppar_ftw
8/21/14, 12:53 PM
#14

#9 Jag hoppas på det. 😉

millib
8/24/14, 9:25 PM
#15

Det är jätteläskigt med bebis. Har ju liksom ett bra liv redan och allt kommer stå på ända snart. Har en 7åring så jag börjar ju verkligen om…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

[TanatosNyx]
8/24/14, 9:58 PM
#16

Vet ni, jag tror den där paniken är nyttig, man liksom har en sund inställning och förstår att det är något stort och ansvarsfyllt man har framför sig. Paniken betyder ju att ni faktiskt vet att det är massa jobb framöver, och inte bara gull och gos.

Praefatio
8/24/14, 10:07 PM
#17

#16 Ja, när du säger det så, så är jag nog redo att hålla med 🙂 Det är förmodligen väldigt nyttigt att då och då slås av hur mycket livet kommer att förändras. Det är ju, som du säger, inte bara gull och gos som väntar utan ett livslångt antagande med både härligheter och svårigheter.

millib
8/28/14, 5:34 PM
#18

Ja det är sjukt jobbigt att ha bebis, och det värsta är att man inte vet hur bebis kommer vara. Bara för att jag längtat efter en tjej så länge så kommer on va förjvlig, är helt sker på det ;P
Sonen är och har alltid varit världens enklaste, så snart börjar helvetet på riktigt :)

Haha! Ja ni hör, idag är jag inte redo, men det ändrar sig snart igen…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Upp till toppen
Annons: