Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 5784 ggr
ForestSpirit
2014-08-18 19:22

Skötväska, vilken?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är på jakt efter en skötväska! var på stan idag och kikade lite och hittade en, men ack så dyr den var.. Vi har en som vi ärvde från morfadern/lillmoster, men den känns inte alls rolig, inte alls någon jag skulle valt själv..

Hur ser era skötväskor ut? Vart inhandlade ni den? 🙂

Tips på var man kanske kan hitta på internet?

BIfogar en bild på skötväskan jag hittade idag också 😃

Annons:
[Thiah]
2014-08-18 19:35
#1

Snygg! Jag har en liten tygkasse under vagnen med några blöjor, underlag, tvättlappar och plastpåsar. Sen har jag en ryggsäck med flaska, napp, trasa, ombyte,plånbok, nycklar osv som jag packar inför varje gång beroende på vart vi ska. Jag försökte med en skötväska men tröttnade. :)

Praefatio
2014-08-18 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Oj, vad snygg! 😮 En skötväska helt i min smak!

Jag har köpt en Skip Hop Dash Deluxe. Det är det enda dyra jag har köpt till bebisen (läs: mig), är ett fan av loppisfynd och annat i vanliga fall och har lyckats hålla bebisbudgeten på ett minimum, men jag blev helförälskad i skötväskan och kände att någonting får jag faktiskt köpa som är dyrt och "onödigt" för en gångs skull😃 Tack och lov höll både man och familj med. Skötväskan är ändå något som kommer att användas dagligen i flera år. Den här är så snygg att om jag, som Thiah, skulle ogilla konceptet med skötväskor överlag så skulle jag lätt kunna ha den som rejälare handväska istället.

Jag köpte väskan genom Jollyroom och den kostade 800 kr.

Här är en länk till min blogg från dagen då jag hämtade ut väskan. Haha!

ForestSpirit
2014-08-18 19:57
#3

Ja, eller hur! Toksnygg..

Hehe, ja men då var inte denna väska SÅ dyr, 540 NOK nånting. Men vi har inte heller liksom köpt allt nytt eller nånting dyrt, jag tror att det dyraste vi har köpt är en leksak (squish tror jag leksaken heter) sen annars har vi ärvt väldigt mycket då jag har en lillasyster som är 4 år, mycket var kvar efter henne. Jag får prata med karln om väskan, för attans vad jag blev fast vid den!

Annars är det en ekologisk filt vi har tänkt att "lägga ner pengar på".

ChristineL
2014-08-18 20:21
#4

Köpte den som matchade vagnen, tycker det blir snyggast så :) Och den var inte dyrare än om man köpt en random modell större väska, för väskor är bannemig dyrt!

Praefatio
2014-08-18 20:24
#5

#3 Tycker gott att du ska få köpa en väska för 550 kr 😉 Ja, vi ska köpa en till "dyr" grej, ett ekologiskt fårskinn, om vi inte får det i present av släkten.

#4 Hade jag också gjort, om vagnen inte var av en så gammal modell att den inte tillverkas mer :)

ForestSpirit
2014-08-18 20:25
#6

#2 din väska var snygg också förresten, också nått jag skulle kunna skaffat!

#4 Jag tycker också att den ska passa till vagnen, det hör ju lite till :) den där väskan som jag tittat på nu skulle nog passa till vilken vagn som helst (enligt mig då, haha, smaken är som baken 😃)

Annons:
Intehärutandär
2014-08-18 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag ska köpa en av dessa, de passar mig o vagnen. 106 och 230 kr ca. Bilder lånade från eBay.

Praefatio
2014-08-18 20:46
#8

Min passar också vagnen, det var lite det som var charmen med just det mönstret. Min liggdel är ljusgrå och sittdelen är ljusbeige, med den här väskan fick jag matchning på båda! Fast jag håller med om att väskan i trådstarten passar precis vilken vagn som helst.

[Thiah]
2014-08-18 20:49
#9

Väskan i #0 skulle jag lätt kunna ha som typ handbagage eller resväska. På grund av min rygg så bär jag så lite som möjligt i väskan om jag inte ska resa. :)

ForestSpirit
2014-08-18 20:58
#10

#7 Supersöta! Vilken lutar det mest åt? :)

Ja, det är en väska som jag skulle kunna använda senare/annars också, och man kanske kan ha den som BB väska också! Den är ganska stor så det skulle passa till det med. :) 

Vår vagn är lila-svart, och dom färgerna finns med i väskan 👍

ForestSpirit
2014-08-18 21:18
#11

Min kusin berättade om sambons uppgift att fixa en "push present", (som jag inte visste nånting om)  kanske kan lura i honom att köpa väskan då 😃

Niini
2014-08-18 21:37
#12

Hade en sånhär av samma märke som vagnen som jag hittade begagnad. Helt bra var den nog, har dock köpt en Po.P-skötväska nu som ser lite annorlunda ut inuti (passar mig bättre efter att jag konstaterat vad jag vill ha). Har även nu senare kört med en helt vanlig axelremsväska liknande de från marimekko då det inte behövs lika mycket när man bara ska en runda på stan :)
Rekomenderar att du kör på en vanlig axelväska eller liknande alt. köper begagnat tills du vet exakt vad du vill ha/behöver.

Praefatio
2014-08-18 21:47
#13

Ett allmänt tips btw, som jag fick… Genomskinliga små necessärer, en eller två stycken beroende på vad man har i sin väska, är jättekäcka att ha smågrejer i. Typ extra napp, tamponger, tops, skavsårsplåster och annat smått och gott som man inte behöver ha en hel förpackning av och som blir skräpigt att ha löst i väskan. När necessären är genomskinlig ser man snabbt grejerna. Såna lösningar älskar jag!

Annons:
Intehärutandär
2014-08-18 21:57
#14

#10 Kan inte bestämma mig, förrens vagnen kommit. Den är i samma mönster som den undre. Rosa med leopard. Vet inte jag vill att väskan ska "smälta" in eller ej.

Kickan90
2014-08-18 22:36
#15

den svarta har jag :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[WickedAlly]
2014-08-18 23:49
#16

Vi har en vanlig axelväska från stadium. Kostade 99 kronor. Helsvart, rymlig och har flera fack. Är en del svarta detaljer på vår annars vita vagn så den passar fint till. Den ligger för det mesta i korgen under iofs, hade kvittat om den matchade. Är så irriterande att ha den på handtaget. Tycker väskan i #0 är jättefin. Funkar ju fint att ha även som vanlig väska, den skriker inte skötväska för min del iaf :-)

ForestSpirit
2014-08-19 00:53
#17

#16 när jag var på stan idag och kikade så kollade jag egentligen efter något enkelt, inget speciellt alls, men så såg jag ju denna och föll pladask!

Det verkar som att det lutar åt ett köp av väskan! *glad tjej* 🥳

[jnordstrom]
2014-08-19 06:52
#18

Jag tycker personligen att det är sjukt störande att ha något hängande på vagnen. Vi kör med en kåren ryggsäck. Aldrig i vägen, sitter på plats, alltid fria händer och smidigt att ta med när sonen sitter i sele osv!😊

[Thiah]
2014-08-19 06:53
#19

Snygg är den ju och du kommer kunna ha den som snygg stor väska om den inte känns bra som skötväska. :)

Svarttusch
2014-08-19 08:59
#20

Till första barnet köpte jag en axelremsväska från stadium för 49 kr (reades) som jag bara la i ett skötunderlägg som jag köpte på Ikea. Sen köpte vi en annan från Ullared, men den var för stor helt enkelt. När han blev större köpte vi Ikeas skötväska, den säljs inte mer men den var jättebra när man inte hade med ersättning, flaskor och liknande. När han var runt ett var den perfekt för då hade man ju i princip bara våtservetter, blöjor och extra kläder med sig. 

Till lillebror började vi med att använda Ikea väskan som jag fortfarande hade kvar. Sen fick vi en väska på köpet när vi tecknade en prenumeration på en föräldratidning. Men även den är lite för stor. 

Jag tycker det är viktigt med flera fack så det är lättare att hitta. En barnmatsburk t. ex är ju tung och hamnar längst ned och så får man leta en massa efter den. Så flera fack är att föredra tycker jag. T. ex blöjor i ena facket, kläder i ett annat osv. Sen är det där med necessärer bra. Framförallt till saker som kan "läcka". T. ex babyolja om man nu har med sig sånt (har jag aldrig haft ett behov av, men andra har tydligen det och fått hela innehållet förstört). våtservetter har jag insett kan läcka om de ligger "åt fel håll". 

Nu är lillebror 1½ år snart så jag packar den mesta i min vanliga väska om vi ska iväg. Det är liksom inte mkt som ska med så det är onödigt med en stor väska.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
Kiwikatt
2014-08-19 12:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Jag fick denna (fast helt svart) utav mamma , det är en Akta Graco. Har "pimpat" den lite dock ;)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Marvel-lous
2014-08-19 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag väntar på min, den kommer någon gång nästa månad.

soundtrack
2014-08-19 12:52
#23

#22 Ojoj, den där törs jag inte visa för sambon, då kommer han nog tycka att vi ska köpa en ny :P

ForestSpirit
2014-08-19 13:50
#24

#20 eftersom jag tycker att det är en snygg väska för övrigt så tror jag inte att jag kommer att tänka att det är just en onödigt stor skötväska, utan kan använda den till annat :) Jag tänker att vill vi ha en mindre senare behöver vi inte köpa en ny dyr utan kanske bara en tygväska eller nått. Men jag föredrar att kunna ha väskan hängandes i alla fall.

#23 Haha tänkte detsamma!

Kickan90
2014-08-19 19:18
#25

Vagnarna är ju inte ens gjorda för att ha en väska hängandes på vagnen ;)
= det är inte godkänt och går ej på garantin om vagnen går sönder, jag har alltid min skötväska i varukorgen ^^ störigt att ha den på handtaget när jag går med vovven med på en långrunda när tösen åker vagn.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

ForestSpirit
2014-08-19 22:02
#26

Vagnen har vi ärvt, och den var second hand inköpt innan det så det finns ingen garanti på den ändå. Jag har gått omkring mycket med den vagnen när lillasyster låg i den, och det gick väldigt bra med en skötväska som hängde där :)

Praefatio
2014-08-20 13:34
#27

#20 Jag gillar också fack! Fack is the thing. Det var därför jag fastnade för min modell.

#22 Haha, åh, bästa :D

#25 Min vagn är också gammal så någon garanti finns det inte. Jag gillar att ha saker lättillgängliga, tror att jag kommer trivas med att ha väskan hängandes, men det märker vi ju :)

Annons:
Marvel-lous
2014-08-21 09:06
#28

#23 #24 #27 Haha var jag som ville ha den tro't eller ej, har sett den innan jag var gravid så den kändes så självklar när det var aktuellt för mig. 😃

Kiwikatt
2014-08-24 15:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Beställde ny skötväska idag eftersom jag inte vart helt nöjd med min gamla…denna blev det!! (dyr som attans, men hoppas det ska vara värt varenda krona) Tror den kommer passa perfekt till vår svarta vagn :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-24 16:06
#30

#29 Toksnygg!

[Thiah]
2014-08-24 16:27
#31

#29 ja den var snygg, skulle jag utan problem kunna ha som handväska.

Kiwikatt
2014-08-24 18:28
#32

#30 Visst är den!? #31 Det var det jag tänkte med :) lite roligare att ha med sig ut än min gamla…och sen när jag inte behöver skötväska mer så har jag en bra handväska :P Hoppas den är lika snygg på riktigt bara som på bild :O Den kommer i mitten av veckan, väntar spänt :P

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-24 19:33
#33

#32 Får man fråga var du köpte den? :)

Kiwikatt
2014-08-24 19:40
#34

#33 På lekmer…den var svindyr 😳 tur som var så var den nedsatt i pris med 500kr nu.

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Annons:
Praefatio
2014-08-24 19:49
#35

#34 Hittade den, nej, den var inte billig 😃 Men jag tänker ju också som så att kan man använda den även efteråt så spelar det ju inte så stor roll. Jag betalade ju 800 kr för min men jag kommer att kunna ha den som utflykts- och skolväska i flera år när den är färdig som skötväska.

Kiwikatt
2014-08-24 20:05
#36

#35 har inte sagt till maken än att den är beställd :P

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
2014-08-24 20:09
#37

#35 hade den inte vart nedsatt i pris hade jag aldrig köpt den

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-24 20:13
#38

#35-36 Nej, hade den inte varit nedsatt så hade den helt klart varit för saftig i pris för min smak… Någon gräns får det ju finnas.

Haha! Jag var faktiskt helt ärlig mot min karl ;) Han tyckte det var helt okej och skrattar fortfarande lite ibland över att skötväskan var dyrare än barnvagnen…

Kiwikatt
2014-08-24 20:15
#39

#38 hahaha jag brukar inte undanhålla saker för honom, men detta kan jag nog inte försvara så då e det bättre att va tyst :P

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ForestSpirit
2014-08-24 23:12
#40

#29 Åh, supersnygg!!

Får väl säga jag då att karln bestämde sig för att vi inte ska köpa väskan efter att han hade sett den IRL, då han kände att han inte skulle kunna gå omkring med den, vilket också är viktigt tycker jag. Färgerna var tydligen mer "skrikig" irl, och så var det ju lite rosa med.. 😕

Kiwikatt
2014-08-24 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

#40 Trist att det inte blev den väskan som du tyckte så mkt om…men det finns andra :) jag har haft en annan väska som min mamma köpte åt mig nu i en månad (inte alls särskilt snygg, se inlägg #21). Den har däremot vart otroligt bra på så vis att jag nu vet exakt hur mitt /vårt behov ser ut, samt vad jag har för krav på en skötväska! På så vis känner jag mig också mer bekväm i att lägga lite mer pengar på att verkligen köpa en väska jag vill ha, istället för att köpa en dyr grej som jag tror jag behöver eller som jag tror upfyller mina krav som kanske sedan visar sig vara helt fel…!

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Annons:
Kiwikatt
2014-08-29 06:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Wohoo!! Var och hämtade väskan häromdagen…visade sig att de skickat rätt väska men i fel färg. Blev dock kär i väskan jag fick så jag bestämde mig för att behålla den ändå. (Hade ju kollat på denna färgen med när jag skulle beställa). Sjukt glad och galet nöjd med hur bra den passar ihop med vagnen :D

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

[Thiah]
2014-08-29 07:28
#43

Snyggt :)

Theres
2014-08-29 07:35
#45

Haha, oj, lilla länken som inte funkar.

golf.ifokus.se

ForestSpirit
2014-08-29 16:05
#46

#42 Snyggt :) vad tyckte din partner om den? 

#44 smidig väska, bra med sådär många fack :)

Kiwikatt
2014-08-29 17:32
#47

#46 han har lärt sig vid det här laget att han inte har så mkt att säga till om när det gäller den saken :P Dessutom har vi ju den som mamma köpte åt oss (se inlägg #21) som han kan ta med sig om han ska någonstans själv med lillan och vill ha en "manligare" skötväska. Min man bryr sig för övrigt inte så mkt om sånt där ändå utan skulle nog med lätthet kunna gå runt med den nya väskan på stan om han hade lillan med sig :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

CelsiusT
2014-08-31 10:49
#48

Jag oroade mig så för det här med skötväska innan bäbis kom, ville ha någon som passade att hänga på vagnen men ville ju även ha en som var lätt att ha med då man sjalar. Men nu har jag ju haft bäbis i 2v. Har ännu inte använt vagnen mer än till att lägga ifrån mig honom när vi är inne, tex när vi äter middag så ligger han i vagnen. Och har redan varit iväg på flera grejer där jag behövt ha skötgrejer med mig. Har ännu inte köpt någon och nu känns det helt meningslöst. Jag slänger ju bara ner några blöjor, näsdukar och ombyte i min handväska ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
ForestSpirit
2014-08-31 18:09
#49

#48 Ja, det kanske blir en en helt annan "hysteri" över det där med skötväskan man har bebis hemma och har testat med nått som man redan har hemma, inte kräsen alltså. :)

Kiwikatt
2014-08-31 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Denna texten finns tryckt på innertyget i vår skötväska, det säger allt! Maybe for you. And you only. Or when your bag had to be more than a bag. Maybe your little one needs a change. Her beloved bear. The one that makes her giggle. Maybe she´ll be thirsty. Or a bit cold. Bring everything and leave nothing. In a bag from the world of Littlephant.

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-31 23:19
#51

#50 Smarta tillverkare, bara texten är ju säljande 😛

Kiwikatt
2014-08-31 23:28
#52

#51 Det är en väldigt sann text med…nu har jag ju hunnit använda väskan lite och den är sjukt smidig! Får verkligen plats med alla våra grejer i den och framför allt så är allt välorganiserat i en fin förpackning :D Vad tyckte du om mönstret på denna? Fick ju fel men valde att behålla den eftersom jag tycker den är galet snygg

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-31 23:32
#53

#52 Vad är den i för material? En av de saker jag gillar med min väska är att hela väskan är i rejält vattenavstötande material som går bra att torka av, och att hela väskan kan tvättas i maskin.

Den är jättesöt! Jag gillar nog den andra bättre men det är för att den är lite påfågellik och jag älskar sådant mönster. Den du har nu är gladare dock 🙂 Helt klart en väska i min smak.

Kiwikatt
2014-08-31 23:35
#54

Det är tyg med skinndetaljer, vet inte om det är vattenavstötande…tror inte det. Misstänker att den inte går att tvätta i tvättmaskin heller, men det gör inte så mycket. Jag älskar den oavsett och jag är nästan glad att de skickade fel mönster :P

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-31 23:39
#55

#54 Du får helt enkelt se till att behandla den som en vanlig handväska, dvs. lite halvförsiktigt 🙂 Det är ju inte hela världen, det är ju du som ska använda den, inte barnet.

Annons:
Kiwikatt
2014-08-31 23:41
#56

#55 Precis :) funderar på att inpregnera den lite :P brukar göra det med mina converse för att de inte ska bli skitiga så snabbt ;)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
2014-08-31 23:42
#57

#56 Smart! Impregneringsspray äger 😃 /Hästtjej.

Kiwikatt
2014-08-31 23:43
#58

#57 Jag håller med! /Före detta hästtjej :P

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

soundtrack
2014-12-16 16:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Tänkte sparka liv i denna tråden, dels för alla nya blivande mammor, och dels för att jag måste få visa upp min födelsedagspresent :) Hade innan en enkel, svart no-name skötväska som egentligen duger, men jag hade velat ha fler fack i den. Så råkade jag se denna för ett tag sen och föll pladask… Priset är dock smått vansinnigt så de var aldrig tal om att köpa den. Men så föreslog min kära mamma att jag kunde få den i födelsedagspresent och tack vare lite rabatter på lekmer.se så blev den bara lite dyr istället :) Så om ett par timmar ska jag hämta ut den på Coop, min fina Elodie Details Zebra Sunshine :)

punkmusic
2014-12-23 10:31
#60

Åh så mycket fint! Vad blev det för någon tillslut TS? :) #15 super snygg, var införskaffade du den?

Upp till toppen
Annons: