Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 28992 ggr
blåbärspajen
8/3/14, 11:19 PM

bruna flytningar after abort?!

Vet inte om jag lägger detta inlägget rätt..

Men undrar om det är normalt att ha bruna flytningar 2 månader efter abort? Har även haft ont i venusberget, ibland värker det lite och ibland hugger det till och jag kan knappt stå upp. värker lite på sidorna också och ibland på höger sida av magen..

Annons:
blåbärspajen
8/3/14, 11:20 PM
#1

Har även haft fruktansvärt illaluktande flytningar..

[TanatosNyx]
8/4/14, 1:49 AM
#2

Nej, in bums! låter som infektion så vänta inte med det. 😕 du kan ha rester kvar, gjordes någon koll så allt kom ut?

sök akut.

Praefatio
8/4/14, 12:25 PM
#3

Definitivt något som är tokigt. Som TanatosNyx skriver, sök akut på en gång. Berätta gärna hur det gick sedan, det är himla värdefullt för någon annan i framtiden som kan söka fram din tråd :)

[Thiah]
8/4/14, 12:28 PM
#4

Jag hade blödningar och bruna flytningar i 8 veckor efteråt men det luktande aldrig illa eller gjorde ont. Så sök akut för nått är inte som det ska.

[TanatosNyx]
8/4/14, 12:39 PM
#5

Ja blöda kan man göra länge, men det ska inte lukta illa.

För mig (missfall som ju blir samma som medicinsk abort) så luktade det ganska unket (men svagt, som små pustar av dålig lukt) i början, vilket var normalt. När fostret och alla rester var ute så försvann denna lukt och det luktade bara järn/blod helt enkelt. När blödningen minskade efter några dagar så luktade det typ mens. Gammalt blod luktar ju lite unket, men har man illaluktande blödning/flytning så är det ett tecken man ska ta på största allvar och kolla omedelbums då det kan vara infektion. (Det finns inget som annars kan lukta, utom infektion/rester/annat som inte står rätt till).

Ursäkta detaljerad info, känner att det inte är läge att vara fin i kanten när man kan hjälpa.

[Thiah]
8/4/14, 12:40 PM
#6

#5 precis, mitt luktade liksom färskt efter de första veckorna så därför var jag aldrig orolig bara irriterad.

Annons:
blåbärspajen
8/4/14, 2:08 PM
#7

Nu har jag bokat tid, hon tyckte inte det verkade så allvarligt så fick tid på onsdag…

blåbärspajen
8/4/14, 2:09 PM
#8

Ingen koll gjordes när jag var inne på kontroll då hon sa att dom inte gör det. Sa även då att jag hade illa luktande flytningar.

[TanatosNyx]
8/4/14, 2:48 PM
#9

#7,8 Att dom ska vara så förbannat ignoranta så fort det kommer till missfall/abort! Grr, typiskt! Jag hade sökt igen om jag vore du, men vänta tills det är skiftbyte så du får en annan läkare.

Vadå inte gör någon koll, det är rent skitsnack från deras sida! Du har all rätt till en gynundersökning, där de undersöker flytningarna, känner på livmoder/tapp och äggstockar, samt gör ett vaginalt ultraljud för att kolla så att allt ser bra ut!

Stå på dig, och bli arg om dom inte kollar!

De ska även ta blodprov och urinprov!

Åh jag blir så arg! Jag tycker så synd om dig som blir så dåligt bemött.

Vart sökte du hjälp? Kvinnokliniken eller akuten?

[Thiah]
8/4/14, 3:14 PM
#10

Men alltså! Håller med #9 Sen kan jag inte förstå hur de inte kan reagera när du säger att du har illaluktande flytningar. Det är ett så tydligt tecken som det bara går .

blåbärspajen
8/4/14, 8:09 PM
#11

Men ska man ha feber om man har infektion? Jag har 38 nu, har i vanliga fall 36,5

[Thiah]
8/4/14, 8:10 PM
#12

feber är ett tecken på infektion jo.

blåbärspajen
8/4/14, 8:14 PM
#13

har ju knappt någon feber.. så då kanske det är lugnt å vänta 1 dag till..

Annons:
[Thiah]
8/4/14, 8:16 PM
#14

var vaksam bara , det kan snabbt bli värre.

blåbärspajen
8/6/14, 10:13 AM
#15

Sökte på vårdcentralen och där fick jag tid, sökte även på kvinnokliniken men där fick jag ingen tid alls! Men var hos läkaren idag och tog blod och urinprov som såg bra ut :) puh! så nu skickade hon remiss till gynekologen för undersökning. Jävligt konstigt att behöva en remiss till gyn efter en abort tycker jag.

Hannashusdjur
8/6/14, 8:56 PM
#16

Kunde inte läkaren göra gyn?

I want to belive
8/6/14, 9:09 PM
#17

Mitt började lukta väldigt illa när jag inte hade fått ut allt , (min första abort ) hade fått ut allt förutom lilla foster säcken /"ägget" som jag kallar det , kom brur - gröna flytningar , hade som små värkar till o från , fick en till omgång med cytotec , och då kom den lille ut.. Och fy fan va de stank…. :( Efter det vart jag jätte sjuk , fick drygt 40 i feber och extrem frossa , jag hade fått en infektion som hette duga.. Fick dropp , och antibiotika, fick även ligga inne ett dygn för grovundersökning på äggstockarna samt ledarna, allt ser fint ut idag , men var väldigt försiktig med att vänta…jag kunde ha blivit steril . Lyssna på kroppen ! Lite ont kan man ha efter abort , men de ska snabbt gå över o bli som mensvärk , sen försvinner det . Kram

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

pernillaa
8/6/14, 10:27 PM
#18

Hur har det gått?

Ha en bra dag! // Pernilla

blåbärspajen
8/7/14, 12:01 AM
#19

#18 Nej läkaren tyckte inte det verkade så farligt så hon skickade remiss till gyn istället så jag får vänta..

blåbärspajen
8/7/14, 12:04 AM
#20

#17 usch va hemskt :(  tur att du inte blev steril

Men kan ju inte göra så mycket mer än att vänta just nu.. hoppas dom tar remissen på allvar och ringer mig snart.

Annons:
blåbärspajen
8/7/14, 12:05 AM
#21

#16 aldrig någon läkare på vårdcentralen som verkar göra gyn undersökningar där jag bor

blåbärspajen
8/17/14, 10:48 PM
#22

Äntligen varit på undersökning och det visade sig att jag hade bakteriell vaginos och får nu Dalacin mot det.. hon sa även att hon trodde att allt var borta.. ser man inte det på ultraljud?  och hur ser man om man har tex en annan infektion?

[TanatosNyx]
8/17/14, 11:01 PM
#23

Man ser större rester med VUL ja, smått kommer ju ut med mensen etc så det är ingen risk att de missar något viktigt så sett. Du kan var trygg i det.

Övriga infektioner upptäcker de via odling, blodprov och undersökning av flytningen (precis som bakteriell vaginos).

blåbärspajen
8/20/14, 12:20 AM
#24

Är de normalt att ha sjukt ont vid äggstockarna när man har bakteriell vaginos. Har även ont i ryggen..

pernillaa
8/20/14, 5:44 AM
#25

Nä, sök hjälp igen! Direkt!

Ha en bra dag! // Pernilla

I want to belive
8/20/14, 5:01 PM
#26

Oj vännen ! Du måste nog försöka få en akut tid ! Det låter som du behöver en rejäl undersökning, fort, innan du blir jätte sjuk .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[Lindyhop]1
8/20/14, 8:34 PM
#27

Infektionen kan sprida sig till äggstockarna och livmodern så sök igen, gärna akut det finns väl nån gynakut där du bor? Det kanske är så att du började med antibiotika i senaste laget, du slussades runt och blev inte tagen på allvar. Väldigt tråkigt säger jag som själv jobbar på KK.

Men sök dig till närmaste gynakut och lycka till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: