Annons:
Etikettförlossningen
Läst 1957 ggr
MolnBlomman
7/22/14, 4:22 PM

Kursen: Föda utan rädsla

Funderar på att anmäla mig på kursen "föda utan rädsla" och gå på gravidyoga istället för att gå på profylax. 

Är det någon som har gått kursen här? Var den bra?

http://fodautanradsla.se/kurser/forlossningskurs-grupp

Annons:
Kiwikatt
7/22/14, 4:53 PM
#1

Jag köpte boken…vad kostar kursen?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

soundtrack
7/22/14, 5:47 PM
#2

Jag har också köpt boken och känner att den räcker gott för mig. Kursen var ju rätt dyr :S Hade tänkt att gå profylaxkurs som MVC anordnar men dom tiderna vi kunde var fullbokade så det blev inget. Så jag tänker klara mig på instinkt samt med hjälp av verktygen i boken och tror att det kommer räcka alldeles utmärkt faktiskt.

Kiwikatt
7/22/14, 6:22 PM
#3

Jag håller med #2, det kändes gott och väl tillräckligt med boken. Enkel information att ta till sig :-)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

PogoPedagog
7/22/14, 8:33 PM
#4

Boken är kanonbra!

Tina-A
7/22/14, 9:42 PM
#5

Har också läst boken och den är superbra!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
7/22/14, 11:15 PM
#6

Kände inget behov att läsa boken, så har heller inte gått kursen. Gick däremot en jättebra profylaxkurs som också tog upp dyktekniken och partnerns "uppgift" under förlossningen.

Annons:
MolnBlomman
7/23/14, 10:57 AM
#7

Profylax-kurs kostar typ lika mycket och såna här kurser kan man alltid dra av på friskvårdsbidraget. :-)

soundtrack
7/23/14, 11:45 AM
#8

#7 Njaa, den vi skulle ha gått kostar 500kr för 2x2 timmar, det är ju rätt stor skillnad.

CelsiusT
7/23/14, 11:51 AM
#9

Har inte gått kursen men läst boken. Läser nu boken igen tillsammans med sambon så vi kan göra övningarna ihop och att han får stöd i vad han kan göra och hur vi kan samarbeta. Även min mor har läst boken så att jag ska kunna få stöttning från henne om jag känner att jag behöver.

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
7/23/14, 11:55 AM
#10

Jag är också inne på läsomgång nr 2 nu och sambon ska snart få ta över och läsa på också :)

Upp till toppen
Annons: