Annons:
Etikettmammor
Läst 5162 ggr
Theres
2014-07-22 07:29

Vad har ni gjort som gravida?

Som folk har reagerat på? Kom över en rätt rolig tråd på ett annat forum där de listade saker de hade gjort som folk höjde ögonbrynen över. Exempelvis varit på systemet, gymmat, klättrat och även saker man inte bör så som snusat och ätit sushi.

golf.ifokus.se

Annons:
Theres
2014-07-22 07:38
#1

Jag har varit ute på nattklubb två gånger, men första gången såg man nog inget, men i fredags så såg man magen. Fast det verkade inte vara någon som reagerade. Jag drack ju inget, bara dansade. Sen har jag ju åkt karuseller och vattenruschbana, men det stod bara att.man inte bör som gravid. Inte att man inte får. Åkte bara snälla karuseller också. Vattenruschbanorna åkte jag de höga snurriga men undvek de raka så jag slapp sånt splash i slutet. Men jag tror ingen reagerade på det heller, för SÅ mycket syns det kanske inte än att jag är gravid. Jag har kört gokart också, och spelat lasergame. Inget man inte får, men någon sa väl: kan du verkligen göra det? Det enda dumma jag har gjort är väl att jag inte lyckats sluta snusa helt 100% utan det kanske har blivit en varannan vecka sen jag slutade i vecka 7. Dock mycket bättre än 10 om dagen som det var innan. Men suget har kommit tillbaka nu i V 17 och snus är typ allt jag tänker på, så det är jättejobbigt :/

golf.ifokus.se

Kiwikatt
2014-07-22 08:09
#2

Jag har inte "kunnat" göra några spektakulära saker eftersom jag har haft sån foglossning sedan v24… Dessutom har jag inte velat ta några "onödiga" risker eftersom vi fick sent missfall i v18 förra gången jag var gravid. (Inte på grund av riskfyllda aktiviteter visserligen, men är ändå inte beredd att riskera nåt denna gången). #1 Håll ut med snuset, det går om man vill! Jag slutade röka för ca 5 år sedan när jag blev tillsammans med min man. Rökte då drygt 1 paket om dagen, men slutade knall fall från ena dagen till andra. (Hade nikotinplåster i 2-3 dagar bara). Har inte rökt en enda cigarett sedan dess. Ursäkta mitt tråkiga svar

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

soundtrack
2014-07-22 09:26
#3

Jag red fram till v 30 typ, det är nog det enda som folk lyft på ögonbrynen åt. Några arbetskamrater tyckte att jag var tokig som vågade rida som gravid… Systemet har jag besökt massor av gånger, inte upplevt att det varit nått konstigt med det. En del har sett lite fundersamma ut över att jag ätit både sushi och medium-rarebiffar men när jag förklarat att det inte är någon fara med det så har det inte varit något mer med det.

Niini
2014-07-22 09:36
#4

Tja.. inte vet jag om jag gjorde så mycket folk funderade över. Många på jobbet var förvånade att jag orkade jobba heltid enda fram tills jag skulle på mammaledigt (ingen annan har gjort det, tunga lyft och sånt). Några har såhär i efterhand funderat på hur jag orkade springa på så mycket, sprang på loppis och gick på stan nästan varje dag fram till att sonen kom. Själv tyckte jag att jag hade dålig ork som måste ta bilen in till stan (1 km) för annars blev det för jobbigt att gå både dit och tillbaka + springa 3h på stan  ;)

vevve89
2014-07-22 09:47
#5

Red till v28, var på sthlm fields i v32 och nu dom senaste 3 veckorna har jag och familjen renoverat lägenhet. Så klättrar på stegar, skruvat upp hyllor, satt ihop möbler och stökat runt. Dock skriker dom på mig så fort det varit något att lyfta. Kroppen har inte varit glad varje dag men det har gått… Nu är det bara småplock kvar och en vecka tills bebis är beräknad.

tlover
2014-07-22 09:48
#6

Jag brukade inte göra många av sakerna som man inte ska göra som gravid.

Jag dricker inte alkohol, brukar (el missbrukar) inte tobak och jag använder såklart inte tyngre droger heller.

Jag far inte ut och dansar el liknande, jag är vegetarian och äter därför inte fisk så min sushi är fiskfri ändå (och nygjord då jag gör egen), jag äter inte kött så inga medium rare biffar (nog för innan jag var vegetarian åt jag dom alltid genomstekt också), gymmat, klättrat, ridit etc har jag inte kunnat göra innan jag blev gravid heller pga ledproblem (men jag var påväg tillbaka) jag tränar inte ens karate längre men nu är det pga foglossning, karuseller är jag sällan i närheten av varesig jag är gravid el inte etc etc.

Det enda jag gjorde förut som var "farligt" var väl tunga lyft men det kan jag inte göra för då får jag sån foglossning att jag nästan blir sängliggande så det gör jag inte heller.

l'm back

Annons:
Velinga1984
2014-07-22 09:50
#7

som gravid har jag handlat alkohol på systemet, varit på krogen, burit saker i samband med flytt. Har aldrig stött på någon reaktion mer än att sambon blev arg när jag bar tunga lådor vid vår flytt. 3 veckor innan BF, svår foglossning och gigantisk mage är iofs inte så optimalt för jag blev bokstavligt talat sängliggandes i flera dagar pga smärtor.

Denna kommentar har tagits bort.
vevve89
2014-07-22 09:56
#9

Har köpt alkohol några gånger oxå men jobbar på systemet och köpte hem till dom andra. Så inga problem.där…

Jespersen
2014-07-22 11:22
#10

Folk har väl mest blivit förskräckta över att jag lyft/burit tunga grejer. Jag har tyckt att det har vart jättesvårt att sluta med det, för det har inte gjort ont när man gör det, utan sen efteråt. 
Det har ju bara känts jättelöjligt att be om hjälp när det inte känts jobbigare än vanligt att lyfta.

ChristineL
2014-07-22 11:37
#11

Jag har varit på både systemet och ute på galej utan att någon reagerat på det. Förstår inte heller varför någon skulle reagera på det? Min mamma var däremot jätteorolig över att jag lyfte tungt på jobbet och lite så, men där var dom snälla mot mig så jag slapp ta det värsta.

fridaas
2014-07-22 11:40
#12

Köpte vin några gånger vilket fick folk att blänga en hel del, sen åt jag en hel del lufttorkad skinka utan att frysa den innan åt även ostar man inte bör äta och säkert en hel del annat. Flådde och styckade vildsvin i v.30, hade en hlr-utbildning 3 dagar innan bf, vilket inte var det lättaste med en stor mage i vägen, men det gick! Sen har jag säkert gjort massa annat man inte bör göra.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[jnordstrom]
2014-07-22 21:43
#13

Jag var höggravid på ullared, de tyckte folk var bar jobbat!:p

Annons:
Praefatio
2014-07-22 21:45
#14

Lyft tungt, handlat på systemet åt andra, handlat cigaretter till mamma (då skämdes jag och ville skriiiika att de inte var till mig…) och ätit sushi flera gånger. Varit ute några gånger också men aldrig så sent att någon undrat. Tycker att det är jobbigt att inte "få" lyfta och att folk daltar med det…. Lite skönt ibland men känner mig helt handikappad när folk ojar sig över att jag bär matkassar på tre kilo liksom. Kom igen. Varken bebisen eller jag dör av det.

[WickedAlly]
2014-07-23 11:49
#15

Köpte två stockar snus till maken en gång, försökte förgäves dölja magen men det gick nog sådär.

Annars gjorde jag nog inte något sådant.

ForestSpirit
2014-08-09 14:54
#16

Brukar följa med karln min till puben för att spela biljard, men de äldre kvinnorna som brukar vara där kan höja ett eller två ögonbryn och se väldigt brydd ut, många blickar på den putande magen får man då.

En annan sak som min syster reagerade väldigt på när vi var på stan var att jag röt i åt två unga killar som gick förbi och en av dom slängde in flottigt matpappersrester in i en klädbutik. Jag var väldigt hormonell då tyckte hon och det var lite pinsamt då killarna var i hennes ålder tror jag hon tyckte.

CelsiusT
2014-08-09 16:47
#17

Bilade till Tyskland och handlade alkohol i v36 (eller v37?) tror jag det var. Många som höjde på ögonbrynen åt det, Dels sitta i bilen en heldag och dessutom åka så långt hemifrån så sent i graviditeten, dessutom gå och shoppa alkohol. Vi såg det som semester som vi kanske inte kommer kunna göra i det närmaste iom bäbisen, så vi kände att vi ville passa på. Dessutom otroligt skönt att sitta i bilen med ac när det ändå var så otroligt varmt.

Har även fått lite höjda ögonbryn över att jag nu i v39 fortfarande är ute och plockar både svamp och bär nästan dagligen. Men jag menar att hunden måste ändå ut, jag skulle dö av tristess av att sitta inne hela dagarna och fasligt synd om all bär och svamp som ingen plockar så då kan jag ju lika gärna göra det. Och då får vi dessutom bär i frysen inför vintern.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: