Annons:
Etikettallmänt
Läst 632 ggr
Svado
4/23/14, 10:10 AM

Konstig känsla

Hej allihop!

Jag vet inte om detta är rätt forum eller ej men jag chansar.

Min sambo o jag försöker få ett syskon till vår 4åring. Vi har precis börjat försöka, och nu är jag rådvill.

Jag hade min sista mens i slutet på februari/början på mars, minns inte riktigt men det var ca två veckor efter alla hjärtans dag.

Sen dess ingenting, magen känns lite småkonstig och då o då blir jag illamående, inte som förra gången att ja rent måste spy utan bara att jag känner av magen typ, svårt att förklara. 

Nu till saken, senast imorse gjorde jag ett gravtest och det var negativt, och jag blir så förvirrad. Ingen mens, konstig känsla i magen och negativt test?! Jag tycker det borde vara liiiite för långt gånget isåfall för att det ska kunna bli negativt?

O pratar man med barnmorskan säger hon bara "ja men mensen kan hoppa över en månad". Ja visst det kan den säkert, men det har aldrig någonsin hänt mig att mensen bara fått för sig att försvinna, och jag är snart 30 år. Varför skulle den isåfall försvinna preciiiis samtidigt som vi försöker få barn? 

Mycket skumt, och då kommer ju ångesten över att men tänk om jag har jordens tumör eller något där inne som växer som ett maskrosfält om sommarn så att jag kommer få operera bort allt i hela magen, ja alltså detta låter osannolikt också MEN det är den typen av tankar som far igenom huvudet. Och det är inge roligt.

Vad har ni andra för erfarenheter i just sådana här situationen, att test efter test är negativt men ändå ingen mens o konstig känsla i kroppen.

Blir ju tokig snart.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
petterssonP
4/23/14, 10:17 AM
#1

Ibland hoppar mensen över en månad eller två om du tänker för mycket på graviditet eller hoppas på att bli gravid, det är då skengravid, men det kan även vara så att du är gravid men är låghormornare denna gången, då kan det ta upp till 3 månader eller mer innan du får ett positivt. Men det kan nog varaatt kroppen spökar då du kanske hoppas eller tänker för mycket på att bli gravid :) så var det för mig iaf, hade t.om en mellanblödning och kände magen, var trött konstant osv men det var bara min kropp som spökade..men inget är omöjligt. Tar du piller, så är det troligtvis dom som spökar då dom oftast har bieffekter som graviditets symptom:)

Upp till toppen
Annons: