Annons:
Etikettallmänt
Läst 5406 ggr
[Thiah]
4/12/14, 8:00 PM

Vi som ska ha barn 2014 #12

Annons:
[Thiah]
4/12/14, 8:04 PM
#1

Vi har också haft en garderob där man snabbt öppnade och stängde igen. Fick hålla tummarna för att något inte skulle landa i skallen. Jordgubbar vill jag också ha! Min nougatchoklad är snart slut och då vet jag inte vad jag ska göra :( Jag har sorterat Bobfloyds kläder efter storleksordning i lådor(har en ikea hylla med lådor i sovrummet). Detta för att det ska vara lätt att hitta men jag insåg idag att jag får göra om det. Det måste vara idiotsäkert sen så att sambon själv lätt kan hitta. ANu är det logiskt för mig men säkert inte för någon annan. Så jag tror det blir mitt projekt imorgon eller på måndag. =)

[WickedAlly]
4/12/14, 8:05 PM
#2

fridaas: Det var nog inte rätt dag helt enkelt, nya tag i morgon :)
Jordgubbar lät väldigt gott.

PogoPedagog
4/12/14, 8:10 PM
#3

Apropå att vara klumpig blev både jag o sambon helt omöjligt fumliga efter första barnet fötts. Sömnbristen gjorde att finmotoriken slogs ut helt och vi kunde inte hålla i något. Det var tappade glas och mobiler hela dagarna. Så bered er på att det kan bli ännu värre, hehe.

[Thiah]
4/12/14, 8:13 PM
#4

#3 herregud. om jag ska bli värre så får jag inte hålla i annat än mjuka saker. Har itne råd med mer förstörd elektronik. ;)

PogoPedagog
4/12/14, 8:18 PM
#5

#4 Haha:)

soundtrack
4/12/14, 8:25 PM
#6

Jag tillhör också skaran klumpedunsar. Tappar jämt saker och går dessutom alltid in i grejer. Smäller alltid in i dörrkarmar med armarna och har massor av blåmärken på benen för att jag går ini bordskanter osv. Så om det kommer bli ännu värre så får jag nog skaffa mig en vadderad overall :S

Annons:
[Thiah]
4/12/14, 8:26 PM
#7

#6 skönt att jag inte är ensam. Vet inte hur många gånger sambon frågat mig om nått mysko blåmärke på lår/rumpa. Sällan jag vet vart det kommer ifrån. Man är ju så van att slå i att man slutar bry sig :D

RoxannaS
4/12/14, 8:38 PM
#8

Är det normalt att det känns som att hjärtat slår snabbare när man är gravid? Brukar normalt sett inte märka av de med nu reagerar jag så mycket på det att det blir ett irritations moment.är det puls eller blodtryck? O.o


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
PogoPedagog
4/12/14, 8:41 PM
#9

#8 Japp det är normalt och som det ska. Du får mycket mer blod och hjärtat får jobba mer när du är gravid.

[Thiah]
4/12/14, 8:46 PM
#10

#8 oohhja och jag tycker det är super störande!

RoxannaS
4/12/14, 8:49 PM
#11

Okej då kan jag slappna av där i alla fall :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
fridaas
4/12/14, 8:53 PM
#12

#2 nej det var helt klart inte rätt dag för sånt. Men surigheten gjorde nytta ändå, helt plötsligt var hela lägenheten dammsugen och en maskin tvätt igångsatt, samtidigt som jag gick och fnös åt garderoben ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JeFo
4/12/14, 10:06 PM
#13

Då var vi snart uppe i BF+5 😔😢 Jag har också svårt med benen. Går in i det mesta! I vintras när foglossningen var som värst så snubblade jag på trappen, på väg ner. Valde mellan att slå i backen el hoppa. Blev ett hopp. Den smärtan!!! Aj, aj, aj… Hemskt! Ska snart lägga mig. Nya dag imorgon och nya tag.

Annons:
[WickedAlly]
4/12/14, 11:40 PM
#14

På Cool stuff har de en dräkt gjord av bubbelplast, kanske kunde va nått ;) Sitter här och surar. Började sy en åkpåse, mitt i första sömmen gick nålen av -.- Finns ju inte direkt någonstans öppet nu..

CelsiusT
4/12/14, 11:43 PM
#15

Jag är inte så fumlig i vanliga fall men av någon anledning klarar jag inte av att hålla i min mobil. Har alltid slängt alla mina mobiler i marken med jämna mellanrum. Fattar inte varför. Just mobilen åker i backen konstant. Var livrädd när dessa pektelefoner kom, gick väl en vecka innan den första åkte i asfalten 🤪. Nu har jag Iphone och den har jag en sån där plånboksfodral till, slänger den i backen konstant, men inga märken än! Har ändå haft den sedan januari och som sagt, inte en skråma på själva telefonen….men som sagt, den har åkt i backen x antal gånger.

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
4/13/14, 12:11 AM
#16

#14 Då ska jag lätt införskaffa en sån! Så slipper man skämmas för en blåmärkesprydd kropp nu när sommaren närmar sig! #15 Mobilen är konstigt nog typ det enda jag inte brukar tappa. Den bärbara telefonen på jobbet har åkt i backen ett antal gånger dock, liksom personsökare och örontermometern.. Väldigt hållbara saker dock, men en vacker dag blir jag nog dyr för landstinget ;)

CelsiusT
4/13/14, 12:14 AM
#17

#16 Det är så konstigt. För är inte fumlig eller klumpig med annat. Men telefonen kan jag stå och hålla med båda händer (eller bara ena ;P ) och plötsligt börjar den hoppa och jag lyckas aldrig fånga den utan den landar alltid på marken. Och det är nästan alltid så att den landar på asfalten på värsta tänkbara sätt =S

Kan såklart som vem som helst råka välta något, men brukar ha kroppskontroll nog att inse det i god tid och oftast hinna tex fånga det jag tappar. Men inte med telefonen, den går inte att fånga, den åker i backen titt som tätt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
4/13/14, 12:20 AM
#18

#17 Sådär är det för mig fast med allt annat då. Grejerna hoppar liksom ur händerna av sig självt, helmysko! :P och visst fasen försöker jag fånga dom men det går ju inte.. Inte helt ovanligt att jag lyckas tappa grejerna lika fort igen när jag fiskat upp dom från marken heller… Välta ut glas och muggar med innehåll är jag duktig på också.

[Thiah]
4/13/14, 1:52 AM
#19

Ah telefoner… den här samsungen har en spricka. Surfplattan en spricka (är på lagning nu 2v efter jag köpt den).. det är som för #17 de bara hoppar ur händerna. Elektronik hatar mig. Sambon menar att det är just för att jag har sönder allt…

[WickedAlly]
4/13/14, 5:33 AM
#20

Skrev ett långt inlägg om att inget går som jag vill och så råkar jag radera allt. Ironin. Jag. Orkar. Inte.

Annons:
JeFo
4/13/14, 9:31 AM
#21

Hoppas ni håller hårt i era bebisar! Låter som hela högen av oss är klumpisar 😛 Har sovit helt ok i natt. Dock sprungit på toa 100ggr. Hur mycket vätska kan man ha??? Verkar vara helt otroligt mycket. Ingen bebis i natt heller 😔 Finns det ens någon?

[Thiah]
4/13/14, 10:20 AM
#22

#21 du kommer få ut en muterad slempropp. ;) vätska verkar man kunna ha i mängder. Min livmoder har bråkat i natt. När jag kissat eller när jag vänt mig har det dragit i den. Sådär som när ligamenten töjdes ut efter vecka 20. Samma sorts smärta. Undrar om det är bebis som sjunker ner när det känns så?

Jn92
4/13/14, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Plussade idag! :D första gången, hoppas det håller sig

[Thiah]
4/13/14, 11:00 AM
#24

#23grattis :-)

Jn92
4/13/14, 11:09 AM
#25

Tack :)

Kiwikatt
4/13/14, 11:10 AM
#26

#23 Grattis 😊 Håller tummarna 👍

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Erika89
4/13/14, 11:16 AM
#27

#23 Grattis! :D

Slänger mig in här jag med, är idag i vecka 7+1 :) Första barnet och det är suuuuuperspännande :D

Dock idag så känner jag mig inte gravid alls och därmed blir jag lite nojjig.. =/ Men hoppas på att det bara är en lugn dag och inget annat tok..

Annons:
soundtrack
4/13/14, 11:21 AM
#28

#21 Jag får linda in bebis i bubbelplast också ;) #23 grattis :) mitt första plus har hållt i sig så det kommer säkert gå bra :) #27 grattis till dig med :) jag går in i v 24 imorgon och känner mig fortfarande inte speciellt gravid så oroa dig inte allt för mycket :)

Erika89
4/13/14, 11:26 AM
#29

#28 Nej jag vill inte oroa mig, men eftersom jag känt av en hel del tidigare så blir man lite nojjig :P Men skönt att höra att man inte behöver känna sig så gravid ;)

Jn92
4/13/14, 11:54 AM
#30

#28 tack :) får hoppas man kan slappna av lite ;)

JeFo
4/13/14, 12:26 PM
#31

#30 Grattis till pluset! En spännande tid som väntar nu 😀 Känner mig inte heller gravid "host" Fet som bara den med megabröst är mer vad jag känner mig som 😝 Haha…. Är så trött på detta! Vill inte vara gravid på övertid 😭 Jag har hyrt ut magen klart, bebisen är vräkt. Tyvärr tycks hen inte fatta! 😡 Ska plocka lite kläder och sakna "någon" ännu mer!

[WickedAlly]
4/13/14, 12:32 PM
#32

Grattis och välkomna :) *** Detta dygnet kan dra åt.. Ja, ni vet. Vaknar av värsta halsbrännan jag någonsin haft, började nästan gråta. Möts då av nyheten att en bekant med samma bf åkt in pga vattenavgång och värkar. Väldigt glad för hennes skull såklart men varför kan det inte vara mitt vatten som går..? Mår allmänt konstigt och magen har ballat ur. Rasmus är sur och tycker att det är dåligt städat här hemma, han som sällan lyfter ett finger för att hjälpa till. Surar dessutom fortfarande över symaskinsnålen. Trevlig dag. Typ. Skönt att få klaga lite i alla fall.

Erika89
4/13/14, 12:35 PM
#33

#31 #32 Åh kramar till er båda!

[Thiah]
4/13/14, 12:48 PM
#34

#32 ibland är makar billiga… han kan väl städa själv om det är viktigt? Det där med halsbränna känner jag igen. Fast jag har mera som om musklerna inuti halsen gör ont. Halsen är konstig hursom. Känner att man börjar bli förkyld. Har en förkyld sambo här hemma. Vore just typiskt. Och det kanske är någon förbannelse hos oss som göe att bebisarna vägrar komma ut?

Annons:
[WickedAlly]
4/13/14, 1:01 PM
#35

#34 ibland är han väldigt gratis, kan tom betala om någon hämtar.. Usch, jag hatar all sorts halsont. Får lite panik om det blir tungt eller obehagligt att andas. Man börjar undra. Tycker att alla andra får sina innan bf. Har flera vänner som fått både tre och fem veckor innan bf. Fast fem veckor innan skulle jag ju inte vilja ha direkt, då är de så oerhört små.

[Thiah]
4/13/14, 1:05 PM
#36

#35 jag hotar ibland med att ringa sambons mamma…hahaha. satans karlar :p Jag tror att min nacke och hals gör ont för att jag sträcker på dem under natten för att det är tungt att andas. Ibland väser och knakar det när jag andas ut och då kan jag inte somna. Men alla krämpor är bra inför tisdagen…

fridaas
4/13/14, 1:21 PM
#37

#32 karlar!! Jag var nära på att be min fara och flyga igår, men bet ihop istället. Allt tjat om sex har börjar igen, varför kan inte en gång i veckan vara nog? Det är mer än vad jag har lust med egentligen. Varför kan de inte inse att man inte känner sig speciellt sexig när man är tjock, har läckande bröst, foglossningar och en ischias som absolut inte vill samarbeta.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Erika89
4/13/14, 1:42 PM
#38

#37 Du får köpa honom en uppblåst bar barbara och låta han hållas med det. :P
Synd att dom inte förstår bättre. Nu har jag själv inte kommit till den situationen dock. Eller ja, vi har bara haft sex 1gång på tre veckor för att jag inte haft någon lust och han har som tur e inte gnällt.

[WickedAlly]
4/13/14, 1:48 PM
#39

#36 hahaha, skärper han sig då? Åh, låter obehagligt. Man har ju inte direkt så många olika sovställningar att välja på heller tyvärr :( Jag kan välja på vänster sida, eller vänster sida. Kommer få liggsår :p #37 Känner tyvärr igen det där. Men din borde skatta sig lycklig, du anstränger dig ju för hans skull. Förstår inte heller att det ska vara så svårt att förstå. Sist jag ansträngde mig var 1 mars, på rasmus födelsedag. Sen dess är det torka. Men i ett svagt ögonblick igår sa jag att jag får bjuda till innan torsdag, för sen kommer det ju en tid då det inte blir något. Funderar på hur jag ska slingra mig ur utan att såra honom.

[WickedAlly]
4/13/14, 1:49 PM
#40

#38 hoppas han fortsätter vara ognällig, verkar vara få förunnat att ha en sådan partner.

JeFo
4/13/14, 1:55 PM
#41

Haha… Min vägrar sex. Detta är jag glad för! Vill verkligen inte alls. Bråcket gör ju inte saken bättre! Tycker också alla får innan BF! Alla utom jag 😢😭

Annons:
[Thiah]
4/13/14, 3:00 PM
#42

#39 njaeee han ler mest överseende. Men han lyssnar bra när jag ryter till. Sällan jag gör det. Min sambo har inte en gång tjatat om sex. Han sa direkt att jag är den som måste säga till hur det känts. Det har varit jätteskönt.

[Thiah]
4/13/14, 6:50 PM
#43

Det känns som om kroppen sakta går sönder överallt. Fingrarna är svullna och stela, övre delen av livmodern känns som en bubblig ballong nu när bobfloyd sjunkigt så långt ner. Käklederna krasar när jag tuggar (blir lätt så om jag ligger för länge med ansiktet på en kudde), fogar och nerver är lika illa som alltid. Bröstvårtorna värker inifrån och humöret är allmänt nere. Fingrarna är nog värst, hoppas verkligen att det här inte triggar igång nått i lederna (har ganska svår psoriasis) för då blir jag aldrig av med det… vågen visade 63kg innan middag mot knappa 61 imorse så jag gissar och hoppas på vatten…:p

[WickedAlly]
4/13/14, 9:17 PM
#44

#42 om du sällan gör det så inser han nog allvaret när det väl sker :) Håller man på ofta så tappar det nog effekten fort. Känner igen det där med fingrarna, varje morgon när jag vaknat får jag hålla händer rakt upp i luften ett tag. Det funkar rätt bra, innan det kan jag inte böja fingrarna. Nä, nu är vi klara med det här tycker jag. Verkar som att det blir tre bebisar på samma vecka :) Eller betyder din frånvaro JeFo att något hänt? Håller tummarna för det. Trodde att det var något på G förut, kändes inte som den vanliga molvärken men det gav sig igen. Tyvärr.

JeFo
4/13/14, 9:50 PM
#45

Nej jag är här, tyvärr. Sa ju att jag skulle vänta in er 😛 Tänkte det är väl lika bra att göra det. Var det 17e du skulle få snitt? Vore ju helt otroligt om vi tar samma vecka alla tre. Har haft känningar men det blir liksom inget mer. Är sjukskriven tills imorgon så efter det behöver jag en ny sådan också. Har riktigt ont stundtals men det är inga värkar.

[WickedAlly]
4/13/14, 10:18 PM
#46

#45 Ta inte det här fel men tråkigt att höra att du är här :p Hoppades att ni hade fått åka in. Ja, 17:e. Snart bara tre dagar kvar. Hade vart kul om det blev samma vecka :) Åh, hoppas att bebis kommer i morgon då. Känns ju lite sådär att behöva skaffa typ två dagars sjukskrivning..

Kiwikatt
4/13/14, 10:23 PM
#47

Inatt fick en av mina väninnor en liten tös…man kan ju inte hjälpa att bli lite sotis och önska att det var dags för oss nu med! Men men…3,5 månad går förhoppningsvis snabbt!

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

JeFo
4/13/14, 11:11 PM
#48

3,5 månad går fort! Dock går en dag på övertid i slowmotion… Känns som en dag är en hel vecka!!! Hoppas jag inte skrämmer upp någon. Bara såå frustrerande att vänta lite extra. Trodde när två kommit i tid att nr3 också skulle. Du kommer nog före Ally! Denna tycks gilla att reta sin mor. Vi får säkert gå till 22a. Vågar inte tro annat! Måste ställa in mig på det värsta😔 Är ju som sagt klar med min graviditet sedan länge nu känns det som. Vänta är inte kul å har aldrig varit och kommer aldrig bli 😥

Annons:
[WickedAlly]
4/14/14, 12:40 AM
#49

#47 Det kommer gå jättefort, plötsligt är det bara några veckor kvar och då undrar man vart de nio månaderna tagit vägen. #48 Det är nog bäst att ställa in sig på det värsta, då blir allt annat en bonus. Skulle ju vara lite kul om din bestämmer sig för att komma på torsdag men jav hoppas att ni slipper vänta så länge. Jag tycker att dagarna nu är långa och jag har ju inte ens gått över. Finns liksom ingenting som tar bort tankarna på det heller.

[Thiah]
4/14/14, 5:38 AM
#50

Jag förstår också att dagarna känns långa. Jag anser att har man bestämt en tid så ska den hållas. Så din unge är redan på minus hos mig och jag vet inte hur mycket Bobfloyd kommer hamna på minus om han nu ska väntas ut och blir sen. 😉😎

Jag tror att mina dagar går relativt snabbt då jag hela tiden haft något att vänta på- läkarbesöken. Det har ändå varit minst ett besök per vecka på senaste tiden. Skulle jag bara vänta (vilket kan bli fallet efter imorgon) så kommer jag få fel och ni kommer märka det…. 🤪

Vi väcktes idag runt 5.20 snåret av grannen ovanför. Det låter nästan som om h*n studsar en boll nära golvet. dunk.dunk,dunk - tyst en stund- dunk, dunk,dunk - tyst en stund- osv… Har lite metallisk klang i det hela så det kan nästan låta som spaken till en sjukhussäng. Idag fick dock sambon fel och dunkade tillbaka med sopskyffeln. Får se om det är tystare imorgon. Har inget emot att höra en dusch, en toa eller normal rörelse på morgonen men det där dunkandet…

vevve89
4/14/14, 7:22 AM
#51

Åt för mkt igår så idag mår jag illa. Så kul… Igår kväll började jag kallsvettas och fick som kramp i nedre delen av magen (ligamenten tippar jag) och det höll i sig ganska länge. Och idag är jag öm där… Någon som plötsligt börjat kallsvettas och få krampliknande i ligamenten/nedre delen av magen?

[Thiah]
4/14/14, 7:27 AM
#52

#51 jag kan få så ibland. Eller fick förut. Jag tror jag började kallsvettas för att det gjorde ont. Kallsvettas ofta när det börjar göra rejält ont.

[WickedAlly]
4/14/14, 7:35 AM
#53

Iiih, nu är rätt vecka äntligen här! Vet inte riktigt vart jag ska göra av mig själv. Vi ska bli föräldrar! Denna veckan! Galet :o Jag som inte ens vet om jag fattat att det är en bebis där inne.

[Thiah]
4/14/14, 7:40 AM
#54

#53 du kommer nog fatta rätt snabbt när han är ute. Har förstått att man inte får lämna tillbaka dem så …. 😂

Bobfloyds rygg är nu väldigt nära ljumsken. Vet inte om han planerar att komma ut via ljumsken men så kändes det i natt. Att kissa hjälpte trycket lite i alla fall. Bråkiga unge 😉

vevve89
4/14/14, 7:47 AM
#55

#52 det värsta va att det satt i länge. Å idag mår jag illa, tror det är både av det och att jag åt för mkt igår. Börjar kännas jobbigt å jobba varje dag oxå… Är öm och seg. Men känns inte som det är tillräckligt för sjukskrivning!

Annons:
JeFo
4/14/14, 7:48 AM
#56

Vad ni är uppe tidigt! Haft en låååång natt. Kan inte sova längre. Allt gör ont. Ingen ställning fungerar… Barnen har påsklov denna vecka. Så fullt hus här. Rätt vecka var förra veckan 😭 Får se vad denna bjuder på! Hoppas verkligen på mer. Klarblå himmel så idag tycks bli en fin dag!

[Thiah]
4/14/14, 7:52 AM
#57

#56 Grannarna väckte oss lite efter 5  och sambons klocka ringde sen 05.45 så jag är klarvaken. 

Tur det för magen bråkar lite (redan gått 2 gånger på toa) och så har jag en del jag ska städa. 

#55 😐

Förresten så påminner min mage , om jag ligger någorlunda på rygg, om en gammal uppblåst ballong. Bobfloyd fick den att se avlång och bullig ut i morse. Ni vet en såndär ballong som man haft uppblåst i ett par dagar och nu går och forma lite som man vill… 🤪

[WickedAlly]
4/14/14, 8:05 AM
#58

#54 kan ju hoppas :p Misstänker att jag aldrig kommer vilja lämna ifrån mig honom igen :) Verkar ju onekligen vara lite speciella bebisar i denna tråden så varför inte testa ljumsken? :p #56 Jag är så uppspelt, kan inte sova. Att ha barnen hemma bör ju ge lite annat att tänka på i alla fall :)

[Thiah]
4/14/14, 8:16 AM
#59

#58 jag tror att man ibland kommer vilja lämna ifrån sig de små liven en stund. Lämna ifrån sig eller bli galen 🤪

Jag och sambon har redan diskuterat hur vi ska göra sådana dagar. T.ex. att jag kanske bara vill ligga ensam i sängen och se nån serie, i lugn och ro. Då kan sambon ha Bobfloyd i vardagsrummet och göra nått i en timme. För ofta behöver man bara lite andningspaus. Man  måste vara tydlig med att man vill ha avbyte dock! 

Min pappa var borta mycket när jag var liten (jobb och hobby och extrajobb) så min mamma var hemma med mig och min 7 år äldre syster. Min mamma är som jag, vi är tysta tills helvetet släpper loss. Så en dag när pappa kom innanför dörren så fick han mig i famnen och mamma gick ut genom dörren. Hon var borta i typ 6 timmar. hahaha Hon behövde en paus. Pappa sa att va f*n du måste ju säga till om du behöver en paus och inte bara dra iväg i flera timmar. För hade hon sagt till hade han såklart avlastat. Så vi försöker undvika en liknande situation här hemma… 😎

soundtrack
4/14/14, 8:20 AM
#60

#59 Min plan är att åka till stallet då och då för att få andas ut och få lite egentid. Det är sambon redan välinformerad om och inställd på. Sen om det kommer funka i praktiken, det återstår ju att se… Usch, är så trött idag. Var tvungen att masa mig ur sängen kl 07 för att hinna tvätta innan jag ska jobba ikväll. Och jag är galet morgontrött så kl 07 är inte humant för mig att kliva upp när jag inte ska jobba dagpass.. Är glad över att jag börjat sova bra på nätterna igen iaf.

[Thiah]
4/14/14, 8:23 AM
#61

#60 låter som en bra ide att smita till stallet. 

Att ha egen tvättmaskin är guldvärd, inte varit i en tvättstuga på 8 år 😃

JeFo
4/14/14, 8:24 AM
#62

Visst behöver man pauser! Med första är det kanske inte så ofta men med nr2. Jag har haft minimalt med egentid. Har inte ens varit ifred på toan 😁 Då säger folk: varför låser du inte?! Har hellre någon inne på toan en någon hysterisk utanför som bankar och skriker! Första dottern ville jag inte vara ifrån alls. Var helt fel att ens åka 2min till affären. Men att sambon tar en stund och man är i rummet bredvid låter fint. Ska nog ställa lite krav denna gången. Sambon har rätt mycket semester i sommar så lite får han också ta.

Annons:
[Thiah]
4/14/14, 8:26 AM
#63

#62 jag är inte ensam på toaletten nu heller… Ena katten sitter på tvättmaskinen, ca 15cm från mitt ansikte, och glor. Är det på morgonen kan hon dra i mina händer (läser ofta på telefonen då) eller i mina glasögon. Är jag i badkaret så brukade gamla katten komma och gå längs kanten för att kolla läget med matte. Nuförtiden står Ella i dörröppningen och skriker(om hon är vaken). Så jag har tränat för detta i flera år redan 🤪

[WickedAlly]
4/14/14, 8:38 AM
#64

Jag har ett jobbigt kontrollbehov som jag ständigt får jobba med, tror att det kan bli svårt att lämna ifrån mig honom. Men han är ju lika mycket Rasmus barn såklart och jag är övertygad om att han kommer bli världens bästa pappa, måste bara försöka komma ihåg det när vi väl sitter där. Men bara lite egentid i rummet bredvid låter ju bra faktiskt. Då är man ju inte så långt borta om det skulle bli jobbigt. #59 vad paff han måste blivit :p

[WickedAlly]
4/14/14, 8:40 AM
#65

#63 Haha :D Nu saknar jag min lilla herre lite extra, han håller också på sådär. Ska alltid kolla vad man gör, gärna på en dm avstånd.

soundtrack
4/14/14, 8:40 AM
#66

#61 Hittills har vi inte knöt något skrikande behov av egen tvättmaskin (vi är 10 lägenheter som delar tvättstuga, varav typ 2 verkar har egen maskin och aldrig är där, så det är inte svårt att få tid. Det är nån gång/år som jag måste ta en morgontid som idag) men när bebis kommer blir det nog så att vi skaffar egen maskin ändå, om vi nu bor kvar här då. Jag hoppas ju fortfarande på att drömhuset ska hinna dyka upp.. #62 & 63 Nej, att vara ensam på toa har jag inte heller varit sen katterna flyttade inför 2 år sedan. Stänga dörren om sig är otänkbart ;) sitter jag på toa så sitter dom antingen på min lilla "sminkbyrå" som står precis bredvid, eller så biter dom mig i fötterna så att jag ska klappa på dom.. Och när jag duschar ligger dom utanför och väntar på att jag ska bli klar. Ibland sticker dom in tassarna för att leka lite med vattenstrålen också. Så jag börjar bli härdad jag med ;)

Jespersen
4/14/14, 9:02 AM
#67

Grattis till dom två nykomlingarna i tråden! :) 

När det gäller sex så är det tvärtom här hemma.. Sambon bara tänker på annat och när det går minst två veckor emellan varje gång så känner jag mig så oattraktiv och ohet när det väl är dags att jag bara ligger och tänker på det, och då gör det bara ont.. :(

Jag hoppas att vi kommer kunna vara delaktiga båda två här hemma när bebis kommer. Jag har hört folk säga att spädbarnstiden är mammans tid, men bara för att jag ammar så hade jag ju inte tänkt att jag ska ha monopol på den första tiden. Mina förhoppningar är att jag ska kunna lämna sambon med bebis någon timme då och då, för att tex gå en promenad ensam med hundarna eller så. Men sen vet jag ju inte hur svårt jag kommer tycka det är att lämna den lilla!

Jag tror att sambon nog kommer behöva lite stöd i att ta papparollen och våga hantera bebisen i början, jag har en känsla av att man kanske kommer att få "tvinga" honom att vara delaktig i början. Inte för att han inte vill, men för att han inte kommer våga riktigt. 
Men vem vet, han kanske kastar sig in med huvudet före när det är hans egna ;) Han vågar aldrig hålla andras små bebisar, men det är ju såklart skillnad.

JeFo
4/14/14, 9:17 AM
#68

Tror att något så simpelt som en promenad kan ge mycket. Man får lite energi och man kommer bort en stund. Behöver inte vara mer! 😀 Sambon hade heller aldrig hållt en bebis innan vår första. Han blev livrädd på BB när de gav honom Tyra då jag skulle in i duschen 😛 Längsta duschen i mitt liv! Ville bara ut men man skulle kissa först å det tig en evighet. Dock hade båda överlevt utan mig när jag kom tillbaka 😛

[Thiah]
4/14/14, 9:32 AM
#69

Jag tror att de flesta män måste "tvingas" in i papparollen. Men de tär nog lätt att vi mammor inte ens försöker låta dem pröva. De kommer ju inte ta död på ungen bara för att man låter dem vara ifred en timme…

Jag har ändå tur, sambon jobbar med barn. Vi träffades när vi jobbade på samma dagis. Trots att han mest jobbar med 5-6 åringar så har han ibland tvingats vara med de yngre(1-3år) så han kan byta blöja och annat bra redan. 🙂

Annons:
soundtrack
4/14/14, 9:46 AM
#70

Är jag den enda som såhär på förhand känner det som rätt självklart att min sambo kommer få ta ett rätt stort ansvar redan från början? :S Jag planerar ju som sagt att lämna honom och bebis hemma några timmar själva när jag är i stallet och på helgerna när han är ledig så "tar jag för givet" att han kommer få ta mer ansvar för blöjbyten osv så att han blir delaktig från början. Känner jag mig själv rätt så kommer jag nog inte bli någon hörnsmamma som inte kan lämna bebis ifrån mig och jag vet att sambon kommer känna sig väldigt utanför om det skulle bli så… Visst, jag föstår ju att detta kanske inte kommer funka när det väl kommer till kritan, bebis kanske blir jättemammig och detta förutsätter ju också att vi kommer kunna varva amning med flaskmatning, men mitt mål är detta ska fungera. Sambon ska ju ändå vara pappaledig på heltid i ~ ett halvår när bebis blir ett år så för mig känns det viktigt att dom knyter an till varandra ordentligt redan från dag 1.

[Thiah]
4/14/14, 10:06 AM
#71

Nä du är inte ensam. Här kommer det delas ansvar fort och sambon är helt beredd på det. Jag kommer inte amma så jag anser att vi ska dela på allt ansvar direkt.

soundtrack
4/14/14, 10:12 AM
#72

För ibland känns det som att folk tycker att man är nästintill dum i huvudet när jag berättar att det för mig är en självklarhet att kunna åka till stallet eller kanske ta en fika på stan utan sambo och barn redan när barnet bara är ett par månader :S förstår inte riktigt varför jag som mamma ska vara bunden till barnet 24/7… Visst, jag kanske också kommer få lite svårt att verkligen slita mig och från bebis och åka iväg men jag vet att det kommer vara viktigt för mig att få ett litet break ibland.

Jespersen
4/14/14, 10:25 AM
#73

Nej, jag vill ju som sagt också att vi delar på det från början. Jag tror att egentid är viktigt för båda föräldrarna, för att man ska uppskatta familjetiden så mycket som möjligt. 

Sen är det flera mammor som sagt till mig att det inte alltid är så lätt att lämna sin lilla i början, men jag är beredd att jobba lite på det! 

Förhoppningsvis så kommer sambon också att uppskatta lite egentid med bebis, det måste ju vara lätt att som mamma "ta över" i början. Då kan det säkert vara mysigt att umgås lite själva också :) Förutom amningen (om den nu funkar) så kan ju sambon erbjuda lika mycket som jag.

fridaas
4/14/14, 10:44 AM
#74

Jag tar också för givet att sambon ska hjälpa till, med båda barnen! Treåringen kommer han automatiskt ta, hon är så pass pappig för tillfället, bebis kanske jag får tjata lite om i början. Ensamtid hade jag knappt med dottern alls i början, då sambon började jobba typ dygnet runt när hon var två veckor. Men det har han fått ta igen nu! Jag behöver få vara för mig själv och få andas lite, annars exploderar jag och det är inte roligt för någon av oss. Fast just nu är inte sambon mkt värd här hemma, han och dottern har varit hos hans föräldrar hela helgen och jag varit hemma med hunden. Vår lägenhet är väldigt trång och övermöblerad som den är med ändå kommer han hem med ett ps3 med tillhörande playseat, ratt, växelspak och gas-broms-kopplingställ. Det tar upp ännu mer plats! Jag har gått halva helgen och rensat för att ha plats med bebissaker och han kommer hem med massa skit -.- och så har han mage att klaga på sin bror att han inte hade packat ner sakerna han bett om i fredags, men att jag har bett sambon i snart 3v plocka fram bebiskläderna så jag kan tvätta dem är inte lika viktigt som ett ps3 :@

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JeFo
4/14/14, 10:56 AM
#75

#74 Boy's will be boy's! Sambon är inte den som automatiskt tar ansvar. Jag måste nog säga till för att det ska fungera. Han kan allt så någon ursäkt finns inte 😉 De mår bara bra av att ha bebisen själva lite då och då. De blir lite malliga! Pappa är guld värd här hemma. Han är skojig. Jag är liksom mamma… 😛

Erika89
4/14/14, 11:41 AM
#76

#74 Åh vad arg jag hade blivit! :P 

Idag har jag en deppig dag kan jag lova. Jag är så sjukt trött och känner mig så himla ensam och otillräcklig. Har två hundar som just inte får det dom behöver då jag är så trött.. Och jag börjar bli rädd att det är så jag kommer känna efter att barnet kommit.. 

Pratade med min älskade mamma i förmiddags och hon fick mig att må lite bättre. 

Jäkla hormoner :P

Annons:
[Thiah]
4/14/14, 12:38 PM
#77

Fått nästan hela lägenheten städad. Bara torka av 2 golv så är det färdigt. Även kokat hans nyköpta flaskor och lite sånt. Kändes skönt att ha det gjort. 

Bobfloyd är superaktiv, mensvärken har varit konstant nästan hela dagen och jag har varit på toa 4 gånger sen imorse. Man kan ju hoppas att det är ett tecken….😎

PogoPedagog
4/14/14, 1:04 PM
#78

Soundtrack: Självklart kan sambon ta bebisen några timmar MEN om du helammar och inte kan pumpa, vilket tyvärr är fallet för många så kan du kanske inte vara borta mer än max två timmar de första månaderna. Vissa bebisar vill äta jätteofta. Ibland går det mindre än en timme mellan amningarna.

Jag vill inte skrämma dig, kanske funkar det fin-fint att pumpa, kanske kommer du ge ersättning, kanske får du en sådan bebis som kan hålla sig nöjd länge utan mat.  Jag tror ändå det är viktigt att inse att man inte kan planera innan hur det ska bli. Man får ta det som det kommer. Om man har bestämt sig innan för att man minsann ska hinna med att åka till stallet och sedan visar det sig att man inte hinner det en gång på fyra månader riskerar man att bli väldigt nere. Bättre att bara go with the flow:)

JeFo
4/14/14, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Det blir ingen bebis här så vi får nöja oss med denna:

CelsiusT
4/14/14, 4:01 PM
#80

#78 Så resonerar jag också. Har en kompis som bara skulle ta en liten tur med hästen, efter bara en liten bit så ringer sambon och gråter, bäbisen är förtvivlad. Så det var bara vända om och rejsa hem för hennes del och sätta bäbis till bröstet. 

Så jag räknar med att få hålla mig i närheten. Kan jag pumpa ur så vi kan klara en matning utan mig nån gång ibland så är jag nöjd men räknar ärligt talat inte med det första tiden då jag hoppas på att kunna helamma. Men det vet man ju inte heller, det kanske inte går alls. 

Dock så ser jag det som en självklarhet att sambon tar lika mycket ansvar för sitt barn som jag gör, och det vet jag att han anser också. Det är bådas barn och båda har 100% ansvar. Jag anser inte att han "passar" barnet, utan han är med sitt barn lika mycket som jag är. Och det är ingen självklarhet att han kan åka iväg på saker hur som helst utan han är lika mycket bunden som jag med omvårdnad. Dock så kommer han ju att jobba vilket jag inte kommer göra, så gissningsvis så blir det väl att jag tar hela ansvaret dagtid och sedan hjälps vi åt på eftermiddag/kväll, kanske att jag får ta lite mer nattetid om han måste sova för att kunna jobba. Men det där löser sig, jag planerar ärligt talat ingenting, utan jag känner att vi tar det som det kommer. Vi pratar om det och hittar lösningar som fungerar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
4/14/14, 4:39 PM
#81

#78 Men absolut, jag är väl medveten om att mina "planer" kan gå åt skogen, och första 1-2 månaderna räknar jag med att inte kunna åka iväg till stallet utan bebis (dock att kanske kunna ta med hen dit så mamma/syster kan barnvakta lite medans jag rider). Under förutsättning att jag får ett barn som accepterar detta såklart. Men jag tänker inte på förhand ha inställningen att det inte går att kombinera att vara småbarnsmamma och hästägare. Går det inte så går det inte, och går det så kommer jag se till att verkligen ta tillvara på det.

CelsiusT
4/14/14, 5:01 PM
#82

#81 Visst går det att kombinera, det ser jag många av mina vänner som gör. Men kan ju vara så att man får göra avkall på många grejer. Har en kompis som kunde börja rida efter bara någon månad, dom andra har tyvärr fått hålla sig till att klappa häst första månaderna/halvåret.

Så jag räknar inte med att kunna börja rida direkt. Men hoppas ju såklart på att kunna iaf rida lite i paddocken hyfsat snart efter, ska absolut få till det så snart det går. Sambon kan ju hänga med och hålla bäbis under tiden om det inte funkar att vara ifrån varandra ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
4/14/14, 7:50 PM
#83

Finns ju en risk för en del fysiska hinder efteråt också.. Har en vän som fortfarande, efter 3 år, har ryggbesvär som är kopplade till den foglossning hon hade som gravid :/ Jag har sagt till sambon att han allt får hänga med till stallet - lite familjemys sådär! Men det var tydligen inte aktuellt ;) Så jag får nog ta hjälp av syrran istället :P

Annons:
[Thiah]
4/14/14, 8:21 PM
#84

Jag har svullnat upp som en ballong sen igår. Allt vatten gör det tungt att andas också. Urk! Har även fått en fin huvudvärk ikväll. Ska bli skönt och träffa läkaren imorgon.. och att sova i ett svalt mörkt sovrum..

JeFo
4/14/14, 8:37 PM
#85

Märkte idag att jag också är svullen! Tårna är som prinskorvar 😁 Känns också… Inte skönt alls. Vart är du Ally?? Har ont i kväll. Ryggen känns mysko, på ett icke vanligt sätt. Smärtar. Sammandragningar som f*n! Och bebisen trycker in fötterna i revbenen. Vilka kickar, kommer gå sönder!

[WickedAlly]
4/14/14, 8:48 PM
#86

Jag är här, tyvärr. Har haft en smärtsam sammandragning idag. En! Vad i hela världen ska det vara bra för..? 

Han kravlar runt där inne men jag har absolut inga känningar alls av att något skulle vara på gång. Tröttsamt.

vevve89
4/14/14, 8:50 PM
#87

Då var troligtvis sista hoppasset avklarat nu innan bäbis kommer. Fick favorithästen som jag litar mycket på. Så kul var det. Hoppas jag inte känner av för mycket imorgon bara. :-) Dagen började skit men avslutades bra!

soundtrack
4/14/14, 9:14 PM
#88

Gaaah, bebis har börjat bli allt för aktiv där inne i magen nu. Tidigare har hen mest stökat runt på kvällarna men igår och idag har det varit full fart större delen av dagen.. Nu känns det som att hen sparkar "neråt" dessutom om ni förstår hur jag menar? Jäkligt skum känsla… Sprungit runt mycket på jobbet ikväll, endast suttit ner kortare stunder, och det känns i kroppen.

Kiwikatt
4/14/14, 9:42 PM
#89

#88 Förstår precis hur du menar, min lilla gör likadant 😉

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Erika89
4/14/14, 10:09 PM
#90

Ikväll har jag iaf känt mig gravid så det känns bra :-P Dock så har jag fått väldigt ont i knäna, känns inte sådär superkul när man ska gå med hundarna osv.. :-\ God natt på er och hoppas att ni får ut era bebisar snart ;-)

Annons:
JeFo
4/14/14, 10:37 PM
#91

Jag hoppas min kommer imorgon! Annars blir det till att förlänga sjukskrivningen 😞 Glad att jag slipper ta FP-dagar iaf!

Praefatio
4/14/14, 10:50 PM
#92

Puh! Efter fem dagar med konstant sällskap (långväga besök från väninna) är jag tillbaka på forumet. Har haft en härlig långhelg i gott sällskap men nu är jag rätt socialt mör. Är dessutom dunderförkyld och det vill inte riktigt släppa. Gick in i vecka 18 idag och har känt sparkar i ett par dagar! Det känns väldigt tidigt men att det är just sparkar är det inte tu tal om. Som att bli petad på med en penna inifrån livmodern, helskumt. Känner rörelser nästan så fort jag sätter eller lägger mig ner så det måste vara en livlig krabat som ligger därinne. Mysigt!

[WickedAlly]
4/15/14, 12:25 AM
#93

Klockan har slagit midnatt så nu är det bara två dagar kvar :) Sista besöket hos bm 10.30. Ska bli lite sorgligt att inte träffa henne mer. I morgon ska jag köpa på mig extra blöjor, våtservetter och sådant tänkte jag. Är en kupongjunkie och hittade nyss en pamperskupong i willys reklamblad. Kan ju lika gärna passa på, det ska ju ändå köpas :)

[Thiah]
4/15/14, 4:33 AM
#94

05.30 finsk tid här, sambons klocka har just ringt. Jag har vaknat av huvudvärken under natten. Urk! Grannens dunkande har inte slutat, urk igen!. Men kuponger låter fint. Min mamma gör samma sak åt oss ;). Lidl och netto och vart hon nu springer. Jättebra! Vi har turen att vår rådgivningstant även blir bobfloyds tant så henne kommer vi fortsätta se. :)

Jespersen
4/15/14, 5:08 AM
#95

#88 Min är också en livlig en, och hon trycker gärna nedåt hon också.. Och åt alla andra håll och kanter! Ibland är det som att bebisen sträcker på sig, för jag kan känna något peta ut ovanför navlen på ena sidan samtidigt som det känns nere vid blygdbenet på andra sidan. En dag låg hon som i en liten boll på ena sidan av magen, sambon tyckte att det såg jätteläskigt ut, haha.
Sen när jag tryckte lite på bulan så blev han helt förskräckt "Akta ögonen och sånt!".

Idag går jag in i vecka 27, vilket betyder att andra trimestern snart är slut. Galet!

[WickedAlly]
4/15/14, 7:51 AM
#96

#94 låter obehagligt med så stark huvudvärk :( Jag gillar hur de lagt upp det hos er, skulle också vilja ha samma sen när han är född. Vore perfekt, och sen kunna gå till henne även när man väntar nästa barn också. Allt samlat liksom :) Jag älskar kuponger, inte sådär sjukligt dock men det är alltid kul att spara lite pengar :) #95 Livlig busunge där inne :) Stackars sambon :p På tal om sambo, skickade ett sms till rasmus igår och skrev "Lund?". Undrade kort och gott om han skulle dit efter jobbet som han sagt. Stackarn ringer och nästan skriker "Är det dags?!". Vet inte vad han tänkte på, vi ska till Malmö när lillen ska ut. Hispig much? Han är på helspänn, minsta lilla min jag gör så blir han nervös och verkar tro att jag ska föda där och då, haha.

[Thiah]
4/15/14, 8:41 AM
#97

Dom är söta fast de är hispiga ;). Jag ska till förlossningen på torsdag morgon för att bli igångsatt. Då är det v.39 och barnläkaren är nöjd. Tappen är typ mjuk, 1cm och stängd enligt dagens läkare så det blir ballong för att öppna troligtvis. Men vi kan hoppas att de små värkar jag har nu mjukar upp den till torsdagen. Bobfloyd ligger nu så långt ner med huvudet att det inte ens går att mäta på ultraljudet. Så jag hoppas det går snabbt på torsdag. :)

Annons:
Marvel-lous
4/15/14, 8:46 AM
#98

Alltså herregud vad jag är lättirriterad dessa dagar, allting stör mig.
Lite jobbigt på jobbet när kollegorna stirrar på en när man går runt och muttrar och fnyser. 😂

JeFo
4/15/14, 10:26 AM
#99

Seriöst? Ni kommer båda få innan mig. Vad var det jag sa! Varför sätter de igång dig Thiah? Du ska väl föda vaginalt? Är det pga din kropp? Ska ner till MVC imorgon. Antar att man bestämmer datum för mig då också. Står att endast 2% går 14 dagar över. Jag har gått 7 nu 😔 Vill inte bli igång satt. Risken för mindre värkar är ju större och jag har redan, med båda första och andra, fött utan och av ren envishet.

soundtrack
4/15/14, 10:32 AM
#100

#97 Men åh vad spännande! Det måste ju kännas helt galet att veta att du om 2 dagar kommer bli mamma :D #96 Min sambo kommenterade igår kväll att han tycker att det går alldeles för fort och att jag redan är alldeles för gravid :P haha! Han har hållt sig förvånansvärt lugn hittills men det känns som att han för varje dag som går nu inser allvaret mer och mer.

[WickedAlly]
4/15/14, 10:39 AM
#101

#97 åh, vi kommer mest troligt få barn på samma dag då ju! Coolt, haha :D

[Thiah]
4/15/14, 10:44 AM
#102

#99 Ja för kroppens skull. Det börjar bli lite väl jobbigt med andningen. Läkaren nu var lite luddig och fluffig för hon mena att andnignen kanske lättar med epiduralen sen för då lättar smärtan…. Det är ju inte smärtan som gör att jag har svårt att andas. Men skönt att hon lyssnade på mig i alla fall utan att tjata eller ifrågasätta en massa. Sen får vi se vad de använder för metoder på förlossningen. 

Jag hoppas det sätter igång för dig med, idag vore väl bra? Eller igår??

#100 Jo det känns ganska galet. När jag gick därifrån hade jag ju helst velat ha ut honom bums men det är ju bara imorgon kvar så är det torsdag. Tiden går fort!

En kompis och jag fikade igår. Sen när hennes man hämtade upp oss så pekade han på min mage och var helt chockad. Skrattade åt den och sa att den har blivit megastor. Tur att jag känner honom väl 😛 hahah

JeFo
4/15/14, 11:03 AM
#103

Vad säger dom till er som ska bli igångsatta? Hur lång tid ska det ta? Läst att det kan ta 1-3 dygn innan bebisen är ute. Försökt läsa på lite då jag ev också måste bli igångsatt. Ja jag hade ju helst sett att jag redan haft min bebis. 7 dagar sen hade jag inte alls räknat med 😔 Hoppas slippa 7 till…

[Thiah]
4/15/14, 11:10 AM
#104

#103 Hon sa ingenting om det alls. Jag fick bara en tid till förlossningen. Hon verkade mer intresserad av om sambon jobbar dagtid, ska vara med på förlossningen och om jag är rädd för att föda. Hon nämnde att om jag inte mjukar upp och öppnar mig mera så blir det ballongkateter så jag är ändå så pass mogen vilket är skönt. Resten får man väl veta när man är där. Jag hoppas inte att det tar 3 dagar då bobfloyd ligger precis innanför utgången.  Han behöver ju bara öppna dörren och få en liten putt 🤪

Sa åt läkaren att jag läst på det jag kan om ballonger och sånt. Ingen har sagt nått alls. Hon undrade även om jag kommit med bil eller buss och när jag sa buss tittade hon medlidande på mig. Som om jag tagit bussen för att jag hoppats bli kvar där idag… Jag har ju för sjutton inget körkort så det är cykel, promenera (i ett par timmar) eller buss som gäller. Ibland är läkare bra söta 😎

Jag förstår absolut att du vill slippa 7 dagar till. Jag är glad över att bara behöva vänta 2 dagar till. Morgondagen går ju åt till att handla och fixa det sista så tiden kommer gå hyffsat snabbt. 

Tänkte packa om bb väskan lite samt sätta dit mat(smörgåsar får det bli) åt sambon och lite annat gott åt oss. Kan bli många timmar på förlossningen och att lulla iväg till kafeterian hela tiden är inget jag önskar. 

Förresten Jefo så tror jag vi läser samma googlade sidor om igångsättning 😃

Annons:
JeFo
4/15/14, 11:17 AM
#105

Åh vad spännande! Glad att ni iaf slipper denna väntan. Jag får väl komma lite efter 😛 Väntan har liksom övergått till att jag inte tror på någon bebis alls. Hade du varit kanon att få innan fredag. Har äggletning och påskmiddag som väntar.

soundtrack
4/15/14, 11:26 AM
#106

#105 din bebis väntar säkert bara in dom andra, ni klämmer säkert ut dom på samma klockslag på torsdag alla 3 ;)

[WickedAlly]
4/15/14, 12:30 PM
#107

#102 Du får se det som att du fick två dagar på dig att fixa det allra sista, och ladda batterierna till max :) 

Idag är en stressdag, eller det är mitt fel att det är det iofs så jag ska väl inte klaga. Har varit hos bm, fick bara lyssna på hjärtat och mäta magen (nästan 37 nu, ligger strax över medel fortfarande). 

Har handlat lite, ska strax iväg och besikta pappas bil och sedan handla ännu mer. Känns skönt att fylla kylen. Det är tydligen inte säkert att Rasmus får vara kvar över natten här i Malmö, i Lund där vi tänkte föda först skulle han fått det utan problem men de har nästan inga enkelrum här. Så laddar kylen med lättlagad mat, tror inte att han kommer ha sinnesnärvaro att stå med något stort :)

[WickedAlly]
4/15/14, 12:38 PM
#108

Förresten, att få barn i påsktider är ju perfekt. Lösgodiset är svinbilligt så man kan bunkra rejält utan att få dåligt samvete, perfekt att stoppa i bb-väskan 😃

PogoPedagog
4/15/14, 1:07 PM
#109

JeFo: Har dom inte erbjudit dig en hinnsvepning? Det fråga de de mig om när jag gått över nästan en vecka ( blev 9 dagar till slut). Det snabbar väl på det ehela ibland. Jag tackade iofs nej men då mådde jag så pass bra att jag tyckte jag ville vänta tills det satte igång av sig själv.

[Thiah]
4/15/14, 1:27 PM
#110

#108 jag kan inte äta lösgodis tyvärr :( fast jag tycker det är gott! Men mina favorit äpplen finns i affären och sen tänkte jag skala morötter och ha med choklad. Sovit en stund nu. Känns riktigt bra att få hela onsdagen på mig. Hinner i lugn o ro fixa. Snabblagad mat blir det här med. Ska laga storportion lasagne idag och fylla kylskåpet imorgon. Vill gärna ha lättlagat själv till när man kommer hem.

JeFo
4/15/14, 2:18 PM
#111

Jag ska ner imorgon till MVC, får se vad de säger då. Hoppas det kommer med något vettigt! Finns ju oftast en anledning till att bebisen stannar. Vill inte stressa den el så…

Annons:
RoxannaS
4/15/14, 2:57 PM
#112

Blev inlagd på kvinnokliniken i natt. Åkte in till akuten till 21:30 igår kväll då jag inte fick behålla ens en tesked vatten. Och blev sen inlagd med dropp. Kom hem i morse och fick sova i min egen säng. Jag tror jag aldrig sovit så bra som då. Nu kan jag äta igen! :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
fridaas
4/15/14, 3:05 PM
#113

#112 usch men tur droppet hjälpte iaf :) Här var det en.skitnatt i natt, sov nog max 2timmar men tog igen det sen när dottern var på dagis, fast det får jag "lida" för nu. Att plugga inför prov med en treåring och en gnällande hund är allt annat än rofyllt, tur sambon kommer hem snart!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Praefatio
4/15/14, 3:23 PM
#114

#112 Trist att det behövde gå så långt. Gick också en och annan dag helt utan vätska under mina illamåendeveckor och var nära att bli inlagd men slapp, är grymt tacksam för det.

Varelsen i magen fortsätter sina gymnastiska övningar. Så fort jag lägger mig ner sätter hen igång inom någon minut och sedan känner jag hur hen snurrar runt, sprattlar och sparkar. Sparkarna känner man till och med lite från utsidan! En stark liten bebis, med andra ord. Bara en vecka kvar till ultraljudet!

CelsiusT
4/15/14, 3:33 PM
#115

Har sista veckan fått så fasligt ont i framkant på magen när jag går. Speciellt om jag går normaltempo eller lite snabbare, även när jag går uppför. Måste gå superlångsamt för att inte få ont i framkant på magen. Och ont, alltså det gör ont som om jag hade världens håll fast på ett ganska stort område och i framkant på magen (där livmodern sitter innanför) ganska långt ner, strax ovanför byxlinningen. Riktigt jobbigt är det. Någon annan som varit med om det?

Medarbetare på westernridning.ifokus

[WickedAlly]
4/15/14, 4:13 PM
#116

#110 Åh, tråkigt. Varför inte? (Om jag får fråga?)
Fast det kanske inte är världens förlust direkt, det är väl mest kemikalier ändå. 

Kände mig riktigt höggravid förut, vaggade omkring framför lösgodiset inne på Ica, haha. Kände hur folk tittade, fast jag har inte ont av det (som tur är, var ju inte en direkt som glodde 😂) 

Nu är jag genomtrött, men har fått gjort allt jag skulle. Har bunkrat upp med blöjor. Fick halva priset om man köpte tre paket på Willys. Runt 170 blöjor för 98 kronor blev det. Måste älska kuponger ;) 
Köpte även två tetror med mjölkersättning, hoppas jag slipper använda dem men jag har hellre lite hemma om det skulle gå åt skogen. Är det förresten inte rätt hemskt att det tom på mjölkersättningen står att amning är bäst..? Tror att de flesta vet att amning är bra, men man ger ju oftast ersättning av en bra anledning. Känns lite onödigt att få det upptryckt i ansiktet även då, speciellt med tanke på att många som ger ersättning faktiskt skulle vilja amma egentligen. 

Lagar också lasagne idag, haha. Det är sån där perfekt mat att ha färdig :) 

#112 Usch då :( Tur att det blev bättre relativt fort (även om jag misstänker att det inte direkt känns så)

[Thiah]
4/15/14, 4:29 PM
#117

#115 Sådär fick jag när jag gick snabbt. Fick börja ta det lugnt och gå långsamt så slutade det. Vet inte vad det var men det var störigt. 

#116 käken låser sig när jag äter något segt och det lösgodis jag älskar mest är just det sega. 

Ah, kanske borde skaffa hem lite ersättning inför påsken så man har hemma. Vore bra och veta vad de använder på sjukhuset så man har samma.  Fick veta av svärmor att sambons syster som också fick en tid för igångsättning blev direkt igångsatt när hon kom. Tiden hon fick var som en bokad tid så man slapp vänta. Jag hoppas det är samma för oss.

[WickedAlly]
4/15/14, 4:31 PM
#118

Ska förresten roa mig med att packa om bb-väskan. Nu när det blev Malmö istället för Lund så kan jag ta ut blöjorna och bindorna igen. I Lund är de för snåla för att bjuda på sådant tydligen men i Malmö har de :) 

Har dessutom lösgodis och dricka som ska ned. Och Mentos och fin-snus till maken, vet att han kommer behöva det, haha.

Annons:
[Thiah]
4/15/14, 4:33 PM
#119

#118 jag har också packat om vår. Mest för att få plats med mat och snask. 🤪

Sambons ena syster ville dom skicka hem redan efter 24 timmar på bb. Jag hoppas förlossnignen går snabbt och att vi känner oss redo + får åka hem tidigt. Är hellre hemma och har ont än på sjukhuset.

[WickedAlly]
4/15/14, 4:36 PM
#120

#117 Aha, låter ju onekligen lite jobbigt ja. 

Jag köpte bara ett vanligt märke, stod och velade mellan Babysemp och Nan men valde det första till slut. Blev lite Ole dole doff. 
Du kan ju skicka in sambon på vägen hem annars, antar att ni får skjuts av svärmor? :) 

Vad skönt, hoppas också att det är så då :)
Känner också att jag vill hem rätt fort, trivs sällan på sådana ställen. Är en riktig hemmagris. Men med tanke på snittet så blir det väl två dagar i alla fall antar jag. 

Haha, måste ju ha plats för det viktigaste ;)

RoxannaS
4/15/14, 4:37 PM
#121

Jag är faktiskt glad att dem tog mig på allvar. Så grymt skönt att få hjälp. Hemskt att vara törstig å inte kunna dricka utan att de kommer upp. Så det var helt klart värt mödan. Hellre en sån natt än å behöva fortsätta kräkas utan å äta.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
4/15/14, 4:56 PM
#122

Förstår det, man ska inte behöva må sådär men tyvärr verkar man ofta bli avfärdad lite för lätt av vården. Det är ju inte länge man kan gå utan någon som helst dricka heller, inte utan att må skitdåligt i alla fall. 

Thiah: Stämmer det förresten att blöjor är jättedyrt i Finland? Läste det någonstans, att det nästan är dubbelt så dyrt som här :O

JeFo
4/15/14, 4:57 PM
#123

Funderar på att packa upp min BB-väska. Kanske det börjar då?! Lasagne är min favo! Skulle kunna leva på det, läääänge!😀 Har varit till mamma idag. Gått i trappor och försökt hålla igång. Sammandragningar i massor men inget mer. Kanske ska be MVC kolla läget imorgon. Finns ju dom som öppnar sig utan att känna något. Har ju riktigt ont varje kväll.

[WickedAlly]
4/15/14, 5:18 PM
#124

#123 Brukar ju vara så, kanske är värt ett försök ;) 
Eller påbörja ett stort projekt av något slag. 

Det tycker jag du ska göra, låter ju som att det händer något i alla fall :)

[Thiah]
4/15/14, 5:37 PM
#125

Ally: jag har ingen aning om blöjor. Mamma köpte 2 paket så jag har inte behövt skaffa ännu. Men allt är lite dyrare här känns det som… Nu när påsken kommer är många affärer stängda så jag vågar inte lita på att det finns en öppen affär just den dagen vi slipper hem. Jefo: sambon är som du. Han skulle kunna leva på lasagne. Dessutom är det ju så smidigt att ha i frysen. Sällan jag får nått över att sätta dit dock. Sambon äter som en häst ;)

Annons:
PogoPedagog
4/15/14, 7:57 PM
#126

Är det, apropå ersättning o amning som någon pratade om nyss, någon mer än jag som stör sig på att det alltid i all info står ungefär: Ersättning kan användas om mamman inte kan eller vill amma. 

Som om det aldrig var barnet det berodde på utan bara mamman som inte " kan" amma, som om det vore någon fel på den hemska dåliga mamman som inte klarar att amma:P Det finns ju många barn som är den som inte " kan" amma. Pga t.ex kort tungband eller gomspalt eller att de helt enkelt vägrar amma trots att mamman gjort allt vad hon kan för att få till rätt amningsteknik. Grr, gillar inte att mamman ska få sådan jäkla press på sig kring amning ( och allt annat som har med gravidiet o förlossing att göra)

[Thiah]
4/15/14, 7:57 PM
#127

Förresten. En sak jag märkt under kvällen och lite undrar över. Emellanåt så känns det som om lungorna helt plötsligt får svårare att röra sig eller som när hjärtat dunkar sådär extra hårt fast utan dunkandet. Det liksom drar ihop sig inuti. Är det månne sammandragningar som gör det? Det håller i sig en liten stund och släpper sedan och det är inte smärtsamt eller obehagligt utan bara märkbart.

RoxannaS
4/15/14, 8:02 PM
#128

#122 precis. Om inte annat så tar ju organen stryk. Såsom njurarna och kul å sabba dem när man är så ung. För att dem inte tar en på allvar. Så jag är glad att jag hade sån tur. Vidrigt att vara däså törstig å inte kunna dricka alls.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
4/16/14, 12:23 AM
#129

Shit shit shit, nu ser man sparkarna tydligt utifrån!!! Ligger i soffan och fick ropa på fästmannen som kom rusandes och tittade också, lade fingrarna mot och fick känna livet från sin bebis för första gången. Vad fort det går. För bara två veckor sedan kände jag små fladder i magen om jag kände efter och var riktigt avslappnad, nu känner jag sparkarna så fort jag sätter eller lägger mig ner och ser den till och med. Känns som att vi plussade igår, och nu är vi nästan halvvägs. Overkligt.

[WickedAlly]
4/16/14, 12:26 AM
#130

#125 okej. Läste en tråd om blöjor på familjeliv. Där skrev någon att de betalade 13€ för ett paket Pampers strl 2. Här kostar ett sånt 65 kronor. Sjuk skillnad i sådana fall. Åh, är så van vid att allt ha öppet oavsett vilken dag det är. Du kanske kan ringa och höra med bb?

JeFo
4/16/14, 2:59 AM
#131

2h med värkar här!!!!!!! Fortfarande 9min mellan varje typ. Hoppas det inte ger sig nu!

[Thiah]
4/16/14, 4:36 AM
#132

#130 Ska kolla idag i våran affär. Vi ahr ju kiosken öppen men på de röda dagarna är affärerna stängda. Förr var de alltid stängda på söndagar så det har i alla fall blivit bättre nu. 

#131 heja heja Jefo! 😃

Annons:
[WickedAlly]
4/16/14, 6:28 AM
#133

#132 tur attbdet blir bättre i alla fall, irriterande om man glömt något och allt är stängt. #131 Heja! Hoppas ni fått åka in :D

[Thiah]
4/16/14, 7:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Är i affären…(ska se om bilden kommer med.)

Jespersen
4/16/14, 8:04 AM
#135

#115 Det är precis så jag har haft det i flera veckor! Skrev om det tidigare i tråden. Jag har det fortfarande så, det är få gånger jag kan gå en längre promenad utan att få gå i snigeltakt hem.. 

Barnmorskan sa att det (som jag misstänkte) beror på att det tänjer så mycket på ligament och magmuskler nu när livmodern växer så mycket och blir tyngre. Störande är det i alla fall, jag saknar att kunna ta en rask promenad med hundarna :( Jag blev helt lycklig när det faktiskt funkade en dag, och hoppades att det hade vänt! Men nej, samma sak dagen efter sen.
När det väl börjar så kan jag inte ens gå i normal takt, knappt i långsam.. 

Sen har jag så fruktansvärt ont runt svanskotan och ner i skinkorna/låren att jag knappt vill gå vissa dagar.. Det är tur att jag bara har en månad kvar att jobba :/

JeFo
4/16/14, 9:30 AM
#136

Åker till BB om en stund. 5min mellan

CelsiusT
4/16/14, 9:56 AM
#137

#135 Känner precis igen det. När det väl sätter igång så går det knappt att röra sig. Igår fick jag sätta mig på en sten i 10 min innan jag kunde börja snigla mig hem. Är så sjukt irriterande, för nu när jag får akupunktur så är jag vid vissa tillfällen näst intill helt smärtfri och kan alltså röra mig bra. Men då när jag går ut så tar det inte så lång tid innan magen drar igång och jag kan inte röra mig iaf. Är så trött på att vara så totalt orörlig. 

#136 Woho, äntligen dags för dig! Hoppas allt går bra nu.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Thiah]
4/16/14, 10:18 AM
#138

#136 yey :) lycka till !!

fridaas
4/16/14, 10:51 AM
#139

#136 va kul! Lycka till :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[WickedAlly]
4/16/14, 11:36 AM
#140

#136 ja! Kul :D Thiah: satan vad dyrt :o I morgon klockan åtta blir vi föräldrar!

[Thiah]
4/16/14, 11:44 AM
#141

#140 ja det var dyrt. Men det finns säkert billigare platser att köpa dem på. Fast oftast handlar man ju i närmaste… hmf.. Ska du in kl.8? Du blir ju färdig före mig. Planeraren i mig skulle gärna ha en exakt tidtabell på hela förlossningen men så funkar det visst inte ;);)

[WickedAlly]
4/16/14, 11:58 AM
#142

#141 känns som att ni borde bunkra om ni är i sverige någongång. Jag köpte pampers strl 2 för 32 kronor paketet igår. Hel hundring billigare :o Ska vara där vid sju och kvart i åtta rullas jag in på op. Verkar som att vi tre ändå får våra bebisar i rätt ordning, bara väldigt mycket tätare än förväntat :)

[Thiah]
4/16/14, 12:00 PM
#143

Ja, ska passa på i juli o köpa blöjor. Mamma har säkert kuponger ;). Jag är ju där 7.20 svensk tid men sen får vi se. Hoppas såklart att det säger plopp men tvivlar. :p Ja, ganska coolt hur tätt de nu kommer med tanke på hur mycket vi skrivit dessa månader.

fridaas
4/16/14, 12:06 PM
#144

Har ni några cravings? Jag har helt snurrat in på wok för tillfället. Innan har det varit apelsiner, cocacola ur burk, citron och Fanta. Förra graviditeten var det apelsiner, clementiner (sura sådana), cola ur burk, men framför allt STARK mat (gick säkert en halv burk samtal oelek och en halv flaska Tigersås om dagen hemma) och tacos med.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

RoxannaS
4/16/14, 12:09 PM
#145

#136 ja!!! Kom igen nu! Vi hejar på dig :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
4/16/14, 12:15 PM
#146

#143 gör ni rätt i :) Du får be henne spara alla hon hittar :p Åh, då kan de ju verkligen komma hur tätt som helst :D #144 inga just nu, men under graviditeten har det vart föest clementiner, sen apelsiner, gröna äpplen och till sist mjölk. Coca cola är min livscraving typ, tyvärr.

Annons:
soundtrack
4/16/14, 12:16 PM
#147

Härligt JeFo! Hoppas allt går vägen nu :) Är sååå avis på er som ska få era bebisar nu! Känns långt till augusti… #144 Cravings är nog inte rätt ord, förutom 2 veckor precis i början när jag var besatt av avokado så har jag inget som jag har dille på direkt, men jag äter mer av vissa saker. Coca Cola är jag alltid beroende av och det har väl blivit lite värre nu när jag ersätter helgvinet med Cola oxå :P Jag har ätit lite mer glass än vad jag brukar. Det har blivit en hel del varmkorv också, tror det är den lite salta smaken jag är ute efter där.

CelsiusT
4/16/14, 12:18 PM
#148

#144 Vet inte om det är cravings, men sambon kallar det för det. Italienskt!! Pasta!! Går runt och drömmer om pasta, soltorkade tomater, oliver, fetaost, salami, med olivolja och allt i en blandning då förstås. Äter pasta typ minst en gång om dagen och är ofta sugen på det direkt efter att jag ätit det. 

Annars går det väldigt mycket äpplen här hemma just nu. Går och blir småsugen och då när jag tittar i köket så ser jag äpplen som då går åt. Av någon anledning så kommer jag även ihåg att köpa det när jag är i affären. Och apelsiner äter jag på kvällen.

#140 Häftigt!!

#143 Nära nu för er alla 3 ;P

Undrar hur det gått för JeFo…

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Thiah]
4/16/14, 12:24 PM
#149

Cola eller fanta på burk har jag med. Sen isbitar och paprika samt morötter. Jag har ganska nyttiga cravings. Kanske för att jag äter så mycket skit annars ;). Mamma sparar inte kuponger, hon köper blöjor i mängder istället. Vi brukar se ut som om vi ska flytta när vi tat båten hem. Hehe

Jespersen
4/16/14, 1:28 PM
#150

Spännande JeFo! :) 

I början av graviditeten tyckte jag mycket mer om korv än jag brukar. Pasta blir jag också sugen på ofta, och mackor. Annars är jag allmänt väldigt sötsugen, sådär PMS-sötsugen. Är helt galen i kanelbullar och annat fikabröd och glass hade jag kunnat leva på nu.. Riktigt jobbigt för jag vill ju inte äta för mycket sånt, speciellt när mitt socker låg lite högt (inte för högt dock) vid sockerbelastningen i vecka 14. 

Idag känns som en bra dag! Jag klarade teoriprovet för körkortet, det är underbart väder och jag har knappt ont alls än så länge! Bådar gott :)

[WickedAlly]
4/16/14, 1:59 PM
#151

#149 Haha, gulligt av henne :) 

Undrar också hur det går för JeFo, önskar att hon hade satt sambon på att uppdatera här ibland :P 

#150 Gratulerar till klarat teoriprov! Snart dags för uppkörning då? :)

[Thiah]
4/16/14, 2:26 PM
#152

#151 tror sambon har fullt upp med jefo ;). Min mamma köper saker under det halvåret vi inte träffas så det blir en del. Lär ju inte bli mindre nu. ..haha Sambon har fått grönt ljus av sin chef att vara hemma med oss i hela 2 1/2 vecka. Yey :)

[WickedAlly]
4/16/14, 2:31 PM
#153

#152 Ja, det är nog så :P 

Haha, lär det nog inte bli nej. Måste vara jobbigt att få med sig hem när ni inte har bil? 

Åh, vad skönt :) Blir samma som för oss då, det är ju tre röda dagar nu framöver så med dessa och helgerna så har vi 19 dagar tillsammans :)

Annons:
[Thiah]
4/16/14, 2:40 PM
#154

#153 taxi eller vänner som kan hämta måste möta oss vid båten. Det är helt sjukt hur mycket saker vi kan ha. I sommar har vi ju även bebis med oss… stortaxi blir det då :) Känns det bra inför imorgon , Ally? Jag är ganska lugn. Oroar mig mest för vilken sorts barnmorska vi ska få och om de kan sätta en kateter direkt. Pratar barnmorskan bara finska hoppas jag det finns någon annan….men det blir nog bra :)

[WickedAlly]
4/16/14, 2:56 PM
#155

#154 Ni får hyra en buss ;) 

Känns förvånansvärt bra, är än så länge inte alls nervös. Hade väntat mig att det skulle kommit vid detta laget. Men narkosläkaren och barnmorskan jag fick prata med idag var så trevliga och kändes trygga och det tror jag hjälper väldigt mycket. 
Det enda jag egentligen är orolig för är att vi ska försova oss, haha. Bussen går 06.05 och vi är båda morgontrötta.
Vi struntar i bilen, parkeringen (om man ens hittar en plats) är dyr och det är ju egentligen ingen idé att den ska stå där i flera dagar. Rasmus får hämta den när vi ska hem istället.  

Kan inte din sambo översätta annars om det skulle krisa? Eller han kanske inte heller är finsk? 

Varför borde de inte kunna sätta katetern direkt? Eller missförstår jag dig?

[Thiah]
4/16/14, 3:11 PM
#156

Jo sambon pratar finska men hur kul är det att föda genom en nervös tolk? Men förhoppningsvis har de i så fall en engelsk talande. Men vi håller tummarna för en svenskspråkig. Jag pratar om ballongkateter och litar inte på att de kan sätta en sådan förrän den är satt. ;) läkaren i förrgår var så fluffig så vi ser imorgon. Det enda jag tar för givet är att vi ska vara där kl. 8.20… Jag kommer vara vaken vid 6 tiden säkert. Är extra morgonpigg om det äer nått spännande på gång. Kommer hinna driva sambon galen innan vi ska gå till bussen kl. 7.20. Hahahah

[WickedAlly]
4/16/14, 3:13 PM
#157

Det har du rätt i, tänkte inte på. Undra hur mycket fel det hade blivit då :P 

Ah, tänkte inte på det heller. Verkar vara lite slö idag 😊
Vi får hålla tummarna för att de kan sätta den snabbt. Vad är det man behöver vara öppen för det? 

Haha, med tanke på vad du ska göra för er skull i morgon så kan han gott ta det. Lite ska de ju ha gubbarna också ;)

[Thiah]
4/16/14, 3:18 PM
#158

När jag googlar verkar det räcka med 0,5cm för en kateter och jag var ju typ ett finger öppen. Men vet inte om jag är öppen hela vägen eller bara i början. Alla läkarna säger olika och doktorn igår gjorde en obekvämare ( och från en underligare ställning) undersökning än studenten jag hade innan det så jag väntar till imorgon. Men kortare är tappen iaf…. Jag tror sambon kommer tolerera väldigt mycket denna påsk. Han är som tur e bra på det. Tar det lång tid från er till malmö sjukhus?

[WickedAlly]
4/16/14, 3:28 PM
#159

Irriterande med olika svar. Men det borde ju hänt ytterligare lite tycker jag, så att det går att sätta den. 

Hur är det en sån funkar? Vidgar sig sakta tills man är 3-4 cm öppen och sen trillar den ut? Kan verkligen inget om sånt här. 

Skönt det :)

Nä, tio minuter med bil och 26 med bussen. Bussen går dessutom hela vägen så man slipper byta  någonstans :) Har ni långt?

[Thiah]
4/16/14, 3:34 PM
#160

27min med bussen, som går var 20min. :) Den ska sitta tills den trillar ut och då borde man vara ca 4cm öppen och de kan spräcka hinnorna. Är som en liten ballong och ska ge mensvärk liknande smärta. Sen ska nån visst dra i den då och då. Ska bli intressant, gillar att lära mig nya saker. Tur att man lätt blir fascineradav sjuhussaker.

Annons:
[WickedAlly]
4/16/14, 3:40 PM
#161

Tror det är var 12:e minut här, väldigt skönt ifall man skulle missa en. 

Aha, okej. Då är jag med. 
Du får ursäkta, men det låter inte jätteskönt :P (Säger jag som ska skäras upp, haha). 

Samma här, kan inte låta bli att titta när de ska sätta kanyler och sånt. Måste glo liksom :)

[WickedAlly]
4/16/14, 3:44 PM
#162

Är förresten väldigt nyfiken på hur det kommer kännas i morgon. Det kommer ju inte göra ont men man känner ju att de är där och drar och grejar. Måste vara en skum känsla.

[Thiah]
4/16/14, 3:46 PM
#163

#161 lite mensvärk har jag aldrig dött av så jag e inte orolig. Tänk att man skulle ha nytta av att lida av mensvärk ;) Jag gillar också att glo när de gör saker. Ända gången jag har svårt o titta är när de sätter bedövning innan de ska sy. Får fantomsmärtor av att bara se det på teve. :p

[WickedAlly]
4/16/14, 3:55 PM
#164

#163 Enda gången i livet man har nytta av att att man haft hemsk mensvärk tidigare, man är ju härdad åtminstone ;)

Haha, varför just då? Dålig erfarenhet? 
Enda gången jag sytt någonting var när jag slog ut en tand, då fick jag ett par stygn i tandköttet eftersom det spruckit en del. Har verkligen ingen erfarenhet av operationer/sjukhus alls, bara den gången och en gång när jag opererade ut en visdomstand. Tror att det är därför jag kan glo på allt, jag har svårt att föreställa mig känslan och smärtan.

[Thiah]
4/16/14, 4:02 PM
#165

Jag har aldrig blivit sydd vaken så jag vet faktiskt inte. Men har svårt att se det på teve.

[WickedAlly]
4/16/14, 6:57 PM
#166

På tal om att sys, det kommer ta en timme att sys i morgon och då får jag inte ha lillfisen där. Han och Rasmus får vara på BB medan jag först sys och sedan övervakas ett par timmar. Kommer ju vara tortyr.

[Thiah]
4/16/14, 7:23 PM
#167

#166 ja att sys och uppvaket är väl dwt som känns mest trist med kejsarsnitt för mamman. Men rasmus får ovärderlig pappa tid

Annons:
[WickedAlly]
4/16/14, 7:46 PM
#168

#167 Ja, jag är väldigt glad för hans skull. Han är ju väldigt nöjd, så då är jag nöjd också (fast lite avundsjuk pinsamt nog, haha). Sen hamnar ju pappan liksom lite bredvid när det kanske ska ammas stup i kvarten och så. Och vi vet inte än om han får vara kvar över natten, det beror på om det finns lediga enkelrum eller inte.

JeFo
4/16/14, 8:09 PM
#169

Nu är jag klar tjejer! Aj, aj, aj…. Blev triss i tjejer och en stor en 😛 Tar allt när jag blivit lite mer människa. Lycka till imorgon Ally!

[Thiah]
4/16/14, 8:12 PM
#170

Grattis jefo!!!

[WickedAlly]
4/16/14, 8:14 PM
#171

Åh, stort grattis! Ser fram emot att höra mer :)

Tack!

[WickedAlly]
4/16/14, 8:16 PM
#172

Kan inte låta bli att tycka att det är så kul att våra bebisar kommer så tätt, alla tre också trots att ingen av oss hade bf samma vecka ens :)

[Thiah]
4/16/14, 8:19 PM
#173

#171 jag hade också blivit avis på sambon. Min sambo överraskade mig positivt igår. Hans sätt att tala om detta inför hans mamma och hans inställning till att jag ska ha det bra även om det kräver mera av honom i början kändes så skönt. Är ju inget pucko jag ska ha barn med men det kändes så bra att han helt av sig själv säger vissa saker. Och han säger inte saker bara för att göra hans mamma glad. :)

[WickedAlly]
4/16/14, 8:34 PM
#174

#173 Vad fint :) 
Det är sånna ögonblick som man känner lite extra mycket att man valt rätt pappa till sitt barn och rätt man att dela sitt liv med :)

Annons:
Praefatio
4/16/14, 8:47 PM
#175

Grattis JeFo!!!! Och lycka till alla andra! Åhh, är avis, nu ska ni äntligen få träffa era små!

[Thiah]
4/16/14, 8:53 PM
#176

#174 ja verkligen. Fick ett bra inre lugn efter det. Trots att han inte gjort som jag velat idag ;) Nu ska jag försöka sova, måste få några timmars sömn i alla fall. :)

RoxannaS
4/16/14, 8:55 PM
#177

#169 åh grattis!! Förstår tyvärr inte det där med triss och hoppas du återkommer snart med mer info :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
soundtrack
4/16/14, 9:18 PM
#178

Grattis JeFo! #177 Hon har 2 döttrar sedan tidigare och fick alltså en tredje nu :)

[WickedAlly]
4/16/14, 9:55 PM
#179

#174 Haha ;) Samma här, hur nu det ska gå till. Men först ska jag duscha med den där skumma tvättsvampen jag fick på sjukhuset förut.

fridaas
4/16/14, 9:55 PM
#180

#169 Grattis :-D

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

RoxannaS
4/16/14, 10:02 PM
#181

#178 Jaha! Men då förstår jag! 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
JeFo
4/17/14, 2:26 AM
#182

Thiah, blir du igång satt idag? Isf är det ju lycka till till er båda!!! Sen har vi ju massor att prata om 😀 Som om vi inte haft det förut 😛 Precis: triss för tre tjejer! Tog tid ändå. Värkarna började 1.30 på natten och bumlingen var ute 16.06. Håller tummar å tår för att allt går vägen senare idag nu.

[Thiah]
4/17/14, 4:41 AM
#183

Jefo: jag borde bli :-) hur mår ni? Gick det bra ändå? Ally: ah den där tvålen minns jag… kanske på grund av den som första duschen efteråt är extra speciell och skön… Sambon har snarkat hela natten så en av oss har sovit riktigt bra. Han snarkar faktiskt här bredvid mig ännu. Bobfloyd har bråkat med sin mor hela natten vilket stört min sömn ännu mer än nervositet. Haha jäkla unge ;)

Jespersen
4/17/14, 6:04 AM
#184

Åh, GRATTIS JeFo! :)

Och lycka till idag Ally och Thiah!

soundtrack
4/17/14, 6:10 AM
#185

Lycka till idag Thiah och Ally :)

fridaas
4/17/14, 7:49 AM
#186

Lycka till idag :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
4/17/14, 9:39 AM
#187

Jag är hemma igen med en ballongkateter som vi hoppas sätter igång saker och det tämligen snabbt. Haft den i kanske 90min och mensvärken börjar bli ganska kraftig. Blir intressant det här

JeFo
4/17/14, 9:59 AM
#188

Spännande ThiAh! Hoppas det går fort. Vi är kvar på BB. Behövde stanna 24h. Vi fick en bumling på 4680g å 52cm lång. De vill ha koll då så hon får i sig tillräckligt. Varit en helt ok natt.

Annons:
Erika89
4/17/14, 10:30 AM
#189

Grattis Jefo! 

Och lycka till ni andra idag :D Mycket spännande detta må jag säga :D

[WickedAlly]
4/17/14, 2:49 PM
#190

Tack allihop :) 08.22 kom Wilmer ut med planerat snitt. Nu förstår jag vad folk menar med att man måste uppleva det för att kunna förstå hur det känns. Det var total förälskelse från första blick. Hoppas det hänt något hos er också Thiah :)

Praefatio
4/17/14, 3:00 PM
#191

#190 Tusen, tusen grattis!!! 🌺 Välkommen till världen Wilmer!

fridaas
4/17/14, 3:01 PM
#192

Grattis #190 :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

soundtrack
4/17/14, 3:18 PM
#193

Stort grattis Ally! :) Ett par dagar in i v 24 och nu börjar jag känna mig gravid :P magen växer i ett rasande tempo känns det som och börjar snart gränsa till otymplig.. Måste sitta sak i ryggen, annars trycker den på så jag får halsbränna :( och det börjar bli väldigt svårt att böja sig fram och knyta skorna. Vaknar även på nätterna när jag ska vända på mig för det känns som att magen inte riktigt vill följa med.. Och det är 16 v kvar, hur ska detta sluta :S

[Thiah]
4/17/14, 3:21 PM
#194

Grattis Ally! Hoppas allt gått bra. Jag har värkar (gissar jag) som kommer ungefär var 10min och gör ONT. Men ballongen är kvar… slemproppen tror jag är borta. Alltid nått….

JeFo
4/17/14, 4:47 PM
#195

Åh grattis Ally! Ja det är en speciell känsla att få barn. Inget som slår det! Hoppas du berättar allt när du orkar! Tänkte ta min historia när Thiah är klar. Kämpa på nu Thiah!!!

Annons:
Praefatio
4/17/14, 4:55 PM
#196

Kämpa Thiah! Tre iFokus-bebisar på två dagar, inte dåligt!!

[Thiah]
4/17/14, 6:03 PM
#197

4timmar med värkar men ballong är envist kvar.. fast jag misstänker att jag läcker vatten. Vore ju trevligt! Men nå.. kroppen är igång åtminstone

Kiwikatt
4/17/14, 7:37 PM
#198

Trotsat fogarna och vart ute i spöregnet och plockat nässlor. Nu kokar bästa älsklingen nässelsoppa till mig och pyret

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

PogoPedagog
4/17/14, 7:58 PM
#199

#197 Gött att det händer något iaf:) Passa på att slappna av och att äta massor så du är redo sedan. Jag missade biten med att äta rejält innan det var för sent och lyckades knappt få i mig något under förlossningen, korkat av mig.

[Thiah]
4/18/14, 2:58 AM
#200

#199 ja jag har fått sovet lite vilket är superskönt. Ballongen kunde jag dra ut nu vid 3.45 på morgonen. Den lättnaden när den skavande katetern är borta! Sitter nu vid matbordet och ska äta lite innan jag försöker sova några timmar till. Ska in till förlossningen vid 8 om inget händer innan. Bobfloyd verkar lika nöjd som jag över att den är ute ;) Läste på nätet att vissa får råden att dra varje halvtimme, vissa får hela katetern omspänd varje timme medan vi fick rådet att dra lite då och då. Kan tänka mig att det går snabbare om den hela tiden spänns…

Jespersen
4/18/14, 9:02 AM
#201

Grattis Ally! :)

fridaas
4/18/14, 12:08 PM
#202

Sådär då har hormonmonstret i mig vaknat ordentligt, fast denna gången får folk som råkar ut för det skylla sig själva. Komma hem hit och tro att de kan styra och ställa med min treåring hur de vill. Vill hon springa omkring helnaken här hemma får hon göra det, hon tycker inte om att ha en massa kläder på sig. Och sen försöker idioten få henne till att inte leka med sin vagn i vardagsrummet utan bara på hennes rum, jag går inte in som främmande i någon annans hem och försöker styra hur deras barn ska leka eller klä sig och jag accepterar verkligen inte att någon gör så i mitt hem. Sambon tycker bara att jag är överkänslig så han får nog sova i garaget i natt >.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Erika89
4/18/14, 4:18 PM
#203

#202 Det känns som om det var ett helt okej tillfälle att ta fram hormonmonstret.!

soundtrack
4/18/14, 4:31 PM
#204

#202 I det läget hade jag blivit vansinnig utan att vara ett hormonmonster kan jag säga! Hur tänker folk egentligen!?

[Thiah]
4/18/14, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Joel säger hej. :)

soundtrack
4/18/14, 10:15 PM
#206

Grattis!! :)

CelsiusT
4/18/14, 10:16 PM
#207

Grattis både Thiah, Ally och JeFo ;P Härligt att ni äntligen är i mål! Blev det datum: 16, 17, 18 för er tre nu? Fräckt att det blev så nära varandra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
4/18/14, 10:30 PM
#208

#205 Grattis, vilken goding!

Idag var jag i Ullared och handlade mängder av bebisgrejer. Mysigt! Blogginlägg om det: http://neuroatypisk.se/2014/april/ullared.html

fridaas
4/18/14, 11:18 PM
#209

Stort grattis till er alla tre :) #204 jadu jag vet inte hur de tänker, om de tänker alls -.-

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[WickedAlly]
4/19/14, 7:04 AM
#210

Stort grattis Thiah! :D

[WickedAlly]
4/19/14, 8:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Wilmer säger också hej :) Hoppas på att få åka hem i eftermiddag. Barnläkaren ska bara godkänna honom.

Jespersen
4/19/14, 8:35 AM
#212

Grattis Thiah! Vilken sötnos!

Wilmer var ju också en liten goding <3

Jag vill också ha min bebis nu! Och så ska man vänta tre hela månader till..

fridaas
4/19/14, 9:34 AM
#213

Man blev ju inte alls sugen på att bebis ska komma nu.. Hur ska man klara av att vänta ca 8v(+-2v) till?! #208 åh den med krokodilen va ju helt underbart söt :D

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
4/19/14, 9:44 AM
#214

Tack tack. Han har varit snäll mot sina föräldrar detta halva dygn ;). Grattis Ally till sötnosen

Ria74
4/19/14, 9:47 AM
#215

Grattis till er alla! :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Erika89
4/19/14, 10:38 AM
#216

Vilka fina pojkar! :D

Annons:
MolnBlomman
4/19/14, 10:41 AM
#217

Blir ett litet knytt på julafton för mig om allt går som det ska. :-)

JeFo
4/19/14, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

Grattis till båda två 😃 Vilka söta pojkar! Väntar med spänning på att höra allt. Vi kan ju inte vara sämre: Holly säger också hej 😀

Praefatio
4/19/14, 2:13 PM
#219

#213 Visst var den! Annars hade de inte så mycket skoj kläder till spädbarn, tyvärr. Mest basic vita bodys.

Vad roligt att få se era nyfödingar Thiah, JeFo och WickedAlly, de är underbara! Och vilka fina namn de fick, Joel, Wilmer och Holly. Tillsammans låter de lite som ett rockband 😃 Hoppas ni fortsätter uppdatera oss lite på hur det går ett tag, för även om ni väl tekniskt sett hör hemma på Barn i Fokus nu så är det nog inte bara jag som vill veta aaaallt om hur det går! Har någon av er tre bloggar?

Uppdatering härifrån: Det slog mig just att det känns som att jag har en stor groda i magen. Bebisen känns exakt som en sprattlande, sparkande groda. Bara tre dagar kvar till RUL nu, åh, vad roligt! Ska bli så kul att få se lillingen igen och få veta lite mer exakt när hen kommer, och så skönt att få veta om allt är som det ska. Hoppas på en frisk liten groda.

Erika89
4/19/14, 2:45 PM
#220

Idag bara njuter jag. Jag mår inte illa och jag är inte så extremt trött som jag varit de senaste två veckorna. Så idag har jag orkat mer än vanligt, sååååå skönt! 

Glad påsk alla underbara! <3

Praefatio
4/19/14, 3:00 PM
#221

#220 Vilken vecka är du i? Har du tur så kanske det har släppt permanent :)

Erika89
4/19/14, 3:06 PM
#222

#221 Är i vecka 8+0 så inte så långt gånget, så litar inte på det alls :P

CelsiusT
4/19/14, 3:07 PM
#223

Men vart tog mitt inlägg vägen? Hmm…

#219 När vi var på Gekås så hade dom en del roliga färger och figurer. Dock var det mest rosa och grått på tjejavdelningen. Pojkavdelningen hade mer blandat med rött, blått, grönt, turkos, osv och olika nyanser av färgerna. Dock hade dom inte den dressen som du la upp bild på, så sortimentet har väl ändrats sen vi var där i mars.

Jag skulle också vilja göra en resa till sen i sommar.

#220 Vad skönt för dig, hoppas det håller i sig. Känner mig också lite bättre nu. Ibland åker mina Sea-band av, dock åker dom på efter några dagar/timmar igen. Men ändå så skönt att kunna vara utan dom. Och orken pendlar lite, men känner mig över lag gladare, gissar att det är för att jag inte ligger och spyr längre som orken börjar återkomma.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Praefatio
4/19/14, 3:08 PM
#224

#222 Nej, då har du nog ett tag till, men njut så länge det varar i alla fall! 🙂

[WickedAlly]
4/19/14, 6:05 PM
#225

Hemma, firar med dubbel mjölkstockning och tillhörande frossa :(

CelsiusT
4/19/14, 6:08 PM
#226

#225 Nä men fy =( Du hade väl problem med det redan under graviditeten? Finns det något bra att göra åt det? Går det amma när man har mjölkstockning eller får du ge ersättning nu?

Medarbetare på westernridning.ifokus

[WickedAlly]
4/20/14, 4:02 AM
#227

#226 ja, det började ganska tidigt tyvärr. Att massera och hålla dem varma hjälper. Hade nästan 40 i feber och låg under en hög med fleecefiltar, nästan tortyr, haha. Men det släppte väldigt fort nu och nu är det mjölk precis överallt. Vi gav lite extra ersättning just så, vi får redan komplettera med det tyvärr. Han är lite liten så han orkar inte suga sig mätt tråkigt nog.

JeFo
4/20/14, 9:38 AM
#228

Jag låg i frossa igår. Vaknade och var helt borta i huvudet 😔 Tuttarna har nog vuxit 2 storlekar sen mjölken kom. Holly är stor och äter därefter… Sovit en timme i natt. Inte alls van vid detta då de andra nöjt sig, denna tycks inte kunna bli nöjd 😛 Tur de är sååååå söta! Hoppas mjölken ställer in sig någorlunda för det är tufft när de krånglar. Just nu är jag mest fascinerad över hur fort magen kan dra ihop sig! Aldrig tänkt på det förut! För varje dag har den krympit bra mycket!

Jespersen
4/21/14, 6:08 AM
#229

Jag ska strax iväg och jobba, och jag har en känsla av att det här inte kommer att gå bra.. Vi jobbar själva på helgdagar, och jag tyckte att det var tungt redan innan jag var sjukskriven och hade semester.. Och det var minst fyra veckor sen, nu får jag jätteont även när jag jobbar med dom andra och har möjlighet att ta rast och så :( 

Just nu känner jag mig bara så trött på att vara gravid.. Jag kan inte gå ut ordentligt med hundarna (knappt alls när jag har jobbat), jag klarar inte av att jobba, jag kan inte ha mina kläder längre och känner mig bara otymplig och oduglig :(

Och jag är bara i vecka 27, vilket får mig att må ännu sämre över alltihop. Jag har ju det jobbigaste kvar liksom. 

Sådärja, nu har jag nog gnällt klart för denna gång!

Praefatio
4/21/14, 11:54 AM
#230

#229 Usch, vad tungt du verkar ha det :( Är så jäkla glad att jag bara pluggar och därmed kommer ha sommarlov sista tre månaderna. Pluggar ju dessutom bara 30%, fattar inte hur man klarar av att ha heltidssysselsättning under graviditeten, fy sjutton…

Ingenting upphetsande händer hos oss. Magen har något slags "antitillväxt-period" trots att livmodern blir större. Eller jag vet inte, fästmannen sa förtjust att jag "verkligen ser ut som en blivande mamma nu, sådär rund och fin" så det kan hända att det händer mer än jag märker.

Misstänker dock att jag inte går upp tillräckligt i vikt heller. Tror till och med att jag kan ha gått ner lite till i kroppsfett. Känns inte så bra, undrar vad BM ska säga… Men jag kämpar och äter hela dagarna känner jag, kanske ger det med sig?

Grodan där inne fortsätter att böka runt, fästmannen är helt fascinerad av hur stark hen är redan och jag börjar få lite svårt att somna på kvällen eftersom det är full rulle därinne då 😃 Hur sjutton ska det här sluta när sparkarna börjar göra ont…

Imorgon är det RUL!

Annons:
soundtrack
4/21/14, 11:57 AM
#231

Åter på jobbet efter en härlig lång-ledig påskhelg. Varit hos svärföräldrarna och bara slappat och blivit bortskämda och iproppade massa god mat :) (vilket resulterat i magknip 10 ggr om. Undrar när jag ska lära mig att magsäcken börjat krympa i storlek nu…). Går in i v 25 idag och mår fortfarande oförskämt bra! Lite trångt i magen efter jag ätit som sagt, och har börjat få halsbränna, men i övrigt är det bara magen, och det faktum att den börjar vara i vägen, som gör att jag känner mig gravid. Hoppas det får vara såhär hela vägen. Hälsade på ett par kompisar i helgen som har en tjej som är 16 månader nu (helt bedårande liten krabat!) och nr 2 är beräknad att anlända idag. Var väldigt skönt att få prata lite med någon som dels är i en ens egen sists just nu och som även är inne i småbarnssvängen. Hon har haft 2 väldigt okomplicerade graviditeter, förra förlossningen gick jättesnabbt och smidigt och det mesta har flutit på med deras första dotter och det var så peppande att få höra att det faktiskt kan vara så! Annars känns det mest som att folk i min omgivning försöker förbereda mig på att allt kan bli så jobbigt.. (iofs är det säkert välmenande, men hur kul är det att gå runt och vänta på att allt kommer bli skittufft!?) Och väldigt kul att se att man kan vara väldigt pigg och alert även 2 dagar före BF! När jag berättar att jag har BF i augusti så tycker alla så synd om mig som ska vara höggravid mitt i sommaren, för det är ju sååå tungt och jobbigt sista veckorna. Nu har jag fått ett tydligt bevis på att det inte alls behöver vara så. Så ja, nu känner jag mig väldigt glad och optimistisk och vågar faktiskt tro och hoppas på att jag kan må bra hela vägen och att bebistiden kan vara underbar och "problemfri" :)

CelsiusT
4/21/14, 12:13 PM
#232

#230 Fattar inte heller hur man fixar heltidssysselsättning under graviditet, lite avis på dom som fixar det.

Själv gick jag ner hela första trimestern, gick sedan upp 1kg i början på andra trimestern och har sedan dess legat still i vikt tills sista veckan nu när jag tror jag gått upp lite mer än ett halvkilo. Jag trodde det var meningen att man skulle gå upp i vikt, men jag äter och äter och ingenting händer. Min BM har hittills sagt att jag antagligen fått högre ämnesomsättning av graviditeten och därför gått ner och sen inte gått upp. Får se vad hon säger på onsdag, då är det invägning och påbörjar mätning av magen.

Har varit lite orolig, magen har varit oerhört stilla sista dagarna. Lite smårörelser på kvällen men inga buffar eller sparkar längre. Känner bara att det kommer förbi någon kroppsdel ibland. Men känner inte av rörelserna alls lika mycket nu. Blev orolig och googlade, men fick fram att det kan vara så i den här tiden och att ibland lägger sig bäbisen och sparkar bakåt och det känns tydligen inte lika mycket (vilket i mitt fall inte borde kännas så mkt då moderkakan är där). Fick också fram att så länge man känner rörelser minst en gång om dagen så är det inte så farligt. Hoppas detta stämmer? Någon som vet? Eller ska jag bli orolig av att jag knappt känner några rörelser längre? 

#231 Känner igen det där, både att folk tycker synd om en som ska ha bäbis i augusti (fick höra att det var ju väldigt klantigt planerat av oss, ehm..) och att folk målar upp en fruktansvärd bild av föräldraskapet och hur otroligt jobbigt det kommer att bli och att förlossningen är ju ingenting, det är ju direkt efter som jobbet börjar osv osv. Känns inte sådär jättepeppande och inspirerande att höra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
4/21/14, 1:03 PM
#233

#230Jag jobbar ju heltid, med rotation mellan dag, kväll och natt dessutom, och tycker att det än så länge inte är speciellt jobbigt alls. Men då har jag ju som sagt en väldigt bra graviditet, hade det inte varit så hade det väl säkert varit tuffare.. men jag är glad att jag kommer vara hemma i sommar iaf. Jag har gått upp ca 3 kg hittills (får veta lite mer exakt hos BM på onsdag). Jag har väldigt hög ämnesomsättning även i vanliga fall så jag kan inte påverka min viktuppgång så mycket. Får se vad BM säger. #232 Tror inte du behöver oroa dig angående rörelserna. Min BM sa att från v 24 ungefär "ska" man känna av bebisen varje dag, men det kan variera hur mycket från dag till dag. Jag har också dagar då det är rätt lugnt i magen, andra dagar är det full fart nästan hela dagen. Jag tycker att det alldeles perfekt planerat att få bebis i augusti ;) jag som jobbar kommer ju få två hela somrar hemma på raken nu :) Nej, jag fattar inte varför man ska försöka göra en blivande förstföderska allmänt pessimistisk och nervös!? Man behöver ju inte linda in allt i bomull men det känns så tråkigt att alla tycker att man ska vara inställd på att det kommer bli görjobbigt..

fridaas
4/21/14, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#234

Då är påskhelgen äntligen slut och idioten har åkt hem, eller vi skjutsade hem honom igår. Nu hoppas jag att det dröjer en evighet innan han kommer tillbaka! Det är tur att vädret har varit som det varit i helgen, hade det regnat hade jag nog exploderat mer än vad jag gjorde nu ;) Har kommit på att vi behöver skaffa en solstol! Sen tror jag bebis har sjunkit ner en bit, hugger till ordentligt ibland vid blygdbenet, fast inte i själva skelettet.. svårt att förklara, ont gör det till och från iaf. Igår var det 60dagar kvar till bf, hoppas sista tiden går snabbt nu! Efter kl.16 den 12juni får det gärna sätta igång, då är sista skoldagen avklarad för min del tills i höst iaf (bf 19juni).

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Erika89
4/21/14, 1:52 PM
#235

#234 Skönt att idioten åkt hem ;)

Själv är jag ute och plockar i trädgården idag. Sakta men säkert rensar jag fram våran överväxta stengång. Mycket slit så blir väldigt trött. Men tar lite i taget så blir jag ju klar nångång hoppas jag :P

Praefatio
4/21/14, 2:47 PM
#236

Fick just ett känslomässigt sammanbrott och skällde ut en bekant efter noter efter att hon gottat sig i just det ni har beskrivit: "Åh, du kommer bli så tjock, du kommer få jättehemska foglossningar och det kommer bli såååååå jobbigt för dig i sommar 😂" Vad som utlöste det? Jo, att jag skrev att jag hoppas det blir en fin, skön sommar med värme över 20 grader.

Förklarade för henne på ett lagom passiv-aggressivt sätt att hon bara är en av många kvinnor (ville skriva överviktiga kvinnor, men höll mig i skinnet…) som gottat sig i att de tror att jag kommer bli så sjuuukt tjock och att världen kommer att rasa både under graviditeten och under småbarnsåren (för då kommer mitt förhållande nämligen att gå åt helvete). Att jag råkar vara en person som tar väldigt väl hand om mig själv: motionerar lågintensivt, äter sunt och har bra självkontroll vilket gör att jag inte överäter ens när jag har värsta cravingsen. Att jag dessutom råkar ha bra ämnesomsättning och att det tyvärr (för dem…) hittills inte verkar förändras, även fast de hemskt gärna skulle vilja det. Jag mår skitbra i min graviditet sedan fem veckor tillbaka, pilutta er som önskar att jag mådde skit?

Åhhh, detta gottande i andras olycka gör mig galen! Och man möter det ju för fasiken överallt! Spelar ingen roll vem man är, om man är tjock eller smal, om man mår bra eller dåligt, det ska ändå tryckas ner på en för att man är gravid. Samma sak om man råkar vara lite för lycklig.

fridaas
4/21/14, 2:54 PM
#237

#236 suck för såna människor! Jag har fått för mig att de som klankar ner mest och tror sig veta hur en annans graviditet är, bara är avundsjuka egentligen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
JeFo
4/21/14, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

Beror helt på vad man får för bebis… Mina har varit sååå snälla. Har aldrigt haft nå problem. De har ätit, sovit och bajsat 😛 Värre med den som är 8år. Egen vilja är inte att leka med! 😁 Den äldsta är född i aug. Helt ok månad. Bodde vid badet och gjorde inte så mycket. Nästan värre att vara gravid på vintern med halka och kläder. Allt blir vad man gör det till 😀 Bjuder på en bild på mitt "monster" som är snäll som en liten ängel.

Praefatio
4/21/14, 6:14 PM
#239

#237 Absolut tror jag att det är så. I mitt fall är det nästan bara överviktiga kvinnor som kommit med dylika kommentarer, kvinnor som själva kämpar (eller inte orkar kämpa) med sin vikt och säkert är avundsjuk på mig som är väldigt smal och vältränad. Och det är helt okej att vara avundsjuk, jag har också stunder av avundsjuka precis som alla andra, men man kan ju ha vett på att inte trycka ner andra för att må bättre själv.

#238 "Allt blir vad man gör det till" är lite av mitt livsmotto och jag tror att det stör folk lite när man försöker ha en positiv syn på livet. Det innebär ju inte att livet är så himla perfekt jämt, det innebär bara att man jobbar mot att hitta vägar till lyckan ändå.

Hon är underbar. Fullkomlig. Ljuvligare liten varelse får man leta efter, tänk att det är du som har skapat henne :)

CelsiusT
4/21/14, 6:17 PM
#240

Idag är en jobbig dag. Magen är sådär jobbigt tung, fattar inte hur den kan vara det när den inte sticker ut mer än den gör. Känns som om bäbisen trycker neråt idag. Varmt så jag tror jag dör. Varit och besökt sambons mormor idag, oj vad hon pratar. Huvudvärk som attan nu efteråt och illamående och foglossning =( 

Edit: Och nu är det fullt av flugor i lägenheten…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
4/21/14, 6:35 PM
#241

#240 Åh, blä :( Önskar jag kunde ge dig lite av min dag, den har varit väldigt bra. Känner för övrigt igen det där med att inte tåla babblande människor, har nog aldrig gjort det men nu är det värre än någonsin. Känns som att det ska börja spruta ånga ur öronen när folk pladdrar på.

Mot flugor kan jag rekommendera en tripp till färgbutiken, där brukar de ha fluggift…

CelsiusT
4/21/14, 6:53 PM
#242

#241 Har fluggift hemma, men det tar en stund innan det verkar, och komma hem trött och blääig och slå sig ner i soffan och bli anfallen av flugorna var ingen hit. Blir alltid så trött på folk som babblar på och när det pratas utan att man hinner prata färdigt så ska man in på nästa ämne. Jag blir så stressad, och det är jag inte på humör för just nu när kroppen över lag dessutom vill ner på lågvarv.

Medarbetare på westernridning.ifokus

JeFo
4/21/14, 7:05 PM
#243

#239 Ja livet är inte alltid lätt. Men ser man allt negativt så lär det ju inte direkt bli ljust! Gäller att prioritera och inte bry sig om allt och alla. Ja det är bra skumt om man tänker att man gjort en liten person, tre i mitt fall😀 Dagen efter förlossningen tänkte jag: aldrig mer. Ytterligare en dag efter tänkte jag: vi kanske tar en 4e å sista. Kan då upplysa att denna graviditet varit HEMSK och förlossningen den värsta av tre. Så till er alla som ännu inte fått ut sin belöning: den kommer! Ge inte upp! Att folk är avundsjuka är något man får ta. Kommer alltid finnas. Tyvärr behöver folk trycka ner. Brukar tänka efter att de nog inte mår så bra.

Jespersen
4/22/14, 6:18 AM
#244

#230 Som tur är så går jag hem på gravidpenning två månader innan BF, så jag har bara fyra veckor kvar att jobba nu. Det är så trist bara för hade det inte vart för den där ischias-skiten så hade jag säkert kunnat jobba som vanligt. Nu går det halva dagen, sen kan jag knappt gå :/ 
Men jag ska till läkaren imorgon, så jag får se om det blir deltidssjukskrivning. Sammandragningarna har blivit fler igen nu när jag har börjat jobba igen också, och det var hon ju lite bekymrad över sist jag var där. 

Men vad skönt för dig att vara ledig sista tre månaderna! :) Då kanske du slipper få ont också, om du har möjlighet att vila när du vill! 

Igår packade vi upp bebiskläderna vi köpte på Ullared, så att vi ska slippa ta med allt plast och skräp när vi flyttar, och gud vad smått och sött det är.. Fick ett sånt där styng av längtan, vill att det ska vara juli nu så att hon kan komma!

Annons:
vevve89
4/22/14, 7:23 AM
#245

Inte så kul att jobba när man vaknat med 0 motivation… Magen spänner och är trött. Varannan natt sover jag bra å varannan dåligt men nu har det varit flera dåliga nätter. Antingen är magen i vägen eller så har jag ont i ryggen. Igår bråkade fogen i ena höften också… Men ja, magen växer och bebis kör karate där inne så magen hoppar. Mysigt än så länge:-D

soundtrack
4/22/14, 9:38 AM
#246

Mitt största problem på nätterna nu är dom satans vadkramperna! Får kramp så fort jag vänder mig i stort sett :/

fridaas
4/22/14, 11:30 AM
#247

Jag börjar bli lite smårolig för min höft, den har bråkat rejält på sistone och gör nu ont dagligen. Innan kändes det "bara" som foglossningar men nu gör det ont på ett annat sätt och det strålar ner mot knät precis som när jag opererade den för 15år sedan. Kanske borde ringa läkaren och be dem ta en titt :/ Idag på dan är det barnfritt här hemma så har passat på att sova hela förmiddagen, hur skönt som helst! Och välbehövligt.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

CelsiusT
4/22/14, 11:39 AM
#248

Så trött. Och blir lite irriterad på det här med läkartider och annat som man ska vara på. Vet inte, men det känns så jobbigt med allt sånt just nu, lite för mycket liksom. Ska snart på akupunktur, och sen är det läkaren och sen är det arbetsterapeuten och sen är det läkare igen och sen är det BM. Blää..

Medarbetare på westernridning.ifokus

soundtrack
4/22/14, 11:56 AM
#249

Usch, jag är hypernervös nu. Fått två missade telesamtal från dolt nummer. Har en känsla av att det är FK och att det handlar om min GP, är så orolig över att få avslag :( Så nu kommer jag ha hjärtklappning tills dom behagar ringa igen (hoppas att jag inte sitter på hästryggen då bara)

Praefatio
4/22/14, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

❤️

Allt väl här, allt såg så fint ut så och när BM sa "pappa upp i dagen!" så trodde jag först att hon skojade men sedan såg jag på stillbilden att herregud, ja nog ser man vems barn det är i alla fall, de är identiska runt näsa, mun och haka. Trodde inte att foster kunde vara så lika sina föräldrar så tidigt. Fästmannen sa att det pirrade till i magen när BM plötsligt sa "titta, nu suger den på tummen!" och det kan jag förstå, det är lite magiskt när det liksom är en verklig bebis där inne som gör som bebisar brukar. Efteråt sa han att jag strålade som en strålkastare, och det gjorde jag nog också. Åh, vilken endorfinkick! Ska den där lille verkligen komma till oss?!

BF blev för övrigt tillbakaflyttat… en hel dag 😂 Från 21:e till 20:e.

CelsiusT
4/22/14, 5:29 PM
Annons:
fridaas
4/22/14, 5:29 PM
#252

#250 åh va roligt att få se! Önskar man kunde få fler än 1-2UL. Då denna tråden är så lång startade jag en ny nu.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: