Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1962 ggr
jackiejohn
2014-04-11 01:10

Är jag konstig?

Hej!

Jag ha skrivit ett par inlägg här om våran väg till barn, sen jag skrev här senast så har vi varit hos vår gynläkare, jag har tagit prover för att se om jag har ägglossning och vi har fått bekräftelse på att Sahlgrenska ha tagit emot vår remiss!

Anledningen till att jag undra om jag är konstig är för att jag känner mig så lycklig/glad!! Ska förklara lite bättre…

1) Cystan de hittade på höger äggstock (den var helt ofarlig) är borta

2) Proverna för ägglossningen visade att jag har ägglossning

Och sist men inte minst, 3) I bekräftelsen ifrån Sahlgrenska står det att vi ska få en tid inom 3 månader

Alla undersökningar och prover de tagit visar att det inte finns något fel på någon utav oss och att vi egentligen (vad jag tror..) helt enkelt inte har lyckats pricka rätt än..

Det finns inte ord för att beskriva lättnaden jag känner över dessa svar vi fått, det är som om en enorm sten har trillat av mitt bröst!

Så min fråga är rätt och slätt: ÄR jag konstig som känner mig lycklig och glad även fast vi inte lyckats bli gravida än?

Jag är lite smått förvirrad över mina lyckokänslor, det känns fel på ett sätt att vara så glad för vi är ju inte gravida än vilket är vårt mål och hopp om att bli så snart som möjligt..

Vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta inlägg egentligen, antar att jag vill höra från andra än min make att jag inte är konstig som känner såhär..

Tack för mig och till tack till er som orkade läsa!

OBS osäker på om jag valde rätt grupp för inlägget!

Annons:
[Thiah]
2014-04-11 05:10
#1

Nej du är inte konstig. Såklart det är en lättnad att få veta att båda är friska och att det egentligen inte finns några hinder för att ni ska bli gravida. Det är jätttebra nyheter! :)

ChristineL
2014-04-11 09:39
#2

Nejdå! Jag kände också en enorm lättnat just när bekräftelsen från Sahlgrenska kom. Jag trodde det skulle ta en evighet, men det gick fortare än jag trodde.

jackiejohn
2014-04-11 23:55
#3

Åh vad skönt att höra att jag inte är ensam :) Det är verkligen en enorm lättnad alltihopa!

RoxannaS
2014-04-12 16:04
#4

Frågar du mig hade du varit konstig om du inte blivit glad av detta. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2014-04-14 15:21
#5

Inte ett dugg konstigt tycker jag!

Såklart måste det kännas jätteskönt att veta att det inte finns något anatomiskt hinder, eller vad jag nu ska säga. Jag hade säkert gråtit av lycka om det hade varit jag som fått provsvaren! 🙂

Upp till toppen
Annons: