Annons:
Etikettallmänt
Läst 1762 ggr
I want to belive
2014-04-07 19:59

dilemma.. :(

Hej allihopa…. Jag plusade i morse 7/4 2014, jag var så glad.. och hade sånt hopp om att min kille ville ha det… Nu har jag gråtit så jävla länge att jag inte kan gråta mer… Han tvivlar så starkt på våra ekonomi att han vill och överväger abort… :( Han vill inte utsätta barnet för en dålig uppväxt etc… och det förstår jag helt.. men jag har försökt att tänka positivt att vi har barnvagn,bilbarnstol,bebiskläder sen min förra som fyller 7 år i år… jag har föreslagit att spara undan mina sketna soc pengar från o med nu på drygt 500 kr i månaden för att inte behöva ta ut fullt på föräldrapenningen…. jag verkligen försöker o försöker att komma på lösningar… men han står fast vid det han sagt o så…. jag vet att beslutet står fast hos mig i slutändan… men vi har försökt o kämpat med att skaffa barn.. jag vill verkligen inte sumpa denna chans med tanke på att jag har fått missfall två gånger innan….men jag vill inte att barnet ska få växa upp utan pappa.. :( Men vi har haft medvetet oskyddat sex… för att jag har fått vibbarna om att han vill ha barn.. och inte för att klanka ner på killar, men de är inte bara tjejens jobb o ha skydd om man inte vill ha barn.. jag vill ha barn… :/ Råd och all kritik mot mig och han är tillåtet i detta inlägg..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
[Nyfiken22]
2014-04-07 20:04
#1

Har ni pratat igenom det innan i och med att ni försökt? Jag förstår verkligen att han inte vill skaffa barn om ni bara är en som arbetar.

Lia
2014-04-07 20:05
#2

Det låter ju som att han trodde att du skyddade dig, och det är inte okej av sluta använda skydd när partnern tror att man skyddar sig! 

Förutom det så tycker jag att det är uselt av honom att försöka skaffa barn med dig (och att han tydligen ändå ansåg att du var skyddad? förklara lite mer, jag förstår inte) och sen begära abort. 

Och sen anser jag att du måste göra det som är rätt för dig. Anser du att ekonomin inte räcker till och du då inte kan ha barn, ja då kanske abort är rätt. Men känner du att det kommer lösa sig så tycker jag att du ska behålla.

I want to belive
2014-04-07 20:12
#3

Alltså.. om man säger såhär , han har vetat HELA TIDEN att jag inte ätit p-piller, han vet att jag kan bli gravid , och nu är fallet så.. Och han vill inte använda kondom för att det är inte lika Skönt… nej nej de fattar jag också.. men snälla.. :/ Jag tror att vi kan klara oss väldigt bra , jag har mycket att sälja här hemma , jag har som sagt massor sen min grabb , bara där sparar jag massor med pengar , och jag tatuerar svart än så länge , och jag erbjöd om att försöka dra in mer kunder.. men inget verkar vilja greppa… ska jag ge honom lite tid .. eller .. ? Och ja vi har pratat igenom detta väldigt noga .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Lia
2014-04-07 20:20
#4

#3 Ja, men om ingen av er skyddar er, och båda vet om det, så är det ju bådas ansvar. Och det är inte konstigt att ett barn blir till om man kör oskyddat. Jag tycker att han borde varit mer mån om skydd eftersom det var han som var så rädd för graviditet.

Jag tycker att du ska boka ett möte med soc och se hur situationen kommer att se ut exakt rent ekonomiskt. Möjligtvis att någon av er blir övertygad efter det.

Men som situationen ser ut så tycker inte jag att du gör fel i att behålla. Han visste ju faktiskt om att han utförde en handling som kunde resultera i graviditet. Och jag tycker inte att man kan begära abort efter det, om den andra parten verkligen inte vill.

ChristineL
2014-04-07 20:31
#5

Inte nog med att barnet är oönskat av en av er, och ni har ju uppenbarligen inte pratat om det innan, man kan inte förvänta sig, eller tro att ens partner vill ha barn, det är något man faktiskt måste prata om. Men dessutom skriver du helt öppet att du jobbar svart, vilket är olagligt, konsekvenserna av det kan bli att du förlorar ditt socialbidrag och konsekvenserna av det… Dessutom som tatuerare vilket är otroligt oseriöst, ingen som vill ha något ordentligt gjort går till en hemmapulare. 

Så hmm, varför sätta ett barn till världen som är oönskat? Ser du dig som en bra förebild som jobbar svart?

[Nyfiken22]
2014-04-07 20:48
#6

Jag undrar varför du får pengar av soc, har du sambo är han försörjningsskyldig för dig och du får inget av soc väl?

Annons:
I want to belive
2014-04-07 20:54
#7

Okej . Svart och svart , jag har Aldrig tagit betalt för o vara ärlig .. ber om ursäkt , mycket känslor o lösningar som vill ut .. :/ Vi har pratat om det väldigt många gånger innan jag ens vart gravid denna gång , och då har allt verkat grönt .. det är väldigt obvious att man går efter det . Vi har pratat om det sen första gången jag vart gravid med han, att allt går att lösa så länge någon av oss har jobb , har erbjudit mig många lösningar för honom .. Men ja ..och ja , tatuerare är oseriöst ,lika oseriöst som florist , frisör ,piercare, etc med tanke på att de är i samma genre . Men strunt samma :) tar inte illa upp .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-04-07 20:54
#8

Vi är INTE sambos. Vi är ett par men inte sambos .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Ria74
2014-04-07 21:03
#9

Visste han om att ni försökte skaffa barn och ni har pratat om det innan tycker jag inte det är okej av honom att begära att du gör abort nu.

Har ni barn sen innan eftersom du skriver att du varit gravid med honom innan och att du har en 7-årig son?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

I want to belive
2014-04-07 21:13
#10

Nej det är olika pappor :) , glömde säga det .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

ChristineL
2014-04-07 21:18
#11

Så hur skulle "fler kunder" hjälpa er ekonomiska situation om du nu inte tar betalt? Och ja, jag anser det oseriöst att inte gå till någon certifierad yrkesperson oavsett vad det gäller.

Djurälskaren87
2014-04-07 21:20
#12

Svårt att säga vad du skall göra men hade jag varit i din situation hade jag nog inte behållit barnet förrän jag hade ekonomin till det samt hade de stabilt med barnets pappa. Känns som man att är man gravid skall båda vilja ha de inte behöva övertala. Sedan har du en son sen innan och försörja med och det är ju dyrt med barn. Så jag förstår din kille vad han menar med ekonomin,men jobbar han heltid och har fast inkomst kan ni ju klara det men de beror på hur mycket han vill detta för att de skall bli bra. De bästa vore ju om du kunde få jobb någonstans typ timanställd eller vikarie eller något så ni båda har en grund att stå på. Jag själv vill gärna ha barn nu med min sambo men jag hat väntat pga att jag ej har fast jobb eller ekonomin men nästa höst då klarar jag av de .

I want to belive
2014-04-07 21:26
#13

Okej . För att svara på alla era frågor i ett enda meddelande! Jag arbetar INTE svart , Jag tar inte betalt för svart Jobb ! Jag tatuerar gratis . Det var en TANKE att börja ta betalt , men som du sa det är olagligt . Jag och min kille bor INTE ihop . Jag har en son med en an an kille sen 7 år till sk snart . Och vi har diskuterat detta VÄÄÄÄLDIGT många gånger , så snälla påstå för fysiken att vi inte har det . Jag har berättat för soc ang min sits och väntar svar imorgon . Min kille vill ha barn , men anser att vi inte kan och det påstod han idag , men jag ser tvärt emot , vi kan , om vi bara försöker . Vi har haft oskyddat sex i drygt ett halv år , och han visste mycket väl att jag ville och vill ha barn , och han vill det också . Fortfarande, det han stör sig på är det ekonomiska. Men det borde han ha tänkt på innan tycker jag . Kalla mig hemsk . I don really care.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
I want to belive
2014-04-07 21:29
#14

Jag söker jobb som en tok … :/ Jag förstår honom också till hundra . Stabilt med barnets pappa ? Menar du ekonomiskt eller känslomässigt?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Ria74
2014-04-07 21:30
#15

Barn är rejält dyrt, kan man inte amma som jag så kostar bara ersättningen en rejäl slant varje månad.

Pengar är inte allt och man kan klara sig på ganska lite om man måste, men det är bra att ha gått igenom ekonomin innan för att se att det kommer att fungera.

Som jag skrev innan, eftersom han visste att ni aktivt försökte skaffa barn så tycker jag inte det är okej att komma när det är ett fullbordat faktum och säga att ni inte kan ha barn och att du ska göra abort. Det skulle han tänkt på innan och sett till att ni hade ekonomin utredd innan ni försökte skaffa barn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Djurälskaren87
2014-04-07 21:35
#16

14# menar stabilt med ekonomi :) då han själv ser de som ett problem redan nu hur blir de då när barnet kommer? Kanske han är i chock nu bara och tänker om? Vart bor du? På mitt gamla jobb behöver vi personal:)

[Nyfiken22]
2014-04-07 21:37
#17

NI borde tänkt på ekonomin innan inte enbart han. Det är erat barn alltså ska båda betala för det inte bara han.

I want to belive
2014-04-07 21:40
#18

#15 jag vet att barn är dyra små juveler… förhoppningsvis kan jag amma igen . #16 jag bor i Västerås, vad är det för place?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-04-07 21:42
#19

#17 och det har jag försökt förklarat för honom , det är ju klart jag ska betala för min egna unge . Men jag jag förstår vad du menar .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Djurälskaren87
2014-04-07 21:47
#20

19# men egentligen vad är de han är orolig för då ni redan har alla dyra saker sen tidigare samt att han har fast inkomst varje månad du kan ju få jobb under tiden eller när barnet är liten? Inget som säger att du skall leva på existensminimum hela tiden… Ok bor. Gbg så de va inget då

Annons:
I want to belive
2014-04-07 21:54
#21

Nej precis , det är också min tanke , jag.slutar ju inte söka jobb bara för att jag skulle vara gravid eller nyligen fött om vi säger att de skulle gå så långt . Jag försöker tänka realistiskt och positivt .. men de positiva går kanske mer till overklighet i hans öron.. alla är vi ju olika..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Djurälskaren87
2014-04-07 21:58
#22

21# min sambo tänker som din ungefär han vill ha barn men väntar på mig tills jag får fasttjänst som jag förhoppningsvis har till hösten. Men gör honom är de oerhört viktigt även om vi säkert skulle klara de

I want to belive
2014-04-07 22:02
#23

#22 ja.. jag förstår hur dom tänker… men dom har tyvärr sjukt svårt o veta vad vi får igenom när de kommer till abort… :/ det gör så fruktansvärt ont känslomässigt

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-04-07 22:08
#24

#11 jag har fortfarande aldrig tagit betalt . Jag uttryckte mig väldigt fel . Punkt Slut . Ge mig hellre råd än att haka upp dig på en missförstådd mening. Jag repeterar jag har aldrig vågat tagit betalt på rookie jobb, men jag hade fortfarande TANKEN att BÖRJA ta betalt om jag skulle få in mer folk . Men som du säger det är olagligt .punkt finito.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Djurälskaren87
2014-04-07 22:08
#25

23# dock skulle min sambo ej ha sex med mig oskyddat och sen be mig om abort om jag blev gravid tycker det är väldigt elakt av dig kille speciellt när han vet o allting vad säger han om de när du tar upp de?

Hannashusdjur
2014-04-07 22:10
#26

Skit i vad alla andra säger o följ ditt hjärta! Allt annat ordnar sig! Jag blev gravid med min sambo när vi hade träffats i 2 månader, nu har det gått 3 år o 5 månader o vi väntar vårt 3:för barn. Vi lever på hans inkomst och klarar oss mer än bra! Allt blir vad man gör det till!:)

I want to belive
2014-04-07 22:21
#27

#23 nej.. det är ju det som förvirrar mig…han viftade bort ämnet ang preventivmedel… Han säger att han inte vill jobba häcken av sig , han vill vänta tills han har betalt av lånet på bilen ordentligt,och att han tvivlar på våran ekonomi i framtiden… #26 älskar såna där fairytale familjer… så underbart. Jag är för snäll är… borde kanske bara trotsa och som du säger .. bara följa mitt hjärta

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
Aleya
2014-04-07 22:38
#28

Känner att det finns nog mer än du säger i denna historien. Din kille kanske har börjat fundera på om ert förhållande funkar. Kan ju vara anledningen till att han tvekar. Jag skulle ha gjort abort. Jag hade tyckt att situationen hade blivit för stressigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Praefatio
2014-04-07 22:42
#29

Jag tänker faktiskt att ditt beslut i slutändan inte alls ska handla om pengadelen. Den är ett rent praktiskt problem och praktiska problem löser sig om man verkligen kämpar.** Skit också i att han är dum i huvudet som har oskyddat sex när han inte är redo för konsekvenserna. Ja, det är korkat! Superkorkat. Men ingen bra grund att fatta ett beslut på.

Istället bör det handla om din relation till din kille. Jag blir lika förvånad varje gång jag ser någon som skriver: "Äh, kör på bara!" till någon vars kille absolut inte vill. Som kvinna har man visserligen rätt att bestämma själv i slutändan, men är det verkligen det man vill i en relation, bestämma en så viktig sak själv? Den viktigaste saken i världen. Det handlar ju inte bara om att kanske behöva offra själva kärleken, utan också om risken att stå där själv med sitt barn i slutändan med allt vad det innebär för både barn och en själv. Eller att sitta fast i ett förhållande där man vet att den ena parten egentligen aldrig fick vara med och fatta det där beslutet utan blev påtvingad en roll som förälder.

För mig var det oerhört viktigt att min fästman var med på spåret. Hade han sagt nej så hade jag gjort abort, hur mycket jag än ville ha barnet. Jag visste att hur mycket jag än ville ha barn, så var det ju med honom jag ville ha det. Inte ensam eller med någon annan. Jag hade aldrig kunnat eller velat säga att "jag tänker föda det här barnet oavsett om du stannar hos mig eller ej."
Jag hade heller aldrig kunnat leva med att veta att barnet egentligen var oönskat från hans håll. Att om han hade fått välja hade det sett annorlunda ut. För mig, högst personligen, hade jag inte kunnat stå ut med den tanken, inte ens när barnet kom och han älskade det. Tankarna hade ändå kommit förr eller senare: "Önskar han innerst inne att han hade ett annat liv?" Rädslan hade alltid funnits att han trots allt inte skulle kunna älska barnet fullt ut, utan alltid ångra sig lite inombords.

Nu skrev jag väldigt personligt och om du inte vill, så behöver du inte ta till dig. För dig är det jag ser som jätteproblematiska situationer i mitt liv kanske någonting som du känner är helt okej eller till och med totala ickeproblem. Vi resonerar ju alla olika kring det där med känslor. Men fundera ändå en vända. Är det värt att kanske offra kärlek och trygghet för att få det du vill ha nu, nu, nu eller känns det trots allt hyfsat okej att vänta lite och behålla den där kärleken och tryggheten? Vad händer om din kille trots allt ger upp och du står ensam med din älskade sjuåring och en bebis? Du är ung, 22, och har tre år på dig att bli gravid även med din tidsram. Har ni blivit gravida på bara ett halvår så kan ni bli gravida igen när ni vill det senare.

**Kan dock berätta, som ytterligare en väldigt personlig sak, att jag under mina första år växte upp i ekonomisk misär och att det är extremt påfrestande även för ett barn. Så bestämmer ni er för att behålla, så är det verkligen extremt viktigt för både din son och det framtida barnet att du verkligen fortsätter kämpa för en stadig inkomst. Det är inte rättvist att låta barnen ta sådana smällar. Men det vet du nog redan.

I want to belive
2014-04-07 22:59
#30

#28 vi satt ner i flera timmar o pratade ang detta.. och vi la alla korten på bordet… så jag hoppas att det bara är det ekonomiska han oroar sig över. #29 jag vet att det ekonomiska är sjukt viktigt , jag tänker ju mer på honom än mig själv , det känns ju ärligt talat som att han har övertalat mig , men jag försöker ju fortfarande hitta lösningar… innan jag planerar på att göra abort ( under en kort period)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Hannashusdjur
2014-04-08 08:00
#31

En man kan säga "gör abort" men det är inte han som få leva med ärret hela livet. Så nej, tänk på dig själv o ditt välbefinnande först o främst! Sen tycker jag att han får skylla sig själv, han visste om att ni inte skyddade er. Han är väl inte 5 år o tror att man inte kan bli gravid? Nej han har varit oansvarig om man nu inte ville ha barn och det är lite sent påtänkt nu anser

JeFo
2014-04-08 08:20
#32

Jag tänkte bara säga en sak om den ekonomiska biten. Jag växte upp med två föräldrar som båda hade jobb, dock inga jobb som gav mycket pengar. Vi hade de alltid knapert! Fick alltid höra: vi har inte så mycket pengar. Hade ont i magen när man var och handlade för man visste inte om pengarna skulle räcka. Jag var runt 10 när jag fattade att allt inte var som det skulle. Fick man pengar i födelsedagspaket så kunde pappa låna dom, sen såg man aldrig dom mer. Kläder var det sällan man fick. Slutet av månaden var hemsk, jämt. Jag lovade mig själv att aldrig prata pengar med mina barn och aldrig ha det dåligt. Fastjobb, körkort, bil, hus… Allt skulle vara fixat! Och jag hade tur som lyckades fixa allt i tid. 21 nästan 22 var jag när första kom. Det första hon skulle ha var ett sparkonto. Jag ville ge det jag aldrig fick. Visst, saker går att lösa och fixa men barn vet och känner av mer än man tror. Jag ville inte sätta barn till världen och ge dom min uppväxt, jag ville ge mer! Låter kanske hårt, men så kände jag redan när jag var liten.

[Thiah]
2014-04-08 08:38
#33

Här hemma har ekonomin också en stor del i vårt beslut att skaffa barn och speciellt om vi ska skaffa ett syskon. Har bekanta som vänder varje krona och det är inte så himla roligt. Vill inte ha det så om vi kan undvika det så därför kanske vårt barn aldrig får ett syskon.

em.nord
2014-04-08 08:44
#34

Jag tycker det är fel att tvinga någon som inte vill bli pappa att bli pappa. Alla säger att kvinnan bestämmer men jag tycker pappan ska få säga sitt. Hans liv ändras ju också helt upp och ner och han kanske inte är redo… Känner en som tvingades bli pappa. Hon kontaktade honom bara för underhållet. Hon har ensam vårdnad. Advokater osv och han får ändå inte träffa sin son som nu är 9 år. Han mår så dåligt över detta! Hon bor 50 mil bort med sonen. Han vet inget. Varje år sonen fyller år stänger han in sig :'( Känner en annan som är 14 år nu. Hans pappa har aldrig velat ha honom. Ingen kontakt alls. Han mår Skit. Mamman har svårt med pengar och ensam. Inget vet vad som ska hända. Mycket att tänka på!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Praefatio
2014-04-08 08:58
#35

#31 Men är hämnd för någons oansvariga beteende verkligen en anledning att behålla ett barn? Att han varit oansvarig och får skylla sig själv förändrar ju inte det minsta hur kvinnan och hennes familj kommer ha det om hon behåller mot hans vilja. Visst kan det rättfärdiga själva behållandet, men när jag skaffar barn vill jag inte bara vara berättigad det utan också veta att jag gjorde rätt gentemot mig själv, min kärlek och mitt blivande barn. Att föda barn till världen handlar inte om att man minsann har rätt till det, det är väldigt mycket större än en själv.

I want to belive
2014-04-08 11:21
#36

Både jag och han får skylla oss själva , helt klart . Men han visste fortfarande mycket väl vad saken gällde.. och nu står han inte för sitt kast . Jag sitter i en jätte svår sits, jag läser alla era kommentarer och åsikter , och försöker tänka så gott det går hur vi båda känner. Att hämnas är väldigt fel . Det är bara synd om barnet .. Jag är sjukt förvirrad ärligt talat .. för båda hållen är ju rätt på sina sätt . Usch.. :(

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Praefatio
2014-04-08 12:06
#37

#36 Klart att du har det jobbigt, det är ju en jättepåfrestande situation, avundas dig inte! Men du är väl förhoppningsvis inte så lång gången, så du har ju ett tag på dig att bestämma.

Hannashusdjur
2014-04-08 13:28
#38

Jag har aldrig sagt att man ska hämnas. Men har man sex utan skydd så kommer det bli barn tillslut. O det är bara oansvarigt o tro något annat. Och killar gå igenom en abort jävligt enkelt medan en kvinna inte gör

I want to belive
2014-04-08 15:50
#39

#38 ja jag varnade honom då den dagen jag slutade äta p-piller och då tyckte han att det va fullkomligt okej ! Man utgår väl ändå från vad man fått höra , och givetvis har vi pratat mycket ang det under denna tid jag inte blivit gravid o då har det också varit okej . Så nej killar hajar inte de där med abort…och kommer aldrig göra tyvärr . För det vi kvinnor känner efter en abort är obeskrivligt jobbigt . :(

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[Thiah]
2014-04-08 15:59
#40

Att karlar inte hajjar det där med abort och att vi kvinnor anser det vara obeskrivligt jobbigt är  att generalisera tycker jag. 

Har själv gått igenom det med min sambo och jag håller inte med.

Hannashusdjur
2014-04-08 20:27
#41

Det är nog väldigt olika från person till person. Jag skulle aldrig i hela mitt liv klara en abort.

Annons:
Lia
2014-04-24 18:47
#42

Hur har det gått för dig?

Upp till toppen
Annons: