Annons:
Etikettallmänt
Läst 19626 ggr
Tina-A
3/24/13, 10:26 AM

Hur lång tid tog det att bli gravid?

Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida? Om ni har flera barn får ni gärna skriva hur lång tid det tog för varje barn :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Tina-A
3/24/13, 10:27 AM
#1

Första barnet tog på 1a försöket!

Vi är ännu inte gravida med syskon men i nu mars var det 12e försöket.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
3/24/13, 10:29 AM
#2

Ganska precis två år, nu kommer första barnet i mitten av juni, om jag får bestämma kommer nästa inom 1-2 år.

Niini
3/24/13, 10:38 AM
#3

Slutade med piller i feb/mars o plussade i oktober. Så 7 månader med inställningen det blir när det blir.

Emelie-E
3/24/13, 10:50 AM
#4

Tvingades sluta med ppiller, mensen kom och sen blev jag gravid. Gick väldigt fort och det var även oplanerat.

[Thiah]
3/24/13, 10:54 AM
#5

Det tog på första försöket, 2 veckor innan mensen meddelade sambon att han var redo att försöka och vips så var vi gravida.. 🙂

noir
3/24/13, 12:12 PM
#6

Första försöket, vilket vi inte trodde! Sluta med p-piller i maj för att jag fick graviditetssymtom (cerazette). Så i augusti/september planera jag att börja med piller igen. Början av augusti kom och sambon sa att jag inte behövde något piller och att det kanske var dags för en bebis. Sista augusti kom plusset! Inte konstigt, men oväntat då vi räknat med att få försöka ett par gånger.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
NinniH
3/24/13, 12:20 PM
#7

Nästan 1½ år från pillerstopp tog det och första knodden kommer i början på september.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Memommy
3/24/13, 12:22 PM
#8

Fick ett missfall i början på December, ägglossningen var tydligen igång ganska direkt så blev gravid i mitten på December igen =)


http://bebisimagen.blo.gg

villavägen
3/24/13, 12:32 PM
#9

Det tog 6 månader från det att vi började försöka tills dess jag blev gravid. Jag var 36 år då.

Mabrotnosh
3/24/13, 12:44 PM
#10

Tog mindre än en månad efter att pstaven åkte ut.

[AmandaO]
3/24/13, 2:08 PM
#11

För oss tog det direkt, två dagar efter jag slutat med ppiller. Alla hade hela tiden sagt att det antagligen kommer ta ett tag för oss, men icke då :)

Greeen
3/24/13, 2:38 PM
#12

Slutade med minipiller i juli och plussade i november, så fick tre menstruationer emellan. Trodde inte att det skulle gå så pass fort!

Jase
3/24/13, 3:58 PM
#13

Med första barnet tog det på andra försöket och med denna tog det på första försöket.

Annons:
Destany
3/24/13, 6:25 PM
#14

1 månad med första som slutade med mf. E gravid nu o det tog 10 månader

zoolatri
3/24/13, 11:03 PM
#15

För oss tog det sig vid första ägglossningen när vi började försöka, då andra i släkten haft svårt att bli gravida blev vi överraskade och glada!:)

[Zorita]
3/25/13, 10:07 AM
#16

Andra försöket =)

PogoPedagog
3/25/13, 2:13 PM
#17

Tredje försöket, använde inga hormonella p-medel innan och var 27

SaraC
3/25/13, 3:50 PM
#18

Drygt ett år efter att jag slutat med p-piller men slutade med missfall. Första försöket efter det.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Frida
3/26/13, 12:49 PM
#19

Vi hade ju inte direkt planerat utan det blev som det blev.

Har däremot erfarenhet från ett tidigare äktenskap där jag slutade med p-piller och efter fem år hade fortfarande inget hänt. Men vi försökte aldrig aktivt i början utan tänkte mer "händer det så händer det". Efter tre år så började vi mer aktivt utan resultat och sen rann det så att säga ut i sanden. Av den anledningen så hade jag svårt att tro att jag kunde bli gravid och därför ännu mer förvånad när det "tog sig direkt" i detta förhållande.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Labbeflickan
3/31/13, 10:34 PM
#20

Tog oss precis 1 år

Annons:
JeFo
8/20/13, 4:16 PM
#21

Vi har två som båda blev till på tredje försöket. Väntar nr3 nu som också blev till på tredje försöker! :)

Rutan_
8/20/13, 4:25 PM
#22

Första barnet, andra försöket.

Andra barnet, första försöket.

=)

[WickedAlly]
8/20/13, 4:29 PM
#23

Första eller andra försöket, är lite osäker för gubben var bortrest runt tiden för min ägglossning i juni. Tror att vi missade den ÄL, och vid nästa ÄL i juli så blev det bebis :)

JossanH
8/20/13, 9:53 PM
#24

För oss tog det 1 samlag utan avbrutet för att jag skulle bli gravid.

Sajtvärd på Iller.ifokus

exitingsvillemo
8/21/13, 6:53 AM
#25

Har tagit sig på direkten alla gånger. Jag har bra koll på både mens och ÄL, så bara å köra på när det varit dags =)

Velinga1984
8/21/13, 7:07 AM
#26

Första barnet var en oplanerad överraskning Andra barnet blev till på första försöket

mnilep
8/21/13, 11:44 AM
#27

För oss tog det 8 månader av längtan & hopp efter piller stopp, åt neovletta. 

Kan tillägga att jag rökte under hela den tiden, lyckades sluta 2-3 veckor efter plus & mådde så illa så kunde inte ens vara i närheten av någon som rökte, nu i vecka 21 så klarar jag fortfarande inte av röklukt, wiho! :)

Annons:
Mabrotnosh
8/21/13, 11:49 AM
#28

#27 hade samma sak med röklukt och då slutade jag röka samma dag som jag plussade. Är på bf+2 och blir fortfarande äcklad av röklukt och nästan arg när någon framför mig röker på trottoaren. Hoppas det håller i sig efteråt också.

[WickedAlly]
8/21/13, 1:47 PM
#29

Samma med röklukt här också, slutade röka samma dag som jag plussade och sen dess ger röklukt mig bara kväljningar. Hjälper inte att jag fått luktsinne som en hund och kan känna det på väldiga avstånd heller. Men jag hoppas att det fortsätter lukta äckel även efteråt.

Wida
8/21/13, 8:14 PM
#30

Tog sig på första försöket för oss, men är bara i v 9 ännu så tar inte ut segern i förskott riktigt ännu, är så orolig för att det ska hända något…

Ria74
8/22/13, 11:54 AM
#31

Första och enda barnet tog det ca 4 år av aktivt försökande.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Jawa´s]
8/22/13, 7:48 PM
#32

Är det bara jag som tycker att cigarettrök luktar godare nu än innan? x) Här hemma tog det sig första och enda gången vi hade oskyddat :)

evelina1991
8/23/13, 11:06 AM
#33

Jag slutade med p-pillerna och därefter ca 2 månader :)

densomundrar
2/16/15, 4:52 PM
#34

Intressant tråd, puttar upp den. Verkar vanligare att det tar sig direkt eller inom de första månaderna än att man får försöka ett tag? Läste någonstanns att det tar igenomsnitt snitt sju månader innan man blir gravid, undra jag vad de baserar dessa siffror på..

Annons:
ChristineL
2/16/15, 5:01 PM
#35

Lägger till att det tog sig på tredje försöket med andra barnet.

#34 - Här kan du läsa lite om hur lång tid det tar, och tänk på att snittet är ju sju ägglossningar, inte sju månader. Helt galet att det fortfarande sägs vara standard att en menscykel är 28 dagar.

http://www.babyvarlden.se/Forsoker/Forberedelser/Hur-lang-tid-tar-det/

http://www.niomanader.se/oddsen-for-graviditet/

soundtrack
2/16/15, 5:12 PM
#36

Slutade med P-ring i månadsskiftet augusti/september, fick ägglossning "direkt". Vi körde avbrutet första 2 månaderna med inställningen "händer det så händer det", i november försökte vi första gången mer aktivt och det tog sig direkt.

densomundrar
2/16/15, 5:29 PM
#37

#35 jo, jag är väl medveten om att ÄL inte sker varje månad alla gånger, men jag räknar ändå mina försök i antal månader och det blir ca 1 ägglossning per månad :-)

tjoopa
2/16/15, 5:43 PM
#38

För oss tig det sig ganska direkt :) Har några vänner som berättade att dem väntade smått och då beslutade vi oss äntligen för att "blir det så blir det" ;) Är nu i v32 (33 på onsdag).


[pepparkatt]3
2/16/15, 5:43 PM
#39

Försök 2, andra ägglossningen efter att jag slutat med p-piller!

teezan
2/16/15, 7:26 PM
#40

Har pcos, så väldigt sällan ägglossning. Slutade med P-piller för 2 år sedan, kroppen kom igång efter cirka ett år, och bara haft 4 menstruationer sedan dess, oklart om jag haft ägglossning alla gångerna. Började köra oskyddat och efter det tog det 13 månader innan jag var gravid. Kändes ganska otroligt (plussade i januari i år & hade senaste mensen i maj förra året). Vi har inte kunnat tänka ägglossning eller mens & endast haft sex när vi velat, vilket varierat från varje dag till varannan vecka. På ett sätt skönt att inte ha den stressen varje månad, men det var väldigt jobbigt när jag fick min diagnos där utsikterna inte verkade så goda. Hade verkligen tur!

jackiejohn
2/16/15, 9:04 PM
#41

1år och 11månader ganska precis 😊 satsar på ett syskon till våren 2016 men vi får se hur det blir!

Annons:
Intehärutandär
2/16/15, 9:57 PM
#42

Inga barn planerade här. Första barnet är tillverkat efter 1.5 mån. Andra hade vi haft oskyddad sex i över 6 mån, men ett par tre månader med utlösning inuti. Haft oskyddad sex i 15 åt mellan barnen, varav en gång resulterade i mf. Så helt lätt har det inte varit.

sussa08
2/17/15, 8:35 AM
#43

Tog 3 månader (två menstruationer efter uttagen p-stav) och inga intensiva försök, bara vårt normala samliv utan skydd :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[Miiika]
2/19/15, 1:26 PM
#44

Tänk så olika det kan vara!

Det var någon som skrev att hon fick missfall i början av december och sedan blev gravid i mitten av december! Åh, så hoppas jag att det blir för mig (fick missfall för ungefär två veckor sedan och håller på gå i taket av denna väntan) :)

Sarah
2/19/15, 1:44 PM
#45

6 år utan p-piller men med säkra perioder i 3,5 år, sen de sista 2,5 åren utan säkra perioder och ngn slags halvhjärtad ansträngning att bli gravida.

Lilolizeit
2/19/15, 3:14 PM
#46

På första försöket :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

zakkris
2/21/15, 5:56 PM
#47

Har varit utan p-stav i 4år. försökt i 6månader utan resultat, så får se hur länge de dröjer

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Baaazinga
9/26/17, 9:02 PM
#48

1:a på första försöket. 2:a blev till på 8 försöket. Ett missfall tidigt innan.

Annons:
[Kijsen]
9/27/17, 1:09 PM
#49

Vi försökte inte direkt utan hade väl mer inställningen att ”händer det så händer det” efter att vi diskuterat och kommit fram till att vi ville ha barn. :) så 1 månad tog det ca. Så kan väl kalla det ”första försöket”.

Carrosh
9/27/17, 7:52 PM
#50

Tog 3,5-4 månader efter att jag tagit ut p-staven. Ganska fort med andra ord :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

RoxannaS
9/27/17, 9:53 PM
#51

Träffade killen juni 2011, fick första missfallet 2013 i typ september, fick ett till i oktober/november, blev gravid igen i mars. Fick en son november 2014, blev gravid igen juni 2016, blev MA. Sen dess inget


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Anyver]
9/28/17, 8:36 AM
#52

Jag hade inga preventivmedel innan (jag och min partner körde den lite halvt osäkra "dra ut innan"-metoden). När vi väl försökte så gick det på första månaden. :). Är gravid med första nu och ska ha i November :)

mikkan01
9/30/17, 5:20 PM
#53

Vi försökte inte utan körde på "händer det så händer det". Efter en dålig dag på jobbet låg jag i sängen och tänkte "jag önskar att jag är gravid så jag slipper gå dit igen" ;P veckan därpå plussade jag.

~mikkan

Missmagi
10/1/17, 8:05 AM
#54

Tog 3 år innan första plusset, slutade dock i missfall sen tog de ca 9 mån innan plus nr 2 som tyvärr oxå slutade i missfall. Nu 7 mån efter missfallet har vi plussat igen så vi får se om de blir bebis denna gång :)

[Nalaa]
10/1/17, 8:06 PM
#55

Första graviditeten slutade i missfall, då hade vi försökt i… hm… sju månader. Andra graviditeten (dottern) tog fyra och en halv månader efter missfallet. Tredje graviditeten (sonen) var inte riktigt planerad, vi hade inte börjat med preventivmedel sedan dottern kom men jag hann bara få en mens mellan:-)

Annons:
[Smulan_88]
10/1/17, 10:18 PM
#56

Första tog 13 månader, andra barnet tog 2,5 år och tredje barnet tog sig på 2:a försöket.

Fien
10/2/17, 7:11 AM
#57

Första var inte planerad och andra tog 2 försök efter uttag av spiral.

[Thiah]
10/2/17, 7:54 AM
#58

Erm… nu måste jag ju tänka. Första blev till cirka 1-2 mån efter att vi bestämde oss för att börja försöka. Men det slutade med ett MA. MA i april och sen blev Joel till i mitten av juli-mitten av augusti. Vet inte riktigt för mensen var lite si som så och läkarens uträkning stämde inte direkt med nått. Denna gången slutade jag med piller i mitten av januari och plussade direkt.

Förväntansfull
10/2/17, 10:33 AM
#59

Tog ett år innan första graviditeten, slutade i MA. Knappt 3 månader senare blev jag gravid igen, som slutade i MF. Hoppas verkligen att nästa graviditet går vägen <3

MikaelaS_
10/2/17, 12:35 PM
#60

Tre barn på tre "försök", med första blev jag gravid några veckor efter vi träffades. Sen med andra hade jag inte fått tillbaka min mens så det tog sig på första ÄL efter förlossningen.

Nu med tredje började vi prata lite om ett till barn i början av februari och sen plussade jag i slutet av samma månad.

Upp till toppen
Annons: