Annons:
Etikettförlossningen
Läst 70962 ggr
Idihs
2012-06-19 19:11

Någon som vet, kan det vara på G?

Som rubriken lyder så undrar jag om detta kan vara tecken på att det verkligen är på G denna gången? Allt började egentligen i förgårkväll, när jag gått och lagt mig började jag få som en slags "molvärk" i magen och ryggen/svanken. Kändes liksom som ett bälte av värk som gick ifrån rygg och fram till magen. Har också varit extremt lös i magen i tre dagar nu, vissa gånger har det kommit rikligare än andra (ursäkta info.)

I vilket fall som, vaknade med samma värk idag, tog en alvedon men den har inte släppt. Har ont hela tiden men vissa gånger gör det mer ont, har försökt att klocka värkarna men utan resultat. Har även  igårkväll blivit en aningen värre och värken lättade när jag tog ett varmt bad men försvann inte helt. Kände mig även lätt illamående. Slemmisen har lossnat pö om pö i två veckors tid och igår kom en rejäl gulgrön klump. Gick in i vecka 40 (39+0) idag. Har haft sammandragningar och "förvärkar" sedan vecka 37+0 och denna värken jag har nu är betydligt mer smärtsam men ändå så att man kan stå ut med den.   

Någon som varit med om liknande innan förlossningen startat?

Annons:
Sarah E
2012-06-19 19:21
#1

Låter helt klart som att det kan vara på g. Spännande!

Lös i magen blir du pga hormonet prostaglandin (stavning), som även mjukar upp livmoderhalsen inför förlossningen.

Har dock aldrog hört talas om att slemproppen kan vara gulgrön. Jag skulle ringa förlossningen och fråga om det faktiskt.

Lycka till! :)

Idihs
2012-06-19 19:31
#2

1# tack för snabbt svar :) Ang slemproppens färg så ringde jag då när den började lossna, fick åka in på kontroll och dem konstaterade att det var den som börjat lossna. Blev dörädd då jag fått höra att den ska vara blodfärgad eller liksom slaimig. Men Barnmorskan där inne sa att den kan ha alla dess lustiga färge och former :S .

Bellebus
2012-06-19 19:31
#3

Jag vet att om slemproppen är blågrön på hundar så är något fel… :-S ring genast och kolla med sjukvårdsupplysningen :-)

Bellebus
2012-06-19 19:31
#4

Gulgrön*

Idihs
2012-06-19 19:45
#5

3# När jag var inne på kontroll för just detta för två veckor sen så sa Barnmorskan att det inte var någon fara och hon konstaderade även att det var slemproppen som börjat komma.

Sarah E
2012-06-19 21:11
#6

:) Ja, då är det bara att vänta på att det ska dra igång ordentligt då.

Ibland är det som att förlossningen kan "smygstarta" flera dagar innan det blir på riktigt så att säga…så har det varit för mig. Man fattar inte riktigt hur mycket som faktiskt sker under de där dagarna man går och känner att det är på g och är frustrerad för att inget händer. Det är mycket förarbete som kroppen gör.

Du kommer nog märka när du kommer in till fl att mycket förlossningsarbete redan är gjort, "bara" upploppet kvar :)

Annons:
Tina-A
2012-06-20 06:34
#7

Hur går det för er? Har ni åkt in än? :)

Jag fick värkar vid 21 tiden på kvällen och blev i samband med det väldigt dålig i magen och han skita 3 gånger innan vi åkte in drygt 22 timmar senare (klockan 19 dagen därpå). Ytterligare 12 timmar senare var hon född! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Idihs
2012-06-20 14:16
#8

Ringde förlossningen och pratade med en barnmorskas, beskrev set hela och hur det inatt blivit värre och varken hjälper med varmt bad,riskudde eller lindras med Alvedon. Värkarna är fortfarande så oregelbundna så kan inte klocka dem :/ men Barnmorskan trodde jag var i latensfasen och att det kan ta tid :( bara att avvakta och se, hur lång latensfas hade ni? Är inne på fjärde dagen nu och börjar bli måttligt trött på detta :(

szirius
2012-06-21 19:22
#9

# 8 iii vad spännande, snart blir det bebisGlad!

Det kan tyvärr vara så att man kan ha rätt kraftiga värkar flera dagar innan de blir regelbundna och det kommer igång " på riktigt" så att sägaObestämd. Men hav förtröstan…du kan ändå ha börjat öppna digFlört

pernillaa
2012-06-21 19:40
#10

Åh vad spännande. Är själv i väntans tider nu, bara 4 dagar kvar till bf så spanar efter tecken. Hoppas det bär iväg ordentligt för dig snart. =)
Lycka till! =D

Ha en bra dag! // Pernilla

Idihs
2012-07-03 14:58
#11

Hej alla! Den 23/6 kom vår fina Axel. Efter fyra dagar med "förvärkar" så brakade det loss på självaste midsommarafton. Kom till förlossningen vid 21 trots att Barnmorskan jag pratade med knappt ville att jag skulle komma in. Klockan 02.42 kikade lilla Axel ut. Öppnade mig ifrån 4-9 cm på noll och ingenting. Förlossningen gick fantastiskt bra. Var så inställd på att ta EDA bedövning men hann inte. Använde enbart lustgas och det är jag glad över idag. De fem sista värkarna innan krystvärkarna var värst, att krysta var bara skönt och en lättnad att äntligen få göra det. Ska absolut inte hymla med att det inte gjorde ont att föda för det gjorde det MEN var absolut värd all smärta och mycket riktigt som folk sagt till mig, att när han väl var ute så gjorde det inte ont längre.

szirius
2012-07-03 17:01
#12

#11 stort GRATTIS - det låter som att du fick en fin förlossningsupplevelse.Glad

pernillaa
2012-07-04 08:27
#13

Grattis grattis! Vad underbart.

Haha, måste bara påpeka att min son föddes exakt samma tidpunkt på dygnet som din lilla. Men ett annat datum dock. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
szirius
2012-07-04 16:38
#14

#13 grattis till dig också! Vill du berätta om din förlossning, i en egen tråd? ÄLSKAR att läsaGlad

pernillaa
2012-07-05 17:48
#15

jo jag håller på när jag har tid och ork och skriver ihop min berättelse. =)

Och tack ska du ha. ^^

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: