Annons:
Etikettallmänt
Läst 115541 ggr
JoJos
10/28/07, 10:24 PM

vad va erat första tecken

innan ni plussa??

Annons:
NoraDede
10/29/07, 1:46 AM
#1

förra gången jag var gravid så märkte jag det på illamåendet för jag hade mens som vanligt. sen nu andra gånger märkte jag det genom att dom kollade min mage efter en annan sak och såh en bebis på kameran=)

lisette
10/29/07, 2:15 AM
#2

inget faktiskt. livet gick sin gilla gång och jag tänkte inte ens på att mensen hoppade över en månad. inte förrän en kille på jobb nämnde att jag inte haft mens förra månaden (jag o hans flickvän hade samtidigt) och han frågade om jag hade mens nu, för det hade kajsa..

EnAnnan
10/29/07, 10:00 AM
#3

Jag har inte heller haft några tecken INNAN jag plussat nån av dom tre gånger jag gjort de. Första gången han jag få ont i brösten, innan jag fick MF i v.6, andra gången fick jag också ont i brösten men sen kände jag inget mer, fick MA i v.10 (fostret dött i v.6)

Nu är jag i v.9 och känner av tuttarna hela tiden och spännningar i magen, men jag kände inget INNAN plusset den här gången heller. :-)

clivia
10/29/07, 10:35 AM
#4

det var nog växtvärken, men jag trodde ju att det var mensvärk som kom lite sent. Min sambo misstänkte graviditet mycket tidigare än jag - han hade utan att jag visste om det skrivit upp när jag hade mens och när dagarna gick med mensvärk utan att det kom något så tog han fram almanackan och visade svart på vitt att mensen var över en vecka försenad. Jag trodde det inte ändå förrän jag googlade och fick reda på att min "mensvärk" också kunde vara växtvärk - och konstigt nog började jag då må illa på en gång! Vi åkte till Mariefred på utflykt och för att köpa gravtest där vi inte känner någon och jag höll på att spy i bilen…ojojoj. På kvällen gjorde jag ett test och fick ett jätteplus inom några sekunder!

OzzyochJag
10/29/07, 3:32 PM
#5

Det var att jag hade kraftiga menssmärtor och ömmande bröst fast jag inte fick någon mens.

Sedan kom illamåendet krypande, men det trodde jag först var min magkattarr.

NoraDede
10/29/07, 4:43 PM
#6

jag har ju gjort en abort och då reagerade jag på illamåendet och givk till läkare för att kolla upp det för jag åt ju piller så tänkte absolute inte på att jag kanske var gravid för jag var så pass ung. och läkaren på vårdcentralen pratade lite och frågade mig en massa sen skrev dom ut magkatarr medicine väldigt stark sådan. men detta hjälpte inte så jag ringde till akuten en kväll när det blev extremt och då visade det sig att jag var gravid och läkarna där skulle kolla med personalen på vårdcentralen för medicinen jag hade fått kunde ha skadat barnet, men det vet vi ju inte eftersom jag inte behöll det. men det är sjukt att dom inte undersöker riktigt=(

förlåt att jag kröp frånn ämnet lite =/

Annons:
Ladysoul
10/29/07, 11:34 PM
#7

Mensvärk!! En satans en.. Började 3 dagar innan BIM .. Trodde inte jag var gravid eftersom det var vårt första försök.. men gjorde ett test BIM + 3 för mensen kom ju aldrig :) .. Fick ett + direkt!

PimTheGreat
10/30/07, 4:01 PM
#8

ingen mens och illamående

JoJos
10/30/07, 4:11 PM
#9

oki, sist blev jag jätte trött o ömma som fasiken i brösten + illa mående.

nu tror jag att jag känner samma sak men vet inte om de e kroppen spelar spratt med mig Ledsen vågar juh inte hoppas förmycke denna gång..

micheles
10/31/07, 1:14 PM
#10

fruktansvärd smärta i magen så jag knappt kunde stå.. bara låg i sängen å kved..

Anterrabae
11/1/07, 12:10 AM
#11

växtvärk i magen, svullna ömmande bröst, luktkänslighet.. lite illamående…

fick två negativa gravtester innan jag plussade på tredje gången… Ne negativa togs för tidigt.. trots alla gravid-symptom..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DG
11/1/07, 9:14 AM
#12

Ingen mens var enda, illamåendet började efter + som jag gjorde på bim+9 (jag var på semester och hade inte möjlighet testa innan).

Believer
11/2/07, 1:04 PM
#13

hann inte få några tecken innan plusset. eftersom vi hade planerat, så tog jag ett gravtest redan dagen efter beräknad mens, och mkt riktigt bara efter 2 sek kom plusset.

Annons:
kitty
11/2/07, 1:20 PM
#14

jag plussade igår :)

ochd et som fick mig att göra testet var dels försenad mens men samtidigt en riktig mensvärk, ömma bröst, illamående och ljud/luktkänslighet

NoraDede
11/3/07, 2:45 AM
#15

grattis=)

AlbaStiffler
6/9/08, 10:13 AM
#16

*puttar* Kul att läsa, fortsätt skriv!

Wait
6/9/08, 11:57 AM
#17

Det var halvplanerat, första försöket. Ägglossningen kändes. Hade småont med jämna intervaller i tre timmar. Ca var 20e minut. 

Min bm sa att man inte kan veta exakt när man har ÄL.. Orkade inte argumentera emot. Men jag vet- och så får det vara. Jag kände iaf att något var på G den dagen.

Lenore
6/9/08, 2:33 PM
#18

Det som gjorde att jag tog ett grav.test var att jag fick ömma bröst.

Wait
6/9/08, 3:29 PM
#19

Jag mår inte illa, jag är inte öm nånstans..   Jag är bara superkänslig. och skittrött..  (ganska likt mitt sinnestillstånd under hösten)  Då och då har jag värk i magen.   Men inte mer.. :7

Zahara
6/9/08, 6:16 PM
#20

mensvärk utan mens, ömma bröst och sen mens :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
MIRJAMI
6/10/08, 3:23 AM
#21

Med min första var det ingen mens och en hemsk illamående och kräkningar och sugen på vissa saker. Med nummer två vade det nog nästan samma. Sedan så var den en vän som tyckte att jag hade fått så vacker färg på kinderna….det var innan jag visste om plusset.

camilla85
6/10/08, 10:27 AM
#22

Jag hade ömma bröst, växtvärk, illamående.

Egentligen var ingen av dessa saker något som jag i vanliga fall borde ha reagerat på då mina bröst alltid är ömma en vecka innan mensen kommer. Jag har väldigt ofta magkatarr så illamående är inge ovanligt. Växtvärken trodde jag var för tidig mensvärk. Men något sa mig att det var lika bra att ta ett test då jag var rökare och i så fall ville sluta så fort som möjligt.

villhailler
6/10/08, 4:38 PM
#23

vad menar ni med plussar fattar nada

AlbaStiffler
6/10/08, 8:34 PM
#24

#23> Få positivt resultat på graviditesttestet betyder det. :) Vissa test visar ju då ett + tecken

fettmedkevlar
6/10/08, 9:14 PM
#25

Jag hade en sjuhelvetes jävla mensvärk och brösten gick från Bkupa till Dkupa på 7 veckor. Mådde illa till och från, var på allmänt dåligt humör men ändå lycklig på något vis.

Det blev ingen bebis då jag gjorde abort pga min unga ålder (14år) :(

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

AlbaStiffler
6/14/08, 7:27 PM
#26

Jag har precis plussat, idag skulle varit BIM. Men jag visste redan för 1,5 vecka sedan då jag plötsligt fick ett gigantiskt epedemi på min hals, bröst och haka. Typ 20-30 små knottror. Som små små finnar.* urk* Alltså satte hormonerna igång redan då. Hormonerna brukar  normalt inte spöka  mer än nån dag innan mens, och då inte alls i denna mängd.

Så jag anade oråd redan för 1,5 veckor sedan och det borde ju bara varit 1-2 veckor in i graviditeten.

AlbaStiffler
6/14/08, 7:28 PM
#27

Glömde säga: Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihooooooooooooooooooooo

yiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiie

Annons:
lisette
6/15/08, 1:23 AM
#28

GRATTIS! =)

AlbaStiffler
6/16/08, 10:57 PM
#29

Fy fanken vad min mage svullnat. Har redan innan en bula på magen (gillar mat, hehe) och denna bula har nu svullnat och ser jättestor ut. Läste på nån gravid-sida att tarmarna och organen svullnar första veckorna för att sedan gå tillbaka när väl den riktiga bäbisen börjar komma fram istället (var det runt v10-12 den kröp över bäckenbenent?). Och jag kan lugnt säga att min mage drabbats rätt hårt av denna svullnad… hahaha. Är mest rädd för att kollegorna på jobbet kommer fråga snart och det är ju lite jobbigt med tanke på att jag bara är i V 5 och alltså inte ens kan skylla på barnet utan endast på svullna tarmar… hahaha…

Så här när jag väl plussat har jag plötsligt förstått att jag senaste veckan haft fler symptom, brösten är redan på g och BHn får snart bytas. Har redan en D-kupa och fasar för vilka ballonger jag kommer få närmsta månaderna. *hjälp*

Telefonkontakt
6/16/08, 11:43 PM
#30

#29 om det är något hopp så går/gick jag i D innan grav. och nu så har jag bara gått upp till DD (fast då ökat en storlek runtom också) så du kanske har lika tur som jag och brösten inte växer för mycket :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
6/16/08, 11:53 PM
#31

#30> Man får hoppas. Vet dock att min morsa fick sina stora bröst när hon blev gravid, så risken finns ju.

MickiRosa
6/18/08, 6:22 AM
#32

Jag såg en film, Juno, och kollade på min mage. jag sa till min pojkvän, ser den inte gravid ut min mage? -jo det gör den faktiskt, sa han. jag kollade min kalender och det visade sig att jag hade gått en vecka över tiden. jag tog ett test och där kom plusset. det förklarade min konstiga mensvärk utan mens och ömma bröst;)

______________________________

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

AlbaStiffler
6/18/08, 7:36 PM
#33

#32> Kul… :-)

Juvela
7/17/08, 2:30 PM
#34

MF, MA, BIM??? Alla dessa förkortningar…? :P Någon som vill förklara? :)

Börjar bli lite orolig här… När jag kollade mig i spegeln i morse upptäckte jag hur stora mina bröst var! Tyckt dom har växt den senaste tiden, men jag har tänkt att det var för att jag gick upp i vikt. Men nu kändes dom riktigt runda och fylliga. Bröstvårtorna har  varit hyperkänsliga och ömma de senaste dagarna. Det är fler småsaker som gör att jag börjar fundera på om jag är gravid. Sist jag skulle haft mens var den helkonstig. Jättelite, knappt märkbart, de första 3 dagarna för att sedan den 4:e dagen forsa fram. Läste någonstans att mensen kunde bete sig konstigt precis i början för att sedan helt försvinna.

Funderade på att köpa ett grav-test. Men hur tycker ni att det låter? Jag vill jättegärna ha barn, sen. Men om 1 månad börjar jag en 2 ås utbildning och min pojkvän, som en vacker dag ska bli min man, bor långt bort så nu passar sig verkligen inte… :( *suck*

Annons:
ElinKee
7/17/08, 2:39 PM
#35

Det är väl inte så mycket att fundera på. Ett gravtest kostar under 100 kronor och finns på alla apotek =) Vad det än blir för reslutat är det ju alltid skönt att få veta.

Lenore
7/17/08, 3:04 PM
#36

#34
MF = Missfall.
MA = Missed Abortion, fördröjt missfall på svenska. Det innebär att fostret har dött men att kroppen inte stöter ut fostret på flera veckor. Detta är dock rätt så ovanligt.
BIM = Beräknad Inte Mens. Kvinnan som försöker bli gravid skulle haft sin mens på denna dagen.

Juvela
7/17/08, 4:20 PM
#37

#35 Nej jag vet, vet inte varför jag funderar egentligen. Brukar inte vara så vellig och tramsig. Ville väl mest höra "Magen är stor efter 1 vecka och brösten läcker redan efter 3 dagar - om inte så är fallet är man inte gravid" ;)

#36 tack för svar.

ElinKee
7/17/08, 7:07 PM
#38

#37 hehe ja det hade varit enklare. Det jag tycker var lömskt är att det är samma symptom på att vara gravid och att mensen är på inkommande. Jag tänkte innan jag köpte ett test, vad sjutton kommer aldrig mensen snart, jag känner ju att den är på väg! Man kanske skjuter på en del saker för man förtränger hur det kan vara och vill inte tänka på det. Ibland hamnar man i lite oförberedda situationer, och man vet aldrig hur man reagerar innan man är där. Hoppas allt löser sig!

Upp till toppen
Annons: