Annons:
Etikettoff-topic
Läst 19121 ggr
madeilene87
6/3/09, 11:45 PM

ont i äggstockarna

En liten fråga bara..

jag har sen mens och har mått illa de senaste dagarna. Har dessutom igår och idag ont i äggstockarna. Jag har tagit gravtest för någon vecka sedan men det visade inget.

vad tror ni att det kan vara? är det fler än jag som har ont eller har haft ont i äggstockarna?

Annons:
jn84
6/4/09, 12:35 AM
#1

Gör ett nytt gravtest :)

[Puppan]
6/4/09, 12:42 AM
#2

Ooja det har jag haft och det gjorde så fruktansvärt ont så jag vart tvungen att åka in på akuten. Undersökningar gjordes och det visade sig att en gulkroppscysta på ena äggstocken gått sönder.

Det var en smärta jag inte vill uppleva igen.

Mirjami-78
6/4/09, 4:02 PM
#3

Kan vara utomhavandeskap. Då blöder man och även har ont som bara den. Behöver ej visas på gravtestet, för det gjorde det inte då jag hade så. Om det inte går över så sök för det. Vänta inte för länge för det kan sluta illa annars.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

madeilene87
6/4/09, 4:03 PM
#4

#1

jo jag ska göra på lördag då jag kommer hem igen, nu tror jag ändå inte att det är ngt men man vet aldrig! :)

#2

aj då :O det lät inte någe vidare. Dock har jag inte så ont så att någon borde ha gått sönder :S men man vet ju aldrig. Försvinner det inte uppsöker jag läkare givetvis!

madeilene87
6/4/09, 10:41 PM
#5

#3

ja men jag blöder inte.. och det gör inte så ont som sagt.. inte så att ngt gått sönder om ni förstår vad jag menar.. mer liknande "träningsvärk"

Mirjami-78
6/5/09, 12:26 AM
#6

På mig började det med att jag fick ont i ena sidan. Mensen kom som den skulle och sedan så upphörde den när den skulle. Sedan började blödningarna till och från så fick jag en himla smärta i mellan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
madeilene87
6/5/09, 5:36 PM
#7

#6

aha okej.. ja bara hoppas att jag inte får det

tog ett gravtest idag och det visade neg… försvinner inte detta måste jag ringa för en undersökning :( usch vill bara operera bort hela skiten.. så less på allt

Mirjami-78
6/5/09, 5:59 PM
#8

Bäst ta tag i det i tid. Annars kan man tydligen riskera livet om äggledaren råkar spricka om det skulle vara så att det är utomhavandeskap. Sök för det oavset vad det är, är det ju bättre du vet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

madeilene87
6/11/09, 1:35 PM
#9

asså jag har fortfarande itne fått mens :s jag har inte ont någonstans nu iaf men jag har inte haft ont i ryggen som jag brukar få dagarna innan mens heller så mensen kommer iaf inte de närmsta dagarna…

jag har aldrig varit såhär sen :(

Mirjami-78
6/11/09, 10:08 PM
#10

Ta kontakt med gyn så kan de ju kika med ultraljudet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

madeilene87
6/12/09, 1:20 PM
#11

#10 jo jag ska göra det.. men det är inget eftersom jag har tagit tre gravtester som visat negativt alla tre. Inte så stor chans att alla de tre visar fel haha :(

men de kanske hittar något annat istället. något otrevligt.. huahua!

Mirjami-78
6/13/09, 4:18 AM
#12

Kan förstå att du känner så, men samtidigt behöver det inte vara något som är fell. Kankse är det bara så att det hela är försenad tex. pga stess eller något annat. Men för säkerhet skull gå och kolla det hela så vet du ju sedan och kan slappna av. Önskar dig lycka till och du ska se att det kommer att ordna sig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

madeilene87
6/13/09, 1:27 PM
#13

#12

ja jag tog ett ägglossningstest idag (hörde att de kunde visa positivt vid grav också …) och det visade sig vara positivt och ajg ska inte ha ägglossning nu för det har ajg redan haft.

ska ta ett till gravtest idag.. visar det neg ringer jag till gyn och bokar tid för ngt är då fel :P och stressad har jag inte varit (om jag har varit det så är jag avslappnad nu när man har fått "sommarlov" ) men ja.. jag återkommer väl :)

tack iaf

Annons:
[Catteklina]
6/13/09, 1:54 PM
#14

#13 Testa ett digitalt om du inte gjort det innan!
Fick negativt på dom "vanliga" men positivt direkt på ett digitalt. Då jag förmodligen bara fått riktigt svaga + som varken jag, min pojkvän eller syster kunnat tyda då det såg ut som ett stort -. 

:)

madeilene87
6/13/09, 1:59 PM
#15

#13

jag har inte testat ett sådant men antar att det också kommer visa negativt. Tog ett till gravtest nu och det visade också negativt :(

fattar inte för man har inte ägglossning flera gånger per månad :( men men jag får boka tid på måndag…

madeilene87
6/13/09, 2:10 PM
#16

jag menade såklart till #14 haha!

men hur många "vanliga" testade du innan? :)

galleta
6/15/09, 10:12 PM
#17

Hej Madeilen! Jag har PRECIS samma sak som händer mig just nu, och har aldrig upplevt detta förut.. Illamående ett par dagar, sen mens och nu en smärta i typ (vad jag tror) högra äggstocken… Vet inte heller rikigt vad jag ska göra, har också tagit gravtest men visar negativt. Tänkte göra som du och vänta några dagar och se om det händer något, annars får man väl kontakta kvinnorkliniken. Intressant att läsa om någon annan som upplever samma sak! Berätta gärna hur det går för dig!!

madeilene87
6/16/09, 1:52 AM
#18

#17

ja jag trodde jag var den enda tills jag googla lite och såg att det fanns ett flertal kvinnor till i samma sits så det var skönt att veta att man inte var ensam..

ja jag har fått min mens nu, eller ja vet inte om jag kan kalla det mens heller för det är inte direkt rött men det kommer något iaf haha. jag ska ringa och boka tid imorgon till gyn vilket som för att undersöka mig ändå. då kanske jag får veta varför jag inte kan bli gravid. kanske är det något fel, kanske inte.. jag lovar att återkomma :)

hoppas att du antingen får plus på stickan eller mens snart så allt är bra :)

Vaniljglass
7/16/09, 3:00 AM
#19

Jag upplever samma sak som du. Det "drar" och spänner i vad som skulle kunna vara äggstockar eller äggledare på båda sidor under korta perioder varje månad. Har inte haft någon riktig mens på två månader utan bara korta "blödningar" som egentligen inte är blödningar. Jag gick till gyn och hon sa att hon inte kunde göra något men sa att jag troligtvis inte haft ägglossning med tanke på de sparsamma blödningarna. Hon sa att det kan ta tid för kroppen att återhämta sig efter hormonella preventivmedel och att det bästa är att ta det lugnt och inte tänka för mycket på strategier för att snabbt bli gravid. Jag har bokat en tid för undersökning i slutet av augusti och har det inte blivit bättre tills dess kanske de kan se vad det är som strular.

AutumnWicca
7/16/09, 12:35 PM
#20

Min klasskamprat hade utomhavandeskap och blödde inte alls och hon gick med det länge så det vart jätteakut. Det visade inte positivt på hennes gravtest heller.

Jag tycker du ska ringa gyn så de får kika bara ifall att, bättre att kolla en gång för mycket än en för lite.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
Vaniljglass
7/16/09, 9:25 PM
#21

#20 Utomkvedeshavandeskap gör väl rejält ont, eller? :-S

AutumnWicca
7/16/09, 9:39 PM
#22

#21

Ja min vän hade väldigt ont! Hon fick dessutom ligga kvar på sjukhuset 2 veckor…

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Mirjami-78
7/17/09, 3:45 AM
#23

När jag hade utanförhavandeskap så blödde jag…men så märkte jag även att något var fel. Först var et att jag var på väg att få missfal. Skickades hem och var då väldigt dålig. Sen ringde akuten efter alla om och men. Får ett samtal från en läkare till slut som ber mig att åka in akut och ta med nattlinnen m.m.

I samma rum som jag låg i var det en tjej som ochså hade samma som jag….hon hade inte ont eller något tills en dag så sprack hela äggledaren. Hon åkte in med ambulans…Akut till operationen, där handlade det verkligen om minuter.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

madeilene87
7/17/09, 3:23 PM
#24

tror inte det jag hade då var utomhavandeskap.. det gjorde inte sååå ont som utomhavandeskap borde göra =/ och dessutom blödde jag inget.

har bokat tid hos gyn för undersökning av både mig och partner för att se va som kan vara fel .. men jag hr börjat ångra mig nu angående barn. Visst jag vill ha barn och skulle jag bli med barn nu spar jag det naturligtvis men har kommit så mkt annat nu imellan. Jag har börjat rida igen och ska ev köpa häst och det vore skönt att bli klar med högskolan och gå ner i vikt först också. Men man får se hure blir.. kanske inte kan få barn heller någe mer, får se va gyn säger :)

Upp till toppen
Annons: