Annons:
Etikettallmänt
Läst 6332 ggr
regskylt
10/22/09, 10:36 PM

Namn

Ni som nu väntar barn eller liknande.. Fundera rni mycke tpå vad för namn ni ska ge barnet?

Berätta lite om hur ni funderar och tänker. Vill ni ha populära namn eller ovanliga eller mitt emellan?

Annons:
Trollhassel
10/22/09, 10:45 PM
#1

Vi funderar en del på namn. Vi kommer ha svårt att enas. Det får nog bli att hugga något från poppis-listan.

Tips till er som inte kan enas alls och inte vet vilket kön det ska bli:

Bestämm er för ett flick- och ett pojknamn var.

Skriv ditt flicknamn och din partners pojknamn på en lapp.

Skriv ditt pojknamn och din partners flicknamn på en annan lapp.

Dra en lapp. Könet avgör om du eller din partner för bestämma :)

Tips som jag fick från en bekant som använt den metoden till hennes två barn.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

regskylt
10/22/09, 10:51 PM
#2

När vi bestämde namn så tog vi de tvi tyckte var fint. Jag ville absolut inte ha något som var jättepopis, men på pojkfronten så fastnad ejag för Elias men min man hatar det. Men jag stod på mig och om de tskulle bli en pojk så skulle han heta det.

flickfronten så hade en fd kompis ett vackert egentaget namn som jag gjorde om lite. som jag älskade. Elva. Och de tär precis vad min dotter heter.

Nu ärjag torsk på Sören på pojknamn, om vi någon gång skulle skaffa syskon och det blir en pojk så ska han heta det. Jag älskar den namnet

Mikaela_B
10/22/09, 11:19 PM
#3

Visst har man funderat och pratat om det, vi skriver ner namn som vi tycker om och kommer på, så lite längre fram så börjar man ju plocka lite så de blir färre.

Men något namn från popislistan blir det icke, vi vill ha något mer ovanligt namn eller iallafall ett namn som man inte hör så ofta eller tänker på att man hör iallafall. Om ni nu förstår tanken hihi…

Min sambo e helt låst på att de är en flicka så han har inte tänkt på pojknamn men de har jag och Elias fastnade jag för med :D Men min sambo hatar det värre än pesten typ hehe…

Men vi kommer väl ha namnet klara tills bebisen kommer =) Men jag vill ha bebisen i famnen då namnen speglar mkt på personlighet och utseendet enligt mig, bestämmer jag mig för ett namn så kanske de inte passar ändå, så vi får väl se =)

www.blueberryhedgehogs.com

Trollhassel
10/23/09, 12:21 AM
#4

Min storasyster skulle ha hetat Linnea, men hon såg inte ut om en Linnea när hon kom ut så det blev Sofia i stället. Så kan det gå.

Jag älskar namnet Linnea och skulle jälv vilja döpa mineventuella dotter till det, men en bekant fick just en flicka…och gissa vad hon fick heta. Linnea skulle både jag och sambon vara helt överäns om annars, men nu går det inte. Något blom-namn på en flicka dock. Det kommer det nog att bli.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

regskylt
10/23/09, 12:24 AM
#5

#4 varför går inte det? Jag hatar verkligen när man tror sig inte kunna ge sitt barn ett namn bara för att någon kompis har gett sitt barn samma.. det viktigaste är att mans jälv tycker om det och då får abrnen ha samma namn helt enkelt…

Trollhassel
10/23/09, 12:32 AM
#6

#5 Hatar? :( Jag tycker bara det känns lite konstigt att döpa till något som min kompis barn heter. Det finns ju många andra fina namn.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
regskylt
10/23/09, 12:38 AM
#7

#6 ja det gör jag..

[Catteklina]
10/23/09, 6:42 PM
#8

Vi samlade på oss en lista över namn som vi tyckte om under dom 3 första månderna av grav., sedan sållade vi bort dom namn som den andre av oss absolut inte tyckte om och kvar blev dom som båda tyckte om och som den andre kunde tänka sig.
Den sista tiden av grav. så diskuterade vi dom sista namnen som fanns kvar på listan.

Isabell för en flicka och Noah för en pojke - som våran gosse också heter idag :) Var dom namn vi kom fram till.

Vi gick varken på populära eller ovanliga namn. Utan tog dom som vi själva tyckte om och hade en bra klang så att säga :D

jn84
10/23/09, 7:42 PM
#9

#3 Fast Elias är ju ett jättepoppis namn ;)  Var det fjärde vanligaste namnet bland nyfödda pojkar 2008.

#4 Jag tycker också det är jättesvårt med namn som bekantas barn har. Fast jag kan tycka det är okej med "vanliga" namn som tex Linnéa, det kan man ju ha tänkt på själv. Värre med lite ovanligare namn som man direkt snor. En av min kompis barn heter Iina och Sid. Jättefina, men jag skulle aldrig komma på dem själv så därför vore det direkt stöld att döpa mina barn till samma sak.

#8 Jag gillar också Noah! Synd att inte sambon gör det.

Jag tänker som #3, vill inte ha ett jättevanligt namn men alla jag gillar är bland de allra vanligaste. Som Noah, Melvin, Elias, Lucas, Hugo, Emil, Edvin, Alvin och Elliot. Jag vill ha nåt lite ovanligare, men då finns det inte lika fina namn.

Sambon är inne på Valter men jag kan inte riktigt få det att låta bra i mina öron..

Andra namn som dykt upp i diskussionerna är Arvin, Elton och Vidar. Men jag vet inte alls. Fasar för att vårt barn kommer kallas "bebis" resten av sitt liv. ;)

Flicknamn har vi inte ens diskuterat eftersom jag är övertygad om att det är en pojke :) 

Men blir det en flicka så är jag helt fast vid Lova. Sambon säger ingenting om det, vet inte om det beror på att han inte vill ta diskussionen eller för att han tycker att det är ett okej namn..

Mikaela_B
10/23/09, 10:48 PM
#10

#9 haha jo jag vet :P  Men det känns som att vi har börjat glida in på lite vanligare namn av någon anledning men vi har så mycket olika namn nu så de är sinnes ju:P

Tycker de är jätte svårt, jag sitter och tänker så också att h*n ska få ett namn som passar i äldre ålder också, må ja vara konstig men jag tycker de ska låta bra i alla lägen, vi brukade "mobba" min styvbror för hans namn Rasmus, enbart för att vi fick han att föreställa sig att bli kallad för Rasmus på ålderdomshem osv nee de klinga inte bra på en 80 årig gubbe enligt oss andra :P

Min bebis ska ha perfekta namnet på alla punkter där de ska klicka haha :P Kanske för att jag avskyyyyr mitt egna, men men…

Flicknamn just nu är väl: Hayley ( Annan stavelse?! ) Meja, Joline, Lova av mina då sedan så sambon har väl mer namn som Michelle, Miranda, Martina mm.

Pojknamn är ju svårt :S Förutom Elias som ja tycker om, så är de väl Leo, Caspian, och Neo just nu, men tycker de e super svårt med namn över lag blir knäpp ju…

www.blueberryhedgehogs.com

Trollhassel
10/23/09, 11:34 PM
#11

Jag är lite ego. Om jag inte hade hetat det jag heter så hade jag nog kunnat döpa en flicka till det. Jag heter Myra och jag är jättenöjd med mitt namn :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

jn84
10/23/09, 11:34 PM
#12

#10 Jo, det känns lite långt borta att tänka sig en gubbe på hemmet som heter Neo tex ;) Men samtidigt så är det ju en annan syn på hela den generationens namn. Precis som Berit är rätt otänkbart på en nyfödd nu, men det har ju funnits massor med barn som heter det förut.

Jag vill att namnet ska funka i hela världens också med tanke på att vi är så internationella idag. Jag tycker Love är jättefint på en pojke, men det blir ju heltokigt på engelska..

Trollhassel
10/23/09, 11:37 PM
#13

Min lillebror heter Love och han hittar ju massor av grejer i affären med sitt namn på :P Tyvärr så är nästan allt rosa med hjärtan :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
regskylt
10/23/09, 11:48 PM
#14

#13 är Love-namnet grejer med rosa och hjärtan….? eller missförstår jag dig helt fel? Tungan ute

jn84
10/24/09, 1:21 AM
#15

Hehe, läste #0 en gång till: "Ni som nu väntar barn eller liknande.."   Vad skulle vi annars vänta? Åsnor? Kattungar? Elefanter?

Menar inget illa, lät bara roligt nu när jag är trött ^^

Trollhassel
10/24/09, 1:29 AM
#16

#14 Ja, Love-namnet stavas ju likadant som orden "Love" på engelska. Därför tycker han att hans namn står på massa grejer som det egentligen står det engelska ordet "Love" på.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mikaela_B
10/24/09, 1:33 AM
#17

#11 men i sådana fall får man vara ego :D Men ska ja få välja mellan mitt namn nu eller om jag hade blivit en kille och de namnet mamma och pappa skulle ge mig då, så tackar jag för att jag är tjej. Dom skulle döpa mig till Hanes om ja blev kille, och av någon anledning så är de ett av få namn som ja inte tål :P Så på det sättet är jag nöjd med mitt namn.

Mkt ligger annars i att ja inte gillar de för att jag tyckte mina föräldrar kunde haft lite mer fantasi i mitt namn, Heter Mikaela och varför?! Ja min pappa heter Michael så ni ser ju :P

#14 Love med engelsk betydelse är ju kärlek, så alla prylar som de står Love på här i butiker menas ju med kärlek och orden Love i den kombinationen därav allt rosa och massa hjärtan tror jag hon mena :P

Inte för att min luddiga förklaring blev mer förstålig men men skyller på klockan och sömnbrist… ;)

#15 Haha!
Nu när du säger det så ser det ganska kul ut :P speciellt just med avslutet med "liknande…." :P

www.blueberryhedgehogs.com

Trollhassel
10/24/09, 1:40 AM
#18

Men Mikaela är ju inte fult. Jag gillar det namnet.

Om jag hade varit kille så skulle jag hetat Gunnar. Gunnar! Det är ju ett gubb-namn :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

regskylt
10/24/09, 1:47 AM
#19

#15 tänkte på om man har fått sina barn eller planerar att skaffa :)

Mikaela_B
10/24/09, 1:55 AM
#20

#18 Haha! Förlåt att ja skrattar :P
Jag kan verkligen inte se en bebis vid namn Gunnar, alltså de finns inte, vet inte varför, tänk om ja skulle döpa ungen till Gunar, så första uppropet i skolan typ.

Fröken: Gunnar Berg! Har vi Gunnar här…

Ne det finns verkligen inte :P Men smaken är som baken som man säger va?!

Jo Mikaela funkar, man är ju van vid det nu om inte annat..
Så kul när pappa ringer och säger grattis på namnsdagen, för då får jag ju säga desamma till han, eftersom att Mikaela och Mikael har namnsdag samtidigt hehe… Som sagt, kass fantasi från mina päron

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
regskylt
10/24/09, 1:57 AM
#21

min dotter kalalr mig för Gunnar……… Tungan ute

Trollhassel
10/24/09, 2:05 AM
#22

#20 haha Lille Gunnar 3 år…nej det fukar inte alls. Vissa gubbnamn är jättesöta på barn, typ Algot och Alvar och sånna…men Gunnar. Nej. Big no no.

#21 Oj, det var ett udda smeknamn. Min kusin kallar sin mamma för "moster linngreta". Man undrar vad de får allt ifrån. Jag var väl inte mycket bättre själv kanske för jag hade smeknamn på allt och alla :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mikaela_B
10/24/09, 2:26 AM
#23

#22 Jo de kan jag helt hålla med om men som sagt stort nej till Gunnar haha…

Har ni funderat kring mellan namn? Skall ni ge några och har dom i så fall någon betydelse eller bara plockade på samma sätt som tilltalsnamnet??

Även här kommer ju dilemat, pojke/flicknamn in, men oavsett vad så kommer våran få 2 mellan namn inkl sitt tilltalsnamn.

Namnen kommer vara släktbaserade, ett flicknamn som blir mellannamn ifall de blir en tjej för oss är Emma, då min mormorsmor hette det, sedan blir det ett namn från sambons sida med och Alexandra lutar väl det åt där.

Pojke inte en aning dels pga killar i min släkt har ingen direkt betydelse för mig så, men Carl blir väl troligen ett av namnet då sambon har det som mellan namn och de ligger långt bak i hans släkt, och finns även hos min, sedan ska de va ett till ev….

www.blueberryhedgehogs.com

Trollhassel
10/24/09, 12:04 PM
#24

Mellannamn kommer nog bli något som finns i släkten här också förmodligen.

Min farfar hette Lars och honom hade jag en väldigt star relation till så det skulle nog jag rösta för. Till en flicka finns Ingrid, Ingegerd, Annagreta och andra gulliga tantnamn på min sida.

Mellannamn är på sätt och vis lättare eftersom det inte behöver vara något man kan kalla barnet för.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[LucyInTheSky]
10/24/09, 1:04 PM
#25

Flicknamn vi pratat om är Alva, Irma, Astrid och Elly

Pojknamn är svårare, gillar också Ellias men sen har vi spånat lite på Viggo, Albin och Edwin

jn84
10/24/09, 1:25 PM
#26

I början av graviditeten hade vi en STOR diskussion (läs bråk) om mellannamn. Min sambon har två släktnamn i mellannamn och vill att vår son ska få samma. Det vill jag med, särskilt då deras släkt är adlig (töntigt visserligen, men det har sina fördelar också). Så i sånt fall kommer sonen heta "Förnamn Vollrath Sebastian Efternamn". Alltså bara min sambos mellannamn.

När det kommer till en tjej så blir det problem. Jag vill att vår dotter ska få mitt mellannamn (precis som en son får sambons mellannamn) även om jag bara har ett mellannamn. Mitt förslag är då alltså "Förnamn Ingeborg Efternamn" (också det ett släktnamn som går rätt långt tillbaka). Men då vill sambon att vår dotter ska ha hans mammas mellannamn också. Och det är där diskussionen uppstår.

Jag tycker inte antalet namn är av betydelse, bara att det är uppbyggt på samma sätt, son - pappas namn, dotter - mammas namn. Blir det sen en till av samma kön får man väl gå till motsatta förälderns släktnamn.

Vet inte om vi har kommit överens än, men jag kommer inte kompromissa på den punkten! Det ska vara lika för båda könen och ska han absolut ha sin mammas namn på vår dotter så ska jag ha min pappas namn på vår son och då får han välja bort ett av sina mellannamn och det gör han aldrig Cool

Musiken
10/24/09, 4:27 PM
#27

#11 Det ar val bara att dopa tjejen efter dig, min i min pojkvans familj sa heter alla John :P Han, hans pappa och farfar haha. Jag har sagt att det finns inte en chans i helvetet att varat barn (om vi skaffar nagra) far heta John dock :P

Annons:
[Myy2000]
10/24/09, 6:02 PM
#28

Jag vill gärna se den lille filuren först för att kunna avgöra vad han heter. Men jag har ett namn på lut iallafall. Men hmm… vi får se vem det är som tittar fram.

regskylt
10/24/09, 6:14 PM
#29

det vi gjorde med övriga förnamn var att ta tilltalsnamnet från mormor och farmor. Så det Elva Maria(mormor) Carola(farmor). Vi hade gjort samma sak om det hade blivit en pojke.

Jenahbella
10/29/09, 9:12 PM
#30

jag tänker redan ut massa namn å jag e inte gravid än :) 
men sitter å funderar på namn som jag tycker e fina :)
har fastnat för Alvira och Liam, även oliver och charlie, frank hette min pappa och de tycker ja e fint med.

Hannapanna
10/30/09, 2:11 PM
#31

Våran son heter Elliot Carl Daniel.

Elliot i tilltalsnamn och de fick han inte förns han var nog 3-4 dagar och jag var så trött på dom på neo när dom sa "Gosse Efternamn" hela tiden! ;) Ja de va ju vårt eget fel, men de lät så illa. SÅ tillslut kom vi fram till Elliot.
Carl kommer från pappan, han har det som mellannamn.
Daniel kommer från min sida och både min bror, pappa och farfar heter Daniel.

Om vi får en son denna gång blir de problem med mellanman.. ;)
För jag skulle vilja ha samma mellannamn fast samtidigt är de ju rätt så trist!

Blir de en tjej så har vi än så länge Maria som mellannamn.. Alla i min släkt heter Maria och så heter sambons syster Maria så då fick vi med från hans sida också.. fast jag vill nog ha två mellannamn..

Catta89
12/4/09, 1:12 AM
#32

Jag väntar mitt första barn och hade inte alls svårt att välja namn :)

Om Jag får en Pojke Ska han heta Zackary Och en dotter ska hon heta Yumi :)

Fast sen när barnet väl är fött så är det ju inte alls säkert att namnen passar, men vi Vill att dottern ska heta Yumi Puma Christine Ejevad, Men om vi får en son så har vi inte bestämmt mellannamn med det lutar att det blir Zackary Kenny Ejevad :)

Christine kommer från min bortgångna lillasyster och kenny från pappan då … Och efternamnet är min pappas släktnamn och bara hans släkt som har så gjorde klart snabbt för killen att det va mitt nman vårt barn skulle få ta ^^

men just Zackary och Yumi är ju inte alls vanliga här i sverige så det tycker jag är kul, bestämmde mej för mååånga år sen att jag ville ha en son som hette Zack men killen tyckte Zackary va bättre som tilltallsnamn och Zack som smeknamn, och Yumi är ju ett Japanskt flicknamn som betyder "beauty" Och jag personligen tycker det är hur gulligt som helst :)

Men som sagt, det ska passa på barnets personlighet och utstrållning med :) Men det kommer senare ! Skrattande

Lenore
12/4/09, 6:06 PM
#33

Vår dotter fick namnen Ronja Leona. Ronja för att vi tyckte att det var fint och Leona också för att det var fint men också för att sambons släkt har en tradition att ha Leo i sina pojkars mellannamn (som består av 14 pojkar och två flickor). Vi bestämde för att föra traditionen vidare men även till flickor och hittade en fin feminin variant av namnet.

Nästa barn kommer att heta Demi Lenore om det blir en tös. Demi är ett namn vi tycker mycket om och Leonore är ju också en fin feminin variant av Leo.
Blir det en pojke vet vi inte vad det blir men han ska iaf heta Leo i andranamn.

Vi gillar namn som inte var- varannan unge har men vill inte heller att namnen ska låta konstiga eller vara svåra att uttala eller stava.

MimmieM
12/5/09, 11:10 PM
#34

Sambon är helt säker på att det blir en pojk och då blir det en Walter, och jag tror det blir en tös och då ska hon heta Vilma!

Carpe Diem

Annons:
Mikaela_B
12/5/09, 11:20 PM
#35

Som de ser ut nu så om de blir en pojk blir det Alvin…

Om de blir en tjej så är de lite fler namn att tjafsa om :P
De som det gäller är:

Nicole - Min åsikt är "över min döda kropp"
Miranda - Kan tänka mig
Lowisa - Ja gillar :D
Jana - hum… kanske, kanske inte

www.blueberryhedgehogs.com

ho0mii3z
12/6/09, 2:27 AM
#36

Vi funderade på:

Shellie ( gick fet bort)
Leontiné
Felicia
Emilia
Michelle

Och så vart det en Emilia-Michelle

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

elyse
12/10/09, 7:50 PM
#37

Jag funderar redan på namn, men det är inte aktuellt med barn förrän om några år. Jag är dock noga med att inte avslöja namnen för vem som helst, men jag har tänkt såhär:

Pojkar: Malcolm, Ossian, Edgar, Douglas, Enok.

Flickor: Dahlia, Novella, Justina, Adriana, Ofelia.

Jag tänkte förut att Zacharina är ett bra flicknamn, men min bästa kompis funderar på att låta sitt barn heta Zacharias, så det har jag övergett för tillfället, men det kan komma upp igen.

Då jag arbetar i förskola vet jag hur frustrerande det kan vara för barn att dela namn med 2-3 andra i samma grupp, så jag skulle tänka över mina val om de blev populära.

Veronica
12/11/09, 8:52 AM
#38

#37 Det där med att ge barnet ett namn så det inte finns flera i samma barngrupp som heter samma sak tänkte jag på när vi skulle ge Elina hennes namn. Tänkte först bara ge henne namnet Lina, men då vi haft en hund som heter det så vart det ett E framför och ett inte alltför vanlig namn…trodde jag. Nu har hon fått plats hos en dagmamma from nästa år och där har det precis börjat en liten tjej som är 3 månader äldre än Elina…och vad heter hon…jo Elina! Så ibland funkar det inte även om man försöker Flört

Amor vincit omnia

elyse
12/11/09, 12:51 PM
#39

#38 Så kan det såklart bli och det är ju tråkigt. Jag tror att jag har en fördel som får se vad väldigt många barn heter i förskolan. Jag vill gärna att namnen ska associera till Tyskland-Holland-Frankrike också eftersom vi kommer att heta Stein i efternamn. Det viktigaste för mig är nog att för- och efternamn passar ihop. Att heta t.ex. Kevin Johansson tycker jag ser gräsligt ut. Men det är min privata åsikt.

andaloce
12/14/09, 7:39 PM
#40

Jag har tyckt att det varit jätte svårt med namn varje gång. Jag vill inte ha ett namn från "topplistan" och samtidigt inget påhittat eller jätte ovanligt namn.

Till vårt första barn hade vi några olika pojk och flicknamn, men det var inte förens hon var född som vi bestämde oss, det blev Louise, ett namn som båda tyckte var fint och som inte "alla" heter.

När vi väntade vårt andra barn pratade vi ofta namn och kollade namnlistor osv men fastnade inte riktigt för något. Min sambo visste att jag gillade Cecilia, så han bestämde det namnet när hon föddes. (Min bortgågna mormor hette Cecilia, och min mamma hade velat att jag skulle heta det i andra namn).

Jag tror att det är svårt att "spika" ett namn innan man sett vad som kommer ut. Men att ha några namn på lager kan ju vara bra.

Nu väntar vi vårt tredje barn, och det ser ut att bli en pojk, och jag har inte hittat ett enda namn som jag fastnat för! Jätte svårt tycker jag, de namn jag skulle kunna tänka mig har blivit alldeles för populära de senast åren. Min sambo har på skoj kallat bäbisen för Greger redan innan jag blev gravid, men det tycker jag är ett hemskt namn. Denna gång blir det nog väldigt svårt att hitta ett namn som verkligen fastnar, om det inte blir en flicka förståss, för det är enklare tycker jag.

elyse
12/14/09, 10:13 PM
#41

#40 En väninna till mig känner ett par som kallade "magen" för Rut och det fick hon sedan heta också. ^^

Annons:
Trollhassel
12/15/09, 11:56 AM
#42

#41 Oj, min mage som kallas för "barbamagen" och "husman". Ska nog sluta med det så vi inte råkar döpa bebis till det :P haha

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

exitingsvillemo
10/18/14, 10:16 PM
#43

Namn är svårt.
Våra pojkar:

Alexander (född -04)
Samuel (född -06)
Alvin (född -07)

På den väntade får vi fundera mer, har tänkt Silje Clarice om det blir en flicka (Clarice i andranamn, efter min mormor) eller Vilja Clarice

Om det blir en pojke, vet jag inte. Och med tidigare barn i bagaget, så är ju risken stor att det blir en till liten grabb, vi kan bara göra sådana tror jag =)

Josephiine90
10/19/14, 12:08 AM
#44

Jag är inte gravid än men jag och sambon har redan börjat drömma om namn, och vi drömmer ju om 5 ungar så vi har faktiskt redan en "plan".. Sen självklart måste det ju stämma överens med bebisen när den väl kommer till världen men det är roligt att "planera".

Första dottern: Katarina "Elvira" Linnea (min mammas mellannamn-sambons mormor)
Första sonen: Kjell "Benjamin" Esko (Sambons pappa-min pappa)
Andra dottern: Astrid "Miranda" Agda (Min mormor-sambons farmor)
Andra sonen: Ivar "Casper" Olavi (Sambons Farfar- min pappas farbror)
Femte barnet: Adam eller Olivia, där är inte mellannamn påtänkta än.
Tilltalsnamnen är i fetstil, sen är både jag och sambon väldigt familjekära så vi kan inte utesluta och bara ha ett tilltalsnamn 😃

Vi drömmer om två av varje iallafall, sen det femte spelar ingen roll. Sen skulle det bli helt annorlunda så gör det såklart ingenting heller, men detta är drömmen iallafall. ❤️✨

Velinga1984
10/19/14, 6:59 AM
#45

Mina barn har två ovanliga namn, valda efter att vi tycker dom är fina. Om jag får en tredje son så är jag sugen på Douglas. Rätt ovanligt på yngre och dessutom min morfars namn.

[jnordstrom]
10/19/14, 7:30 AM
#46

Vi kom inte överens. Så vår son hette hjärtat tills vi kom fram till Elton

em.nord
10/19/14, 9:08 AM
#47

Jag hade helt andra planer innan jag blev gravid :) några namn har kommit och gått. Men de vi fastnat för är; Elliot och Astrid :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

soundtrack
10/19/14, 11:50 AM
#48

Att en ev flicka skulle heta Alice bestämde vi väldigt tidigt (vi hade dock en lista med alternativ, bland annat Agnes och Juliette). Jag var ju dock stensäker på att vi skulle få en kille så ev mellannamn hade vi inte funderat på. Vi hade inga fina släktnamn att ta till så det blev Leia till sist (jag har i typ 10 år sagt att min framtida dotter ska heta Leia, men när jag blev gravid kändes det inte rätt längre. Men som mellannamn funkade det :)) Killnamn hade vi så svårt att enas, när Alice kom ut hade vi fortfarande inte bestämt nått så det var väl tur att det var en Alice.. Det lutade dock åt Carl eller Viktor. Mitt önskemål om mellannamn var Claes, efter min morfar. Hade jag fått välja killnamn fritt så hade det blivit Adrian, men det ville inte sambon.. #47 Astrid är så fint! Jag ville att Alice skulle heta det men det ville inte sambon :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: